Wokulski Geplaatst 5 mei 2014 Share Geplaatst 5 mei 2014 Is Wovenhand niet soloproject van zanger 16 Horsepower? O en Hans luister Immunity van Jon Hopkins, jij als liefhebber van James Holden moet dat kunnen pruimen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 6 mei 2014 Share Geplaatst 6 mei 2014 Is Wovenhand niet soloproject van zanger 16 Horsepower? Ja. Wel een tof nieuw album, maar ik vind het album wel te lang. Bij zulke muziek trek ik EPtjes goed, maar daarna raak ik mijn interesse kwijt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 6 mei 2014 Share Geplaatst 6 mei 2014 Is Wovenhand niet soloproject van zanger 16 Horsepower? O en Hans luister Immunity van Jon Hopkins, jij als liefhebber van James Holden moet dat kunnen pruimen Jep, ga die zeker eens proberen want 16 Horsepower is geniaal. Heb al een ouder album van Wovenhand gehad en dat beviel me ook goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 7 mei 2014 Share Geplaatst 7 mei 2014 Bedankt voor de tips nog heren! Leuk verhaal over School is Cool nog: die zijn wel hun violiste Nele Paelinck kwijt omdat die plots besloot dat ze liever in Argentinië ging wonen met haar vriend :huhu: Cool wijf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 9 mei 2014 Share Geplaatst 9 mei 2014 Wauw, wat een orkest zeg. Echt heel mooi gedaan, kippenvel. Vooral toen die violen erbij kwamen, en in het begin toen die man net begon met die kleine meid en der muntje. Wel al ruim 40 mln views, dus de meesten zullen dit wel gezien hebben. Zo niet, klik snel. Echt heerlijk gewoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 28 mei 2014 Share Geplaatst 28 mei 2014 pffffffffffffffff Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cazimir. Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 Misschien dat mensen me hier kunnen helpen: Het laatste jaar ben ik een enorme liefhebber geworden van The Verve. Natuurlijk luisterde ik al langer naar nummers als 'Bittersweet Symphony', 'Lucky Man' en 'Sonnet', maar ik ben meer gaan luisteren. Ik begon het comeback-album te waarderen, waarna ik ook meer naar hun oudere werk op zoek ben gegaan uit begin jaren '90. Hun eerste grote EP, The Verve EP (1992), en hun eerste album, Storm in Heaven (1993) heb ik de laatste maanden helemaal grijs gedraaid. Een beetje research mijnerzijds heeft opgeleverd dat deze platen sterk zijn beïnvloed door het Britse shoegazer genre van eind jaren '80 en begin jaren '90, o.a. de My Bloody Valentine's van deze wereld. Vroeg me af of mensen hier nog goede tips hebben voor shoegazer-artiesten, want ik vind de sound echt heerlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 Ik ga binnenkort deze kopen trouwens: http://www.hifihuis.nl/?page=_viewproduct&productid=f1cdfbf7 Ben ik echt aan toe, mijn Lenco brengt het geluid veel minder goed (meer ruis, minder detail) over dan de Rega van m'n schoonpa. En dan heeft deze ook nog eens een beter element dan die van hem (h) Deze dus gekocht. Voor zover het kon is de luisterproductiviteit nog meer omhoog geschoten. Wat een (voorheen verborgen) details ineens! :love: Ohja, [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; je moet echt zo snel mogelijk even een goed exemplaartje van Déjà Vu (CSNY) kopen, god o god wat klinkt die heerlijk op LP. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 Deze dus gekocht. Voor zover het kon is de luisterproductiviteit nog meer omhoog geschoten. Wat een (voorheen verborgen) details ineens! :love: Ohja, [MENTION=6154]Kweekie[/MENTION]; je moet echt zo snel mogelijk even een goed exemplaartje van Déjà Vu (CSNY) kopen, god o god wat klinkt die heerlijk op LP. Die heb ik al ;c zat bij de eerste lading LPs die ik gekocht heb, maar zie net dat ik vergeten was 'm erbij te zetten. Heb laatst overigens ook de volgende platen bij een kraampje in Utrecht gekocht: - The Beatles - Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band (wel met barcode achterop, maar dat boeit mij verder niet) - The Beatles - Rubber Soul - The Who - Who's Next - Alice Cooper - The Alice Cooper Show (live album) Voor €40 totaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 (bewerkt) Misschien dat mensen me hier kunnen helpen: Het laatste jaar ben ik een enorme liefhebber geworden van The Verve. Natuurlijk luisterde ik al langer naar nummers als 'Bittersweet Symphony', 'Lucky Man' en 'Sonnet', maar ik ben meer gaan luisteren. Ik begon het comeback-album te waarderen, waarna ik ook meer naar hun oudere werk op zoek ben gegaan uit begin jaren '90. Hun eerste grote EP, The Verve EP (1992), en hun eerste album, Storm in Heaven (1993) heb ik de laatste maanden helemaal grijs gedraaid. Een beetje research mijnerzijds heeft opgeleverd dat deze platen sterk zijn beïnvloed door het Britse shoegazer genre van eind jaren '80 en begin jaren '90, o.a. de My Bloody Valentine's van deze wereld. Vroeg me af of mensen hier nog goede tips hebben voor shoegazer-artiesten, want ik vind de sound echt heerlijk. Slowdive (wat meer dream pop), Ride, Catherine Wheel, Alcest, Cruyff in the Bedroom, Tokyo Shoegazer, Have a Nice Life (gemixed met veel dingen, erg goede muziek), lovesliescrushing en Asobi Seksu ken ik zo. Ik zou beginnen met alles van MBV eerst, Souvlaki van Slowdive en Deathconsciousness van Have a Nice Life. Dat zijn toch de essentiële platen. Als Have a Nice Life je bevalt kan je ook Giles Corey proberen, is al eigenlijk geen shoegaze meer, maar wel enorm vet. Smashing Pumpkins verwerken ook shoegaze elementen in hun muziek, dus dat is ook het proberen waard. 1 juni 2014 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 Wilde zelf ook Slowdive aandragen, daarnaast denk ik dat je the Jesus and Mary Chain ook wel kan waarderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 Die heb ik al ;c zat bij de eerste lading LPs die ik gekocht heb, maar zie net dat ik vergeten was 'm erbij te zetten. Heb laatst overigens ook de volgende platen bij een kraampje in Utrecht gekocht: - The Beatles - Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band (wel met barcode achterop, maar dat boeit mij verder niet) - The Beatles - Rubber Soul - The Who - Who's Next - Alice Cooper - The Alice Cooper Show (live album) Voor €40 totaal. Ah dat is wel netjes, zijn populaire albums! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 Wilde zelf ook Slowdive aandragen, daarnaast denk ik dat je the Jesus and Mary Chain ook wel kan waarderen. Ook een goede ja, wordt sowieso even kijken welke kant van Shoegaze hij het plezierigste vindt. Want je hebt de dreampop kant, de drone kant, maar ook juist weer de noisey kant. Misschien heeft ie hier wat aan: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 Indila hjeeft zulke mooie liefdesliedjes, echt niet normaal gewoon. Wou ik ff kwijt, ook een immens mooie stem heeft ze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cazimir. Geplaatst 1 juni 2014 Share Geplaatst 1 juni 2014 [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; & [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; (y) Dank is groot hier. Had natuurlijk al MBV gevonden en ook Ride (Nowhere) kon niet uitblijven. Ook Cocteau Twins had ik inmiddels al gevonden. Verder zal ik dat Slowdive vanavond ook eens gaan draaien, kijken of het wat is. Vooralsnog zit ik enorm aan de linkerkant van het spectrum, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik via The Verve daar gekomen ben. Zal binnenkort nog wel even een heads-upje posten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 11 juni 2014 Share Geplaatst 11 juni 2014 Zitten er nog wat goede zaken in Rotterdam waar je cd's kan halen? Heb de FRS hier leeggekocht laatst maar lijkt me dat die in Rotterdam al leeg/weg is ook. Verder niet echt in verdiept en wil m'n collectie nu wel eens ff goed gaan uitbreiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 12 juni 2014 Share Geplaatst 12 juni 2014 Body Count maakt even een ijzersterke comeback zeg! Ice motherfucking T _O_ http://www.revolvermag.com/news/body-count-premiere-new-album-manslaughter.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 18 juni 2014 Auteur Share Geplaatst 18 juni 2014 [soundcloud] [/soundcloud] Eerste nummer dat te beluisteren is van de nieuwe plaat van alt-j. Mét Miley Cyrus sample. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 18 juni 2014 Share Geplaatst 18 juni 2014 Miley _O_ Maar goed nummer wel, smaakt naar meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kweekie Geplaatst 27 juni 2014 Share Geplaatst 27 juni 2014 [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; heb je toevallig een mp3tje van dat nummer van Damien Jurado (Sheets) voor me? Beetje lastig te krijgen via internet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 27 juni 2014 Share Geplaatst 27 juni 2014 [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; heb je toevallig een mp3tje van dat nummer van Damien Jurado (Sheets) voor me? Beetje lastig te krijgen via internet. Nee sorry, ik luister altijd alles via Spotify... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 27 juni 2014 Share Geplaatst 27 juni 2014 Bobby Womack is overleden, doodzonde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 2 juli 2014 Share Geplaatst 2 juli 2014 Nou we zijn op de helft. Tijd voor een top 25 albums. 1. Freddie Gibbs & Madlib - Piñata 2. Boris - Noise 3. Ought - More Than Any Other Day 4. Pharoahe Monch - Post Traumatic Stress Disorder 5. The Doppelgangaz - Peace Kehd 6. Alcest - Shelter 7. Shiina Ringo - 逆輸入 ~港湾局~ [Gyakuyunyu - Kowankyoku -] 8. Cloud Nothings - Here and Nowhere Else 9. Young Magic - Breathing Statues 10. Little Dragon - Nabuma Rubberband 11. The War on Drugs - Lost in the Dream 12. Prince Po - Animal Serum 13. Mastodon - Once More 'Round the Sun 14. Wagakki Band - Vocalo Zenmai 15. The Roots - ...And Then You Shoot Your Cousin 16. Be Forest - Earthbeat 17. Brody Dalle - Diploid Love 18. Forests - No Fun 19. Morgan Delt - Morgan Delt 20. Ben Frost - A U R O R A 21. Black Milk - Glitches in the Break 22. Willie the Kid & Bronze Nazareth - The Living Daylights 23. Temples - Sun Structures 24. Curren$y - The Drive In Theatre 25. Especia - Gusto Slechtste albums van het jaar: 1. Pink Guy - Pink Guy 2. Riff Raff - Neon Icon 3. Babymetal - Babymetal 4. Laibach - Spectre 5. Indian - From All Purity 6. YG - My Krazy Life 7. Schoolboy Q - Oxymoron 8. Kadawatha - The World of Hypocrisy 9. Chuck Inglish - Convertibles 10. The Black Keys - Turn Blue Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 2 juli 2014 Share Geplaatst 2 juli 2014 En dan moet je de nieuwe Agalloch nog ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 4 augustus 2014 Share Geplaatst 4 augustus 2014 :love: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten