Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

3J's laatste, prachtig, zeer goede zaak misschien dat de TROS nu eeeeeindelijk inziet dat niet werkt. Hou een grote voorronde als in Zweden/Denemarken etc. en dan zit er heus wel iets goeds tussen.

@Bartho: Letland was idd chill, maar gewoon geen eurovisie material jammer genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland had hetzelfde probleem als Letland. In principe had Nederland een liedje dat beter had verdiend, maar het werd slecht gezongen, slecht gemixt en de presentatie was knullig. Het filmpje daar van het Letse nummer is geschoten in een TV-studio die relatief klein is. De sfeer is intiem, de muziek klinkt lekker vol en die riff galmt heerlijk. Als je ziet hoe ze er bijstonden in de halve finale dan is het helemaal niet indrukwekkend. Luister en bekijk maar eens het refrein van het filmpje hier in het topic en dan het refrein op het Eurovisie zelf:

[YOUTUBE]IhLbpSuK3qc[/YOUTUBE]

Desalniettemin ben ik het wel eens met het idee dat Letland beter had verdiend dan de 17e plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarja TROS en Jvt..? Gaat never nooit gebeuren denk ik, sowieso betwijfel ik of die jongens dat willen. Imago van het Songfestival is hier zo verziekt dat geen enkele zelfrespecterende artiest die het heeft gemaakt daar meer heen gaat, waar het in Scandinavië en Oost Europa als een eer wordt gezien om eraan mee te doen wordt het hier als iets minderwaardigs gezien door de grote artiesten.

En trouwens mij lijkt de kans uberhaupt groot dat als de TROS er mee kapt dat niemand het over wilt nemen en Nederland een paar jaar niet meedoet.

En Armenië zal volgend jaar wel niet meedoen, is geloof ik verboden voor Armeniërs om dat land in te komen uberhaupt vanwege een of ander grensconflict :cab:

In August 2009 a number of Azerbaijanis who had voted for Armenia's entry during the contest were summoned for questioning at the Ministry of National Security in Baku, during which they were accused of being "unpatriotic" and "a potential security threat".[10][11] One of those summoned, Rovshan Nasirli, said that he was told by his interrogators that they had the names and addresses of all 43 Azerbaijanis who had voted for Armenia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

TROS moet sowieso opdonderen, met die Jan Smit als commentator ;e;e;e;e Wat was die vent irritant jong niet normaal. Rond half 12 heb ik hem maar op België gezet.

Maar wat maakt de uitzendende omroep uit welke act er komt. Die TROS vind zichzelf veel te belangrijk, eerst al met Vader Abraham en nu weer met de 3J's. Volgend jaar zal BZN oid er wel staan. Grafomroep ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Alexandr met zijn Fairytale toch behoorlijk ziek hoor. Lena vond ik ook leuk om naar te luisteren.

Alleen ik heb zo'n idee dat veel mensen op Griekenland toen stemden door écht het liedje, het is namelijk een mix van volksmuziek en Engelstalige pop. Verder is het wel catchy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Alexandr met zijn Fairytale toch behoorlijk ziek hoor. Lena vond ik ook leuk om naar te luisteren.

Alleen ik heb zo'n idee dat veel mensen op Griekenland toen stemden door écht het liedje, het is namelijk een mix van volksmuziek en Engelstalige pop. Verder is het wel catchy

Inderdaad. Rybak had toen ook zwaar terecht gewonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heb je nou liever dan, 3J's of JvT? Ga jij maar lekker de komende 18 jaar naar lui als Jan Smit, Sieneke of Zanger Rinus luisteren op Songfestival dan.

Alles beter dan JVT, grote falers. Doen ook ontieglijk hard hun best om de hip hop te verneuken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik het winnende nummer nog nooit slecht gevonden. En ik ben er ook van overtuigd dat wanneer je een goed nummer, goede artiest en goede performance hebt dat je ver komt. Kijk alleen al naar België vorig jaar, deden het echt niet slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gordon wil naar het Songfestival

Gordon en zijn groep Los Angeles, the Voices hebben zich officieel gemeld voor deelname aan het Nationaal Songfestival van volgend jaar. "Ik denk dat de TROS met Los Angeles, the Voices een onwaarschijnlijk goede act in huis haalt", zegt de zanger.

"Ik vind: als je als publieke omroep zo veel geld uitgeeft om dit tot een succes te maken, neem dan een act die gewoon bereid is om alles te doen", stelt Gordon vrijdag in dagblad Spits.

Hij besloot om aan te kloppen bij de programmaleider van de TROS. "Ik heb gisteren aan Gerard Baars laten weten dat wij officieel beschikbaar zijn voor het Songfestival van 2012."

Gordon presenteerde vorig jaar zomer zijn mannengroep Los Angeles, the Voices. Onlangs maakte de zanger bekend de Toppers te verlaten, onder meer omdat hij zich meer wil concentreren op de door hem samengestelde formatie.

_O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites