Rossini' Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart (bewerkt) 3-4-3 Gegenpressing Met Schalke 04 had ik in het eerste seizoen met een beperkte spelerskern de titel gepakt in de 2.Bundesliga. Door de financiële problemen van de club kon ik enkel spelers huren en transfervrije spelers halen. Bijgevolg moest ik een tactiek creëren die geschikt was voor de mindere goden in de competitie. Zo ben ik op onderstaande 3-4-3 gekomen. De visie achter deze tactiek is dat je met je elftal een hele wedstrijd als een collectief speelt. Heel veel druk zetten wanneer je de bal niet hebt, en wanneer je de bal veroverd hebt proberen te profiteren van desorganisatie bij de tegenstander. Het tempo is daarom ingesteld op hoog. Maar vergis je niet, dankzij de keuze van de formatie ontwikkel je ook voldoende balbezit en zijn het zeker en vast niet alleen maar snelle tegenaanvallen wanneer je de bal hebt. Voor de hoog meevoetballende doelman, bevinden er zich centraal achterin 2 wide center backs en een centrale verdediger. De WCB's gaan in balbezit gaan ze breed staan en durven ze wat meer met de bal aan de voet dan de CV. Zo wordt de opbouw van achteruit wat meer gestimuleerd. Op de flanken staan complete wingbacks, twee jongens die de hele wedstrijd de heen en weer moeten rennen. Zij moeten zowel aanvallend als verdedigend hun steentje bijdragen en zijn cruciale spelers in het elftal. Ze moeten beschikken over een groot uithoudingsvermogen, en zowel defensieve als voetballende kwaliteiten hebben. Deze jongens zijn heel belangrijk voor het elftal! Centraal op het middenveld vinden we 2 werkpaarden, waarvan de ene ook aanvallend moet infiltreren. De andere dient steeds een slot op de deur te blijven en de balans te bewaren, maar mag zich in balbezit ook niet wegsteken. Vooraan staan 3 jongens die veel beweging en dynamiek in het elftal dienen te brengen. Samen met de wingbacks moeten zij voor de nodige beweging en aanspeelmogelijkheden zorgen. De diepgang en infiltraties van de wingbacks in combinatie met de diepe spits en de aanvallende middenvelder, zorgen ervoor dat verdedigingen uit elkaar worden getrokken. De AP is de spil van het aanvallende spel: hij moet de lopende jongens bedienen. In balverlies is het de bedoeling om hoog druk te gaan zetten. Wanneer we de bal veroveren, wil ik een snelle omschakeling zien. Dat betekent dus dat er in balbezit een hoog tempo te zien is, met veel passes richting de openliggende ruimte (maar niet te overhaast). We proberen ook zo veel mogelijk centraal te voetballen, omdat er 9 jongens in de as van het veld te vinden zijn. Als er veel ruimte op de flanken ligt, worden de wingbacks bediend op de juiste momenten. De resultaten van het eerste seizoen waren zeer aardig. De bedoeling was om ons te handhaven, al de rest was bonus. Uiteindelijk strandden we op een zevende plek in de Bundesliga, wat ons zelfs recht gaf op Europees voetbal. DOWNLOAD 6 maart bewerkt door Rossini' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Geen tijd om te testen, maar top dat je je tactiek deelt Misschien een andere savegame dat ik het eens erop waag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Leuk dat je hem deelt. Misschien dat ik deze ook ga gebruiken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 7 maart Auteur Share Geplaatst 7 maart @Gert @FMNOOB Zou cool zijn als er anderen deze ook testen, ben benieuwd! Moest je bijvoorbeeld voelen dat er meer in zat dan er in een wedstrijd uitkomt, schakel gerust eens over naar aanvallend ipv gebalanceerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Vind ik leuk. Hier ga ik eens mee aan de slag met NEC binnenkort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BA1986 Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Ik ga deze denk ik ook wel even testen, ik speel een soortgelijk systeem, alleen 2 spitsen ipv 1. heb al een keer geëxperimenteerd met 2AMC's omdat ik geen goede spitsen meer heb (nadeel van Youth Only), maar dat kwam niet echt uit de verf. denk de laatste paar wedstrijdjes van het seizoen is even testen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 11 april Auteur Share Geplaatst 11 april In de Championship als promovendus: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 25 april Auteur Share Geplaatst 25 april Tweede seizoen in Championship de titel gepakt: Eerste seizoen als promovendus in de Premier League (+ winst League Cup): Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaansetukker Geplaatst 30 april Share Geplaatst 30 april Op 25-4-2024 om 19:37 zei Rossini': Eerste seizoen als promovendus in de Premier League (+ winst League Cup): Klinkt als het proberen waard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 15 mei Share Geplaatst 15 mei Leuke tactiek @Rossini'! Tot op de voorlaatste speeldag meegedaan voor de titel én 30 wedstrijden ongeslagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 15 mei Share Geplaatst 15 mei Misschien dat ik deze eens ga uitproberen. Komend seizoen met Willem II verlies ik mijn beste vleugelspeler (Kyanna Silva) dus misschien eens zonder vleugelspelers proberen. Heb meer dan genoeg spelers die op de AMC kunnen gaan spelen maar gebruik die positie nu namelijk niet in m'n huidige tactiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni (bewerkt) Ik ben nu met twee challenges bezig met Viktoria Koln. Challenges van de lange adem en waar ik weleens een seizoen een andere tactiek kan testen. Helemaal als het materiaal aansluit op de tactiek wat ik nu gebruik en dus niet ineens spelers met posities heb die ik niet meer kan inzetten. Zal in de winterstop starten met gebruiken van je tactiek. Ik laat het je weten wat de resultaten zijn. Edit: Ik ga trouwens dit komende half jaar eerst een transitiefase in. Thuiswedstrijden met mijn huidige en de uit wedstrijden met jouw versie. Dan kunnen mijn spelers er langzaam aan gewend raken. En als dit dan bevalt dan volgend seizoen het hele jaar met jouw tactiek proberen. Wordt vervolgd 3 juni bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 juni Share Geplaatst 4 juni (bewerkt) Moet helaas concluderen dat het voor mij niet echt het resultaat heeft gebracht als dat ik hoopte. Ik vind het idee heel goed. Doet me een beetje denken aan het strijdplan wat Ajax 2e seizoenshelft hanteerde in de 5-2-2-1. Maar dan wel met een veel beter idee, namelijk gewoon wel druk op de bal. Grote plus is dat we niet veel weggegeven hebben. Ook tegen grote ploegen loopt de tegenstander er zeker niet doorheen. Dat is wel echt goed en aangezien we klein duimpje zijn qua spelersbudget is dat wel een positief punt van de tactiek. Ook aanvallend hebben we genoeg wedstrijden gespeeld met een hogere xG. Maar waar het niet tot doelpunten kwam. Dat brengt me wel een beetje op mijn grootste minpunt: Het was behoorlijk saai. De meeste opwinding kwam van de aanvallende backs die hoog op het veld staan. Maar voor mij werkte de 2 aanvallend ingestelde middenvelders met de spits die tussen de linies speelde niet. Nauwelijks dat tussen die drie echt een grote kans ontstond. Nogmaals dit kan goed aan de kwaliteit van de selectie ook liggen. Maar het is wel iets wat hier niet goed werkte. Ben zeker geen tactisch brein en probeer juist veel op youtube en site te lezen en kijken wat ik kan gebruiken. Maar als ik wel iets kan melden, dan is het denk ik de complete aanvallende backs die een zwerven instructie hebben. Hierdoor gaan ze bij balbezit tegenstander ook best vaak op een vreemde manier zwerven. Zo is de man met rood omcirkeld de rechtsback en de groen omcirkelde de bal veroverende middenvelder. Dank voor het delen iig 4 juni bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 13 juli Auteur Share Geplaatst 13 juli Thanks voor de feedback @Gert. Ik heb ook al veel gelijke spelen gehad waar ik een hoge xG had maar niet kon scoren. Eigenaardig. Ik kan je volgen dat het soms wat saai kan zijn. Echter zijn de resultaten in elke save van me tot nog toe wel prima. Het is een tactiek die eerder van resultaat uitgaat dan attractief voetbal Weinig doelpunten tegen, maar ook niet veel scoren (tenzij je écht veel beter bent). Niet echt een tactiek die ik zou inzetten als topclub. Ik vermoed dat de kwaliteit van jouw elftal in Duitsland ook eerder richting de rechterhelft/degradatie gaat, waardoor er geen gekke reeksen zijn met veel overwinningen? Hieronder nog wat prestaties met Venezia, mijn huidige save. Als promovendus met quasi enkel huurspelers/transfervrije jongens vrij makkelijk het behoud afgedwongen. Serie B Eerste seizoen Serie A, zonder transferbudget Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nijske007 Geplaatst 28 juli Share Geplaatst 28 juli als jullie tacktieken uitesten doen jullie dat dan een seizoen op op instant result of echt een heel seizoen gwn de wedstrijden spelen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 juli Share Geplaatst 28 juli 1 uur geleden zei Nijske007: als jullie tacktieken uitesten doen jullie dat dan een seizoen op op instant result of echt een heel seizoen gwn de wedstrijden spelen ? In mijn geval heb ik de tactiek een tijdje getest tijdens mijn huidige savegame. Dus gewoon zoals ik altijd speel dag voor dag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nijske007 Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli 15 uur geleden zei Gert: In mijn geval heb ik de tactiek een tijdje getest tijdens mijn huidige savegame. Dus gewoon zoals ik altijd speel dag voor dag. heeft instant result veel te maken met een tactiek uittesten trouwens ? of heeft een tactiek dan weinig invloed ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli 2 minuten geleden zei Nijske007: heeft instant result veel te maken met een tactiek uittesten trouwens ? of heeft een tactiek dan weinig invloed ? Ik heb geen idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli 2 uur geleden zei Nijske007: heeft instant result veel te maken met een tactiek uittesten trouwens ? of heeft een tactiek dan weinig invloed ? Wat mij ooit verteld is dat met Instant Result de reputatie van de teams ook mee genomen wordt. Als je op vakantie gaat met het behoud van tactiek en opstelling dan speelt dit niet mee. Het verschil daarnaast is ook nog dat bij het op vakantie gaan de assistent écht de leiding heeft wat met instant result niet het geval is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nijske007 Geplaatst 30 juli Share Geplaatst 30 juli 19 uur geleden zei bas huijsmans: Wat mij ooit verteld is dat met Instant Result de reputatie van de teams ook mee genomen wordt. Als je op vakantie gaat met het behoud van tactiek en opstelling dan speelt dit niet mee. Het verschil daarnaast is ook nog dat bij het op vakantie gaan de assistent écht de leiding heeft wat met instant result niet het geval is. Komt er dus op neer dat als je toch wedstrijden wil skippen je beter dag op vakantie gaat ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 15 september Auteur Share Geplaatst 15 september Eerste seizoen met KV Mechelen, kampioen + bekerwinst: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 28 september Auteur Share Geplaatst 28 september Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 6 oktober Auteur Share Geplaatst 6 oktober Meteen de titel gepakt in ons eerste seizoen in de Championship: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 17 november Auteur Share Geplaatst 17 november Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christiano Geplaatst Dinsdag at 11:20 Share Geplaatst Dinsdag at 11:20 Ik gebruik je tactiek met een promovendus op Cyprus. Heb ook bewust gezocht naar geschikte spelers voor deze tactiek. De eerste resultaten zijn veelbelovend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten