Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Ik kom daar eigenlijk helemaal nooit. Heerlen/Kerkrade vermijd ik liever, omdat ik toch over de drukke straten moet fietsen om bij de leuke weggetjes te komen. Het parcours wat je pas gepost hebt Le Saux, is dat ook het officiële? Moet ik dat binnenkort maar eens gaan fietsen, net als het WK parcours.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom daar eigenlijk helemaal nooit. Heerlen/Kerkrade vermijd ik liever, omdat ik toch over de drukke straten moet fietsen om bij de leuke weggetjes te komen. Het parcours wat je pas gepost hebt Le Saux, is dat ook het officiële? Moet ik dat binnenkort maar eens gaan fietsen, net als het WK parcours.

Ik fiets liever ook niet in Heerlen/Kerkrade, maar als ik in de avond nog een ritje wil gaan maken en ik niet zo ver weg wil gaan is het ook hier goed toeven op de fiets. Berenbosweg, Imstenrade, Kaffeberg zijn toch mooie, vrijwel autovrije klimmetjes. Dat is inderdaad het officiele parcours, zie dit filmpje maar (waarop overigens alleen start en finish op de Wijngracht niet zijn meegenomen):

itD1HW-EGD4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie al waar het filmpje begint, bij het ziekenhuis. Wel jammer dat ze eigenlijk niet bij het eerste stoplicht, op het filmpje, rechts aanhouden. Is ook wel een mooie klim.

Dat Duivels Bos wil ik wel eens fietsen, Le Saux, maar hoe heet die straat? Is dat de Berenbosweg? Ik moet bij de Haanraderweg rechtsaf, dat is toch waar die vrachtwagen enkele jaren terug die supermarkt is binnen gereden? Maar waar moet ik nog eens naar rechts het bos in?

bewerkt door Brykos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie al waar het filmpje begint, bij het ziekenhuis. Wel jammer dat ze eigenlijk niet bij het eerste stoplicht, op het filmpje, rechts aanhouden. Is ook wel een mooie klim.

Dat Duivels Bos wil ik wel eens fietsen, Le Saux, maar hoe heet die straat? Is dat de Berenbosweg? Ik moet bij de Haanraderweg rechtsaf, dat is toch waar die vrachtwagen enkele jaren terug die supermarkt is binnen gereden? Maar waar moet ik nog eens naar rechts het bos in?

Nee, de Kloosterlindenweg moet je hebben. Dat is de laatste weg naar rechts voordat je de grens naar Herzogenrath passeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen ervaring met neusspray Gert. Waar heb je het voor nodig dan? Betere ademhaling door de neus?

En vandaag rondje van dik 60km met de Cauberg, Geulhemmerberg, Bemelerberg en de Kruisberg (langs de A2 op). Benen voelden goed, alles op het buitenblad gedaan! Cauberg ook zo goed als helemaal staand op de pedalen gedaan, ging me goed af :D

Krijg zin in donderdag, 165km met 1600 hm. + nog ongeveer 20km heen en 20km terugfietsen wat betekend dat ik voor het eerst de grens van de 200km kan bereiken:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen ervaring met neusspray Gert. Waar heb je het voor nodig dan? Betere ademhaling door de neus?

En vandaag rondje van dik 60km met de Cauberg, Geulhemmerberg, Bemelerberg en de Kruisberg (langs de A2 op). Benen voelden goed, alles op het buitenblad gedaan! Cauberg ook zo goed als helemaal staand op de pedalen gedaan, ging me goed af :D

Krijg zin in donderdag, 165km met 1600 hm. + nog ongeveer 20km heen en 20km terugfietsen wat betekend dat ik voor het eerst de grens van de 200km kan bereiken:p

Allemaal op buitenblad? Dan ben je echt sterk. Lukt mij niet, ook al heb ik dit jaar bijna 3000 kilometer in de benen zitten en fiets ik wekelijks meerdere keren verschillende heuvels in het heuvelland. Er zijn er maar een enkele die ik fatsoenlijk op buitenblad kan op fietsen. Welke Kruisberg fiets jij op, want de echte Kruisberg ligt bij Wahlwiller richting Eys.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op de A2 van Maastricht richting Geleen rijdt krijg je vlak nadat je Maastricht uit rijdt een tankstation en daar ergens ligt de Kruijsberg die hij bedoelt. Naja toen ik nog conditie had ging de Cauberg bij mij ook nog wel op het buitenblad, maar nu moet ik er niet meer aan denken :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap als je dat kunt. Gaat me nu ook echt niet lukken. AL fiets ik wel het liefst op een zware plaat.

Morgen lekker met wat kameraden een route richting Duitsland fietsen. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed man. Kun je niet door dat groen. Of is dat niet geasfalteerd?

@HS046: Ja idd, voor betere ademhaling door de neus.

Zijn vooral boswegen. Lang leve het kroondomein. ;) Wel ideaal om te mountainbiken overigens.

Waar woon jij overigens Gert? Dicht bij de grens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tussen Arnhem en Nijmegen in.

Vandaag toevallig de grens over geweest. 84KM gefietst via Nijmegen naar Kleef. De van Randwijckweg viel erg tegen. Ben slecht bij heuvels die tegen het eind 10% stijgingspercentage krijgen. Maargoed. Goede training voor volgend weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hehe, normaal gaat het ook op het binnenblad, maar ik voelde me goed dus probeerde het eens :)

En gister ook de klimclassic gereden. In totaal 208km en 2400hm met n gemiddelde van 27 per uur. Echt geweldig fietsen daar in de voerstreek!! En de klimmen tot zo rond de 10% doe ik op het buitenblad, steiler hou ik eigenlijk ook niet van, dus ook flink afgezien op de Redoute :p

Nu word het sparen zodat ik ook eens richting de alpen kan gaan, lijkt me ook echt geweldig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister voor de tweede keer weer een gefietst. Anderhalf uur slechts met 28,5 km/u. Enorm nadeel is dat ik geen goede racefiets en geen goede wielrenschoenen heb. Had gewoon teveel last van mijn voet op een gegeven moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nja, dat bedoelde ik eigenlijk ook een beetje :p

Niet meer de steile korte klimmetjes, maar de wat langere en gelijkmatigere klimmen. Via Cycletours zou een reis dan dus ideaal zijn ;)

Zitten ook mooie reizen tussen naar bijvoorbeeld de Vogezen of Zuid-Duitsland, maar die zijn dan meestal op eigen vervoer en dat is wel lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jup, heb ze allemaal wel al eens bekeken volgens mij :p

En dit jaar zit het er niet in, geen vervoer en geen geld. Hopen dat m'n pa eens een paar keer met de fiets achter in de auto ergens naar toe wil rijden, kan ik fietsen en hij wandelen ofzo :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag, niet gepland, toch een lekker stukje wezen fietsen met dit lekkere weer. Deze puisten heb ik onderweg bedwongen;

grafiekgroot.php?hellingid=176

grafiekgroot.php?hellingid=101

grafiekgroot.php?hellingid=1572

Die laatste was afzien, maar dan krijg je wel een dergelijk uitzicht (waar nu Pinkpop volop wordt opgebouwd):

Megaland.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites