Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Ik ga voor de Concorde :) Betere framemaat en ben vandaag langs geweest, ziet er als nieuw uit.. het frame in ieder geval, en het stuur, schakeldingen. Achterste bladen zijn nieeuw, voorste beetje gebruikt maar kunnen nog wel even mee. Dus nergens scheurtjes ed. Zag er betrouwbaar uit! Dus die wordt het :)

Kan alleen hélémaal niks vinden over de Concorde Typhoon (das de fiets) op internet :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nieuw op het forum, en ben zelf ook een fan van wielrennen. Ik heb zelf een wielrenfiets waarop ik (bijna) elke dag op fiets. Ik fiets meestal stukjes van 50 kilometer over vlak terrein. Dan fiets ik gemiddeld tussen de 40 en 45 kilomter per uur.

knappe jongen, jij kan zo het ProTour-peloton in

Wat bedoel je daar nou weer mee dan? Stomme reactie hoor! Volgens mij heet dit topic: "Je eigen fietsprestaties". Ik mag toch best vertellen, net zoals anderen, wanneer/hoevaak/hoe ik fiets?!

Tuurlijk mag je daarover vertellen.. het is alleen onwaarschijnlijk dat je op je 15e 50 km lang gemiddeld tussen de 40 en 45 km per uur fietst. Maar misschien ben jij wel de nieuwe Serhiy Gonchar, Jen Voigt of weet ik veel wie.. en als jij echt zo hard fietst dan weet jij dus na zijn reactie dat je het profpeloton in kan.. en als je niet zo hard fietst dan weet je door zijn reactie dat je niet op de snelheid gelet hebt.. niks 'stoms' dus aan zijn reactie..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in verre onderhandeling voor een koersfiets. Een oude, dat wel, maar ik weet niet of ik het echt wel zo leuk vind. Het is een fiets met 2 *6 versnellingen. Dus 12 versnellingen. De versnellingspooken zitten nog op de buis in plaats van op het stuur.

Voor 200 Euro is hij van mij, krijg ik er nog een tasjes met fietsspullen in, zoals banden en spullen om je banden te plakken.

Het enige waar ik mee in mijn maag zit, is dat de vrouw van de verkoper er ook bij zat en toen zei zij telkens dat het het beste materiaal is wat er is. Dat vertrouw ik niet zo:shhh:

Verder had die man die fiets voor zijn dochter gekocht. Kan het dan zijn dat die fiets voor vrouwen is. Of zijn er geen damesfietsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nieuw op het forum, en ben zelf ook een fan van wielrennen. Ik heb zelf een wielrenfiets waarop ik (bijna) elke dag op fiets. Ik fiets meestal stukjes van 50 kilometer over vlak terrein. Dan fiets ik gemiddeld tussen de 40 en 45 kilomter per uur.

knappe jongen, jij kan zo het ProTour-peloton in

Wat bedoel je daar nou weer mee dan? Stomme reactie hoor! Volgens mij heet dit topic: "Je eigen fietsprestaties". Ik mag toch best vertellen, net zoals anderen, wanneer/hoevaak/hoe ik fiets?!

Tuurlijk mag je daarover vertellen.. het is alleen onwaarschijnlijk dat je op je 15e 50 km lang gemiddeld tussen de 40 en 45 km per uur fietst. Maar misschien ben jij wel de nieuwe Serhiy Gonchar, Jen Voigt of weet ik veel wie.. en als jij echt zo hard fietst dan weet jij dus na zijn reactie dat je het profpeloton in kan.. en als je niet zo hard fietst dan weet je door zijn reactie dat je niet op de snelheid gelet hebt.. niks 'stoms' dus aan zijn reactie..

Klopt, ik fiets die snelheid niet gemiddeld :whistle: Maar ik bedoel dat dat mijn top is.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet er dan ook niet gemiddeld neer :cab:

Fiets zelf elke week zo'n 200 KM of meer. Dan kan ik ook wel 40/45 halen als ik vol ga maar ik doe het altijd 'rustig' aan. ;)

Precies hetzelfde, ik fiets bijna elke dag, behalve als ik voetbaltraining heb: 2x in de week. De overige dagen fiets ik rond de 50 KM en haal ik topsnelheden van 40/45 km per uur.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een sprint toch wel hoger? Op mn oude batavus haal ik de 50 soms al :cab:

Voor de rest een sprint nooit langzamer dan 48, maar het is echt een oude fiets waarvan maar 1 versnelling het doet, ik ben benieuwd naar mn nieuwe :)

Maarja ik ben dan ook 1.85 en maar 55 kg :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een sprint toch wel hoger? Op mn oude batavus haal ik de 50 soms al :cab:

Voor de rest een sprint nooit langzamer dan 48, maar het is echt een oude fiets waarvan maar 1 versnelling het doet, ik ben benieuwd naar mn nieuwe :)

Maarja ik ben dan ook 1.85 en maar 55 kg :cab:

Ik heb mijn fiets binnen, ben er best blij mee. Gelijk een rondje gereden van 6,70 km. In de 10 minuten over gedaan. Heb alleen geen klikpedalen maar van die instap dingen. Met koordjes ofzo eraan.

De bochten zijn wel erg lastig, op mijn oude opoe fiets, fiets ik vaak in een bocht gewoon door, en kom ik mijn trappers op de weg, zo schuin ga ik dan. Maar ik vind het nog redelijk link.

Duurde het bij jullie lang voor je een beetje met anderen mee kon fietsen?

Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen en daar fietsen veel mensen, dichtbij Belgie he, dan weet je het wel.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

550 euro ;)

racefiets001vs3.jpg

racefiets002nz4.jpg

racefiets003vq9.jpg

racefiets005my8.jpg

Zooo dit is mn nieuwe racefiets dus, de fiets is niet nieuw (want 2e hands :cab:) maar voor mij issie nieuw natuurlijk. Rijdt echt heerlijk :D Enorme verbetering ten opzichte van mn oude batavus met schakeling aan de voorvork :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer ff snel een kilometer of 20 gefietst. Niet veel, maar het leidde me ff van m'n werk af. Op een stuk afdaling (% of 3/4/5/6)waarschijnlijk zo rond de 65 of harder gefietst, want ik haalde auto's in. Ik zat wel zowat jankend op m'n fiets vanwege de snelheid en angst dat ik de bochten niet zou halen :cab:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer ff snel een kilometer of 20 gefietst. Niet veel, maar het leidde me ff van m'n werk af. Op een stuk afdaling (% of 3/4/5/6)waarschijnlijk zo rond de 65 of harder gefietst, want ik haalde auto's in. Ik zat wel zowat jankend op m'n fiets vanwege de snelheid en angst dat ik de bochten niet zou halen :cab:.
Misschien moet je een bril halen ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor het eerst op mijn fiets gefietst. Met mijn broertje die het al wat langer doet. Het ging op zich wel lekker, maar ik moest nog duidelijk wennen. Vooral om erin te stappen, ik denk dat ik die touwtjes, of hoe je die dingen ook maar noemt, eraf ga halen. Verder had ik ook de juiste schoenen niet. 37 was mijn hoogste snelheid, verder veel 34 gefietst. De bochten gaan ook niet zoals het moet :cry: , met 26 door de bocht vind ik redelijk riskant,vooral omdat ik wennen moet.

Morgen ga ik op mijn fiets naar het werk. Mijn broertje zegt dat ik daarvoor geen kleren aan hoef, althans geen koerskleding :thumb: . Gewoon mijn broekspijpen in mijn schoenen en gaan met die banaan. Klopt dat? Is het dan niet gevaarlijk, aangezien je broek dan in de ketting kan komen?

Hopelijk heeft iemand er antwoord op, want ik wil mijn fiets wel laten zien aan mijn collega's aangezien dat echte koersers zijn en ik wil weten of ik er goed aan heb gedaan zo'n oudere fiets te kopen, misschien kan ik mijn geld anders terug krijgen :*)

Vriendelijk groeten :checkit:

Link naar opmerking
Deel via andere websites