MisterX Geplaatst 15 juli 2014 Share Geplaatst 15 juli 2014 Weer ff wat gefietst. Rustig opbouwen want 3 jaar niet gesport :cab: Plan was Holten en dan ff de heuvels pakken daar maar ben op een gegeven moment omgedraaid omdat mn perineum leuk ging doen. Tering. Drukte ergens perongeluk op stop dus mist nog een stukje die apart is opgeslagen. In totaal 52 minuten en 24km oid. Stond nog 3 minuten stil bij de fietsenmaker waar ik eerst langs ging;c In 4 dagen 3 keer gefietst. Doel is nu om mn gemiddelde cadans dichter bij de 100 te krijgen. Zo te zien aan het onderste screentje gebruik jij dus wel een Garmin en niet je smartphone? Ik zou het namelijk onlogisch noemen als jij mij een garmin edge aan zou raden, terwijl je zelf gebruik maakt van je smartphone ;) Dingen als cadans en hartslag zijn op zich wel leuk om bij te houden vind ik. Maar daarvoor moet je volgens jou dus echt aan een Garmin Edge, het gebruik van een smartphone is dan dus niet voldoende? In 4 dagen heb ik nu zelf ook 3 keer gefietst. Qua grootte ongeveer vergelijkbaar met dit rondje van jou. Gemiddelde snelheid ligt ongeveer hetzelfde. Wind mee of wind tegen maakt echter wel een hoop uit, heb ik gemerkt. Staat momenteel ook best wel een stevig windje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 15 juli 2014 Share Geplaatst 15 juli 2014 Goede cadans/hartslag is inderdaad belangrijk, heb ik begrepen. Volgens mij heeft dat te maken met de bloedstroom. Een goede cadans (rond de 90-100 volgens mij) zorgt ervoor dat de afvalstoffen in je spieren beter afgevoerd worden en daarom houden ze het langer vol. Zoiets was de reden in ieder geval volgens mij. Beter een laag verzet en een hoge cadans, dan een zwaar verzet en een lage cadans. En je hartslag mag natuurlijk niet te hoog worden, want op een gegeven moment kan hij niet sneller, maar je spieren willen wel meer zuurstof hebben. Dat levert natuurlijk ook problemen op. Vandaar het belang van de hartslag. Zoiets was de logica er achter. Zie trouwens nu pas dat je er ook link gegeven heb over het belang van de juiste cadans. Ik moet trouwens zeggen dat ik helemaal geen last heb van spierpijn ofzo in mijn benen. Al heb ik wel het idee dat ik tegen de wind in wel een erg laag beentempo hanteer. Ik heb daar echter wel het idee dat als ik een versnelling lager ga, ik ook meteen een stuk trager ga, ondanks dat ik wel sneller rond kan trappen... Wind mee heb ik denk ik wel de juiste cadans, al weet ik dat natuurlijk niet zeker zonder het op te meten ;) Ik ga denk ik meer eens goed op zoek naar tools die nodig zijn, zodat je ook op een smartphone een cadansmeter etc kan aansluiten. Eens kijken op welk bedrag ik dan uit zal komen. En dat dan vergelijken met een Garmin Edge of andere fietscomputers die ik vind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 15 juli 2014 Share Geplaatst 15 juli 2014 Ik stamp ook altijd op het buitenblad. Als ik licht fiets heb ik het gevoel dat ik mezelf 'voorbijtrap' en niet genoeg snelheid maak. Maar misschien toch maar eens proberen een lichter verzetje eigen te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 juli 2014 Share Geplaatst 16 juli 2014 Ik kon nog niet echt kaartjes laten zien. Wel mooie cadans plaatje. Blijkbaar veel moeten stoppen? Ik wil zo ook weer gaan rijden. Deze keer is er weinig wind, dus ik ga denk ik deze keer voor een net iets groter rondje. Ik verwacht zo'n 1,5 uur op de fiets ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 juli 2014 Share Geplaatst 16 juli 2014 Ik gebruik meestal gewoon http://routeplanner.fietsersbond.nl. Al werkt dat niet echt heel fijn. Of gewoon google maps, die ondersteund ook fietsroutes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 juli 2014 Share Geplaatst 18 juli 2014 Ik merk dat ik nog niet echt rustig aan kan doen en met dit weer weet ik dan al dat ik na 10 minuten het loodje ga leggen ofzo. Vandaar er vandaag maar voor gekozen om geen rondje te rijden. Geen zin om vroeg op te staan, om voor de echte warmte een rondje te gaan doen. Was ik gisteren wel van plan, maar toen was hier een brandlucht, daar wil je ook niet in fietsen... Dus 's avonds maar gedaan. Ik denk dat de gemiddelde snelheid uiteindelijk richting de 28-29 ofzo ging. Maar dat kwam vooral door de start, toen ik misschien toch iets te hard gereden heb... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 juli 2014 Share Geplaatst 20 juli 2014 Zo'n 40 km gefietst met gemiddelde van 33 km/u ofzo. Pffffff, brak... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joery Geplaatst 20 juli 2014 Share Geplaatst 20 juli 2014 Ben je net 10 km onderweg, echt het gevoel dat ik op koers lag voor een nieuw eigen recordje, kom ik erachter dat m'n runkeeper niet aanstond ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 20 juli 2014 Share Geplaatst 20 juli 2014 Meteen omgedraaid en naar huis gegaan? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joery Geplaatst 20 juli 2014 Share Geplaatst 20 juli 2014 Meteen omgedraaid en naar huis gegaan? ;c Nee wel doorgefietst, al is het dan meteen niet leuk meer. ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 juli 2014 Share Geplaatst 20 juli 2014 Ben je net 10 km onderweg, echt het gevoel dat ik op koers lag voor een nieuw eigen recordje, kom ik erachter dat m'n runkeeper niet aanstond ;e Geen last van: Gewoon een simpele km-teller die toch geen record etc. bij houdt. hooguit de gemiddelde snelheid, maar daar hoef ik niets voor te doen ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdw1995 Geplaatst 21 juli 2014 Share Geplaatst 21 juli 2014 Ieder jaar rond de grote koersen ontstaat het verlangen om zelf ook te gaan fietsen, maar nog nooit de beslissing om het echt te gaan doen. Nu dus ook weer de gedachte/twijfel ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 juli 2014 Share Geplaatst 21 juli 2014 Ieder jaar rond de grote koersen ontstaat het verlangen om zelf ook te gaan fietsen, maar nog nooit de beslissing om het echt te gaan doen. Nu dus ook weer de gedachte/twijfel ;e Die gedachte spookte vier jaar geleden ook al door mijn hoofd en eigenlijk heb ik dit jaar pas echt de knoop door gehakt. Sinds zo'n week heb ik mijn eigen racefiets. De eerste +/- 150 km zijn er al verreden en ik heb tot nu toe geen spijt van mijn keus. Als je twijfelt, zeg ik dus: DOEN! Al heb ik trouwens wel eerst proefgereden op de fiets van een vriend. Misschien kun je zoiets ook eerst doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 21 juli 2014 Share Geplaatst 21 juli 2014 (bewerkt) [MENTION=677]Dennis.[/MENTION]; Ik weet nog wel paar mooie kleine rondjes hier in de omgeving. 50 minuutjes ongeveer, dus mooi begin. 21 juli 2014 bewerkt door Pinolero Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvdw1995 Geplaatst 21 juli 2014 Share Geplaatst 21 juli 2014 Die gedachte spookte vier jaar geleden ook al door mijn hoofd en eigenlijk heb ik dit jaar pas echt de knoop door gehakt. Sinds zo'n week heb ik mijn eigen racefiets. De eerste +/- 150 km zijn er al verreden en ik heb tot nu toe geen spijt van mijn keus. Als je twijfelt, zeg ik dus: DOEN! Al heb ik trouwens wel eerst proefgereden op de fiets van een vriend. Misschien kun je zoiets ook eerst doen? Ja dat moet wel mogelijk zijn. M'n broer rijdt ondertussen al 2 jaar & een goede vriend van hem heeft het een tijdje (semi) professioneel gedaan. Het blijft voor mij echter ook een twijfelpunt voor of ik 't wel ga gebruiken, doordat ik nou eenmaal met weinig tijd kamp. De enige dag dat ik tijd heb zou op zondag zijn, maar dat is ook al mijn enige dag om enigszins bij te komen van de week + dat ik nog naar Feyenoord ga, als het thuis is. Volgend jaar heb ik 16 uur school, 20 uur stage, een trainingsavond van de voetbal, een wedstrijd van de voetbal, 1 zaalvoetbalwedstrijd per week & nog een bijbaan dat toch vaak 8 uur of meer is. Ontzettend leuk allemaal natuurlijk, maar zorgt er wel voor dat het zo'n 6 dagen per week rennen, vliegen, haasten en weer doorgaan is. Om dan de tijd er voor te vinden is lastig ben ik bang. Moet wel zeggen dat het sowieso wel eens handig en leuk om te kijken wat ik dan allemaal moet kopen en wat ik dan kwijt ben. Als het voor mij meevalt qua kosten kan ik dan altijd kiezen om een testritje te maken en verder te overwegen of ik het wil. Financieel is het voor mij sowieso wel mogelijk, heb alleen geen zin om een smak geld uit te geven als ik denk dat ik het zelden ga gebruiken haha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 21 juli 2014 Share Geplaatst 21 juli 2014 Tja, daar heb je wel een goed punt, je moet er wel tijd voor hebben. Nu kan ik zelf ook redelijk wat rijden, omdat het toch vakantie is. Het is dat ik vandaag het weer niet vertrouw, anders was ik ook gewoon een rondje gaan rijden. Het leek de hele dag als alsof het gaat regenen, maar het wil maar niet komen. Het heeft een heel klein beetje gemiezerd, maar dat is eigenlijk alles wat hier tot nu toe gevallen is. Maar nog steeds lijkt het alsof het binnenkort wel gewoon zal gaan regenen. Niet echt ideaal weer om dan op de racefiets te gaan stappen dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joery Geplaatst 22 juli 2014 Share Geplaatst 22 juli 2014 Wel een lekker avondje opzich Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 22 juli 2014 Share Geplaatst 22 juli 2014 Ieder jaar rond de grote koersen ontstaat het verlangen om zelf ook te gaan fietsen, maar nog nooit de beslissing om het echt te gaan doen. Nu dus ook weer de gedachte/twijfel ;e Hier ook. Niet eens vanwege de koersen, maar gewoon vanwege het weer. Lijkt me heerlijk joh. Tijd zat ook, alleen geen geld. Vanaf volgende maand wel ff serieus sparen, en dan hoop ik rond juni/juli volgend jaar wel te beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 23 juli 2014 Auteur Share Geplaatst 23 juli 2014 Zo, vanochtend weer eens een keer een rondje gedaan. 3 maanden niks aan sport gedaan. Begin april voor het laatst op de fiets gezeten. Nu 9 weken vader. Geen periode waarin je erg veel rust pakt. En dat was best wel te merken vandaag. Zo moet Andy Schleck zich de afgelopen jaren voelen. Uiteindelijk 31 km gemaakt met 25 km/u gemiddeld. Daarna waren de benen al papperig :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 23 juli 2014 Auteur Share Geplaatst 23 juli 2014 Ja dat duurt nog wel ff he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joery Geplaatst 27 juli 2014 Share Geplaatst 27 juli 2014 Geen hartslagmeter zeker. Calorieen lijken met iets teveel van het goede :r Denk eerder zo een 800. Vraag me sowieso af hoe ze die zooi berekenen Vanaf dinsdag weer terug in de lage landen. Plan is elke dag 2,5 uur te gaan rijden. Moet fit zijn voor mn eerste veldtrainingen :cab: Nee geen meter en klopt vaak lang niet nee ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 juli 2014 Share Geplaatst 28 juli 2014 Ik wilde vanochtend gaan fietsen, maar volgens mij moet ik - gezien het weer - blij zijn dat ik gisteren toch maar besloten heb dat niet te doen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 28 juli 2014 Share Geplaatst 28 juli 2014 Net terug uit Frankrijk waar ik 350 kilometer gefietst heb. Verschillende onbekendere cols beklommen en 1 bekende, de Mont Ventoux. Wat een fantastische berg is dat om te beklimmen. 21 kilometer achter elkaar helemaal stukgaan om in de wolken te eindigen op 1911 meter hoogte. Alleen de afdaling was doodeng met de harde wind. Als de weg te overzien was veel links op de weg gereden omdat ik bang was het ravijn in geblazen te worden. Vlak voor mij knalde een fietser op een auto en schoof een stuk over het asfalt. Hele broek weggesleten en een dikke schaafwond. Daarom nog voorzichtiger gaan dalen. Meteen na aankomst in Nederland ook een rondje gereden van 100 kilometer. Gemiddeld 27,6 terwijl ik alleen reed dus ik was niet ontevreden :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 juli 2014 Share Geplaatst 28 juli 2014 Mont Ventoux, een bekende van mij is daar in de afdaling uit de bocht gevlogen, hup, over de vangrail... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dr. Bibber Geplaatst 29 juli 2014 Share Geplaatst 29 juli 2014 Kan ik me iets bij voorstellen. Die harde wind maakt het een erg lastige afdaling hoewel de weg redelijk breed en overzichtelijk is. Op een andere afdaling overigens 69 km per uur gehaald wat ook best wel een vette ervaring was op die dunne bandjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten