Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Op 10-6-2023 om 11:27 zei Keko:

Laatste tijd ook lekker aan het hardlopen, vorige week in drie rondjes in totaal 37 kilometer gelopen (waarvan één rondje van 16). Van de week ook een lekkere interval met 6x een kilometer op 4:20.

Merk dat de hartslag bij mij ook bij rustige rondjes meteen omhoog schiet, vind het nog lastig om dat laag te houden. Komt ook niet helemaal overeen met hoe ik me voel tijdens het lopen.

In september nog een wedstrijdje van 10km op de planning staan, denk dat ik ga trainen voor onder de 43 minuten.

Slomer/trager lopen. Niks mis mee. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1687201757432.png.1660b8f2a097cead6c882ea3c0ad8fce.png

Lekker hoor. Wilde alvast een keer de afstand van de Dam tot Damloop doen vanavond en voelde erg goed. Wel flinke verzuring richting het einde, maar kon tempo prima vasthouden.

Enige keer dat ik deze afstand heb gelopen is 6 of 7 jaar geleden en toen deed ik er 1.36.30 over. Dus ben nu stuk beter bezig al. Nog 3 maandjes trainen, dus ben benieuwd waar ik op uit kom. Hopelijk gaan de zomerse feestjes niet teveel een aanslag plegen hehe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker Mark. Mooi tempo ook. En dat toch met deze benauwdheid. 

Hier na maanden stilstand nu, ff afkloppen, eindelijk minimale pijn aan de hamstring in het dagelijks leven. Dus ga binnenkort eindelijk weer eens voor een vervolgafspraak naar de fysio, zodat ik weer zwaardere oefeningen kan gaan doen (verwacht ik). Benieuwd of het lopen ook weer kan binnen 3 maanden ofzo. Zou daar nu voor tekenen. Al 9 maanden niet hardlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.5352882a0b1e525f4c7eb264e1f8d32a.png

Vanaf kantoor met een collega direct na werk even een rondje gedaan. Redelijk aan elkaar gewaagd denk ik, al ben ik wat meer gewend om langere afstanden te lopen. Had dus wel wat over, maar voor mij ook wel goed om enigszins rustiger aan te doen hehe. Ook flink warm op dit tijdstip nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1687549128347.png.42a5229289d0f759f9ad61ca7956593f.png

Deze keer met huisgenoot en zijn broertje gerend. Op het soort van keerpunt alleen wel een kruispunt met stoplichten. Dus halve minuut stil gestaan ongeveer. Ach, ging ook niet echt om de tijd. Maar goed om weer kilometers te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was het weer eens triathlondag mannen. Gelukkig ‘maar’ de standaard in Rotterdam, want deze temperaturen waren echt geen grap, sodeknetters. Na de shin splints die ik had overgehouden aan de marathon maar een week of 3/4 echt kunnen voorbereiden, maar naar omstandigheden met 2.58 echt een dikke tijd neergezet :<

Vloeiend door het zwemmen gegaan (zonder wetsuit nota bene) in net iets meer dan 30 minuten, is relatief t.o.v. anderen wel echt mijn sterkste onderdeel. Fietsen aan net geen 32 km/u gemiddeld, niet echt verbetering t.o.v. vorig jaar.

En daarna pas 2e keer hardlopen sinds de marathon van april, dinsdag was de eerste keer weer 4 kilometer in stukken van 2 minuten rennen, 45-60 seconden lopen. In echt verschroeiende hitte (het was toch al 13:00 uur) net boven het uur gelopen (1:02 ofzoiets). Echt dik tevreden mee. Als ik geen kramp kreeg in de laatste kilometers had ik die misschien ook nog wel daaronder gelopen.

Op naar het volgende stapje denk ik volgend jaar. Genoeg tijd om de basisconditie weer verder op te vijzelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Rogier.:

Vandaag was het weer eens triathlondag mannen. Gelukkig ‘maar’ de standaard in Rotterdam, want deze temperaturen waren echt geen grap, sodeknetters. Na de shin splints die ik had overgehouden aan de marathon maar een week of 3/4 echt kunnen voorbereiden, maar naar omstandigheden met 2.58 echt een dikke tijd neergezet :<

Vloeiend door het zwemmen gegaan (zonder wetsuit nota bene) in net iets meer dan 30 minuten, is relatief t.o.v. anderen wel echt mijn sterkste onderdeel. Fietsen aan net geen 32 km/u gemiddeld, niet echt verbetering t.o.v. vorig jaar.

En daarna pas 2e keer hardlopen sinds de marathon van april, dinsdag was de eerste keer weer 4 kilometer in stukken van 2 minuten rennen, 45-60 seconden lopen. In echt verschroeiende hitte (het was toch al 13:00 uur) net boven het uur gelopen (1:02 ofzoiets). Echt dik tevreden mee. Als ik geen kramp kreeg in de laatste kilometers had ik die misschien ook nog wel daaronder gelopen.

Op naar het volgende stapje denk ik volgend jaar. Genoeg tijd om de basisconditie weer verder op te vijzelen.

Echt heel vet man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Gert:

Klinkt als een beesten prestatie man. Welke afstanden waren het? Vooral benieuwd naar de fietsafstand want 32 km/u klinkt als zeer netjes :D 

1500 meter zwemmen, 42.4 km fietsen en 10.2 km hardlopen! 32 km/u klinkt voor mij ergens nog als redelijk langzaam, maar misschien dat dat ook een beetje overreaching is. Waarschijnlijk denk ik hetzelfde over 35 km/u als ik regelmatig gemiddeld 28-30 km/u zou fietsen op lage hartslag haha ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei chrisje1993:

Zo getraind als iemand die niet getraind is haha.

Dan kan ik je aanraden om voor een kleinere afstand te gaan ;c Weet niet wat je verstaat onder iemand die niet getraind is, maar een marathon-opbouw voor iemand die 5km kan rennen is meestal iets van 20 weken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.bc7e1959ebf16307e167b11e13ffd15a.png

Zoooo zeg. Niet normaal hoe goed het vanavond ging. Wilde er vanavond ook eens 'lekker invliegen', maar werd wel beetje angstig doen ik na 5km nog steeds 5:08 gemiddeld liep. Zeker omdat ik mezelf had voorgenomen om 14km totaal weer te doen. Toch zat er een lekker ritme in en kon ik het zowaar erg goed volhouden. Paar kilometer relatief 'rustiger', maar de laatste 5 gingen in 5:00, 5:04, 5:00, 5:04 en 5:05. Sowieso de traagste kilometer (de eerste haha) ging in 5:19 vandaag.

Heb hierdoor ineens wel heel veel vertrouwen gekregen dat ik in september ene hele mooie tijd kan gaan neerzetten tijdens de Dam tot Dam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Rogier.:

Dan kan ik je aanraden om voor een kleinere afstand te gaan  Weet niet wat je verstaat onder iemand die niet getraind is, maar een marathon-opbouw voor iemand die 5km kan rennen is meestal iets van 20 weken. 

Eerlijk gezegd zou ik echt niet weten waar ik sta op dat punt. Heb nooit op die manier gerend ;) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1687979222616.png.fe770963d6a3bbcdba3f34ef22aba8f5.png

Zit nu even kapot te gaan op een bankje, maar is het waard. Weer 29 seconden van mijn PR op de 5k af :<

Wel goed even om mezelf zwaar te maken vandaag, voor ik een zwaar weekend DTRH in ga hehe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites