Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei 007mark:

18-21 gewonneng gister en was zelf aardig in vorm. Voor rust al 4 doelpunten, waarna mijn tegenstander gewisseld werd. Kreeg ik een betere verdediger, maar op andere gebieden lagen weer kansen. Zoals meer rebound pakken. Dus toen konden spelers in mijn vak meer de goals maken.

Lijfsbehoud is zeker en volgende week winnen is ook garantie op plek 3.

Ik zag op je insta-story je hebt fan's ;)

:cheer: Speel je altijd mixed teams?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Bolderbast:

Wat is eigenlijk jouw korfbalspecialiteit?

Rukken, uh ruk zijn. 

30 minuten geleden zei delichris:

Wanneer is de finale in Ahoy. Ik vraag dit voor een vriend.

https://shop.ticketing.cm.com/knkv-klf24/

4 minuten geleden zei Kyrill:

Ik zag op je insta-story je hebt fan's ;)

:cheer: Speel je altijd mixed teams?

Korfbal is altijd gemixt :cheer:

Enige uitzondering zijn een paar damesverenigingen (vooral) in Brabant en Limburg. Dat is nog een restant uit de tijd dat de katholieke kerk gemixt sporten had verboden... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.b1d922c6fde3d1b052590a51c7b46968.png

Zaalseizoen zit erop en geëindigd op een behoorlijke 3e plek. Meer dan terecht, want we hebben geen punten weten te pakken tegen de ploegen boven ons. Helaas in het eerste deel van de competitie wel iets laten liggen op bezoek bij Antilopen (13-12, echt heel slecht) en thuis tegen OVVO (19-19). Laatstgenoemde pakken dus hun enige punt tegen ons, maar hebben wel nog onze eer hersteld vandaag door bij hun met 9-29 te winnen.

Op het veld een vrij zware indeling met BEP 4, Sporting West 2 en Swift (A) 2. Wel alles lekker in de buurt, maar ben bang dat het een hels karwei wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei 007mark:

image.png.b1d922c6fde3d1b052590a51c7b46968.png

Zaalseizoen zit erop en geëindigd op een behoorlijke 3e plek. Meer dan terecht, want we hebben geen punten weten te pakken tegen de ploegen boven ons. Helaas in het eerste deel van de competitie wel iets laten liggen op bezoek bij Antilopen (13-12, echt heel slecht) en thuis tegen OVVO (19-19). Laatstgenoemde pakken dus hun enige punt tegen ons, maar hebben wel nog onze eer hersteld vandaag door bij hun met 9-29 te winnen.

Op het veld een vrij zware indeling met BEP 4, Sporting West 2 en Swift (A) 2. Wel alles lekker in de buurt, maar ben bang dat het een hels karwei wordt. 

Grappig, ken veel van die ploegen waar je tegen gespeeld hebt. SDO 3 ken ik de meeste waarschijnlijk ook persoonlijk van. Was ook gevraagd om naar Sporting West te komen maar die heb ik mooi afgewezen. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 4e geworden. Gezien de omstandigheden wel blij mee. Eigenlijk alleen een misstap gehad tegen de nummer 6. Verder geldt gewonnen van teams onder ons en verloren van teams boven ons. De nummer 3 is echter een team met heel veel invallers uit hogere teams waardoor we daar twee keer van verloren hebben. We hebben nog wel 1 wedstrijd te gaan. De uitkomst boeit echter niet meer voor onze eindpositie. Zou wel mooi zijn als we die nog een keer kunnen winnen.

We eindigen het seizoen met 6,5 fitte spelers, dus eigenlijk is het nog een wonder dat we 4e zijn geëindigd met alle invallers. Volgens mij kunnen we bijna 2 teams opstellen qua invallers die er nodig hadden :cab:

Ons eerste is wel kampioen geworden. Dus dat was gisteren toch nog een leuk feestje. Mooiste was dat het tijdens de laatste speelronde in een onderling duel werd. Zeker in de tweede helft zag het er niet goed uit, tot zo'n beetje de laatste minuut. Dat soort wedstrijden zijn niet goed voor je hart. Sowieso waren we in grote getale naar de tegenstander gekomen. Eigenlijk waren er te veel mensen in de sporthal zelfs. Ze hebben echter uitvakken moeten creëren om ons kwijt te kunnen zodat we met z'n allen toch gewoon op een soort van legale manier naar binnen mochten :-D

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Grappig, ken veel van die ploegen waar je tegen gespeeld hebt. SDO 3 ken ik de meeste waarschijnlijk ook persoonlijk van. Was ook gevraagd om naar Sporting West te komen maar die heb ik mooi afgewezen.  

Sporting West ook wel matig 1e nu. Aantal spelers die bewust in het 2e spelen daar. Dus daar krijgen wij het wel lastig mee.

Ga zelf zeer waarschijnlijk komende zomer overstappen naar Swift, waar de kans groot is dat ik dan in het 2e kom. Wel leuk dus dat we tegen elkaar moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei 007mark:

Sporting West ook wel matig 1e nu. Aantal spelers die bewust in het 2e spelen daar. Dus daar krijgen wij het wel lastig mee.

Ga zelf zeer waarschijnlijk komende zomer overstappen naar Swift, waar de kans groot is dat ik dan in het 2e kom. Wel leuk dus dat we tegen elkaar moeten.

Ugh Swift. Slechte ervaringen mee door jeugdwedstrijden. Was altijd gezeik daar. Speelde altijd met hun om het kampioenschap en dan praten we over D/C jeugd. ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei 007mark:

Hoe zo overstappen? Niet naar je zin bij je huidige club? 

Ik heb geen idee wat ik volgend jaar wil. Blijven we met dit aantal teams? Gaan we naar een team minder? Ik verwacht dat ik eigenlijk gewoon in zelfde team blijft. Of heel misschien een team hoger. In dat laatste geval kan ik volgend jaar mogelijk alsnog mijn debuut maken in wedstrijdkorfbal. De rest van mijn generatie stopt juist met wedstrijdkorfbal :-D

De kans daarop is waarschijnlijk wel klein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Ugh Swift. Slechte ervaringen mee door jeugdwedstrijden. Was altijd gezeik daar. Speelde altijd met hun om het kampioenschap en dan praten we over D/C jeugd.  

Als ik mij mij niet vergis; jij speelde bij LUNO, toch?

3 uur geleden zei MisterX:

Hoe zo overstappen? Niet naar je zin bij je huidige club? 

Ik heb geen idee wat ik volgend jaar wil. Blijven we met dit aantal teams? Gaan we naar een team minder? Ik verwacht dat ik eigenlijk gewoon in zelfde team blijft. Of heel misschien een team hoger. In dat laatste geval kan ik volgend jaar mogelijk alsnog mijn debuut maken in wedstrijdkorfbal. De rest van mijn generatie stopt juist met wedstrijdkorfbal

De kans daarop is waarschijnlijk wel klein.

Niet echt. Vooral in wedstrijden waar het niet loopt énorm veel gezeik. En een paar die heel erg sfeerbepalend zijn daarin en totaal geen inzicht hebben dat ze er zelf niet zoveel van kunnen. Best vermoeiend soms. En aangezien ons 2e echt wel wat hoger speelt (op veld gepromoveerd naar Reserve Ereklasse straks), zie ik niet echt potentie om hij mijn huidige club hoger te gaan spelen. Al is hoger spelen niet eens de grootste overweging. Wil voornamelijk weer met plezier naar de club gaan, ook voor trainingen. En bij Swift ken ik iedereen, paar goeie vrienden ook daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei 007mark:

Als ik mij mij niet vergis; jij speelde bij LUNO, toch?

Niet echt. Vooral in wedstrijden waar het niet loopt énorm veel gezeik. En een paar die heel erg sfeerbepalend zijn daarin en totaal geen inzicht hebben dat ze er zelf niet zoveel van kunnen. Best vermoeiend soms. En aangezien ons 2e echt wel wat hoger speelt (op veld gepromoveerd naar Reserve Ereklasse straks), zie ik niet echt potentie om hij mijn huidige club hoger te gaan spelen. Al is hoger spelen niet eens de grootste overweging. Wil voornamelijk weer met plezier naar de club gaan, ook voor trainingen. En bij Swift ken ik iedereen, paar goeie vrienden ook daar.

You're totally right senor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Klinkt als een begrijpelijke reden. Hier in de buurt zijn niet heel veel andere club. Dus even overstappen naar een ander zit er eigenlijk niet echt bij. Plezier is uiteindelijk iets wat voorop staat. Altijd dat gezeik wat zoiets kan verpesten ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens nog leuk om te vermelden; mijn directe tegenstander kreeg geel. En dan denk je 'wat was er dan aan de hand'? Duw geven, natrappen of praten tegen de scheids? Niets van dat alles. Hij kreeg geel voor vloeken, omdat hij 2x godverdomme riep na een gemist schot. Hadden weer een bijzonder scheidsje hoor :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei 007mark:

Overigens nog leuk om te vermelden; mijn directe tegenstander kreeg geel. En dan denk je 'wat was er dan aan de hand'? Duw geven, natrappen of praten tegen de scheids? Niets van dat alles. Hij kreeg geel voor vloeken, omdat hij 2x godverdomme riep na een gemist schot. Hadden weer een bijzonder scheidsje hoor :-D

Dat had natuurlijk direct rood moeten zijn ;c 

Ik heb ook wel eens eens een scheids gehad die hier mee liep te dreigen. Uiteindelijk is die kaart er volgens mij nooit van gekomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DesEindelijk eens een echt goede scheids. Hij fluit regelmatig wedstrijden waarbij een schotklok nodig is, maar nu moest die ons fluiten. Opeens werden er veel meer vrije ballen en strafworpen gegeven. Af en toe leidde het ook tot opvallende zaken:

• Er werd opeens echt gefloten stipt op tijd voor de 4 seconden regel bij een spelhervatting. Dus de tegenstander kreeg de bal. Doe gooide de bal binnen 2,5 meter en daardoor kregen we weer de bal terug :-D
  • Verkeerd positie kiezen onder de korf bij een vrije bal werd opeens afgestraft door de scheids. Je moet een kant kiezen. Een tegenstander maakte 2x dezelfde fout, waardoor het een strafworp werd. Normaal gesproken wordt hier zelden tot nooit voor gefloten. En als er voor gefloten wordt, dan krijgt de speler die fout maakt hele duidelijke aanwijzingen.

Op dit soort momenten merk je dat de helft maar echt de spelregels kennen, want een groot deel is verbaasd dat er gefloten wordt. 

Wel helaas verloren, ondanks 5 doelpunten van mijn kant. Het zou er best nog een meer kunnen zijn, want ben een beetje de tel kwijt geraakt. Het zou mooi zijn als de rest ook wat meer gaat scoren, want dan kunnen we dit soort wedstrijden wel winnen. 

Nu op naar het veldseizoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag trouwens de veldcompetitie begonnen met een keuring 21-21 gelijkspel.

En vanavond bij mijn team aangegeven dat ik komende zomer vertrek bij de vereniging. Ga namelijk naar Swift in Amsterdam overstappen. Verhuis namelijk zondag, en dat is dan op 10 minuutjes fietsen. En buiten dat, had ik sowieso al sterke twijfels om te blijven. Dus blij met mijn keuze en het team begreep het ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in Ahoy een prima finale gezien, waarin PKC uiteindelijk aan langste eind trok. Goede wissel aan de dameskant, om daar Romy de Rijke te brengen. Konden daardoor meer met de heren in scoringspositie gaan spleen.

Finale van de A-jeugd ook heel spannend, zelfs een verlenging. Verder wel echt een vreselijk AZ/Thialf-sfeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei MisterX:

Vandaag alleen hoeven coachen. Tactische keuzes leidde tot een wanprestatie van de tegenstander, waardoor we met 13-7 wisten te winnen :cheer:

Je zou bijna denken dat je dan speelde/coachte bij mijn tegenstander :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites