Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Fortuna Sittard

Allybra

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 919
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

We zijn een weekje verder. Feranit en die Fransman doen het leuk, maar moeten geld kosten en dat heeft de club niet. We krijgen wel een Turks talent erbij, een jongen die in 2020 op een lijstje van The Guardian stond.

https://www.theguardian.com/football/ng-interactive/2020/oct/08/next-generation-2020-60-of-the-best-young-talents-in-world-football

Nou, we gaan het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2021 om 18:47 zei Nom de Guerre:

Semedo met een zware enkelblessure in de lappenmand, dus die gaat nergens heen deze zomer. Aangezien hij na dit seizoen transfervrij is, zal hij weinig speeltijd gaan krijgen.

Vidigal en Karjalainen zijn verkocht, we hebben een Fransman en een FM16 wonderkid op proef. Arianit Ferati is een voormalig U17 speler van Duitsland en was ooit een groot talent, maar zijn carrière is gestagneerd. Benieuwd wat hij in Sittard laat zien deze voorbereiding.

Wat voor bedragen moet ik denken bij Vidigal en Karjalainen?

Heeft Fortuna weinig geld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het vertrek van Frank de Boer was ik een beetje klaar met Ajax. Het stoorde me hoe er altijd maar gezeikt wordt als er niet minstens de titel gepakt wordt. Bovendien kwam ik uit de regio, was ik al jaren sympathisant van Fortuna en begon er ineens leven in de brouwerij te komen.

Als klap op de vuurpijl mocht ik toe ook nog tijdens het promotiejaar aan de slag als schrijver van de wedstrijdverslagen van de uitwedstrijden (en sporadisch een thuiswedstrijd). Een geweldige periode meegemaakt, ook tijdens het eerste jaar in de Eredivisie. Sindsdien ben ik volledig Fortunees. Hoop dat we dit jaar weer gaan vlammen, maar ik verwacht een lichte terugval. Rond de 13e plek zie ik ons eindigen. 

bewerkt door Hakai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Hakai:

Na het vertrek van Frank de Boer was ik een beetje klaar met Ajax. Het stoorde me hoe er altijd maar gezeikt wordt als er niet minstens de titel gepakt wordt. Bovendien kwam ik uit de regio, was ik al jaren sympathisant van Fortuna en begon er ineens leven in de brouwerij te komen. Als klap op de vuurpijl mocht ik toe ook nog tijdens het promotiejaar aan de slag als schrijver voor de clubsite van de wedstrijdverslagen uitwedstrijden (en sporadisch een thuiswedstrijd). Een geweldige periode meegemaakt, ook tijdens het eerste jaar in de Eredivisie. Sindsdien ben ik volledig Fortunees. Hoop dat we dit jaar weer gaan vlammen, maar ik verwacht een lichte terugval. Rond de 13e plek zie ik ons eindigen. 

Als we wegblijven uit de degradatiestrijd, ben ik content. Het ligt er natuurlijk ook aan wie er nog gaan vertrekken. Als Flemming, Tekie en Cox nu ineens vertrekken, dan heb je wel een probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Ferati en Baghdadi een contract, wellicht vertrekt Polter. Er schijnt belangstelling te bestaan uit de Tweede Bundesliga, naar verluidt Schalke. Verder is de spoeling dun. Fortuna wil graag Tirpan halen, maar dat ligt wat moeilijk financieel gezien. In een oefenpotje met 3-2 gewonnen van Utrecht, met grotendeels de A-kern. De B-ploeg kreeg met 7-0 klop van Utrechts B-ploeg. Dat wordt, schat ik, ook het probleem komend seizoen. De eerste veertien á vijftien spelers zijn best aardig, daarna wordt het heel snel heel veel minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Hakai:

We hebben een groot probleem als spelers zoals Flemming, Seuntjens en Rienstra alledrie tegelijk geblesseerd zijn. 

Eens.

Het schijnt dat Deroy Duarte gaat tekenen. Zelf zou ik nog eens een lijntje uitwerpen naar Leandro Fernandes, die deed het niet verkeerd als huurling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Geldt bovenstaande niet voor letterlijk elke club in het rechterrijtje? Zeker nu na corona. Kan me niet voorstellen dat pakweg PEC Zwolle niet ook verschrikkelijk afhankelijk is van een paar sterkere spelers.

True. Vorig jaar hebben we an sich geluk gehad qua blessures, nu zijn we Rienstra en Semedo al kwijt. Die eerste is onduidelijk of die ooit nog aan spelen toekomt, die tweede ligt tot aan de winterstop waarschijnlijk in de lappenmand. Heel ander perspectief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Regis:

Dat inderdaad en itt tot clubs als PEC heeft Fortuna wel een goede trainer

Ja, al is de vraag wat dat waard is als je ineens een negatieve serie neerzet. Vorig seizoen stapte hij in toen het niet slechter kon, nu zijn er, in ieder geval bij de buitenwacht, verwachtingen gewekt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Rogier.:

Geldt bovenstaande niet voor letterlijk elke club in het rechterrijtje? Zeker nu na corona. Kan me niet voorstellen dat pakweg PEC Zwolle niet ook verschrikkelijk afhankelijk is van een paar sterkere spelers.

Klopt, maar ik zei dat omdat Rienstra en Semedo allebei al geblesseerd zijn. Sjors was ook niet tevreden na afloop van het b-team dat 7-0 verloor tegen FC Utrecht:

Ultee: „Dat was ronduit pijnlijk, echt een verschil van dag en nacht. Er zit gewoon bijna niks achter bij ons en dat maakt het heel moeilijk. Dat kan niet richting competitie. Je wilt concurrentie binnen een team en kunnen trainen op niveau, maar dat wordt heel lastig op deze manier.”

bewerkt door Hakai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De spoeling is erg dun. Verlinden, Ferati, misschien Musaba en Sambou en dan heb je het eigenlijk wel gehad. Achterin heb je alleen jeugd achter de hand, op het middenveld 1 á 2 spelers die misschien net kunnen aanhaken en voorin is het ook armoe als Polter vertrekt.

Baghdadi komt van het vierde niveau in Frankrijk, Musaba speelde vorig jaar bij vlagen heel leuk voor Dordt, Ferati komt uit de Derde Bundesliga, Sambou was matig tijdens zijn verhuurperiode, Hansson en Verlinden hielden vooral de bank warm. 

Nou, dan heb je nog de jonge talenten als Ugur, Celtik, Kastrati, Lake, Parkes, maar dat zijn eigenlijk niet jongens waar je van kan en mag verwachten dat ze er dit seizoen al staan.

bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferati was wel altijd goed in FM en heeft in de Duitse jeugdteams gespeeld dus die heeft wel potentie. Verlinden lijkt mij ook vrij goed en talentje dat nooit eens keer de kans heeft gehad voor een langere periode. Musaba nooit zien voetballen, Sambou is een niet-scorende spits. 

Ugur is fysiek veel te weinig, Celtik ook maar dat belooft wel wat, Kastrati vind ik potentie hebben, hij scoorde erop los in de jeugd dus zie ik wel verrassen en mag wel eens basis starten van mij. Lake ken ik niet en Parkes is helemaal niks volgens mij. Kwam niet eens aan de bak bij Dordrecht. Is hij ook niet weg? Op transfermarkt staat hij erbij, maar las ook artikel dat hij alweer weg is. 

bewerkt door Hakai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan het zien allemaal... Tot nu toe Duarte er bij en een spits van Oss, Noslin. Ik neem aan dat die eerste direct gaat spelen, terwijl die tweede voor de toekomst is gehaald. Het schijnt trouwens dat Polter voor meer dan een half miljoen op de loonlijst heeft gestaan... De nasleep van het Ilicali-tijdperk, zullen we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites