Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei 007mark:

Vooral fit blijven voor wanneer de korfbaltrainingen weer beginnen. Zit sowieso in een team wat maar 1x per week traint, dus zolang er geen wedstrijden zijn blijf ik sowieso wel 1x per week nog hardlopen denk ik.

Toevallig hadden we wel laatst met een vriendengroep erover om ons post corona in te schrijven voor een leuk hardloopevenement. Een 5 km ergens ofzo, zodat iedereen mee kan doen.

Lekker hoor, beetje intervallen ook? Of lekker hetzelfde tempo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Izsco:

Lekker hoor, beetje intervallen ook? Of lekker hetzelfde tempo?

Met mijn hardlooprondjes doe ik echt alleen maar hetzelfde tempo. Komt omdat ik intervaltrainingen echt heel kut vind. Terwijl dat nou eigenlijk juist is waar korfbal om draait ;c Althans; heel korte sprintjes dan natuurlijk.

Maar voor de basis is dit wel lekker.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-5-2020 om 19:55 zei Izsco:

Hardlopen, ik ben er inmiddels wel verslaafd aan. Kennen jullie de app Trenara al? Die geeft je bij een doel ook een trainingsschema!

Oh das wel een goede tip. Volgend jaar weer CPC halve marathon weer doen, dan kan ik in aanloop wel een goed schema gebruiken :classic_love:

Zelf gisteren even voor het werken snel 6km gelopen. Ondanks dat ik halverwege mezelf compleet naar de klote heb gelopen op een duinpan (verkeerde pad gekozen) toch mooi 4:46 gemiddeld gehaald. Kortom, snelheid zit er lekker in :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lazy:

Oh das wel een goede tip. Volgend jaar weer CPC halve marathon weer doen, dan kan ik in aanloop wel een goed schema gebruiken :classic_love:

Zelf gisteren even voor het werken snel 6km gelopen. Ondanks dat ik halverwege mezelf compleet naar de klote heb gelopen op een duinpan (verkeerde pad gekozen) toch mooi 4:46 gemiddeld gehaald. Kortom, snelheid zit er lekker in :mrgy:

Tof! Heerlijk om even je hoofd leeg te maken voor een dag werken. CPC, de laatste serieuze wedstrijd die dit jaar nog wel door ging. Ik heb 'm ook gelopen, alleen wat verkeerde keuzes gemaakt qua kleding. Was dit jaar best warm en heláás stond de wind verkeerd :classic_cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga die app binnenkort eens downloaden. Nu even geen doel, maar komt vast wel weer. Dank voor de tip.

Hier zelf nu even wat langer rust houden en dan komend weekend een rondje maken. Hopelijk is mijn bilspier dan wat meer ontlast en kan ik 10km halen zonder teveel pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil binnenkort weer eens een testrondje doen. Heb jarenlang last van mijn knieën gehad, nog steeds wel een beetje. Maar heb de laatste maanden flink opgetraind met een vriendin die fysio is en het gaat al stuk beter. Dus wil eens proberen een rustig rondje te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei NicoHaak:

Ik ga die app binnenkort eens downloaden. Nu even geen doel, maar komt vast wel weer. Dank voor de tip.

Hier zelf nu even wat langer rust houden en dan komend weekend een rondje maken. Hopelijk is mijn bilspier dan wat meer ontlast en kan ik 10km halen zonder teveel pijn.

Het is wel een eerlijke app die je een realistisch target geeft. Af en toe versla ik het algoritme, soms verslaat hij mij. Gisteren was ik sneller dan de voorspelling van de app op de 5 km ??

bewerkt door Izsco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dit weekend ook een rondje gedaan. Heb zalf gekocht om de spieren warm te maken. Zorgde wel voor klachten vermindering. Had niet veel tijd omdat mijn vrouw moest gaan werken dus heb 7.5km gelopen. 34 min over gedaan en een segmentje teruggewonnen, welke vd week een vriend had afgepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes. Mooi tempo ook. Hier net weer een goede dag gehad. Samen gerend met iemand die normaal beter kan dan ik. Scheelt enorm dat ik dan zelf ook veel motivatie heb. 

5.88 km in 32.12 (5.29 per km).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn bizarre tijden @Izsco :classic_blink:

Zelf gisteren 11 gelopen (5m02 p/km) en dat ging prima. Voelde zelfs als een 'rustig' aan rondje :classic_biggrin:

Ik heb nu trouwens die app gedownload Izsco. Alles ingevuld en zo en lijkt me enorm handig. Wel jammer dat je om zelf je trainingsdagen uit te kiezen de betaalde versie nodig hebt, maar met de schema's die zij voorstellen kom je al een heel eind :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat hier ook weer lekker de laatste maanden. Heb in 2014 de hele marathon gelopen van Amsterdam. Was toen niet heel erg getraind maar wel uitgelopen?. Zo'n afstand wil ik nooit van me leven meer lopen, was een verschrikking. Vind het nu heerlijk om even een 5km te pakken met uitschieters tot 8-9km. Die 5km doe ik als de vorm goed is en ik zin heb om diep te graven in zo'n 4:35 min/km. Doe het meestal lekker rustig aan en dan kom ik ongeveer op 4:50-5:00 min/km.

Het is in ieder geval lekker om weer een lekkere hardloopvorm te hebben en je zo even zonder al te veel moeite dat rondje kan doen. Het vervelendste is altijd om weer op te bouwen als je een tijdje niet bent geweest. Helemaal nu de andere sporten er uit liggen (boksen in mijn geval) en het weer prima is, is dit een perfect alternatief.

20200519_122247.jpg

bewerkt door Beppu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-5-2020 om 12:40 zei 007mark:

Hoevaak tijdens zo'n marathon denk je aan stoppen ongeveer @Beppu ? :D

Had een trainingsschema die een paar maanden duurde en waar je langzaam opbouwde naar die 42km. Ben daar twee maanden voor die marathon mee gestopt, langste afstand die ik had gelopen was zo'n 20km :D. Mocht nog even twee keer zo ver dus. Toch maar gewoon gegaan en lekker rustig aan gedaan. Eerste 20km gingen me een stuk beter af dan verwacht. Conditioneel gezien viel het me sowieso mee. Waren puur de spieren die het begaven omdat ze niet aan zo'n lange afstand waren gewend. Had naderhand echt zonder te overdrijven in me hele lichaam spierpijn. Kon een week het bed niet uit;c. Twee voeten die meer blaar dan voet waren. Knieën ook helemaal naar de tering. Maarja toch uitgelopen, weliswaar met stukjes lopen na 25km. Grappige is ook dat je constant dezelfde mensen tegenkomt onderweg. Dan haal je hun weer in, vijf minuten later halen ze jou weer in. Was zelfs een kerel die me aanbood om een paar kilometer met de taxi mee te gaan die hij klaar had staan bij Ouderkerk aan de Amstel ergens:-D

Wel echt een leuke gebeurtenis om mee te maken trouwens. Die eerste tien en laatste tien kilometer word je echt naar voren geschreeuwd door de mensen midden in de stad, erg gaaf. Middenstuk is erg ruk. Wett nog dat het een gigantisch stuk was bij Ouderkerk aan de Amstel en door een industrietrein voor we de stad weer in gingen en het kloteweer was. Ga het zelf nooit meer doen. Misschien ooit nog een halve marathon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Izsco:

Net een halve marathon gelopen als training op lage hartslag! Heerlijk!!

Mooi zeg. Wat was je hartslag en tijd?

Ik heb gisteren pijnvrij een 10km kunnen lopen. Lekker door de regen. Was heerlijk verfrissend. 41 min over gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei NicoHaak:

Mooi zeg. Wat was je hartslag en tijd?

Ik heb gisteren pijnvrij een 10km kunnen lopen. Lekker door de regen. Was heerlijk verfrissend. 41 min over gedaan.

Mijn gemiddelde hartslag was 152.

Tijd was 01:51:46 over 21,8 km.

41 min over 10 km is ook aardig eraan hoor... ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kamp inmiddels met overbelasting van mijn kuit ? heb al een maand of 2 last van mijn kuit tijdens en na het hardlopen. Normaliter was de pijn te verdragen tijdens het lopen en liep ik het er wel ‘uit’. Maar nu ik wat sneller loop merkte ik dat de pijn heviger werd en het herstel langer duurde. Even naar laten kijken en idd een overbelasting. Kortom, minstens twee weken niet hardlopen en daarna rustig opbouwen. ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Lazy:

Ik kamp inmiddels met overbelasting van mijn kuit ? heb al een maand of 2 last van mijn kuit tijdens en na het hardlopen. Normaliter was de pijn te verdragen tijdens het lopen en liep ik het er wel ‘uit’. Maar nu ik wat sneller loop merkte ik dat de pijn heviger werd en het herstel langer duurde. Even naar laten kijken en idd een overbelasting. Kortom, minstens twee weken niet hardlopen en daarna rustig opbouwen. ??

Frustrerend. Vooral in deze corona tijd van veel binnen stilzitten. Maar toch maar proberen te doen en dan weer genieten. Beterschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites