Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Algemeen Radio Topic

Joost_10

Algemeen Radio Topic  

96 leden hebben gestemd

1. 1. Algemeen Radio Topic

• Radio 538
      27
    • TMF Hit Radio
      0
    • Q Music
      6
    • Arrow Classic Rock
      6
    • 538 variant (dance department / hitzone / non stop 40 / party)
      2
    • SkyRadio
      4
    • Anders, namelijk...
      51

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik zie en hoor zoveel rotzooi op de regionale/lokale tv en radio dat grotendeels wordt betaald door gemeenschapsgeld. Bedoel daar betaal ik ook voor en kan me niet voorstellen dat mensen dergelijke programma's leuk vinden.

Mede hierdoor ben ik op het idee gekomen/de ambitie gekregen om zelf radio te gaan maken. Daarbij zat ik zelf te denken aan een muziek (hiphop) met wat actualiteiten erbij. Iemand een idee hoe ik dit zou moeten regelen, gewoon een mailtje sturen naar een lokale omroep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mailen zou kunnen.

Bedenk je alleen wel dat de doelgroep van zo'n lokale omroep (meestal de wat oudere mensen) waarschijnlijk niet op hiphop zitten te wachten.

Er zijn altijd wel vrije uurtjes. Jongen uit mijn voetbalteam doet t ook. Presenteerd nu om de week een top 30. Binnenkort ben ik trouwens weer sidekick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedenk je alleen wel dat de doelgroep van zo'n lokale omroep (meestal de wat oudere mensen) waarschijnlijk niet op hiphop zitten te wachten.

De doelgroep is de Nederlandse samenleving, dat oudere mensen dit medium claimen komt waarschijnlijk doordat ze veel vrije tijd hebben aangezien ze met pensioen zouden kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TV en Radio Gelderland? Of nog lokaler?

Denk dat die zender te hoog gegrepen is voor iemand zonder ervaring, dacht meer aan een stadsomroep.

Laat ff weten of het wat wordt dan tune ik zeker wel een keer in. (y)

Ben nu nog bezig met concept schrijven, hoop dat het wat wordt & zal het je laten weten als het iets wordt ofso

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De doelgroep is de Nederlandse samenleving, dat oudere mensen dit medium claimen komt waarschijnlijk doordat ze veel vrije tijd hebben aangezien ze met pensioen zouden kunnen zijn.

Tuurlijk. Doelgroep is ook niet het goede woord zie ik nu. Had het meer over het luisterpubliek / bereik van zo'n station.

Neemt niet weg dat ik je natuurlijk alle succes wens, maar dit zijn wel de dingen die mij er in het verleden van hebben weerhouden om hetzelfde te doen. Het beeld dat ik (mede door mn pa die wel eens filmt/filmde voor de lokale tv en wat hij vertelde over het radio gebeuren) heb van een stadsradio zender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kink houdt op met bestaan per 1 oktober aanstaande

V-Ventures, de eigenaar van Kink FM, heeft een definitief besluit genomen over de toekomst van het radiostation. Per 1 oktober aanstaande zal er definitief gestopt worden met de uitzendingen van Kink FM.

In mei werd al bekend dat V-Ventures niet op een FM frequentie ging bieden vanwege het te hoge licentiebedrag. Zonder FM frequentie ziet V-Ventures geen mogelijkheden om Kink FM winstgevend te exploiteren.

Guido van Nispen, directeur van V-Ventures: “Het is een erg moeilijk, maar onvermijdelijk besluit geweest. Onder leiding van Station Manager Jantien van Tol is een prachtig, innoverend station neergezet waar de medewerkers en luisteraars trots op kunnen zijn. De recente rebranding naar ‘Kink: Messenger of Music’ zorgde voor een historische stijging van het Kink marktaandeel.â€

Tot 1 oktober zal Kink FM blijven uitzenden, op die dag bestaat Kink FM precies 16 jaar.

#kinkfm is nu trouwens trending topic op twitter.

Hier kan je een petitie tekenen voor Kink FM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een bump van precies een jaar, maar luisteren mensen hier wel eens naar KEXP? Ik de laatste tijd wel zo nu en dan en ze draaien daar toch wel erg fijne muziek hoor. Niks wereldschokkends allemaal maar over het algemeen toch een stuk gedurfder dan bijvoorbeeld 3fm (of eenderwelke andere Nederlandse zender). Vind vooral de nachtshow van vrijdag op zaterdag (10:00-15:00 Nederlandse tijd) met DJ Alex heerlijk, draait vaak een beetje een mix van electro, hiphop, alternatieve pop, en hedendaagse rock. Dacht misschien doe ik er iemand een plezier mee, denk dat de meeste mensen het namelijk alleen kennen van de livefilmpjes op youtube ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites