Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Op 26-12-2022 om 11:19 zei Orrie:

Ik heb hem ook een maand gehad, en daarna gratis, maar de enige + die mij bij staat is dat je tijdstippen van eten kan invoeren, terwijl je zonder (volgens mij) alleen een tijdsdeel kan aangeven, vond het dat niet waard. 

En sausjes moeten zeker kunnen, mits de dosering juist is. Zit zelf nu op 1600-1900 calorieën te mikken en 100 daarvan is een eetlepel saus. 

Streepjescode is al ook premium...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak sinds een week of 6 gebruik van de App Fitbod (linkje) en ben daar enorm tevreden over. Ik heb een P hekel aan sportscholen en vind het fijn om met mijn eigen gewicht aan de gang te gaan. Ik was heel erg op zoek naar een app waarbij je elke dag iets aan beweging kunt doen, maar niet dat het repetitief wordt én dat er rekening gehouden wordt met andere sporten en beweging (zoals hardlopen en/of yoga).

Dit is ideaal gebleken met Fitbod. Ik train nu elke dag 30 tot 45 minuten en in de weekenden 45 min tot een uur en daarin is het aanbod van verschillende sportvormen echt top. De ene week loop ik er 2x hard bij en doe ik een keer yoga en andere week is een half uur fietsen onderdeel van de training. Als je hardloopt houdt de app daar rekening mee en krijg je dus andere oefeningen aangeboden.

Via mijn werk kon ik een jaarabonnement declareren en dat is met 80 dollar prima te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Beppu:

Wat voor schema volg je? Merk je al vooruitgang op gebied van cardio/kracht/gewicht?

Ik volg geen vast schema nog. Doe wel vast 10 km op de zit/lig fiets in het begin ( ideaal om de novelles door te nemen ) en dan ene dag benen , andere dag borst / buik en dan dag erna armen. Afhankelijk van de drukte machines of losse gewichten.

Die 10 km is steeds makkelijker vol te houden dus heb idee dat conditie wel beter wordt. Kleren zitten losser dus neem aan dat gewicht ook langzaam de goede kant op gaat. En met gewichten steeds wat hoger. Al met al tevreden en zit beter in mn vel. Al was het qua gewicht op dat meetapparaat in de basic nog niet echt te zien. Maar percentage vet aardig naar beneden en aan spier erbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Djurovski:

Ik volg geen vast schema nog. Doe wel vast 10 km op de zit/lig fiets in het begin ( ideaal om de novelles door te nemen ) en dan ene dag benen , andere dag borst / buik en dan dag erna armen. Afhankelijk van de drukte machines of losse gewichten.

Die 10 km is steeds makkelijker vol te houden dus heb idee dat conditie wel beter wordt. Kleren zitten losser dus neem aan dat gewicht ook langzaam de goede kant op gaat. En met gewichten steeds wat hoger. Al met al tevreden en zit beter in mn vel. Al was het qua gewicht op dat meetapparaat in de basic nog niet echt te zien. Maar percentage vet aardig naar beneden en aan spier erbij. 

Het belangrijkste is dat je iets doet waar je je goed bij voelt en wat je kan volhouden. Kleine tip wel: cardio na krachttraining zorgt ervoor dat je spieren nog niet vermoeid zijn voor je aan je krachttraining begint, waardoor je krachttraining beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei RubenS2:

Het belangrijkste is dat je iets doet waar je je goed bij voelt en wat je kan volhouden. Kleine tip wel: cardio na krachttraining zorgt ervoor dat je spieren nog niet vermoeid zijn voor je aan je krachttraining begint, waardoor je krachttraining beter gaat.

Volgens de schema op de app van basic is er altijd warming up betreft kracht. Maar beter is dus eerst kracht en dan cardio?

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Djurovski:

Volgens de schema op de app van basic is er altijd warming up betreft kracht. Maar beter is dus eerst kracht en dan cardio?

Volgens mij maakt dit niet heel veel uit hoor. Doe vooral waar je je prettig bij voelt. Ik doe zelf nooit cardio in de sportschool maar loop hard op andere tijden, soms ook na het fitness.

Wat inderdaad wel belangrijk is, is een goede warming up. Helemaal als je wat zwaarder gaat liften. Kan je echt blessures mee voorkomen. Vooral je schouders zijn snel aan de beurt met fitnessen. Doe zelf altijd een standaard routine voor mijn schouders voordat ik begin, en die pak ik iets uitgebreider op borst/triceps/voorkant schouders dag.

Daarnaast met je eerste grote compound lift van de dag rustig opbouwen voordat je je 'working sets' start. Dus als je bijvoorbeeld 100kg wil gaan deadliften, eerst even met alleen de stang van 20kg, dan 10kg aan beide kanten eraan, dan 20kg aan beide kanten, dan 30kg etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-1-2023 om 11:16 zei Lazy:

Ik maak sinds een week of 6 gebruik van de App Fitbod (linkje) en ben daar enorm tevreden over. Ik heb een P hekel aan sportscholen en vind het fijn om met mijn eigen gewicht aan de gang te gaan. Ik was heel erg op zoek naar een app waarbij je elke dag iets aan beweging kunt doen, maar niet dat het repetitief wordt én dat er rekening gehouden wordt met andere sporten en beweging (zoals hardlopen en/of yoga).

Dit is ideaal gebleken met Fitbod. Ik train nu elke dag 30 tot 45 minuten en in de weekenden 45 min tot een uur en daarin is het aanbod van verschillende sportvormen echt top. De ene week loop ik er 2x hard bij en doe ik een keer yoga en andere week is een half uur fietsen onderdeel van de training. Als je hardloopt houdt de app daar rekening mee en krijg je dus andere oefeningen aangeboden.

Via mijn werk kon ik een jaarabonnement declareren en dat is met 80 dollar prima te doen.

Inmiddels zit mijn 12e week er bijna op en is het nog steeds heel goed vol te houden. Ben inmiddels bijna 10kg aan pappa vet kwijt en begin bijna qua fysiek weer op het niveau waar ik als 21-jarige op zat 🤣 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Djurovski:

7 % minder vet 10% meer spier sinds laatste mening. Gewicht gaat nog vrij langzaam onderuit maar goed dat is niet het belangrijkste 

Gewicht moet je inderdaad nog niet naar kijken aangezien je als starter heel snel spier opbouwt en dus vet verliest. Dan zal je gewicht een beetje blijven schommelen. Kijk vooral in de spiegel. Als je echt doelbewust gaat 'cutten' of 'bulken' (als je daar ooit aan wil beginnen), dan wordt gewicht of een vetpercentage iets relevanter maar ook dan is de spiegel nog altijd de leidende factor voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Beppu:

Gewicht moet je inderdaad nog niet naar kijken aangezien je als starter heel snel spier opbouwt en dus vet verliest. Dan zal je gewicht een beetje blijven schommelen. Kijk vooral in de spiegel. Als je echt doelbewust gaat 'cutten' of 'bulken' (als je daar ooit aan wil beginnen), dan wordt gewicht of een vetpercentage iets relevanter maar ook dan is de spiegel nog altijd de leidende factor voor mij.

Cutten sowieso niet want gruwel al van het idee om droge rijst met kip te eten  zonder smaak. Bulken klinkt dan al beter. Lees beter vol te houden, Qua spiegel zie ik helaas nog weinig verschil qua buik hoewel de broeken wel doen afzakken. en dan doet verschil qua vet en spieren wel wat mentaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Djurovski:

Cutten sowieso niet want gruwel al van het idee om droge rijst met kip te eten  zonder smaak. Bulken klinkt dan al beter. Lees beter vol te houden, Qua spiegel zie ik helaas nog weinig verschil qua buik hoewel de broeken wel doen afzakken. en dan doet verschil qua vet en spieren wel wat mentaal

Je zal alleen kilo's kwijtraken als je langere tijd minder calorieën binnen krijgt dan dat je verbruikt. Als je iets onder je 'maintenance' aantal kcals gaat zitten zul je dus geleidelijk afvallen. Dit hoeft niet meteen te betekenen dat je alleen maar witte rijst met kip en brocolli hoeft te eten hoor. Ik heb van januari tot half februari zon zes weken rond de 2500 kcal per dag gegeten om wat af te vallen en heb heerlijk en ook gewoon redelijk veel kunnen eten. Is alleen een kwestie van weten wat je beter wel en niet kan eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Beppu:

Je zal alleen kilo's kwijtraken als je langere tijd minder calorieën binnen krijgt dan dat je verbruikt. Als je iets onder je 'maintenance' aantal kcals gaat zitten zul je dus geleidelijk afvallen. Dit hoeft niet meteen te betekenen dat je alleen maar witte rijst met kip en brocolli hoeft te eten hoor. Ik heb van januari tot half februari zon zes weken rond de 2500 kcal per dag gegeten om wat af te vallen en heb heerlijk en ook gewoon redelijk veel kunnen eten. Is alleen een kwestie van weten wat je beter wel en niet kan eten.

Ik probeer er op te letten maar ga mij niets opleggen. Probeer wel meer richting eiwitten te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Djurovski:

Ik probeer er op te letten maar ga mij niets opleggen. Probeer wel meer richting eiwitten te gaan

Zou het inderdaad ook stapje voor stapje doen hoor. Jezelf ineens heel veel veranderingen opleggen kan ook averechts gaan werken op de lange termijn als je jezelf daarmee uitblust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Beppu:

Zou het inderdaad ook stapje voor stapje doen hoor. Jezelf ineens heel veel veranderingen opleggen kan ook averechts gaan werken op de lange termijn als je jezelf daarmee uitblust

Drink al meer water of bruiswater met smaakje dan ooit gedaan. Bijna geen mc of KFC maar gewoon broodjes mee of de Lidl en Aldi in en dan van die sandwiches of wraps. En veel koken maar dan wel nog met smaak. Rijst broccoli kip maar dan wel zelf kip kruiden en kerrie saus. Dus inderdaad gewoon rustig aan afbouwen en zo af en toe met de zoon wel ff mc of pannekoeken huis 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gedaan. Ik kan nu echt minuten lang volhouden staan op een been op de grond en ander van grond af in de lucht... Zowel op links als rechts. Train dit al veel langer blij steeds beter gaat en langer 🥰😍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Kyrill:

Net gedaan. Ik kan nu echt minuten lang volhouden staan op een been op de grond en ander van grond af in de lucht... Zowel op links als rechts. Train dit al veel langer blij steeds beter gaat en langer 🥰😍

Jij bent aan trainen voor de rol van Flamingo? 

Nee ff serieus. Heel goed, maar waar dient het voor? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lazy:

Jij bent aan trainen voor de rol van Flamingo? 

Nee ff serieus. Heel goed, maar waar dient het voor? 

13 minuten geleden zei Beppu:

:mrgy:

Thnx man!! Omdat ik bagger ben met hardlopen... 

En het goed is om te sporten, energie verbanden... En Yoga in general gewoon goed en gezond is :uhoh::sorry:

Ik wil kijken hoe ver ik kan komen met deze twee houdingen :

signal-2023-05-13-09-53-37-204.jpg

signal-2023-05-13-09-53-35-124.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt er nog een beetje gepompt?! @Djurovski bijvoorbeeld, hoe gaat het bij jou?

Hier gaat het nog steeds erg lekker op wat kleine schouderpijntjes na. voor mijn vakantie zeven weken gecut om nog wat vetjes weg te krijgen en moet zeggen dat ik ondanks het calorietekort van zo'n 500kcal per dag amper spierverlies heb geleden. Nu bijna een maand weer in een een calorieoverschot en merk dat het erg snel vooruit gaat, zowel qua kracht als 'in de spiegel'. Calorieoverschot gaat natuurlijk ook gepaard met een kleine verhoging in vetpercentage, maar dat hou je altijd. Ga dit in ieder geval nog wel 3-5 maanden voortzetten en dan maar weer eens kijken of er een kleine cut nodig is van een paar weken. Wil niet te veel in vet aankomen namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Beppu:

Wordt er nog een beetje gepompt?! @Djurovski bijvoorbeeld, hoe gaat het bij jou?

Hier gaat het nog steeds erg lekker op wat kleine schouderpijntjes na. voor mijn vakantie zeven weken gecut om nog wat vetjes weg te krijgen en moet zeggen dat ik ondanks het calorietekort van zo'n 500kcal per dag amper spierverlies heb geleden. Nu bijna een maand weer in een een calorieoverschot en merk dat het erg snel vooruit gaat, zowel qua kracht als 'in de spiegel'. Calorieoverschot gaat natuurlijk ook gepaard met een kleine verhoging in vetpercentage, maar dat hou je altijd. Ga dit in ieder geval nog wel 3-5 maanden voortzetten en dan maar weer eens kijken of er een kleine cut nodig is van een paar weken. Wil niet te veel in vet aankomen namelijk.

Laatste 2 maand ff wat minder. Komt omdat zoon nu om de week hier is en sportschool hier savonds echt mega druk is. En de dichtstbijzijnde die niet te druk is 15 km en dagelijks 30 km extra te rijden is ook weer niet je van het. Maar zoonlief klaagt toch al dat hij nu meer sport ( op de fiets naar school) dat ik in die weken denk ik gewoon lekker voor werk ga. Iedereen happy. Maar zie wel vooruitgang nog altijd niet qua buik en gewicht maar wel qua spier. Bevalt ook nog prima en komende maand voor de vakantie nog maar ff knallen 

Had laatst wel dat er een basic op mijn route lag en daar ipv half uur uur pauze gepakt en ff aan de gewichten gehangen 

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites