Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Hier gaat het heel slecht, loop veel te weinig hard. Maar vanmorgen met collega's besproken om met vier man de marathon te lopen voor bedrijven, dus iedereen 10,5km. Dat moet wel lukken, want ik loop nu ook 5km zonder training. Wil dan wel proberen die 10km met een wat hoger tempo te doen dan nu (zit nu vaak tussen de 5:30 en 6:00 per km).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer eens hard gelopen :) Eind van de middag was het droog, zonnetje scheen zelfs! Het waaide nog wel flink...

Uiteindelijk een rondje gedaan van 10,41 kilometer met een gemiddelde van 7:46 min/km :) Toch netjes aangezien ik de eerste 10 minuten wandelde en tussendoor ook 2 keer 5 minuten wandelde :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi over de 10KM Vincent. Zijn toch hele mooie ontwikkelingen.

Zelf sinds laatste post nog 2 maal wezen hardlopen. Wat minder vaak dan van plan. Maar ben een aantal dagen ziekjes geweest. Nu nogsteeds best verkouden. Maar goed genoeg om te kunnen hardlopen.

1,5 week terug precies 5KM gelopen. Dit met 4:45 gemiddeld per KM. En gisteren 10KM gelopen. Dit met een gemiddelde van 5:20 per KM. Hopelijk nu minimaal 1 keer per week aan te kunnen houden. Eigenlijk liever zelfs nog vaker.

Heb trouwens wel een sporthorloge aangeschaft. Heerlijk om te kunnen checken hoe het gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi over de 10KM Vincent. Zijn toch hele mooie ontwikkelingen.

Zelf sinds laatste post nog 2 maal wezen hardlopen. Wat minder vaak dan van plan. Maar ben een aantal dagen ziekjes geweest. Nu nogsteeds best verkouden. Maar goed genoeg om te kunnen hardlopen.

1,5 week terug precies 5KM gelopen. Dit met 4:45 gemiddeld per KM. En gisteren 10KM gelopen. Dit met een gemiddelde van 5:20 per KM. Hopelijk nu minimaal 1 keer per week aan te kunnen houden. Eigenlijk liever zelfs nog vaker.

Heb trouwens wel een sporthorloge aangeschaft. Heerlijk om te kunnen checken hoe het gaat.

Welk sporthorloge heb je?

Zelf heb ik sinds ruim 2 maanden de Garmin Fenix 5x

Deze bevalt mij meer dan uitstekend! Ik gebruik hem ook in de sportschool als ik ga spinnen of wanneer ik thuis op de hometrainer zit.

Moet zeggen dat ik lichtelijk jaloers ben op jouw gemiddelde snelheden :P

de 10km gaat eigenlijk redelijk goed hier, maar komende tijd wil ik meer de 5km gaan lopen met de focus op snelheid.

Kijken of ik op termijn naar de 6:00 min/km kan gaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welk sporthorloge heb je?

Zelf heb ik sinds ruim 2 maanden de Garmin Fenix 5x

Deze bevalt mij meer dan uitstekend! Ik gebruik hem ook in de sportschool als ik ga spinnen of wanneer ik thuis op de hometrainer zit.

Moet zeggen dat ik lichtelijk jaloers ben op jouw gemiddelde snelheden :P

de 10km gaat eigenlijk redelijk goed hier, maar komende tijd wil ik meer de 5km gaan lopen met de focus op snelheid.

Kijken of ik op termijn naar de 6:00 min/km kan gaan :)

Sorry voor de late reactie Vincent. Ik heb een tomtom runner 3 horloge.

Hier in december 3 weken niet gelopen. Was grieperig met buikklachten. Maar dat is weer over en in 2018 nu twee maal gelopen. Eerste keer 5KM. En afgelopen maandag 15KM. Zelg nog nooit eerder meer dan 10KM gelopen, dus dat was wel een stap. En een mijlpaaltje zeker.

Was aan het lopen en lette op mijn hartslag. Toen had ik er 7KM opzitten en stelde ik mezelf als doel om 15KM te lopen. Vanaf 11KM begonnen de benen wel zeer te doen. Maar toch doorgezet. Deed er 1 uur en 24 minuten over :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een update. Afgelopen 2 weken nu drie keer 10 kilometer gelopen. Heb over een maand een 10 kilometer loop waarmee ik meedoe. Dus tot die tijd nog maar een aantal keren die afstand lopen. Eerste keer 51,35. Tweede keer 50,04. En gisteren weer gelopen en 47,34. Echt voor mijn conditie gisteren lekker kunnen doorlopen :) Wel leuk om de progressie te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker bezig hoor. Prima tijden. In de wintermaanden zelf niet doorgetraind en een paar weken geleden fors door mijn knie gegaan. Wil het nu wel weer gaan oppakken, maar qua tijd zit ik niet heel ruim. Ga als het beter weer wordt wel weer meer fietsen, dat had afgelopen jaar ook een vrij goed effect.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tnx Hwb. Ja ik zit een beetje in dubio. Zit in dat zelfde schuitje dat ik sport activiteiten moet plannen met die kleine. Wil sowieso ook weer op de racfiets bij beter weer. Maar twijfel of ik ook nog blijf hardlopen in de zomermaanden of dat ik al mijn tijd zal fietsen.

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het bedrijf gaan we eind juni een grachtenloop doen van 5 kilometer. Sinds 2 weken ga ik wel naar de sportschool voor krachttraining, maar afgelopen woensdag ook maar voor het eerst een 5km gedaan. Was wel benieuwd om te kijken hoe lang ik erover zou doen. Uiteindelijk voltooid in 33.30, wat me nog best mee viel. Maar heb ook wel eens de Dam tot Damloop van 16km gedaan in 1.36 uur, dus dat tempo moet ik nog wel een tijdje voor trainen. Benieuwd dus hoe ik de komende weken ga.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk doel en mooie afstand om voor te trainen. Inderdaad mooie tijd helemaal voor de eerste keer 5km weer.

DInsdag de 10k nog een keer gedaan in de ochtend. Te snel gestart dus liep eigenlijk niet fijn. Maar toch wel in een tijd voltooid waar ik achteraf wel tevreden over was: 48 minuten.

Zelf gisteren eerst 4km samen met mijn schoonvader gelopen op zijn tempo.

Daarna zelf een rondje van 5KM gedaan. Deed er 23:45 over. Over 3 weken de 10k lopen als wedstrijd loop. Dus hoop wat tijd te inden om nog minimaal twee keer de 10k te oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Mark. Helemaal goed dat je met dit weer gewoon je rondje gaat lopen.

Op de loopband in de sportschool zul je bedoelen :D

Als het wat warmer wordt dan ga ik gewoon denk naar de sportschool hardlopen. Is een route van 6,3 kilometer volgens maps. Zorg ik dat ik samen met iemand train die met de auto gaat, zodat ik na de krachttraining wel een lift naar huis heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdje gestopt hiermee....Maar ben in training voor 40 km.wandelen tijdens nacht van vluchteling van 16 op17 Juni...1,5 uur wandelen lukt me al vrij makkelijk... Wil deze maand bij normale temperatuur 3-3,5 uur wandelen en opbouwen tot hopelijk 6 of meer in mei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Gert']Dat is ook mooi. Haal je daar dan geld mee op of is dat als morele support voor die mensen?[/QUOTE] Thnx Gert! Ja bedoeling is geld ophalen inderdaad. [quote name='Pino']Heb je goede schoenen en sokken? @Kyrill [/QUOTE] (Nog) niet nee maar ben wel mee bezig. Nu zit ik op normale schoenen voor 2 uur of korter maar ik wil begin April of eerder echte goede loop schoenen en sokken halen inderdaad.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdje gestopt hiermee....Maar ben in training voor 40 km.wandelen tijdens nacht van vluchteling van 16 op17 Juni...1,5 uur wandelen lukt me al vrij makkelijk... Wil deze maand bij normale temperatuur 3-3,5 uur wandelen en opbouwen tot hopelijk 6 of meer in mei.

Ga daar met mijn jongerengroep ook aan meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites