Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Tennis Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Helaas allebei mijn D-spelers (Thiem en Coric) eruit in een vijfsetter.

Verder is Federer de beste ooit, volgens mij obv zo ongeveer alle criteria (meeste dagen nummer 1, meeste jaren als nummer 1 afgesloten, meeste GS-zeges) én deed dat met bijzonder tennis, veel meer bijvoorbeeld dan een Sampras (een van de andere gegadigden). Nadal maakt daar allemaal geen aanspraak op. Wel de beste gravelspeler ooit. De vergelijking met Messi-Ronaldo is wel aardig. Voor Federer is de disussie of hij de beste ooit is (voor zover daar discussie over is) en bij Nadal is de discussie of hij beter is dan Federer. Dat geeft het verschil mooi aan (en is meteen een antwoord op de tweede vraag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Sirkeith zegt dus.

Er staan vandaag ook wel weer een paar leuke wedstrijden op het programma :). Geen idee of ik ze allemaal kan zien, zou best kunnen dat er een aantal gelijk vallen natuurlijk. Kijk persoonlijk hier wel naar uit;

Djokovic - Tomic

S. Williams - Watson

Cilic - Isner

Kyrgios - Raonic

Met name die laatste kon wel eens een dikke partij worden :<.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cilic - Isner is ook leuk om te kijken als je van aces houdt :cab:

En dat je kan uitkijken naar een vrouwen enkelpartij vind ik persoonlijk ook een beetje :cab: Behalve als er mooie kopjes op staan, vind ik het echt saai..

EDIT: Kan ik die partijen ook ergens online kijken? Het is vandaag toch rustig op mijn werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; Geen idee eigenlijk. Er zullen vast wel ergens streams te vinden zijn.

Ik kijk sowieso liever naar vrouwen enkel partijen dan naar de heren als het er op aan komt hoor :-D. Vind dat vrouwen tennis altijd wel leuk juist, ook door het kortere format misschien hoor. Qua niveau is het natuurlijk bij de mannen wel beter, dat weet ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het tijdperk van Federer waren er verder geen echte toppers. Nu staan er aan de top toch al gauw iets van 4 - 5 spelers, waardoor het allemaal veel lastiger is om zo te domineren.

Is natuurlijk altijd de vraag of Federer domineerde doordat er geen toppers waren of dat er geen toppers waren doordat Federer zo domineerde.

Meeste jaren als nr. 1 afgesloten staat Sampras nog een jaartje voor trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Sirkeith zegt dus.

Er staan vandaag ook wel weer een paar leuke wedstrijden op het programma :). Geen idee of ik ze allemaal kan zien, zou best kunnen dat er een aantal gelijk vallen natuurlijk. Kijk persoonlijk hier wel naar uit;

Djokovic - Tomic

S. Williams - Watson

Cilic - Isner

Kyrgios - Raonic

Met name die laatste kon wel eens een dikke partij worden :<.

Kyrgios - Raonic lijkt me ook een leuke pot ja. :) Zometeen als eerste op baan 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is natuurlijk altijd de vraag of Federer domineerde doordat er geen toppers waren of dat er geen toppers waren doordat Federer zo domineerde.

Meeste jaren als nr. 1 afgesloten staat Sampras nog een jaartje voor trouwens.

2e geval lijkt me niet realistisch. Dat er iemand als Federer staat te tennissen betekent niet dat alle andere mensen opeens geen vaardigheden meer kunnen leren/hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tennis Topic #3

Dan is juist het eerste niet realistisch ;)

Nee, want het kan wel zijn dat ze er nu eenmaal niet waren waardoor Federer domineerde. In het 2e geval zou Federer de oorzaak zijn. Dat is onmogelijk. Talent kan zich, onafhankelijk van andere spelers, gewoon ontwikkelen.

Het eerste geval is wel realistisch. Of in ieder geval mogelijk. Als iedereen stopt met tennis, behalve ik en iemand die nóg slechter is (neem een [MENTION=3381]Edwin[/MENTION]; ), dan domineer ik omdat er verder geen toppers zijn. Maar ik zorg er niet voor dat de rest opeens niet kan tennissen.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom hebben Raonic en Kyrgios zo'n lange mouw aan 1 arm? :cab: Ziet echt dom uit

Kyrgios heeft het zelf aan de arm waarmee hij niet slaat, snap ik al helemaal niet. Denk dat het zo'n strak ding is die de spieren meer bij elkaar houdt, is tegen blessures.

Link naar opmerking
Deel via andere websites