Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Tennis Topic

FC-Breda

Recommended Posts

Die Coco Vandeweghe kan toch een stukje tennissen hoor. Sharapova heeft het lastig, net de tweede set verloren in tiebreak. Beslissende set nu.

En Sharapova toch door. 6-2 laatste set, maar de score doet het toch makkelijker lijken dan het was. Goeie speelster die Coco.

Edited by Hansje

Leuke speelster die Coco Vandeweghe inderdaad. Voor een debutante in de kwartfinale kwam ze ook verre van onzeker over. Lekker met het publiek bezig, Sharapova af en toe een beetje 'irriteren'. Met irriteren bedoel ik dan zeg maar dingen als lekker opzichtig gaan bewegen bij opslag van Sharapova. Gewoon van die kleine slimme dingetjes. Hopelijk kan ze dit niveau een beetje vasthouden en zien we die vaker terug.

Azarenka dicht bij de eerste set zie ik, tegen Serena.

Edit: Simek maakt deze partij helemaal met de grond gelijk en veegt ook gelijk de vloer aan met het vrouwentennis, prachtig :r. Toine weet zich echt geen houding te geven, laat staan dat 'ie weet wat hij er op moet zeggen.

Edited by Michaelinho*

Ik kijk/volg de vrouwen amper, maar ik denk dat het vooral komt omdat ze over het algemeen minder kracht hebben. Bij de mannen is een service vaak meer een wapen dan bij de vrouwen, dus de vrouwen verliezen makkelijker hun eigen services, met in het verlengde daarvan sets en wedstrijden. De goede mannen halen makkelijker hun service binnen dus lopen minder risico om games/sets/wedstrijden te verliezen. Is overigens maar een gedachte, geen idee of er een kern van waarheid in zit. Maar het lijkt mij wel logisch.

Das denk idd waar. Federer had tot de kwartfinale zelfs nog geen eigen service game verloren en maar 2 breakpoints tegen op zijn serve uberhaupt. Nu heeft ie tegen Cilic wel een break moeten toestaan maar toch in 3 sets gewonnen.

Ik kijk/volg de vrouwen amper, maar ik denk dat het vooral komt omdat ze over het algemeen minder kracht hebben. Bij de mannen is een service vaak meer een wapen dan bij de vrouwen, dus de vrouwen verliezen makkelijker hun eigen services, met in het verlengde daarvan sets en wedstrijden. De goede mannen halen makkelijker hun service binnen dus lopen minder risico om games/sets/wedstrijden te verliezen. Is overigens maar een gedachte, geen idee of er een kern van waarheid in zit. Maar het lijkt mij wel logisch.

nerd mode

is het niet gewoon omdat het om drie ipv vijf sets gaat en dat meer variantie geeft.

Gewonnen bedoel je :huhu:

Zag dat bij de vrouwen alleen de nummer 1 en 4 uit de top 10 de laatste 8 gehaald hadden. Hoe komt het toch dat ze daar veel minder constant zijn?

Volgens mij was de laatste keer dat de top 4 van de mannen de halve finales haalden op Wimbledon ook in 1995. ;)