Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Op 17-2-2024 om 10:22 zei Keko:

Ben al een tijdje voor de marathon in Rotterdam aan het trainen, maar ik krijg nog geen kaartje bemachtigd. Bij het vraag en aanbod platform al een keer of 50 geboden, maar nooit een reactie ontvangen. Dus ook hier maar even een klein oproepje: ken of ben jij iemand die de marathon toch niet gaat lopen? Ik neem het kaartje heel graag over!

Komt helemaal goed maat. Laatste weken komen er veel online. Mensen die afhaken door blessures, toch niet kunnen, ziekte, noem het maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week ook weer een aantal keer geweest, bij gebrek aan een korfbalwedstrijd in het weekend.

Datum Afstand Tijd Tempo
14-02-2024 9,00 km 47.11 5.15
17-02-2024 5,00 km 24.50 4.58
19-02-2024 8,02 km 40.40 5.04

Merk dat toch snel weer stappen maak, als je eenmaal paar keer geweest bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier beginnen we 2024 ook heerlijk. Nog nooit zo fit geweest. Baal nog wel dat ik net zoals @Keko geen startbewijs heb voor Rotterdam. Zat dan eigenlijk in Spanje, is nu verplaatst waardoor ik wel de marathon in april kan lopen. Wil alleen (vraag me niet waarom) mijn eigen startnummer + naam hebben. Dat is nu natuurlijk onmogelijk. #twijfels

2024-02-2011_43_54-ThierryvanEgmond_Stravahardloopprofiel.png.0a691ee622309929e45f9ecc8369bf28.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Thierryvane:

Hier beginnen we 2024 ook heerlijk. Nog nooit zo fit geweest. Baal nog wel dat ik net zoals @Keko geen startbewijs heb voor Rotterdam. Zat dan eigenlijk in Spanje, is nu verplaatst waardoor ik wel de marathon in april kan lopen. Wil alleen (vraag me niet waarom) mijn eigen startnummer + naam hebben. Dat is nu natuurlijk onmogelijk. #twijfels

2024-02-2011_43_54-ThierryvanEgmond_Stravahardloopprofiel.png.0a691ee622309929e45f9ecc8369bf28.png

Die 5k onder de 20 minuten pakken dit jaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anderhalve week terug 23.5km op het tandvlees gelopen, kon toen helemaal niets meer. Vandaag in een hoger tempo 20km en ging prima. Progressie is met de week te merken, doel staat op de marathon onder de 3:30:00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Datum Afstand Tijd Tempo
22-02-2024 5,00 km 24.21 4.52
24-02-2024 12.00 km 1.01.43 5.09

Weer even gas gegeven. Donderdag zag ik dat er regen aanstaande was, dus even flink snel rondje afgewerkt. 

Vandaag dacht ik meer tijd te hebben, dus wilde een langer rondje doen op een lager tempo. Laatste 4 kilometer kickte echter de tegenwind in, met een soort ijsregen. Dus toen nog flink tempo omhoog gegooid, en zelfs mijn beste kilometer ooit gerend in de 11e km. Vrij bizar, want was een 4:26. Kan zijn dat niet helemaal klopt, want GPS heeft daar ook ineens even in het water gelopen ;c

Anyway, vooruitgang gaat weer redelijk vlot. Hopelijk houden we dit vast komende maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1708967402555.png.541560b3eb14b8d5981b1751ba7d51d2.png

Okee, mijn GPS is officieel dood. Vorige keer was dit namelijk een rondje van 7km ;c

Anyway, dan zou nog heerlijk gemiddelde van 4:45/km zijn. Merk ook dat niet eens enorm moeilijk gaat. En herstel na een rondje ook heel erg snel. Normaal als een gek heigen, en hele dag dat ik het wel merk. Nu eigenlijk amper last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 7,33 km hierboven bleek overigens ook slechts 6,73 km te zijn qua afstand. Dus 4:57 gemiddeld per kilometer.
Vandaag wel echt 7km gedaan. Eindtijd 35:48, dus 5:07. Beetje traag begonnen, maar prima zo.

@Thierryvane Lekker man, succes! Ik ga mij ook nog inschrijven, wil binnen 4 uur rennen. Ook mijn eerste ooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1709573392041.png.cee96c7a421bf036dec517809c16c356.png

Damn, deze ging lekker zeg. Ook relatief ontspannen gerend, had in ieder geval genoeg lucht over. Merkte het in mijn benen wel, maar logisch gezien ik direct uit werk ging. Dus nog geen avondeten erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei 007mark:

1709573392041.png.cee96c7a421bf036dec517809c16c356.png

Damn, deze ging lekker zeg. Ook relatief ontspannen gerend, had in ieder geval genoeg lucht over. Merkte het in mijn benen wel, maar logisch gezien ik direct uit werk ging. Dus nog geen avondeten erin.

Klasse man! En wat was het lekker weer vandaag zeg. :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe als ik die rondetijden hier zie. Hier helemaal weggezakt na de halve in december gelopen te hebben. Die gelopen binnen de twee uur in echt barre omstandigheden. Ben het nu weer aan het oppakken maar lig nu weer helemaal dubbel na 4 km. :D:D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, het is me eindelijk een keer gelukt om eens lekker rustig te doen. Zonder te versnellen op einde enzo. Gewoon kort herstelrondje van 5km op 5:25 gemiddeld. Eindtijd dan 27.06, maar gevoel dat ik daarmee een betere training heb gehad dan nu het snot voor mijn ogen te lopen na een lange run van maandagavond (en gister nog korfbaltrainen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bam, eindelijk een kaartje voor de Rotterdam Marathon weten te bemachtigen! Erg opgelucht dat ik er gewoon 1 heb, traint zoveel fijner.

Gisteren nog een heerlijke 25.5km gelopen, waarvan 10km op marathon tempo en 5km nog sneller. Ging hartstikke goed, volgende week de eerste 30er op het programma 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Keko:

Bam, eindelijk een kaartje voor de Rotterdam Marathon weten te bemachtigen! Erg opgelucht dat ik er gewoon 1 heb, traint zoveel fijner.

Gisteren nog een heerlijke 25.5km gelopen, waarvan 10km op marathon tempo en 5km nog sneller. Ging hartstikke goed, volgende week de eerste 30er op het programma 

Lekker man! Wat is je marathon-tempo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste 30km achter de rug op 4:59. Laatste 4km waren wel pittig natuurlijk, maar ging verder wel echt goed. Qua planning is het wel echt een flinke uitdaging elke week, maar nog even een paar weken doorbeunen en het zit erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites