Mansveld Geplaatst 6 september 2021 Share Geplaatst 6 september 2021 2 uur geleden zei E2E: Ik heb wel eens een vraag van een scout van ADO gehad die na drie wedstrijden van mijn jeugdteam vroeg of mijn beste speler links of rechts was En dat was niet omdat die jongen zo super tweebenig was. Scouting is al jaren belabberd. Komen niet verder dan Laakkwartier of DWO. Op dat gebied kan er nog veel geleerd worden van Sparta en Feyenoord. 17 uur geleden zei MNie: @Rossi het is weer om te janken he Gelukkig win je 'm nog. Die Koopmans moet heel snel wegwezen. Zet Schoonderwalt of desnoods Wentges er gewoon in. Zie liever die jonge gasten fouten maken dan deze clown. Een links- en rechtsback zijn ook nog welkom. Ben alleen bang dat door de komst van die Belg Kemper naar linksback gaat.. Was trouwens treurig om te zien, zo weinig mensen in het stadion. Zal er voorlopig wel niet inzitten, maar hoop toegang met gezondheidsbewijzen snel afgelopen is, dan zal het wat voller zitten vermoed ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 Citaat UPDATE: NA BRIEF VAN GEMEENTE WEG VRIJ VOOR OVERNAME ADO DEN HAAG Gisteren heeft ADO Den Haag een brief van het college van B&W van de gemeente Den Haag ontvangen over de aankondiging van een proces voor verwerving van het stadion door ADO Den Haag onder nieuw eigenaarschap. Dit was de laatste drempel voor de Groep Lentze/Jol. Eerder hadden de directie en de Raad van Commissarissen aangegeven hun functies ter beschikking te stellen aan een nieuwe eigenaar. De Stichting Toekomst ADO Den Haag en de HFC zullen het prioriteitsaandeel, de clubkleuren, de naam en de licentie bij verkoop aan ADO Den Haag overdragen. Alle drempels zijn geslecht. Morgen vervalt een tweede termijn van de KNVB voor het geven van een garantstelling van EUR 5 miljoen door ADO Den Haag. Nogmaals drie punten aftrek dreigt. Deze garantstelling is onderdeel van de afspraken met de Groep Lentze/Jol. Net zoals de financiering van het WHOA traject. Een gezamenlijke weg van de gemeente Den Haag en Groep Lentze/Jol die samen moed tonen en over hun schaduw heen durven te stappen kan naar een mooie toekomst voor ADO Den Haag leiden. Met betaald voetbal dat hoort bij de derde stad van Nederland. Maar er moet wel vaart worden gemaakt, als er niets gebeurt dan is ADO Den Haag medio oktober zijn KNVB-licentie kwijt. Want voor die tijd moet de garantstelling van vijf miljoen euro daar op tafel liggen. Nou, niks lijkt een overname meer in de weg te liggen. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken en of het allemaal nog op tijd is om nog meer (eventuele) punten in mindering te voorkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 Op 6-9-2021 om 11:53 zei Rossi: Scouting is al jaren belabberd. Komen niet verder dan Laakkwartier of DWO. Op dat gebied kan er nog veel geleerd worden van Sparta en Feyenoord. Hier doelde ik tijdje terug op. In de top 10 beste amateurclubs van Nederland staan er 5 uit Zuid-Holland (Alphense Boys, Quick, Alexandria 66, Spartaan 20, Quick Boys) en geen van die clubs heeft een lijntje meer met ADO. Ok, Spartaan is Rotterdams, dus link met Sparta/Feynoord lijkt logischer. Maar clubs als Quick en Quick Boys, in mindere mate HBS, Westlandia en DHC zijn clubs waar je als ADO genoeg talent kunt vinden. Alleen heeft ADO alle samenwerking met die clubs verbroken en die zijn nu allemaal de samenwerking aangegaan met Feyenoord/Sparta. Zo dom van ADO. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 1 uur geleden zei Rossi: Nou, niks lijkt een overname meer in de weg te liggen. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken en of het allemaal nog op tijd is om nog meer (eventuele) punten in mindering te voorkomen. Laat maar. Blijkt weer onzin vanuit de club te zijn. Of we krijgen niet alles te horen of er worden smerige spelletjes gespeeld. https://haagssupporterscollectief.nl/2021/09/09/persbericht-ado-vs-brief-gemeente-den-haag/ 54 minuten geleden zei Lazy: Hier doelde ik tijdje terug op. In de top 10 beste amateurclubs van Nederland staan er 5 uit Zuid-Holland (Alphense Boys, Quick, Alexandria 66, Spartaan 20, Quick Boys) en geen van die clubs heeft een lijntje meer met ADO. Ok, Spartaan is Rotterdams, dus link met Sparta/Feynoord lijkt logischer. Maar clubs als Quick en Quick Boys, in mindere mate HBS, Westlandia en DHC zijn clubs waar je als ADO genoeg talent kunt vinden. Alleen heeft ADO alle samenwerking met die clubs verbroken en die zijn nu allemaal de samenwerking aangegaan met Feyenoord/Sparta. Zo dom van ADO. Omdat er op dat gebied louter incapabele lui zitten/zaten bij de club. En o wee als je commentaar had op het vrienden/familieclubje, dan werden een hoop medesupporters nog boos ook. Zelf altijd maling aan gehad en gelukkig zijn er een hoop verdwenen. Alleen was het onder Hami/Jol niet veel beter (oke, vrij korte periode maar toch) en werd er ook op het jeugdcomplex belachelijk beleid gevoerd. Waar ik bang voor ben met deze overname, is dat dat beleid bij de jeugd wordt doorgezet door Jol. Hoop het niet, want Hamdi is (nog steeds) weg, en gebeurt het wel dan hoop ik dat bepaalde personen in bepaalde functies opstaan tegen Herr Jol en co. 22 minuten geleden zei E2E: Aan de andere kant denk ik tja je hoeft toch ook niet een officieel samenwerkingsverband te hebben. Ga gewoon bij al die clubs staan die jij noemt, zoveel talent echt in de regio. Als een jongen uit Den Haag écht goed is moet je accepteren dat 'ie naar Feyenoord of Ajax gaat, maar alles wat daaronder zit, zoveel potentie. Nu kiezen ze liever voor Sparta, en dat snap ik ook nog. Als ADO ze al scout. Waarom zou je naar Quick gaan als je bij Laakkwartier gratis broodje en patat krijgt? Dat was het motto, denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 9 minuten geleden zei E2E: Ja, dat soort dingen. Ik denk ook altijd dat wij als MU met 5 - 6 man het beter in kaart zouden kunnen brengen dan dat nu gebeurt. Dat weet ik wel zeker. Het zijn echt gemiste kansen want in deze regio loopt echt veel talent. En let wel, het is niet ADO dat samenwerkingen verbroken heeft hè, amateurclubs zagen gewoon geen heil meer in een samenwerking. Amateurisme ten top in het Zuiderpark. Weet wel dat er een groep jeugdtrainers is die er echt alles aan doet, maar als je dag in dag uit met zo'n beleid te maken krijgt, zakt de moed je ook een keer in de schoenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 44 minuten geleden zei E2E: Aan de andere kant denk ik tja je hoeft toch ook niet een officieel samenwerkingsverband te hebben. Ga gewoon bij al die clubs staan die jij noemt, zoveel talent echt in de regio. Als een jongen uit Den Haag écht goed is moet je accepteren dat 'ie naar Feyenoord of Ajax gaat, maar alles wat daaronder zit, zoveel potentie. Nu kiezen ze liever voor Sparta, en dat snap ik ook nog. Als ADO ze al scout. Er hoeft ook niets officieels te zijn, maar je moet wel goed zijn met die clubs. Nu is er vanuit ADO geen enkele link of geste meer met bijvoorbeeld Quick, de club waar ik jaren gespeeld heb. Toen wij in de B1 speelden (en dan praat ik over 20 jaar terug...ahum (en of ik oud ben)) stond er elke week een scout van ADO bij ons langs het veld en kregen wij allemaal een uitnodiging voor een stage. Een enkeling ging toen naar Sparta of Feyenoord. Als ik dat vergelijkt met nu is het zoals Rossi omschrijft een beetje Laakkwartier en daar blijft het wel bij. De talenten van Quick gaan tegenwoordig naar Sparta en Feyenoord, wat in principe gek is als Haagse club. En tuurlijk de écht goede kun je niet houden. Maar alles wat eronder zit wel. Echter kiezen die tegenwoordig zelfs liever voor een amateurvereniging dan voor ADO. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 9 september 2021 Share Geplaatst 9 september 2021 16 minuten geleden zei Lazy: Er hoeft ook niets officieels te zijn, maar je moet wel goed zijn met die clubs. Nu is er vanuit ADO geen enkele link of geste meer met bijvoorbeeld Quick, de club waar ik jaren gespeeld heb. Toen wij in de B1 speelden (en dan praat ik over 20 jaar terug...ahum (en of ik oud ben)) stond er elke week een scout van ADO bij ons langs het veld en kregen wij allemaal een uitnodiging voor een stage. Een enkeling ging toen naar Sparta of Feyenoord. Als ik dat vergelijkt met nu is het zoals Rossi omschrijft een beetje Laakkwartier en daar blijft het wel bij. De talenten van Quick gaan tegenwoordig naar Sparta en Feyenoord, wat in principe gek is als Haagse club. En tuurlijk de écht goede kun je niet houden. Maar alles wat eronder zit wel. Echter kiezen die tegenwoordig zelfs liever voor een amateurvereniging dan voor ADO. Het is zelfs zo geweest dat wanneer een amateurclub belde naar ADO over bepaalde spelertjes met potentie, er niets eens de moeite werd genomen om te komen kijken. Bel ons maar weer als er andere scouts komen (Sparta, Feyenoord, Utrecht, Dordt) was dan het antwoord. Maar goed onder Jol en Hamdi zijn ook de gekste dingen gebeurd. Zo konden in bepaalde elftallen geen spelertjes afvallen na het seizoen ivm corona en bij andere elftallen weer wel. Waar het niet kon speelden de zoontjes/vriendjes/neefjes van Jol en zijn Marokkanen kliekje. Nou is zo'n kliekje niet erg, als het maar eerlijk gaat. Gelukkig is onder Hamdi het jeugdcomplex wel halal gemaakt, want dat is belangrijker dan een degelijke scouting opzetten. Scouten doen we wel bij het vrijdagmiddaggebed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 10 september 2021 Share Geplaatst 10 september 2021 Goed nieuws, dan kan Jong Feyenoord mooi hun plek overnemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 10 september 2021 Share Geplaatst 10 september 2021 18 minuten geleden zei E2E: Dit kan wel eens slecht aflopen voor ADO https://www.omroepwest.nl/nieuws/4450745/martin-jol-en-jeroen-lentze-bieden-10-miljoen-voor-ado-stadion Ik las het net ja, wordt weer afwachten. Zoals het al maanden is, niemand lijkt zich ook geroepen te voelen enige haast te maken. Nu legt Reijntjes/ADO de druk bij de gemeente en Jol/Lentze, terwijl ze zelf maandenlang moeilijk deden omdat ze graag hun baantjes wilden behouden. Dat bod lijkt mij als leek redelijk. Stadion koste 27 miljoen en zou over 40 jaar worden afgeschreven. Dan zou er nu ruim 9,5 miljoen afgeschreven zijn en als je alle onderhouds- en beheerskosten die ADO zelf heeft moeten betalen al die jaren eraf haalt kom je op ongeveer 10 miljoen uit. Weet niet of dat zo werkt in de vastgoedwereld maar goed. Weet ook niet waar de parkeerplaatsen vandaan komen, dacht dat eigendom was van Zegwaard en niet van de gemeente. Of misschien gaat het om de huur/gebruiksoptie van de parkeerplaatsen van Zegwaard. Denk we de licentie niet kwijt raken, wellicht nog 3 extra punten maar ik zie het allemaal wel. Ga me er niet meer druk om maken want invloed heb ik toch niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 10 september 2021 Share Geplaatst 10 september 2021 36 minuten geleden zei Arezo: Goed nieuws, dan kan Jong Feyenoord mooi hun plek overnemen. Dat gemankeerde elftal heeft niets in de KKD te zoeken, laten ze eerst maar eens de O21 divisie winnen waar ze al genoeg problemen hebben met de tegenstand. Dit seizoen weer slecht begonnen en ook het vorige (verkorte) seizoen stelde Feyenoord weinig voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 10 september 2021 Share Geplaatst 10 september 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 10 september 2021 Share Geplaatst 10 september 2021 Zou toch eeuwig zonde zijn. Ado is toch wel een begrip. Veel meer dan RBC AGOVV en Veendam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 10 september 2021 Share Geplaatst 10 september 2021 10 minuten geleden zei komodo25: Zou toch eeuwig zonde zijn. Ado is toch wel een begrip. Veel meer dan RBC AGOVV en Veendam Vind ik ook, maar als we de geschiedenis bekijken is het nooit een stabiele club geweest. Eerder al een fusie gehad met Holland Sport, altijd gezeik. Veel werd altijd afgeschoven op het gedrag van de supporters in de jaren 80/90 terwijl de mannen in pak en functie al decennia lang falen. Wat mij wel een beetje dwars zit is het feit dat veel supporters (opgehitst door diverse partijen) zo faliekant tegen enige inspraak van de gemeente zijn. Terwijl in mijn ogen de club belangrijk is voor de stad/gemeente en andersom. Hierdoor heb ik ook de petitie afgelopen week niet getekend. Mocht het fout aflopen hoop ik dat bij velen de ogen open gaan en er niet tegen de gemeente geouwehoerd wordt, maar dan met je grote bek achter Reijntjes en co aangaan. Maar dat zal wel niet want de meeste denken erg simplistisch en lopen hondstrouw achter Jol aan (dus anti gemeente). Jol is de zogenaamde redder, de held, de halfgod. Als Jol en co het om de club te doen is, koop je de club en ga je later onderhandelen over het stadion. En niet het stadion ineens in je voorwaarden tot koop zetten. Maar goed, na vanavond hoop ik, buiten blijven bestaan, vooral dat Koopmans z'n polsen en benen breekt en nooit meer terugkeert in het doel. Wat een waardeloze, vreselijke kut keeper is dat. Setkus was serieus beter. Ditewig ook zelfs. We krijgen straks twee keer drie punten in mindering, en dan wordt er weer geroepen knjb, maar degene die je de meeste punten kost is Koopmans. Kreeg net trouwens te horen dat Reijntjes aan de kant is geschoven door Frans van Steenis. Hoop dat Frans de eer aan zichzelf houdt en de volgende is die oprot. Gasten zitten er puur voor de centen/vergoeding die ze krijgen. Goed we gaan het mee maken. Toch denk ik niet dat het zo ver komt dat de licentie wordt ingetrokken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 10 september 2021 Share Geplaatst 10 september 2021 Reis veel liever af naar ADO dan naar Emmen , Cambuur of Go Ahead Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 20 september 2021 Share Geplaatst 20 september 2021 (bewerkt) Worden spannende weken zowel op het veld (periode binnen handbereik) als naast het veld. Jong is ook goed bezig en staan bovenaan met 9 uit 3 met onder meer een winst op Jong Feyenoord. 20 september 2021 bewerkt door Rossi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 24 september 2021 Share Geplaatst 24 september 2021 Mooie overwinning. Hopelijk volgende week drie punten tegen MVV en laat Excelsior punten liggen, dan hebben we de periode ongeacht eventueel puntenaftrek. Mooiste van de avond was het eerbetoon aan een van onze supporters, die helaas met zijn jonge leeftijd niet lang meer heeft... Ook klasse van het Roda-publiek en hun team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 25 september 2021 Share Geplaatst 25 september 2021 Jongen is vanavond helaas overleden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 27 september 2021 Share Geplaatst 27 september 2021 Erg mooi eerbetoon inderdaad. Helaas is hij zo vroeg overleden, maar wel mooi dat hij dit nog heeft kunnen meemaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 1 oktober 2021 Share Geplaatst 1 oktober 2021 LEKKER HOOR Nu nog blijven bestaan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 1 oktober 2021 Share Geplaatst 1 oktober 2021 Ik denk niet dat ADO failliet gaat en ik denk dat als ze failliet gaan er ook nog wel een doorstart mogelijk is of een andere Haagse club daar weer kan komen. Daar is die stad lijkt me wat te groot voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 13 uur geleden zei himan: Ik denk niet dat ADO failliet gaat en ik denk dat als ze failliet gaan er ook nog wel een doorstart mogelijk is of een andere Haagse club daar weer kan komen. Daar is die stad lijkt me wat te groot voor. Een doorstart zal op amateurniveau moeten gebeuren. Dat zal het einde van de club betekenen ben ik bang. Er zullen vast wel wat mensen op af komen, maar de meeste hebben toch hun eigen amateurclubje waar ze actief zijn als speler, vrijwilliger of gewoon graag komen. Het wordt een heel spannende maand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 Gefeliciteerd met de periodetitel, sterkte met de financiële perikelen. We've been there and we bounced back. Naja, het duurde twintig jaar, maar dan heb je ook wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 15 oktober 2021 Share Geplaatst 15 oktober 2021 De volgende overnamesoap gaat beginnen: https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ado-den-haag-onderhandelt-met-steenrijke-eigenaar-van-manchester-city~aea0f6f8/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 oktober 2021 Share Geplaatst 15 oktober 2021 Den Haag City Wel uitkijken, straks krijg je de 'talenten' die Troyes en Lommel niet hoeven. Schiet je ook weinig mee op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 15 oktober 2021 Share Geplaatst 15 oktober 2021 2 minuten geleden zei Socrates: Den Haag City Wel uitkijken, straks krijg je de 'talenten' die Troyes en Lommel niet hoeven. Schiet je ook weinig mee op. Ja dit is niks. Dan kan je beter een onderdeel worden van de RB-keten... Maar liever geen van zulke partijen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten