Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Muziek topic

Richarð.

Aanbevolen berichten

Het afgelopen half jaar heb ik haast geen muziek geluisterd -al helemaal geen nieuwe albums- en ik vraag me dus af welke 'nieuwe' albums ik absoluut niet mag missen (vooral voor de mensen die mijn smaak een beetje kennen, maar iedereen is welkom). Tot nu toe eigenlijk vooral genoten van de nieuwe van Damien Rice en In Colour van Jamie xx was ook niet verkeerd, maar veel meer heb ik ook nog niet geluisterd. [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION];, [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; @Richard. misschien;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Courtney Barnett is echt een aanrader ja. Mac DeMarco ligt je denk ik niet en Beach House vond ik zelf troep. Heb zelf ook nog wat aanraders:

Leprous - The Congregation (Als je Tool waardeert, waardeer je dit ook)

Kurt Vile - b'lieve I'm Going Down

Hop Along - Painted Shut

Benjamin Clementine - At Least For Now

Deze sowieso, rest kom ik even niet op of ligt je wss niet.

Die Sufjan Stevens vond ik monotoon en niet echt uitdagend, ligt me niet echt. Mijn top 5 tot nu toe is dit:

1. Uncle Acid - The Night Creeper

2. Tricot - A N D

3. Tame Impala - Currents

4. Leprous - The Congregation

5. Curren$y - Pilot Talk 3

Vind het wel een veel minder spannend jaar dan 2014 waar er echt zeker 10 fenomenale albums zijn uitgekomen.

Nu vergeet ik trouwens The Epic van Kamasi Washington. Raadde Yitushita me aan. Enorm lange speelduur, maar zeker de moeite waard.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind de nieuwe Beirut op het eerste gehoor niet erg bijzonder, kan bij lange na niet tippen aan the Rip Tide.

Heb hem zelf nog niet geluisterd, maar heb Beirut nog niet kunnen betrappen op een slechte plaat. Maar zal later m'n eigen oordeel nog even droppen.

Die plaat van Sufjan Stevens is echt prachtig, veruit de beste release van 2015 tot nu toe.

Staat hier zeker hoog in de jaarlijkste Album Top 10. Top 3 kan je hem wel verwachten. Zelfde geldt voor Courtney Barnett. Wat een pareltje is dat! :<

[MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; Oh, ik vergat Tame Impala, ja. Ook lekker. Gaat de Top 10 wel halen.

Hier voorlopig zoiets;

1. Courtney Barnett - Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit

2. Sufjan Stevens - Carrie & Lowell

3. Tame Impala - Currents

4. Will Butler - Policy

5. FIDLAR - Too

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het afgelopen half jaar heb ik haast geen muziek geluisterd -al helemaal geen nieuwe albums- en ik vraag me dus af welke 'nieuwe' albums ik absoluut niet mag missen (vooral voor de mensen die mijn smaak een beetje kennen, maar iedereen is welkom). Tot nu toe eigenlijk vooral genoten van de nieuwe van Damien Rice en In Colour van Jamie xx was ook niet verkeerd, maar veel meer heb ik ook nog niet geluisterd. [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION];, [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; @Richard. misschien;

Ben zelf ook niet zo thuis in 'nieuwe' muziek, alles wat goed is is al wel genoemd. Weet niet of je de nieuwe LateNightTales van Jon Hopkins en Nils Frahm hebt gecheckt maar dat vind ik zelf altijd erg fijne albums. Daarnaast benieuwd naar het debuut van Khruangbin maar dat is nog niet uit, al is er wel al wat werk te beluisteren. Kan ook zijn dat je het niet bijzonder vindt maar ik vind het hele relaxte muziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf ook niet zo thuis in 'nieuwe' muziek, alles wat goed is is al wel genoemd. Weet niet of je de nieuwe LateNightTales van Jon Hopkins en Nils Frahm hebt gecheckt maar dat vind ik zelf altijd erg fijne albums. Daarnaast benieuwd naar het debuut van Khruangbin maar dat is nog niet uit, al is er wel al wat werk te beluisteren. Kan ook zijn dat je het niet bijzonder vindt maar ik vind het hele relaxte muziek.

Nog niet geluisterd en zal ze eens opzoeken, maar zowel Frahm als Hopkins zijn bij mij wel een beetje hit or miss, hoewel miss wat te negatief is. Hebben beide paar uitschieters die echt geweldig zijn, maar ook best veel werk dat te vlak is en je direct weer vergeet. Pas het album van Hopkins met King Creosote voor het eerst gehoord. Die is ook wel echt fijn zeg.

En Circe (samenwerking tussen deel Sigur Rós en Hilmarssson) met gelijknamige album was over het geheel best ok, maar met paar echt sterke stukken.

Overigens hoef ik ook niet perse 'nieuwe' muziek. Als je gewoon zomaar aanraders hebt, zijn die ook zeker welkom. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf ook niet meer zo bezig met nieuwe albums checken, maar kan me wel aansluiten bij de rest. De nieuwe Sufjan Stevens vind ik echt héél goed, voor mij album van het jaar van wat ik heb geluisterd. Ik weet dat hiphop meestal niet je ding is maar 'To Pimp A Butterfly' van Kendrick Lamar vond ik ook heel sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites