De Witte Condor Geplaatst 22 augustus 2007 Share Geplaatst 22 augustus 2007 hey ik ben nieuw op dit forum maar ik ben al een jaar of 3 wielrenfan. Een paar weken geleden ben ik in Normandië geweest om te fietsen. Het terrein viel me erg tegen, ik had wel aardig wat heuvels verwacht, maar het was nagenoeg vlak in het gebeid waar ik zat. Er was slechts 1 pittige heuvel met stukken van 18%, die heb ik een aantal keer gefietst. Ik heb daar ook een filmpje van maar ik weet niet hoe ik die op deze site moet plaatsen haha. Iemand anders wel eens in Normandië gefietst? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 augustus 2007 Auteur Share Geplaatst 22 augustus 2007 Nopes, maar in films over D-Day heb ik inderdaad nooit heuvels gezien ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Witte Condor Geplaatst 22 augustus 2007 Share Geplaatst 22 augustus 2007 haha nee klopt, ik zat ook in dat gebied bij D-day, langs de kust. Maarja in Oktober (herfstvakantie) ga ik naar de Alpen dus misschien bevalt het me daar beter. Iemand in Oktober wel eens in de Alpen geweest? (hoe is het weer daar dan?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 22 augustus 2007 Auteur Share Geplaatst 22 augustus 2007 Kun je misschien wel aan Rasmussen vragen ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Witte Condor Geplaatst 22 augustus 2007 Share Geplaatst 22 augustus 2007 haha Rasmussen zal vast tegen me zeggen dat ie daar nog nooit geweest is! maar ik ga denk ik zometeen ook nog maar even kilometers vreten in onze mooie laaglanden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 30 augustus 2007 Share Geplaatst 30 augustus 2007 Nu record gehaald: 57 kilometer per uur gehaald ! En dat terwijl ik nog moet wennen aan mijn fiets.... 10 kilometer lang, niet onder de 35 en ongeveer 4 kilometer lang 40 gehaald. De bochten zijn nog een probleem, boven de 25 haal ik dan niet :S Maar hopelijk wen ik genoeg, en dan kan ik volgend seizoen bij een wielervereniging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Witte Condor Geplaatst 31 augustus 2007 Share Geplaatst 31 augustus 2007 haha dat is wel goed, zoiets rijd ik ook wel, misschien iets minder hard.. maarja die 4 km 40 per uur was zeker met wind mee ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Furby Geplaatst 31 augustus 2007 Share Geplaatst 31 augustus 2007 ik heb over 10 km 41.4 gemiddeld gereden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 12 september 2007 Share Geplaatst 12 september 2007 Ik heb vandaag vor het eerst een grote afstand gereden met mijn eigen koersfiets. De bedoeling was 100 kilometer maar aangezien ik verkeerd gereden ben, heb ik er 120+ van gemaakt. Kwam kapot thuis, mijn benen deden zeer en vooral mentaal was het zwaar, aangezien ik in Belgie uitkwam en ik gehoord had dat als je je niet kan legimiteren aan de flikken daar, dat je dan in de bak gegooid kan worden. En ik had mijn portemonnee wel mee, maar daar zat mijn ID kaart niet in :wall: En de wegen in Belgie zijn erg slecht, mijn kilometer ging van 2 kilometer per uur naar 67 kilometer per uur om er dan helemaal mee op te houden, magneetje schoot los denk ik. Gelukkig went alles en ik ben van plan om vaker 100 kilometer per uur te rijden en dan word je weerstand groter, heb ik gehoord. Groeten aan iedereen :*) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remkoo Geplaatst 12 september 2007 Share Geplaatst 12 september 2007 100 kilometer per uur??? moet zeker zijn per dag of week??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 12 september 2007 Share Geplaatst 12 september 2007 ja, per dag moet dat zijn :cab: , niet goed opgelet, iets wat jij duidelijk wel doet :thumb: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jerr_y Geplaatst 11 november 2007 Share Geplaatst 11 november 2007 Fietsen in de bergen Ik ben Jerry (14-10-1991). Ik fiets regelmatig(zo'n 2 a 3 keer per week) waarvan 2 keer bij een wieler vereniging. Ik ben in de zomervakantie naar de Franse Alpen geweest en dat ging best wel goed voor de eerste keer. Ik ben een paar bekende cols opgefietst. Denk aan Les Deux Alpes, L'Alp de huez, de Croix de Fer en nog wat minder bekende, maar toch zware cols in de buurt van Annesy. De Alp de heuz had ik vorig jaar al opgefiets, maar dan op een mountainbike(1 uur en 40 min.) Dit jaar voor het eerst op een wielrenfiets en dit was dan ook een hele verbetering. Al kost het op de mountainbike een stuk minder moeite. Dit jaar was mijn eerst poging al redelijk goed(1.13.36.) Toch wou ik sneller! Ik ging nog een keer en ging weg op een schema van 1.10.00. Na de 3e bocht lag ik al een minuut voor op schema. Toch bleef ik in hetzelfde tempo doorfietsen, want het ging erg lekker. Bij bocht 7 lag ik al 3 minuten voor op schema, het bleef erg gemakkelijk gaan en ik kreeg dan ook het gevoel dat 1.10.00 er wel inzat. Ik ging verder, maar de tussentijden ben ik even vergeten. Wel weet ik dat het steeds beter ging. Er kwam een erg mooie tijd aan. 3 bochten voor het einde besefte ik dat het record van mijn vader (1.02.23) er misschien inzat. Jammer genoeg lukte dit niet, maar toch was ik tevreden met een tijd van 1.02.58. Ik had het gevoel dat het nog sneller kon, maar 2 dagen hierna ging we weer naar een ander dorp en dus zat nog een poging er niet in. Ik wil graag weten of jullie ook van dit soort cols hebben beklommen en de tijden zou ik ook graag weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeff Geplaatst 11 november 2007 Share Geplaatst 11 november 2007 Hoi Jerry Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SVDP Geplaatst 13 november 2007 Share Geplaatst 13 november 2007 Ik doe aan mountainbiken. Ik heb net een nieuwe crossfiets en daarmee ga ik deze winter het ook eens proberen in het veld. Prijzen heb ik nog niet gereden, maar ik doe het meer voor de lol. @ Jerry y: Ik heb twee zomers geleden ook de alp de Huez gedaan met mijn MTB. Tijd was iets van 1 uur en 20 minuten geloof ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suddenwar Geplaatst 15 december 2007 Share Geplaatst 15 december 2007 Iemand die de Ronde van Vlaanderen gaat rijden? Ik ga die voor wielertoeristen in elk geval doe, de volle 266 km! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magnifico Geplaatst 24 december 2007 Share Geplaatst 24 december 2007 Vindt 20 KM al te veel, hoe halen jullie 100 KM? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 25 december 2007 Share Geplaatst 25 december 2007 Als je harder dan 30 gaat is het zo gedaan. Met een paar maten is het helemaal geweldig beetje praten enzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FC-Breda Geplaatst 30 december 2007 Share Geplaatst 30 december 2007 Lijkt me heel leuk. Maar wat is nou een goede fiets voor een beginner? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suddenwar Geplaatst 16 januari 2008 Share Geplaatst 16 januari 2008 Lijkt me heel leuk. Maar wat is nou een goede fiets voor een beginner? Ga eens naar een fietsenmaker in de buurt, die kent er het meeste van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RanDMC Geplaatst 16 januari 2008 Share Geplaatst 16 januari 2008 Fietsen.. daar word je toch moe van? :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antharas Geplaatst 16 januari 2008 Share Geplaatst 16 januari 2008 Valt wel mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerwin Geplaatst 22 juni 2008 Share Geplaatst 22 juni 2008 Na lange tijd in het bos mijn vertier te hebben gezocht wil ik nu eens wat actiever op de weg gaan fietsen. Ik zach nu in de plaatselijke fietsen zaak een fiets staan, echter weet ik niet wat ik er voor moet bieden of dat het wel de moeite waard is om hem te kopen. Het gaat om deze fiets: Wat zouden jullie doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jimmit Geplaatst 22 juni 2008 Share Geplaatst 22 juni 2008 Wat is de prijs van zo'n fiets? Ik zou het ook echt graag willen wat vaker fietsen enzo alleen ben niet zo rijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 22 juni 2008 Share Geplaatst 22 juni 2008 Mijn fiets is maar 200 euro ofzo :cab: maar hij werkt gewoon écht goed. Heerlijk fietsje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niels Geplaatst 23 juni 2008 Share Geplaatst 23 juni 2008 @ Gerwin.. Trek is een goed merk :) Is wel al redelijk oud denk ik, maar zéker niet slecht. Helemaal niet als je geen wedstrijden etc doet. Je moet alleen wel even kijken naar hoe de tandwielen, hele disc of hoe het ook heet (met dat ijzerdraad) en remblokjes. Ook even kijken of de velgen nog recht zijn, is vrij kostbaar, maar kan wel gebeuren bij racefietsen. En de onderdelen, shimano of campagnolo? Ik zou sowieso alleen een fiets kopen met shimano 105 of Ultegra, anders kan je zo weer die onderdelen vervangen :p Zo op het oog zou ik er 450 euro voor geven. Maar Sengo rijdt volgens mij wedstrijden, die zal er wel meer verstand van hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten