Bully Geplaatst 9 januari 2014 Share Geplaatst 9 januari 2014 Ik weet niet wat ik er van moet vinden... Qua talent is het natuurlijk erg zonde maar die jongen had totaal geen mentaliteit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 9 januari 2014 Share Geplaatst 9 januari 2014 Wat zonde dit. Zonde :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 10 januari 2014 Share Geplaatst 10 januari 2014 Kevin Brands sluit aan bij de beloften 09-01-2014 Kevin Brands traint vanaf donderdag mee met de beloften van Willem II. Brands was verhuurd aan SC Cambuur, maar daar werd hij net voor de winterstop uit de selectie gezet. Een gesprek na de laatste competitiewedstrijd bleek niet het gewenste resultaat te hebben, waardoor hij nu weer terug in Tilburg is. Jurgen Streppel: 'Cambuur wilde geen gebruik meer maken van zijn diensten, dus hij sluit nu aan bij de beloften, want wij zitten in Turkije.' Zoeken de beloften van PSV niet toevallig nog een speler? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 16 januari 2014 Share Geplaatst 16 januari 2014 Weer een rondje clubnieuws van de website Denny Landzaat keert terug Hij ging al mee op trainingskamp naar Turkije, maar sluit nu tot het einde van het seizoen aan bij de selectie van Willem II. Hij keert op amateurbasis terug op het oude nest. De 37-jarige middenvelder speelde twee seizoenen voor MVV voor hij in 1999 bij Willem II tekende. Hij speelde 162 wedstrijden en maakte daarin 45 doelpunten. Daarnaast heeft hij 38 interlands achter zijn naam staan. Landzaat kwam van 1999 tot 2003 uit voor de Tricolores. In de winterstop van het seizoen 2003-2004 vertrok hij naar AZ, waarna hij nog uitkwam voor Wigan Athletic, Feyenoord en FC Twente. Jurgen Streppel: 'Op het trainingskamp bleek meteen dat Denny nog van absolute meerwaarde kan zijn voor Willem II. Hij is fit en kan met zijn ervaring een belangrijke rol spelen in het resterende seizoen. We zijn ontzettend blij met zijn komst'. Jan de Hoon wordt Hoofd Jeugdopleiding Willem II Nadat in november bekend werd dat Willem II volgend seizoen start met een eigen jeugdopleiding, zijn we blij dat we nu kunnen melden dat Jan de Hoon het nieuwe hoofd wordt van de jeugdopleiding van Willem II. 'We zijn blij dat we in Jan iemand hebben gevonden met een echt Willem II hart, die vol enthousiasme en met de juiste ervaring aan de slag gaat om van de jeugdopleiding Willem II een succes te maken', aldus algemeen directeur Berry van Gool. De huidige assistent trainer van het 1e elftal en tevens trainer van de beloften, zal de komende twee jaar deze rol gaan vervullen. 'Uiteraard is dit voor mij een geweldige uitdaging. Ik heb 10 jaar lang met veel plezier voor Willem II en later voor de RJO Willem II – RKC diverse jeugdteams getraind. Het is mooi om deze ervaring te kunnen gebruiken voor mijn nieuwe functie', aldus Jan de Hoon. 'Ondanks dat ik als Hoofd Jeugdopleiding niet meer actief ben als trainer, zal ik toch veel op de velden te vinden zijn. Mijn kracht ligt op voetbaltechnisch gebied. Ik vind het belangrijk om samen met de trainers een topsportklimaat neer te zetten waarin spelers zich kunnen ontwikkelen.' John Beerens: 'Het shirt is heilig' In oktober werd bekend gemaakt dat het contract tussen Willem II en Euphony per 1 januari zou worden beëindigd. De Belgische provider maakte hierbij gebruik van een degradatieclausule. Dat betekende dus dat de club halverwege het seizoen op zoek moest naar een nieuwe hoofdsponsor. Die wordt uiteindelijk gevonden in het bedrijf JohnBeerens.com uit Goirle. Eigenaar is de Tilburgse ondernemer John Beerens, die eigenlijk en bovenal Willem II supporter is. Van beide kanten lag er een verzoek om eens nader kennis te maken en zodoende toog de Redactie naar de skybox van John voor een open interview. De delegatie vanuit de hoofdsponsor was met vier man naar de afspraak gekomen en bestond naast John zelf uit Max Jolie, Tim Brouw en Pim Fijneman. Drie enthousiaste marketingstudenten die net als John hartstochtelijk supporter zijn van de Tricolores. Samen met een andere supporter Stefan Smits werken zij als stagiair bij de nieuwe hoofdsponsor om de commerciële activiteiten tussen club en sponsor invulling te geven. Dat hij vier stagiaires heeft aangenomen die ook nog eens supporters zijn, is voor John uitermate belangrijk. “Zij hebben een echt rood-wit-blauw hart dat bijvoorbeeld een andere student zonder voetbalinteresse niet heeft. Die zal dan ook puur kijken naar de invulling als een stageopdracht. Dat doen deze gasten natuurlijk ook wel, maar omdat ze ook supporter zijn hebben ze natuurlijk een groot voordeel.” Geboren en getogen in Tilburg John, 43 en geboren in Broekhoven verhuisde al vroeg naar de wijk het Wandelbos in Tilburg-West. Al op jonge leeftijd liep hij daar een virus op, maar tot op de dag van vandaag is hij daar nooit ziek van geworden. “Ik zal een jaar of zes zijn geweest toen ik geïnfecteerd werd met het Willem II virus en dat begon met het verzamelen van de nu nog steeds bekende Panini plaatjes en krantenartikelen, waar ik menig plakboek mee gevuld heb. Mijn eerste plakboek dateert van eind jaren zeventig en ik was met mijn vader toen al vaak in het stadion te vinden.” In het oude stadion stond hij op de Goolse kant, wat nu vak N is. “Uit die tijd weet ik nog dat je bij thuiswedstrijden vroeg aanwezig moest zijn, zodat je een plekje had om leunend tegen de hekken de wedstrijd te bekijken.” De voetbalcarrière van John speelde zich af op een trapveldje, waarbij hij natuurlijk gehuld was in een Willem II shirtje. Motivatie voor het hoofdsponsorschap Willem II had reeds met meerdere partijen gesprekken gevoerd, voordat ze bij John kwamen. “Het was Pim Delmee die zich meldde of ik hoofdsponsor wilde worden voor de tweede seizoenshelft.” Het gesprek daarover duurde heel kort, want beide partijen waren er heel snel uit. “Ik ken Pim nog van het trapveldje uit mijn jeugdjaren en we zijn altijd contact blijven houden. Ik ben al jaren sponsor bij de club en stond aan de wieg van Young Business Club. Het was dus een welkome aanvulling dat ik hem hier weer tegen het lijf liep als accountmanager.” Het hoofdsponsorschap is voor John natuurlijk ook een zakelijke keuze (bedragen noemt hij niet, maar hij betaalt het bedrag wat Willem II vanaf het begin vroeg), maar dat heeft voor hem niet de doorslag gegeven om het te gaan doen. “Nee, met deze overeenkomst komt een jongensdroom voor mij uit, want ik wil graag meedenken aan het ultieme doel van iedereen bij en rondom de club: het kampioenschap in de Jupiler League.” Dat is voor mij belangrijker dan de zakelijke opbrengsten van het hoofdsponsorschap.” In het kielzog van de nieuwe naam op het shirt heeft Willem II ook een mouw- en broeksponsor vastgelegd. “TLogistics en Email International Group B.V. zijn partners van mijn bedrijf en waren nog geen sponsor bij de club, maar zijn nu ook gepakt door het virus.” Willem II moet meer zichtbaar worden Het plan van John met zijn hoofdsponsorschap is voor bekendheid van zijn bedrijf, maar vooral voor de herkenbaarheid van Willem II in Tilburg en omstreken. “Ik zou graag zien dat iedereen die Tilburg binnen rijdt vanaf de Midden-Brabantweg en/of een afslag neemt vanaf de A58 direct ziet dat hij gearriveerd is een stad met een betaald voetbalclub.” Maar ook in Tilburg zelf ziet hij veel mogelijkheden om de Tricolores zichtbaarder te maken. “Dat kan van reclame op toiletten in horecagelegenheden tot aan het herinvoeren van de spelerskaarten.” Vooral voor de jeugd lijkt het mij leuk om een kaart te hebben van hun favoriete speler, die daar zijn handtekening op kan zetten.” Om zijn ideeën vorm te geven heeft John naast de eerder genoemde stagiaires nog een aantal andere partijen gevonden om mee te doen. Een daarvan wil hij daarbij zeker noemen. “Q-Promotions heeft gelijk aangegeven bij mij dat zij ook mee willen denken. Eigenaar Tommy Grein meldde direct dat hij de vormgeving en productie van de spelerskaarten voor zijn rekening wilde nemen. Daarnaast heb ik met hem gesproken om levensgrote banieren te gaan maken. Daar komen dan geen sponsornamen op, maar Willem II spelers in een voor hun karakteristieke pose.” Het bedrijf van John richt zich voornamelijk op vrouwelijke klanten, maar ook voor de man heeft hij producten in het assortiment. “Het is een beetje makkelijk gezegd dat we door mijn hoofdsponsorschap meer vrouwen naar het stadion willen gaan halen. Maar ik ben zeker van plan om bedrijven te gaan uitnodigen, die veel vrouwelijk personeel hebben. Een bus met dertig personen en die op een avond trakteren die meer inhoudt dan twee keer 45 minuten naar een wedstrijd kijken. Hapje, drankje vooraf en na de wedstrijd in combinatie met een modeshow of een make-up presentatie. Dat soort ideeën moeten na uitgewerkt te zijn het rendement worden voor mijn bedrijf als hoofdsponsor van deze mooie club. Geen concessies aan het shirt Het shirt van Willem II zal door de komst van de nieuwe hoofdsponsor weer de traditionele look krijgen van weleer. Rood-wit-blauw gestreept met het logo wat er direct uitspringt. Dus het V’tje verdwijnt? “Ja, dat gaat verdwijnen want ik vind dat je nooit concessies moet doen aan het belangrijkste instrument wat je als club hebt om herkenbaar te zijn richting je achterban in het bijzonder en de voetbalwereld in het algemeen: het shirt.” Het uitshirt zal in de tweede helft van het seizoen echter zwart-oranje blijven en dat is besloten uit kostenoverweging. “De naam JohnBeerens.com komt daar wel wat groter op te staan dan op het thuisshirt. Daar zijn de letters kleiner op, omdat het wat mij betreft ook niet groot hoeft te zijn. Het Tricolores shirt moet vooral Rood-Wit-Blauw zijn, want bij thuiswedstrijden wordt de sponsornaam al meer dan voldoende zichtbaar op de LED-boarding, vlaggen en andere reclame-uitingen is John van mening. De kleding waarin de spelers trainen zal ook veranderen. Het V’tje zal daarop worden afgeplakt met de naam CHI. Dat is één van de productnamen uit het assortiment van de webshop van JohnBeerens.com. “Dat kan voor de trainingen best, maar ik wilde niet dat die sticker ook op de wedstrijdshirts zou komen. Ik ben van mening dat een sponsor zich niet moet bemoeien met hoe het shirt eruit gaat zien. Zijn naam zal duidelijk zichtbaar erop komen te staan en dat moet meer dan voldoende zijn.” Voor de shirts heeft John aan het eind van dit seizoen ook al een bestemming. “Die moeten de Tilburgse maatschappij in. Je kan daarbij denken aan Amarant, de Voedselbank, maar ook projecten waarbij minderbedeelde gezinnen in de stad worden ondersteund zouden hiervoor in aanmerking moeten komen.” Ook de Stichting Sterrenfonds.nl, waar John zich voor inzet wil hij betrekken bij zijn hoofdsponsorschap. “Dat is een organisatie die wensen mogelijk maakt van kinderen die door ziekte en armoede niet voluit kind kunnen zijn. Dat varieert van een dagje naar de Efteling, maar ook het bouwen van een speeltuin en het doneren van speelgoed. Naast mij zijn ook bekende Nederlanders als John Heitinga, Frans Bauer en Barbara Barend ambassadeur.” Onlangs bezorgde John samen met de zanger uit Fijnaart 150 kerstpakketten bij patiëntjes in het Rotterdamse Sophia Kinderziekenhuis. Deze waren vooraf samen met 1350 andere pakketten eigenhandig door beide heren ingepakt. John deelt zijn skybox in het Koning Willem II stadion overigens met enkele andere sponsoren, die allemaal betrokken zijn bij de Stichting Sterrenfonds.nl. Als laatste vraag in dit interview wordt John de vraag gesteld, wanneer hij vindt dat zijn hoofdsponsorschap geslaagd is. “Kan ik eigenlijk heel kort over zijn, want die datum in mei heb ik al in mijn agenda staan. Dan vieren we dat Willem II kampioen is geworden in de Jupiler League.” Een terugkeer naar het hoogste niveau, want daar hoort Willem II volgens hem thuis. “Dat unieke kampioenshirt van dit seizoen moet natuurlijk wel een eenmalig collecter-item blijven.” Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 17 januari 2014 Share Geplaatst 17 januari 2014 Jordens Peters blijft twee jaar langer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 28 januari 2014 Share Geplaatst 28 januari 2014 Charlton Vicento naar Willem II. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 29 januari 2014 Share Geplaatst 29 januari 2014 Willem ll gaat voor het kampioenschap zo te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 29 januari 2014 Share Geplaatst 29 januari 2014 Charlton Vicento naar Willem II. Kan die wa? Nooit echt iets goed van hem gezien ofzo, ik ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 29 januari 2014 Share Geplaatst 29 januari 2014 Kevin Brands op huurbasis naar Telstar 29-01-2014 SC Telstar neemt Kevin Brands op huurbasis over van Willem II. Vorige week berichtte Telstar al over de transfer, maar nu zijn de handtekeningen daadwerkelijk gezet. Zijn huurovereenkomst met Cambuur Leeuwarden is in de winterstop ontbonden, maar in de selectie van Jurgen Streppel was geen plaats voor de aanvallende middenvelder. Zijn vorige werkgever SC Telstar huurt Kevin nu voor de rest van het seizoen. Jens Podevijn verlaat Willem II 29-01-2014 Jens Podevijn verlaat Willem II. De vleugelaanvaller die nog tot de zomer van 2014 onder contract stond, heeft zijn contract per direct ontbonden. Op dit moment is Podevijn herstellende van een kruisbandblessure, waardoor hij dit seizoen slechts 3 wedstrijden in actie kwam. Jens zal zich met name gaan richten op zijn maatschappelijke carrière. In januari 2012 streek Podevijn neer in Tilburg, waar hij in de tweede seizoenshelft nog 8 wedstrijden speelde. Zijn mooiste moment bij Willem II beleefde hij op 20 mei 2012, toen hij het beslissende doelpunt maakte in de play-offwedstrijd tegen FC Den Bosch. In de eerste competitiewedstrijd van 2013-2014 scoorde hij tegen NAC Breda. In 2012-2013 kwam hij tot 17 wedstrijden, maar aan het begin van dit seizoen raakte hij zwaar geblesseerd. Wij bedanken Jens voor zijn tomeloze inzet voor Willem II en wensen hem veel succes in de toekomst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 29 januari 2014 Share Geplaatst 29 januari 2014 Kan die wa? Nooit echt iets goed van hem gezien ofzo, ik ben benieuwd. Witnie man. Beter dan Mamedov mag ik hopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 29 januari 2014 Share Geplaatst 29 januari 2014 Witnie man. Beter dan Mamedov mag ik hopen. Haha Mamedov. Voorbereiding was ie echt beest toch? Nu niks meer :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruben. Geplaatst 29 januari 2014 Share Geplaatst 29 januari 2014 Vicento was bij ADO altijd een prima speler, gaan jullie nog veel plezier aan beleven denk ik (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 29 januari 2014 Share Geplaatst 29 januari 2014 Met Streppel ook een trainer die hem rustig kan houden denk ik. Sowieso hebben jullie wel mooi elftalletje staan en Streppel (Baas die vent) , hoop dat jullie promoveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 29 januari 2014 Share Geplaatst 29 januari 2014 Promoveren is niet zo'n punt, deze selectie behouden wel. Vooral Boymans.. toch wel de grootste man momenteel bij WII, maar hij is gehuurd. Volgens mij zei die ergens in een interview dat hij terug naar AZ wil om zich daar te bewijzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 29 januari 2014 Share Geplaatst 29 januari 2014 Ja die had veel moeite met Verbeek nu die weg is ruikt hij misschien zijn kans ;c Maar ja promoveren en dan Swinkels terug halen :< en dan mag Blom fluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 31 januari 2014 Share Geplaatst 31 januari 2014 Jonas Heymans op huurbasis naar Willem II 31-01-2014 Op de laatste dag van de transferperiode kunnen we melden dat Jonas Heymans wordt toegevoegd aan de selectie. Hij komt op huurbasis over van AZ, waar hij speelde bij de beloften. De bijna 21-jarige linksback voetbalde eerder voor Lierse SK en kwam uit voor diverse Belgische jeugdelftallen. De transfer van Jonas is een vriendendienst van AZ. Bij de Alkmaarse club zijn ze zeer te spreken over de goede ontwikkeling van Ruud Boymans en ze hopen dat Jonas in Tilburg hetzelfde traject kan doorlopen. Hij heeft in Alkmaar nog een contract tot 2016. Vanmorgen trainde hij al mee met de selectie van Jurgen Streppel. Alle papieren zijn in orde gemaakt en hij is speelgerechtigd voor a.s. zondag. Jonas heeft rugnummer 19 gekregen. Ryan Sanusi en Maxim Deckers naar FC Oss 30-01-2014 Ryan Sanusi en Maxim Deckers vertrekken per direct op huurbasis naar FC Oss tot het einde van het seizoen. Beide spelers maakten dit seizoen voornamelijk hun opwachting in het belofteteam van Willem II. Bij FC Oss hopen de Belgen speelminuten te maken in de Jupiler League en een volgende stap in hun carrière te zetten. Ryan en Maxim hebben bij Willem II nog een contract tot de zomer van 2015. De 22-jarige Ryan Sanusi maakte op 23 september 2011 zijn debuut voor Willem II in het duel met AGOVV Apeldoorn. Hij heeft 16 wedstrijden in de hoofdmacht gespeeld. Maxim Deckers speelt al sinds 2002 voor Willem II. Vanuit België werd hij naar de jeugdopleiding gehaald, die hij volledig heeft doorlopen. Dit seizoen startte hij bij de selectie van Jurgen Streppel en speelde hij in oefenwedstrijden enkele keren mee. De 20-jarige verdediger geldt als een groot talent, maar kan bij Willem II niet voldoende speelminuten maken. Willem II vindt het belangrijk dat jonge spelers ervaring opdoen en veel wedstrijden spelen. Wanneer talenten nog net te kort komen voor het eerste elftal, is verhuur een opstap in hun carrière. Ze krijgen de kans om zich in de kijker te spelen. Technisch manager Jurgen Streppel: ‘Het is voor de ontwikkeling van Ryan en Maxim goed om veel wedstrijden te spelen. Zo kunnen ze ervaring op doen op een hoger niveau dan bij de beloften. Ze krijgen meer tegenstand in de Jupiler League, waardoor ze kunnen groeien als voetballer. Hopelijk kunnen ze de laatste stap maken om in de zomer terug te keren bij Willem II.’ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 februari 2014 Share Geplaatst 1 februari 2014 Ryan, studiegenoot. Zie hem dit jaar meer bij colleges dan vorig jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 7 februari 2014 Share Geplaatst 7 februari 2014 (bewerkt) [MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; Wat is de aanvoerder van Willem II? En als die toevallig morgen niet speelt tegen Achilles 29'. Wie is dan de vice aanvoerder? :) En misschien is het te veel gevraagd, maar wat denk jij wat de opstelling gaat worden morgen? Ik heb dit: Swinkels, Cornelisse - ..... - Peters - Heymans | Landzaat - Messaoud - Wuytens | Ondaan, Boymans, Bruno Andrade. 7 februari 2014 bewerkt door Maldini Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 7 februari 2014 Share Geplaatst 7 februari 2014 [MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; Is ook online ;c Ik dacht Peters aanvoerder (?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 7 februari 2014 Share Geplaatst 7 februari 2014 (bewerkt) @Viktor; Wat is de aanvoerder van Willem II? En als die toevallig morgen niet speelt tegen Achilles 29'. Wie is dan de vice aanvoerder? :) En misschien is het te veel gevraagd, maar wat denk jij wat de opstelling gaat worden morgen? Ik heb dit: Swinkels, Cornelisse - ..... - Peters - Heymans | Landzaat - Messaoud - Wuytens | Ondaan, Boymans, Bruno Andrade. Dries Wuytens naast Peters, Stijn Wuytens op het middenveld. Vice-aanvoerder is een goede vraag, als ik me goed herinner was Bruno Andrade aanvoerder tegen VVV, toen Peters er niet bij was. Voor de rest is de opstelling wel accuraat denk ik, met Messaoud op 10. En zoals Cim zegt Peters aanvoerder inderdaad! 7 februari 2014 bewerkt door RikH 013 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 7 februari 2014 Share Geplaatst 7 februari 2014 [MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; Wat is de aanvoerder van Willem II? En als die toevallig morgen niet speelt tegen Achilles 29'. Wie is dan de vice aanvoerder? :) En misschien is het te veel gevraagd, maar wat denk jij wat de opstelling gaat worden morgen? Ik heb dit: Swinkels, Cornelisse - ..... - Peters - Heymans | Landzaat - Messaoud - Wuytens | Ondaan, Boymans, Bruno Andrade. Peters is idd aanvoerder, vice-aanvoerder durf ik niet te noemen. Opstelling klopt aardig. Tweede CV zal de andere Wuytens wel zijn, zoals reeds gemeld.. Verder is het zoals de afgelopen weken vast is gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maldini Geplaatst 7 februari 2014 Share Geplaatst 7 februari 2014 Oke, bedankt voor de hulp! (y) [MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; [MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; [MENTION=13501]Viktor[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 8 februari 2014 Share Geplaatst 8 februari 2014 [MENTION=12326]Maldini[/MENTION]; [MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; Ik was toevallig bij de wedstrijd tegen VVV; Landzaat droeg toen naar mijn weten de aanvoerdersband. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 8 februari 2014 Share Geplaatst 8 februari 2014 Peters was toen geschorst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RikH 013 Geplaatst 9 maart 2014 Share Geplaatst 9 maart 2014 fissaaaaaa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten