The Saint Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni Is dat zo ja? Ik kan nergens echt klachten vinden over Isaac namelijk. Kan natuurlijk ook voor een meer gerenommeerd merk gaan. Vroeger reed ik op een ultegra afgemonteerde Time Edge. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni Nou mijn achterband is weer geplakt. Nu nog tijd vinden deze week of volgende week om überhaupt te gaan fietsen. Zondagochtend denk ik pas het eerste moment dat het kan.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni 14 minuten geleden zei Lenstra: Ben je er klaar voor? Niet helemaal. Mezelf te ver gepusht weekend voor afgelopen weekend, daardoor beetje last van overbelasting. Paar dagen rust genomen, ga niet meer hardlopen voor zondag, maar kan wel weer fietsen (voel het nog wel een beetje) en zwemmen (met pullboy voor zekerheid). Gaan er zondag in ieder geval voor, finishen is het doel i.p.v. een tijd. Zwemmen en fietsen komen we sowieso door, even afwachten hoe het gaat met hardlopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni 48 minuten geleden zei The Saint: Komt wel goed. Eerst maar eens een seizoen proberen met rugzak op om te zien hoe warm dat gaat zijn. Heb tenslotte nog geen fiets. Wel flink aan het oriënteren. Helemaal geil van de Isaac Boson Schoentjes, helm en bril al wel gekocht. Kleding wacht nog even mee tot ik weet wat de kleur van de fiets gaat worden, Hey Sjeffie. Wat is je budget ouwe reus? Sowieso gaan voor waar jij verliefd op bent. Ik vind zelf de Sansa Giuli D3 qua prijs / kwaliteit veruit het beste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni Hier afgelopen zaterdag de IJsselsteinse Toertocht gefietst. Drie rust/eetpunten onderweg. Eerste 95 kilometer gingen heel makkelijk, daarna flink naar de herrie. Werd de laatste kilometers gelukkig uit de wind gehouden. Pittige pot. Moet echt sneller eten want merk dat ik eerder leeg ben dan mijn maten. Blijft alleen lastig in te schatten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni Zojuist zei Thierryvane: Hier afgelopen zaterdag de IJsselsteinse Toertocht gefietst. Drie rust/eetpunten onderweg. Eerste 95 kilometer gingen heel makkelijk, daarna flink naar de herrie. Werd de laatste kilometers gelukkig uit de wind gehouden. Pittige pot. Moet echt sneller eten want merk dat ik eerder leeg ben dan mijn maten. Blijft alleen lastig in te schatten. Je bent een grote gast volgens mij, dus zou zeker op 80+ gram koolhydraten per uur gaan zitten (1g per kg lichaamsgewicht); beetje variëren afhankelijk van de inspanning. Maar zal je wel mee moeten oefenen ook, je maag moet het wel aankunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni 2 minuten geleden zei Rogier.: Je bent een grote gast volgens mij, dus zou zeker op 80+ gram koolhydraten per uur gaan zitten (1g per kg lichaamsgewicht); beetje variëren afhankelijk van de inspanning. Maar zal je wel mee moeten oefenen ook, je maag moet het wel aankunnen. Ik ben echt een bodemloze put, kan blijven eten en kom niet aan *afkloppen*. Had bij punt één een banaantje + plak ontbijtkoek en bij punt twee kreeg je een punt appeltaart met koffie/water/frisdrank. Eenmaal aangekomen bij punt drie (15 kilometer voor de finish) zat ik er volledig doorheen. Dan kan je natuurlijk van alles gaan eten maar dat is al te laat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni 15 minuten geleden zei Thierryvane: Ik ben echt een bodemloze put, kan blijven eten en kom niet aan *afkloppen*. Had bij punt één een banaantje + plak ontbijtkoek en bij punt twee kreeg je een punt appeltaart met koffie/water/frisdrank. Eenmaal aangekomen bij punt drie (15 kilometer voor de finish) zat ik er volledig doorheen. Dan kan je natuurlijk van alles gaan eten maar dat is al te laat. Neem je geen gelletjes en/of ander voedsel tijdens het fietsen? Wat je nu beschrijft is natuurlijk veel, echt veel te weinig Je kan ook van die heftig koolhydraatrijk poeder doen dat je mixt met water (zo’n Maurten sachet bijvoorbeeld), dan drink je 500ml water waar 80g koolhydraten in zit. Niet echt lekker maar wel zeer effectief. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni 28 minuten geleden zei Dansmeister: Hey Sjeffie. Wat is je budget ouwe reus? Sowieso gaan voor waar jij verliefd op bent. Ik vind zelf de Sansa Giuli D3 qua prijs / kwaliteit veruit het beste. Tussen de €2.500 en €3000 denk ik zo. Een jong gebruikte is trouwens ook een mogelijkheid. Toen ook gedaan en dat is me niet tegengevallen. Houden we weer wat centjes over voor hebbedingetjes zoals bv een Garmin Varia. Vanzelfsprekend moet ik wel verliefd worden op zo'n fiets, anders koop ik m niet. Sensa inderdaad een leuk merk, maar net als Isaac niet zo gerenommeerd. Dus als er forums vol met klachten zijn dan geeft dat wel te denken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni 32 minuten geleden zei The Saint: Tussen de €2.500 en €3000 denk ik zo. Een jong gebruikte is trouwens ook een mogelijkheid. Toen ook gedaan en dat is me niet tegengevallen. Houden we weer wat centjes over voor hebbedingetjes zoals bv een Garmin Varia. Vanzelfsprekend moet ik wel verliefd worden op zo'n fiets, anders koop ik m niet. Sensa inderdaad een leuk merk, maar net als Isaac niet zo gerenommeerd. Dus als er forums vol met klachten zijn dan geeft dat wel te denken. Prijs kwaliteit kun je niet beter vinden dan een Canyon. Heb er zelf ook een gekocht binnen dat budget. Zoals @Lenstra al aangaf zijn niet alle fietsenmakers daar blij mee, dus kun je eens zien wat er bij jou in de buurt beschikbaar is. Merken als Cube, Giant, Orbea zijn prijs/kwaliteit ook prima! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni Welke heb je @FlyD? Ik fiets hier op rond. Zeker aan te raden. 2 uur geleden zei Rogier.: Niet helemaal. Mezelf te ver gepusht weekend voor afgelopen weekend, daardoor beetje last van overbelasting. Paar dagen rust genomen, ga niet meer hardlopen voor zondag, maar kan wel weer fietsen (voel het nog wel een beetje) en zwemmen (met pullboy voor zekerheid). Gaan er zondag in ieder geval voor, finishen is het doel i.p.v. een tijd. Zwemmen en fietsen komen we sowieso door, even afwachten hoe het gaat met hardlopen. Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni (bewerkt) 3 uur geleden zei Lenstra: Welke heb je @FlyD? Ik fiets hier op rond. Zeker aan te raden. Succes!! Canyon Ultimate CF SL 7, zeer tevreden over! 4 juni bewerkt door FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni 6 uur geleden zei Rogier.: Neem je geen gelletjes en/of ander voedsel tijdens het fietsen? Wat je nu beschrijft is natuurlijk veel, echt veel te weinig Je kan ook van die heftig koolhydraatrijk poeder doen dat je mixt met water (zo’n Maurten sachet bijvoorbeeld), dan drink je 500ml water waar 80g koolhydraten in zit. Niet echt lekker maar wel zeer effectief. Te weinig. Vaak een banaantje mee plus een gelletje en dan twee bidons. Eentje met water en eentje met elektrolyten. Wat neem jij zoal tijdens een lange tocht? Een uurtje fietsen kan prima met alleen wat water, maar voor die langere ritten ben ik echt zoekende. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 5 juni Share Geplaatst 5 juni 13 uur geleden zei Thierryvane: Te weinig. Vaak een banaantje mee plus een gelletje en dan twee bidons. Eentje met water en eentje met elektrolyten. Wat neem jij zoal tijdens een lange tocht? Een uurtje fietsen kan prima met alleen wat water, maar voor die langere ritten ben ik echt zoekende. Dat is niet heel veel nee. Ik eet zelf ook vrijwel altijd te weinig, dus het is voor mij ook nog heel erg zoeken, is vooral gewoon heel duur vaak. Werk relatief veel van die decathlon fruit jellies naar binnen; die grote hebben 25g per bar, en daar at ik er dan 2 per uur van (dus gerust 8 van die dingen op een rit van 4 uur). Kwam er dan naderhand achter dat ik te weinig heb gegeten, terwijl ik echt een grote maaltijd eet voor ik een lange rit maak (dat geeft al aan dat ik te weinig eet tijdens de rit). Heb daarom nu die Maurten sachets 320 (80g per 500ml water) & 160 gels (40g) gekocht; die bevallen tot nu toe goed, maar is nog wel even zoeken qua hoeveelheid. In perspectief; zondag ga ik 2 bidons van 750ml vullen met die Maurten sachets, wat neerkomt op 240g koolhydraten op een rit van 3 uur - een banaan plus een gelletje is zo'n 50-60g koolhydraten . Neem ook nog wat gelletjes in de bentobox mee, omdat ik denk dat ik er daar nog wel zeker een of twee van nodig ga hebben. Misschien dat @FlyD nog wat tips heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 5 juni Share Geplaatst 5 juni Winegums Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 juni Share Geplaatst 5 juni 43 minuten geleden zei Rogier.: Dat is niet heel veel nee. Ik eet zelf ook vrijwel altijd te weinig, dus het is voor mij ook nog heel erg zoeken, is vooral gewoon heel duur vaak. Werk relatief veel van die decathlon fruit jellies naar binnen; die grote hebben 25g per bar, en daar at ik er dan 2 per uur van (dus gerust 8 van die dingen op een rit van 4 uur). Kwam er dan naderhand achter dat ik te weinig heb gegeten, terwijl ik echt een grote maaltijd eet voor ik een lange rit maak (dat geeft al aan dat ik te weinig eet tijdens de rit). Heb daarom nu die Maurten sachets 320 (80g per 500ml water) & 160 gels (40g) gekocht; die bevallen tot nu toe goed, maar is nog wel even zoeken qua hoeveelheid. In perspectief; zondag ga ik 2 bidons van 750ml vullen met die Maurten sachets, wat neerkomt op 240g koolhydraten op een rit van 3 uur - een banaan plus een gelletje is zo'n 50-60g koolhydraten . Neem ook nog wat gelletjes in de bentobox mee, omdat ik denk dat ik er daar nog wel zeker een of twee van nodig ga hebben. Misschien dat @FlyD nog wat tips heeft. Probleem is alleen dat ik vaak 's ochtends geen enorme trek heb. Neem dan vaak een bak havermout met banaan/blauwe bessen/chiazaad (overnight oats). Vult goed voor een uur maar daarna is het weer aanvullen... Ik ga de komende tijd wat experimenteren! Hebben ons ingeschreven met vijf gasten voor de Utrecht Ultra 2025 dus moet wel. https://utrechtultra.com/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 juni Share Geplaatst 5 juni Leuk als die foto's van fietsen. Dan gaat het bij mij soms wel kriebelen: Moet ik ook niet weer een keer een nieuwe fiets? Mijn huidige is al 10 jaar oud ofzo. Maar eigenlijk fiets ik veel te weinig om een nieuwe fiets te kunnen verantwoorden aan mijzelf... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 5 juni Share Geplaatst 5 juni @Rogier. @Thierryvane Voor trainingsritjes eet ik gewoon om het uur iets en drink ik om het kwartier. Ik heb geluk dat ik altijd veel kan ontbijten, dus dat is een heel grote kom havermout met yoghurt en fruit bij mij. Probeer bij een lange tocht of een wedstrijd ook te zorgen dat je de dag ervoor genoeg eet zodat je spieren goed 'gevuld' zijn. Tijdens trainingsritten wissel ik wat af met kruidenkoek, stroopwafels, sportrepen, gedroogde dadels,... Gewoon wat ik lekker vind. Toen ik nog wedstrijden reed waren dat uiteraard gelletjes en sportrepen en bij langere (meerdaagse) wedstrijden soms eens een rijsttaartje. Belangrijk lijkt me, vooral als je niet zoveel ontbijt, om op tijd te beginnen met eten. Na 15min al starten met drinken en na 45min-1u beginnen eten. Beter te vroeg dan te laat En voldoende blijven drinken, want anders kan je maag het eten niet verwerken. @ThierryvaneDie Utrechtultra is een mooie uitdaging! Niet enkel fysiek, maar ook het vinden van een goede route in de ardennen zal belangrijk zijn. En de slaap-en eetstrategie worden daar essentieel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 5 juni Share Geplaatst 5 juni 7 uur geleden zei Thierryvane: Probleem is alleen dat ik vaak 's ochtends geen enorme trek heb. Neem dan vaak een bak havermout met banaan/blauwe bessen/chiazaad (overnight oats). Vult goed voor een uur maar daarna is het weer aanvullen... Ik ga de komende tijd wat experimenteren! Hebben ons ingeschreven met vijf gasten voor de Utrecht Ultra 2025 dus moet wel. https://utrechtultra.com/ Dat ziet er echt vet uit. Kan zo de bucketlist op. 4 uur geleden zei MisterX: Leuk als die foto's van fietsen. Dan gaat het bij mij soms wel kriebelen: Moet ik ook niet weer een keer een nieuwe fiets? Mijn huidige is al 10 jaar oud ofzo. Maar eigenlijk fiets ik veel te weinig om een nieuwe fiets te kunnen verantwoorden aan mijzelf... Gewoon doen. Hoeft geen vermogen te kosten wat dat betreft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 juni Share Geplaatst 5 juni 46 minuten geleden zei The Saint: Gewoon doen. Hoeft geen vermogen te kosten wat dat betreft. De laatste jaren heb ik denk ik nog geen 500 km per jaar gefietst. En op zich functioneert de fiets nog steeds prima... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 6 juni Share Geplaatst 6 juni 18 uur geleden zei MisterX: Leuk als die foto's van fietsen. Dan gaat het bij mij soms wel kriebelen: Moet ik ook niet weer een keer een nieuwe fiets? Mijn huidige is al 10 jaar oud ofzo. Maar eigenlijk fiets ik veel te weinig om een nieuwe fiets te kunnen verantwoorden aan mijzelf... Marktplaats is je beste vriend. Iedereen pleurt de fietsen erop die gekocht zijn in de corona jaren. Prijzen voor tweedehands fietsen zijn nog nooit zo laag geweest. En je haalt de meeste fietsen van echte liefhebbers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 6 juni Share Geplaatst 6 juni 8 minuten geleden zei Dansmeister: Marktplaats is je beste vriend. Iedereen pleurt de fietsen erop die gekocht zijn in de corona jaren. Prijzen voor tweedehands fietsen zijn nog nooit zo laag geweest. En je haalt de meeste fietsen van echte liefhebbers. Zeker waar. Mijn fiets (gloedje nieuw) vorig jaar juli gekocht bij een wielerfanaat. Zijn hele garage stond vol met fietsen van 15K+ dus mocht deze voor een heel zacht prijsje overnemen. Gewoon goed zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 juni Share Geplaatst 6 juni 1 uur geleden zei Dansmeister: Marktplaats is je beste vriend. Iedereen pleurt de fietsen erop die gekocht zijn in de corona jaren. Prijzen voor tweedehands fietsen zijn nog nooit zo laag geweest. En je haalt de meeste fietsen van echte liefhebbers. Ik heb al een fiets die eigenlijk nog steeds prima voldoet. Er is dus eigenlijk geen noodzaak voor een nieuwe fiets. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 6 juni Share Geplaatst 6 juni Soms mag je jezelf best een beetje kietelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 8 juni Share Geplaatst 8 juni Heeft iemand nog een goede suggestie voor bidons? Paar eisen: Ik ben best wel een groot water gebruiker, dus een bidon moet zeker niet te klein zijn. Ik heb zeker in het verleden vaker ruzie gehad met lekkende doppen. Ik had ooit een bidon met een soort van extra beveiliging. Zo'n fles kon ik bijvoorbeeld naast het fietsen ook gebruiken om bijvoorbeeld mee te nemen naar een korfbalwedstrijd/training in een tas of tijdens een (berg)wandeling. Dan ligt zo'n bidon toch vaker schuin/op z'n zij in een tas en dan gaan bidons soms alsnog lekken. Voor tijdens het fietsen zelf maakt dit punt niet uit, omdat bidons toch recht genoeg staan dat er eigenlijk niets uit kan lekken via het drinktuitje. Ik ben die bidon echter kwijt geraakt, dus ik zoek een nieuwe. Eigenlijk alles wat ik vind, zijn echter vooral de 'normale' bidons. niet de bidons met zijn extra beveiliging voor het drinktuitje. Dat zoiets echt niet kan lekken. En als ik dan wel zo'n bidon vindt, dan is het maar een 500ml bidon, terwijl ik meer iets rond de 850 ml ofzo had. Op de fiets drink ik gerust 2 van die bidons leeg tijdens het 1,5 uur fietsen... Op 6-6-2024 om 10:26 zei The Saint: Soms mag je jezelf best een beetje kietelen. Ik word al gekieteld door alle foto's, maar wil er op dit moment eigenlijk niet aan toegeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten