Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

How I Met Your Mother

Big Mike

Aanbevolen berichten

Ik snap dat je upset bent, maar spoilers? ;c

Ik vond het overigens een prima einde. Ze hadden het misschien beter anders kunnen aanpakken, bijvoorbeeld na seizoen 6/7 ofzo, maar ik vind dat ze dit prima hebben gedaan. Inderdaad, het was gehaast, niet helemaal handig, maar toch heb ik genoten. Serie die de eerste 4/5 seizoenen ontzettend geniaal is geweest en daarna altijd (voor mij iig) kijkbaar is gebleven.

Ja kut, ik die spoiler ook :cab: Moet het hele seizoen nog kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 964
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het is op z'n minst vreemd dat ze dit laatste seizoen in één weekend lieten afspelen. Dat is totaal geen logische keuze, zoals hier terecht al werd opgemerkt, gezien de laatste aflevering. Desalniettemin kan ik prima leven met dit einde.

Precies dit ja. Vreemde keuzes, maar ik vond het prima zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het einde stond altijd al vast, zo moest het ook gewoon eindigen (vooral van mezelf)

Over seizoen 9, ja het speelt zich in drie dagen af, maar wordt er niet ontzettend veel gewerkt met flashbacks/forwards. Staan me gehele afleveringen bij uit dit seizoen die volledig daar die flashes zijn opgebouwd. Ja het had allemaal wel wat uitgebreider gemogen met de moeder, maar How I Met Your Mother gaat toch niet over 'the mother' ? Als er iets duidelijk is gemaakt in al die 9 (8?) seizoenen dan is het dat wel.

[spoiler=spoiler]http://imgur.com/MSXdQKP :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het einde stond altijd al vast, zo moest het ook gewoon eindigen (vooral van mezelf)

Over seizoen 9, ja het speelt zich in drie dagen af, maar wordt er niet ontzettend veel gewerkt met flashbacks/forwards. Staan me gehele afleveringen bij uit dit seizoen die volledig daar die flashes zijn opgebouwd. Ja het had allemaal wel wat uitgebreider gemogen met de moeder, maar How I Met Your Mother gaat toch niet over 'the mother' ? Als er iets duidelijk is gemaakt in al die 9 (8?) seizoenen dan is het dat wel.

[spoiler=spoiler]http://imgur.com/MSXdQKP :D

Ook op Reddit :huhu:?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb 'm nog eens teruggekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de ep zelf eigenlijk erg leuk was. Ik snap alleen niet dat je een heel fucking seizoen besteed aan een huwelijk en het 15 minuten in de finale ze alweer laat scheiden. Hoe je zoveel fillers kan hebben en dan 17 jaar snel even doen in 43 minuten. Hoe je 3 seizoenen lang opbouwt qua verhaal en character development naar een huwelijk en alles meteen weggooit. Maar het ergste is nog het einde, kom oppp. Ze hadden dit einde al in 2006 bedacht en (half) gemaakt, maar het was niet meer het juiste einde.

Dit ja, dit is m'n grootste ergernis. De ep zelf was goed, maar het geheel is om te huilen, was achteraf echt kwaad ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja die kwam ik ook al tegen.

Ik vind het echter einde overigens mooier, maar dat komt meer omdat ik [spoiler=spoiler]het Ted zo gunde om Robin te krijgen. Toen Robin zich zwaar klote voelde in de laatste aflevering, vond ik ook helemaal mooi. Vuile teringslet, had gewoon gelijk 'ja' tegen Ted gezegd dan.

Overigens nog niet echt bij stil gestaan, maar Tracy (moeder) en Ted die dus beide de 'ware' verliezen en weer wat vinden (maar dan in een andere volgorde). Tracy had Max, Ted heeft Robin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk wel typisch voor de serie, maar wat een slechte finale zeg. Je bouwt in 9 seizoenen een aantal personages op waarmee iedereen een band krijgt, om in de laatste 2 afleveringen alles vervolgens op te blazen en het 'verhaal' volledig overhoop te gooien. De laatste minuten vond ik al helemaal tenenkrommend.

Natuurlijk ging het al een tijdje bergafwaarts, maar dit seizoen had tenminste nog wel zijn momenten en daardoor kreeg ik het gevoel dat de serie nog wel een beetje een waardig einde zou krijgen. Helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bouwt in 9 seizoenen een aantal personages op waarmee iedereen een band krijgt, om in de laatste 2 afleveringen alles vervolgens op te blazen en het 'verhaal' volledig overhoop te gooien.

Dit is iets wat ik vaker hoor en wat natuurlijk een juiste constatering is. Wat ik echter niet begrijp is dat het merendeel dit per definitie als iets negatiefs beschouwt. Bedoel een verhaal waar je al vanaf het begin 'weet' hoe het gaat eindigen is het toch juist mooi (dat is afhankelijk van de uitvoering natuurlijk)/verrassend als er wat anders gebeurd?

Andere series kijken.. ;c

Dit is de eerste serie die ik ben gaan volgen sinds Prison Break zes jaar geleden ofso :p Ben niet van dingen volgen enzo, maar dit sprak me erg aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geniale serie zeg, in twee weekjes zeven seizoenen gezien;e. De laatste twee seizoenen zitten er helaas wat mindere episodes tussen, maar gelukkig nog steeds afgewisseld met briljante. Erger me ook aan geen van de vijf personages oid, alhoewel Robbin er in de eerste seizoenen een stuk beter uit zag voor mijn gevoel. Trouwens, Quinn, wat een prachtvrouw zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is iets wat ik vaker hoor en wat natuurlijk een juiste constatering is. Wat ik echter niet begrijp is dat het merendeel dit per definitie als iets negatiefs beschouwt. Bedoel een verhaal waar je al vanaf het begin 'weet' hoe het gaat eindigen is het toch juist mooi (dat is afhankelijk van de uitvoering natuurlijk)/verrassend als er wat anders gebeurd?

Ik vond het ook echt een anti-climax. Series als Friends en Gilmore Girls hebben ook een cliché einde wb liefde, maar dat is uiteindelijk toch wel bevredigender dan dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij vertellen waar ik de hele serie kan kijken/downloaden ?

Moet je maar eens bij google intypen met termen als watch online. Of dvd box kopen ;c

Ik vond het ook echt een anti-climax. Series als Friends en Gilmore Girls hebben ook een cliché einde wb liefde, maar dat is uiteindelijk toch wel bevredigender dan dit.

Zou de finale nog tweehonderdduizend keer achter elkaar kunnen bekijken :banana:

Paar afleveringen (aan het einde van de serie) die ik ook heel mooi vind: Season 7 Episode 17: No Pressure, Season 8 Episode 1: Farhampton, Season 9 Episode 16: How Your Mother Met Me, Season 9 Episode 17: Sunrise

[spoiler=uitleg]Season 7 Episode 17: No Pressure

[spoiler=Spoiler]Ted die "I love you" tegen Robin zegt. Robin moet vervolgens naar Rusland voor haar werk. Bij terugkomst haalt Ted haar op, ze vertelt over haar reis, gaan ze uiteten bij die blauwe hoorn. Je voelt gewoon dat ze het proberen te ontwijken. Dan zitten ze vervolgens op de bank en zegt Ted iets van "It's not gonna happen, is it?" Robin zegt "I'm sorry" Bam kapot. Vervolgens gaat Marshall tegen Robin zeggen dat ze moet verhuizen, omdat Ted kapot gaat. "He’s lying, Robin. He’s trying to be strong but its killing him, and so has his best friend I have to say something that he loves you just way too much to say: You gotta move out.”

Season 8 Episode 1: Farhampton

[spoiler=Spoiler]Ted die Klaus tegen komt op station Farhmapton. Klaus vertelt over het concept lebenslangerschicksalsschatz. Je ziet Lilly and Marshall en dat kind, Barney die aan Robin denkt, Robin die de foto's van haar en Barney tegenkomt, Funeral van Band of Horses, ""Unfortunately the 'when' of it was still a little ways down the road, but the 'where' of it" en dan zie je een vrouw die de moeder is (gezicht bedekt door ja die gele paraplu)

http://www.youtube.com/watch?v=UPW8y6woTBI

Season 9 Episode 16: How Your Mother Met Me

Hoewel ik me het meest kan identificeren met Ted heb ik verrassend genoeg het meeste sympathie voor de moeder. Alhoewel ze weinig in de serie voorkomt natuurlijk, vind ik haar persoonlijkheid, doen en laten etc. veruit het chillst van alle personages.

[spoiler=Spoiler]Je wordt een beetje in verwarring gelaten wat er nou precies met Max gebeurd is (al is het best obivious naturlich). Lewis die een aanzoek doet bij de moeder. Vervolgens gaat ze naar buiten om te praten met Max (die dus overleden is). Fakt op voor haar, ziekelijk kut man. Vervolgens zegt ze 'nee'.

Season 9 Episode 17: Sunrise

Misschien wel de aflevering met de mooiste momenten uit de serie

[spoiler=Spoiler]Barney is helemaal naar de kloten en gaat alleen op avontuur. Ted en Robin gaan hem zoeken. De vriendinnen van Ted komen te spraken, Robin heeft het over zijn top vijf beste vriendinnen. "Can I be honest [...] Why would you break up [with Victoria]. What happend?" zegt Robin. "We broke up because of you." Robin is heel erg verbaast en vraagt waarom. Blinde kuthoer, hoe durf je dat te vragen weetje. Bedoel hoe duidelijk is Ted geweest. ("You know the answer. You wanna talk about a top five, there's is no top five. It's you")

Dan zegt Ted dattie gaat verhuizen naar Chiraq. Die hele metafoor met de ballon van Ted toen die zeven was. Vanaf dat moment wistie dattie wat hij lief heeft dichtbij moet houden. "If you love something, never let it go, not even for a second. Or it's gone forever..." "It was a lesson that took my nearly 30 years to unlearn". Maar ook dingen los moet laten om door te kunnen gaan. Die gekko vriendin (Jeanette) die dat sieraad van Robin van de brug of gooit. Grappig hoe die Jeanette eigenlijk Ted een hele belangrijke les leert (en mooi om Ted's betoog over 'love' te horen). Robin en Ted kijken hoe de zon opkomt. Vervolgens handje vasthouden en Ted weet dattie los moet laten. Voor een moment heb ik nog een klein beetje hoop dat Ted en Robin toch weer bij elkaar komen, maar helaasch. Je ziet die flashback dat Ted de ballon los laat en vervolgens zie je Robin de lucht in gaan, verdwijnen. "And, new day" Eternal Flame dat speelt. "I have to let go now" "I know you do"

Hoe corny, afgezaagd, simpel het ook is. Toch vind ik het mooi gedaan damn. Dan laat ik de Marshall en Lily discussie nog buiten beschouwing, ook mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beter cancelen ze heel How I Met Your Mother met terugwerkende kracht

Krijg af en toe het idee dat bijna iedereen het einde kut heeft gevonden, maar polls wijzen uit dat dit slechts 30% is

Misschien weet dit jullie te overtuigen ? [spoiler/]

http://thoughtcatalog.com/heidi-priebe/2014/04/5-criticisms-of-how-i-met-your-mothers-ending-and-why-theyre-invalid/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net de laatste ep gezien. Had een crappy einde verwacht gezien de negatieve berichten op diverse fora en social media enzo. Viel me alleszins mee gelukkig :). Erg genoten van deze serie. Op een paar mindere afleveringen in seizoen zeven en acht bijna van elke ep genoten hoor!

Bah altijd zo klote om "afscheid'' te nemen van een serie :cry:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites