Jump to content

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Recommended Posts

120 km is nog geen 5 uur fietsen, er vanuitgaande dat ik rond 8 uur op de fiets kan zitten zou ik voor 1 uur weer terug in Eijsden zijn en ben ik voor 2 uur thuis waardoor ik daarna lekker op de bank kan ploffen en de Ronde kan gaan kijken!

Past precies allemaal :p

Had er trouwens niet eens bij nagedacht dat de RvV dan ook was...

Heerlijk toch, lekker gefietst om dan daarna de grote jongens te bewonderen ;c Misschien ga ik ook wel op tijd opstaan om een klein ritje te maken voor de uitzending van de Ronde.. Hangt er vanaf hoeveel bier ik vrijdagnacht binnen krijg gegoten :huhu:

rit273.png

rit2732.png

Gisteravond me eens begeven op Duits grondgebied, blijkt dat je ook daar hartstikke mooi kunt fietsen. Onderweg, uit Limburgs Mooiste, de Vetschauer Berg (800 m, 5,2%), Rohberg, met aanloop over kasseien (610 m, 8,8%) en Lemierser Berg (830 m, 7%) beklommen.

Gisteren een route gedaan waarbij ik de grootste heuvels uit de regio op ben gefietst. Ging toch wel behoorlijk lekker.

4f743ba4e3d46-Route_Knobbel.png

Voor m'n gevoel was deze beklimming het zwaarst, kwam voornamelijk doordat ik behoorlijke wind tegen had toen ik hier tegenop fietste. Al ging dit nog behoorlijk makkelijk eigenlijk.

Filipsberg-oost.png

Was wel een mooie route, grote stukken door het bos. Vind ik persoonlijk wel het leukste.

@Dans: Ik woon niet in Epe, woon in Hattem (Bij die rode stip). Vaassen is dus nog wel een eindje weg, maar ik kan misschien wel een keer weer die kant op fietsen :)

@Le Saux: Vond die niet echt zwaar hoor (zoals ik al zei), alleen ben ik wel een beetje fan van om mezelf te testen op dat soort heuveltjes, door gewoon volle bak erop te knallen. Dus maak ik het mezelf wat lastiger. Heb ook al wel in zomers in Frankrijk, Tsjechië en Duitsland gefietst, dus weet wel dat dit niks voorstelt ;) Toch bedankt voor de uitnodiging, misschien komt het er nog wel van deze zomer/volgend jaar.

Vandaag maar weer de arm- en beenstukken aangedaan en een lekker rondje gefietst als 'voorbereiding' op de Volta Limburg Classic Toertocht :p

65km met de Windraak, Bergseweg, een variant van de Fromberg volgens mij :p, de Keutenberg en de Emmaberg. Nu toch wel duidelijk voor mezelf dat ik niet echt van de steile korte klimmetjes ben, al ging de Keutenberg wel goed :D

Hoe ging vandaag de Volta Limburg Classic?

Ik vond het echt geweldig om eens een beetje dat competatieve gevoel te krijgen :D

Het plan was om de 120km te rijden, maar dat zijn uiteindelijk toch de 150km geworden omdat ik niet goed op de bordjes aan het letten was. Daardoor ook 3x fout gereden...:p Verder was het wel een mooie tocht die ik ietwat overmoedig begon denk ik want de laatste bergjes moest ik toch moeite doen om ze boven te komen, maar zal ook wel aan het feit liggen dat ik tot vandaag niet verder als 65km gefietst had en vandaag dus meer dan 2x zoveel heb gefietst.

Daarnaast ook echt geluk gehad met het weer! Ging er van uit dat het de hele dag zo bewolkt zou zijn, maar hebben de hele dag zon gehad joh, al was het af en toe wel een beetje frisjes.

Heb nu al zin in de AGR toertocht!:D

De klimtijden zijn ook binnen! Er werd op 3 beklimmingen de tijd gemeten, de Crindaal, de Cote de Sarolay en Les Waides. En dit zijn mijn tijden: klik

Al met al vind ik dat ik het best netjes gedaan heb :D Heb op de klimmetjes meer mensen ingehaald, en ben volgens mij maar 2x zelf ingehaald op de laatste klim die wel echt verrekte steil was na ong, 130km... En de tijd van de laatste klim moet je ook met een korreltje zout nemen want daar heb ik nog een stuk verkeerd gefietst omdat ik de man voor me volgde die dus de verkeerde kant op ging en daar heb ik zeker anderhalve minuut verloren.

Edited by HS046

ben volgens mij maar 2x zelf ingehaald op de laatste klim die wel echt verrekte steil was na ong, 130km...

Les Waides, wat een klootzak he! :D

rit0504.png

rit05042.png

Gemengde gevoelens over de rit van vandaag. Tot voor de Keutenberg, met de Fromberg, liep het als een tierelier met een gemiddelde snelheid van rond de 29, maar de 'Keut' zoog werkelijk alle energie in één klap uit me. Met een rotgang die vreselijke puist omhoog gekropen en daarna maar besloten om de rit enigzins in te korten en de Loorberg links te laten liggen. Uiteindelijk nog de Rensberg (2,2 km / 4,1%) gedaan, maar dat ging ook niet van harte. Ongelofelijk hoe het licht ineens uit ging op de Keutenberg!

Op welke klimmen is er eigenlijk een tijdsregistratie in de AGR? Ik weet dat er op de Adsteeg rn de Cauberg wel een is volgens mij, maar dat zullen niet de enige zijn toch??

En heb er zin in joh, wel weinig tijd om te fietsen deze en volgende week, maar komt wel goed!

Op welke klimmen is er eigenlijk een tijdsregistratie in de AGR? Ik weet dat er op de Adsteeg rn de Cauberg wel een is volgens mij, maar dat zullen niet de enigen zijn toch?

Bij de 150 kilometer is er tijdsregistratie op Geulhemmerberg, Camerig, Eyserbosweg, Fromberg en Keutenberg ;)

Hmm, de Geulhemmerberg is nog mooi in het begin als je er nog fris bijzit, die ga ik vol oprijden !

Van die andere 4 dan nog maar het beste maken :p

Niet te gek doen, komen dan nog 145 kilometer en zo'n 1100 hoogtemeters ;)

Vanavond nog even geprofiteerd van het zonnetje en nog een goed uurtje de fiets op geklommen. 30 kilometer aan ruim 25 het uur gedaan met een viertal onbeduidende klimmetjes die een totaal van 303 hoogtemeters opleverden.

Edited by Le Saux