Rogier. Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 Vandaag weer nieuw afstandsrecord neergezet, 19 kilometer en exact 10 meter (voor zover de GPS accuraat is). Wel echt last van weinig energie en snel een hoge hartslag. Hoe gaan jullie daarmee om met lange runs? Van de gelletjes die ik gebruik bij het fietsen gaat mijn maag echt niet lekker tijdens het hardlopen, dus dat is niet echt een optie. En die Maurten gels zijn reteduur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 1 minuut geleden zei Rogier.: Vandaag weer nieuw afstandsrecord neergezet, 19 kilometer en exact 10 meter (voor zover de GPS accuraat is). Wel echt last van weinig energie en snel een hoge hartslag. Hoe gaan jullie daarmee om met lange runs? Van de gelletjes die ik gebruik bij het fietsen gaat mijn maag echt niet lekker tijdens het hardlopen, dus dat is niet echt een optie. En die Maurten gels zijn reteduur. Mooi werk zo'n record Rogier Hoge hartslag betekent denk ik toch echt dat je een te hoog tempo loopt. Denk dat je gewoon een relaxer tempo moet proberen te kiezen als je zo ver gaat. En als je die afstand dan wat vaker loopt, dan kun je vast dat tempo wel weer omhoog gooien. Zelf neem ik t/m 15 km geen eten of drinken mee. Heb nooit honger en denk dat t voor de energie ook niet noodzakelijk. Richting de halve marathon afstand neem ik wel vaak een ontbijtkoek/liga mee. Die nuttig ik dan rond de 15km. Nog nooit zonder gedaan, dus ik weet niet of het noodzakelijk is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 2 minuten geleden zei Rogier.: Vandaag weer nieuw afstandsrecord neergezet, 19 kilometer en exact 10 meter (voor zover de GPS accuraat is). Wel echt last van weinig energie en snel een hoge hartslag. Hoe gaan jullie daarmee om met lange runs? Van de gelletjes die ik gebruik bij het fietsen gaat mijn maag echt niet lekker tijdens het hardlopen, dus dat is niet echt een optie. En die Maurten gels zijn reteduur. Netjes! Welk tempo liep je? Een te hoge hartslag is nooit goed, dus langzamer gaan en rustig opbouwen. Voor een run van 19 kilometer moet je sowieso goed hebben gegeten. Ik ga de laatste tijd wel lekker op havermout/banaancakejes met wat kwark en honing erbij. - 1 banaan prakken - 1 ei - 50 gram havermout Die drie goed door elkaar roeren zodat je een soort van "deeg" krijgt. Vervolgens 2 minuut 30 in een kommetje in de magnetron op ong. 800 watt en klaar ben je. Gelletjes haal ik vaak snel bij de Albert Heijn. Vier voor 9 euro uit mijn hoofd. Ook vrij prijzig dus je kan ze beter in een grotere verpakking halen bij bijv. Bol.com met voordeelkorting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 (bewerkt) 41 minuten geleden zei Gert: Hoge hartslag betekent denk ik toch echt dat je een te hoog tempo loopt. Denk dat je gewoon een relaxer tempo moet proberen te kiezen als je zo ver gaat. En @Thierryvane Vraag me ergens wel af of dat het probleem was. Loop regulier in zone 1 tot 2 (HR 132-142 voor mij) prima een kilometer of 10 tegen 6:00 per km, nu zat ik al na 3 km op 145 en tempo van 6:15-6:20. Heb het daarmee ook niet opgevoerd tot de laatste 5 kilometer, waar ik in zone 2-3 (HR 142-152) meestal 5:30-5:35 loop (juist bij lange runs, loop tussen 4:30-5:00 bij intervaltrainingen). Was ook vrij snel 'leeg', wellicht dat het dan eerder kwam door gewoon slechte benen of inderdaad te slecht gegeten (als ik daar op reflecteer heb ik daar nu zeker wel twijfels bij). Thanks voor de tips qua eten in ieder geval! Hoeven natuurlijk niet altijd gelletjes te zijn, en mijn standaard eten voor het sporten kan ik ook eens mee gaan experimenteren. 37 minuten geleden zei Thierryvane: Die drie goed door elkaar roeren zodat je een soort van "deeg" krijgt. Vervolgens 2 minuut 30 in een kommetje in de magnetron op ong. 800 watt en klaar ben je. Dit klinkt alleen toch wel een klein beetje vies 2 november 2022 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 2 november 2022 Share Geplaatst 2 november 2022 2 uur geleden zei Rogier.: En @Thierryvane Vraag me ergens wel af of dat het probleem was. Loop regulier in zone 1 tot 2 (HR 132-142 voor mij) prima een kilometer of 10 tegen 6:00 per km, nu zat ik al na 3 km op 145 en tempo van 6:15-6:20. Heb het daarmee ook niet opgevoerd tot de laatste 5 kilometer, waar ik in zone 2-3 (HR 142-152) meestal 5:30-5:35 loop (juist bij lange runs, loop tussen 4:30-5:00 bij intervaltrainingen). Was ook vrij snel 'leeg', wellicht dat het dan eerder kwam door gewoon slechte benen of inderdaad te slecht gegeten (als ik daar op reflecteer heb ik daar nu zeker wel twijfels bij). Thanks voor de tips qua eten in ieder geval! Hoeven natuurlijk niet altijd gelletjes te zijn, en mijn standaard eten voor het sporten kan ik ook eens mee gaan experimenteren. Dit klinkt alleen toch wel een klein beetje vies Dat zijn mooie lage hartslagen die je noemt. Wat waren de hoge hartslagen warmee je met de laatste loop te maken had? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Je kan ook gewoon een slechte dag hebben. Zwaar weekend (alcohol/weinig slaap) gehad bijv. Dan loop ik als een krant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 (bewerkt) 13 uur geleden zei Gert: Dat zijn mooie lage hartslagen die je noemt. Wat waren de hoge hartslagen warmee je met de laatste loop te maken had? Viel uiteindelijk wel mee; hij kroop een beetje omhoog richting 146-148 en daar bleef hij eigenlijk kilometers lang op, maar dus wel op dat tragere tempo. Misschien moet ik me ook niet zo aanstellen, maar heb nog niet eerder meegemaakt dat ik al zo vroeg zo slecht liep, terwijl ik dit jaar toch echt al flink wat kilometers in de benen heb. Zal dan wel echt eens een slechte dag zijn, zoals Thierry al zegt, maar zou ook zeker door de voeding kunnen komen. 3 november 2022 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 1 minuut geleden zei Rogier.: Viel uiteindelijk wel mee; hij kroop een beetje omhoog richting 146-148 en daar bleef hij eigenlijk kilometers lang op, maar dus wel op dat tragere tempo. Misschien moet ik me ook niet zo aanstellen, maar heb nog niet eerder meegemaakt dat ik al zo vroeg zo slecht liep, terwijl ik dit jaar toch echt al flink wat kilometers in de benen heb. Zal dan wel echt eens een slechte dag zijn, zoals Thierry al zegt, maar zou ook zeker door de voeding kunnen komen. 146-148 is helemaal niet zo hoog. Dan neem ik mijn woorden terug dat je op een te hoog tempo liep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Zojuist zei Gert: 146-148 is helemaal niet zo hoog. Dan neem ik mijn woorden terug dat je op een te hoog tempo liep Mijn hartslagzones zijn sowieso behoorlijk laag overigens Mijn piek aan het einde van een 10k-loop zit vaak rond de 170. Hartslag in rust ook 46-50. Groot sportershart zullen we maar zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 1 uur geleden zei Rogier.: Mijn hartslagzones zijn sowieso behoorlijk laag overigens Mijn piek aan het einde van een 10k-loop zit vaak rond de 170. Hartslag in rust ook 46-50. Groot sportershart zullen we maar zeggen. Ja in rust is mijn hartslag ook laag. Ook rond de 50 altijd. En als ik auto aan het rijden ben nog het laagste. Ben ik blijkbaar helemaal rustig. Ook wel bijzonder. Maar jouw hartslagcijfers die je hiervoor noemde zijn dan wel echt mooi laag. Dan heb je iig een goede conditie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 @Rogier. je had gewoon een keer een off-day met 6min/km maak je geen zorgen, ik volg je hier al vrij lang, volgende keer loop je gewoon rond 4-5min/km je kan het topper! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 3 november 2022 Share Geplaatst 3 november 2022 Hier gisteren voor het eerst geen pijn gehad als ik even ergens heen wandelde. Daar ben ik echt super blij mee, want dat betekend dat het toch hersteld en de rust zich uitbetaald. Begon toch wat ongeduldig te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 7 november 2022 Share Geplaatst 7 november 2022 Hier net m'n eerste 10 gedaan. Althans, 10.12 volgens Strava. 1u4min, gemiddeld 6:22/km. Merk dat tempo vasthouden nog wel erg lastig is, maar aan de andere kant boeit het me ook niet zo heel veel. Ben blij dat ik de 10 al vrij snel heb gehaald, aangezien ik 2 oktober pas ben begonnen in 6.48/km over 5 km. Lekkere progressie. Heb ook al een doel voor de zomer. Naar het werk lopen. Is ongeveer 22,5 km. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 7 november 2022 Share Geplaatst 7 november 2022 Goed bezig! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 november 2022 Share Geplaatst 7 november 2022 3 uur geleden zei neva: Hier net m'n eerste 10 gedaan. Althans, 10.12 volgens Strava. 1u4min, gemiddeld 6:22/km. Merk dat tempo vasthouden nog wel erg lastig is, maar aan de andere kant boeit het me ook niet zo heel veel. Ben blij dat ik de 10 al vrij snel heb gehaald, aangezien ik 2 oktober pas ben begonnen in 6.48/km over 5 km. Lekkere progressie. Heb ook al een doel voor de zomer. Naar het werk lopen. Is ongeveer 22,5 km. Lekker bezig man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 7 november 2022 Share Geplaatst 7 november 2022 3 uur geleden zei neva: Hier net m'n eerste 10 gedaan. Althans, 10.12 volgens Strava. 1u4min, gemiddeld 6:22/km. Merk dat tempo vasthouden nog wel erg lastig is, maar aan de andere kant boeit het me ook niet zo heel veel. Ben blij dat ik de 10 al vrij snel heb gehaald, aangezien ik 2 oktober pas ben begonnen in 6.48/km over 5 km. Lekkere progressie. Heb ook al een doel voor de zomer. Naar het werk lopen. Is ongeveer 22,5 km. Goed bezig! Geeft een heerlijk voldaan gevoel als je merkt dat je vooruit gaat. Wil je nog werken na die 22.5km trouwens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 november 2022 Share Geplaatst 7 november 2022 3 uur geleden zei neva: Hier net m'n eerste 10 gedaan. Althans, 10.12 volgens Strava. 1u4min, gemiddeld 6:22/km. Merk dat tempo vasthouden nog wel erg lastig is, maar aan de andere kant boeit het me ook niet zo heel veel. Ben blij dat ik de 10 al vrij snel heb gehaald, aangezien ik 2 oktober pas ben begonnen in 6.48/km over 5 km. Lekkere progressie. Heb ook al een doel voor de zomer. Naar het werk lopen. Is ongeveer 22,5 km. Goed bezig maatje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 8 november 2022 Share Geplaatst 8 november 2022 Congratulations Thierry! Thank you for registering for NN Marathon Rotterdam 2023! You registered for the competition NN Marathon Rotterdam! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 8 november 2022 Share Geplaatst 8 november 2022 38 minuten geleden zei Thierryvane: Congratulations Thierry! Thank you for registering for NN Marathon Rotterdam 2023! You registered for the competition NN Marathon Rotterdam! Gaaf! Wat is je streeftijd? Of is dat nog te ver om iets concreets over te zeggen? Sterkte in ieder geval. Echt een hel. Wel lekker, zo in het voorjaar. Heb je een paar mooie maanden om te trainen qua temperatuur. Hopelijk niet te veel verhindering door ijzel en sneeuw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 8 november 2022 Share Geplaatst 8 november 2022 14 minuten geleden zei Beppu: Gaaf! Wat is je streeftijd? Of is dat nog te ver om iets concreets over te zeggen? Sterkte in ieder geval. Echt een hel. Wel lekker, zo in het voorjaar. Heb je een paar mooie maanden om te trainen qua temperatuur. Hopelijk niet te veel verhindering door ijzel en sneeuw. Ben aardig hyped! Nog genoeg tijd om door te trainen. Onder de 5:00 km/u gaan we vol voor en dat moet ook wel lukken. Wie weet tegen die tijd sneller. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 november 2022 Share Geplaatst 8 november 2022 @Thierryvane held! Ik sluit niet als jij DNA Heritage test doet, misschien Afrikaans bloed hebt , zo snel ben je Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 9 november 2022 Share Geplaatst 9 november 2022 13 uur geleden zei Kyrill: @Thierryvane held! Ik sluit niet als jij DNA Heritage test doet, misschien Afrikaans bloed hebt , zo snel ben je Er moet nog een hoop gebeuren hoor maat! Maar de training is begonnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 november 2022 Share Geplaatst 9 november 2022 (bewerkt) Je bent iig zeer lekker bezig Thier. Heel mooi doel. Ik ga het volgen (je voorbereiding) 9 november 2022 bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 17 november 2022 Share Geplaatst 17 november 2022 Ben zelf ook weer beginnen lopen, aangezien ik toch merk dat mijn conditie wat achteruit ging en er wat kilo's bijkwamen (het goeie leven, lekker eten en drinken ) Via de app Trenara zo'n 10-weken (3x per week) programma richting 5km aan het volgen, zit nu in week 4, 2e training.. Ook al kan ik wel al 5km aan één stuk lopen, met zo'n trainingsrégime hou ik het in ieder geval wat beter vol om zo vaak te gaan lopen. Op 30 december zou ik mijn doel moeten halen en dan gaan we in het nieuwe jaar richting 10km toewerken denk ik. Voel ondertussen toch reeds enige verbetering qua conditie en met oog op snowboardvakantie in februari is dat ook niet slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 november 2022 Share Geplaatst 21 november 2022 Gefeliciteerd met je fantastische prestatie @Thierryvane tijdens de 7 heuvelenloop. Petje af Negeer verder Strava zoveel mogelijk, maar had gisteren toch even gekeken hoe iedereen het had gedaan. Merk zelf wel veel frustratie over de blessure. Er zit geen vooruitgang in en soms denk ik zelfs dat t erger wordt. Volgende week maar een moment in de ochtend vinden om eens naar de huisarts te gaan (die dan vast gaat zeggen ga maar rustig houden, maar wil wel wat bevestiging dat het de pees is wat ik denk. Want mijn hele knie doet eigenlijk pijn en als ik aan de zijkant van mijn knie bij die pees druk, dat doet t meeste pijn. Dus zal toch die pees zijn. Maargoed gaan het zien. Mis gewoon die uitlaatklep van dat hartlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten