Thomassje123 Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari (bewerkt) Eenzaam zit ik in aan de eetkamer. Beginnend aan mijn zoveelste kant- en klare maaltijd. Ik zal niet liegen, het leven valt zwaar de laatste tijd. Al zeker sinds ik mijn baan kwijt ben geraakt. Heeft het leven zo nog wel zin? Nee Thomas, niet doemdenken. Maar ik moet er wel wat van maken. Een tijdje geleden ben ik mijn baan kwijt geraakt doordat ze daar van alles opnieuw hebben georganiseerd, helaas werd ik kind van de rekening. Sindsdien gaat het niet zo goed, hoe vervelend het ook is om toe te geven. Bij familie en vrienden zeg ik natuurlijk dat er niks aan de hand is maar dat is niet zo. Afijn, ik schuif mijn gehaktballen vanuit de magnetron maar naar binnen. Echt honger heb ik niet. Dit waren ook de smerigste gehaktballen die ik ooit heb gehad, die haal ik nooit meer. Zijn er dan nog dingen waar ik wel plezier uit haal? Ik ben trainer bij de plaatselijke voetbalclub. Niks groots hoor, gewoon een vriendenteam waarin we vooral veel lol hebben. Elke keer ga ik met veel plezier naar de club. Stiekem droom ik er van om een grote trainer te worden, je weet wel, in de zin van proftrainer. Dat zal in Nederland niet gebeuren. Deze gedachte brengt mij wel op een idee, waarom niet in het buitenland proberen? Dat is wel een grote stap maar zoals het nu gaat kan het ook niet langer. Ook ben ik bijna door al mijn reserves heen, zo veel heb ik niet meer op de bankrekening. Mijn avond gaat verder, lekker op de bank... Twitch streampje aan. Erg knus maar ik voel mij wel nutteloos zo, een loser zelfs. De hele avond dwaalt de gedachten van net door mijn hoofd. Ik wil wat doen maar wat? Ik zou wel graag een voetbalclub willen coachen, eentje waar het daadwerkelijk ook ergens om gaat. Ik neem een laatste kop thee en ik ga maar slapen. Van dat slapen komt er maar weinig terecht, ik bleef er maar over nadenken. Na een onrustige nacht word ik de volgende dag pas om 14:00 wakker. Tja, geen werk en geen verplichtingen. Dan gebeurt dat. Lange tijd kwam ik er mee weg maar mijn geld raakt op. Ik moet snel wat bedenken anders kom ik behoorlijk in de problemen. De gedachte om naar het buitenland te gaan om daar een voetbalclub te coachen die is nog niet uit mijn hoofd. Ik ga hier maar eens mee bezig morgen, ik heb vandaag toch al de dag verprutst door tot zo laat uit te slapen. Ik doe mijn ding vandaag, morgen is het tijd om aan de slag te gaan, ik ben helemaal klaar met dit negatieve spiraal. Citaat Tijdens mijn San Marino save kreeg ik de behoefte om ook iets anders tussendoor te doen. Ik loop daar al 2 seizoenen voor met updates en ik heb een andere save nodig die mij bezig houdt. Deze novelle heb ik al een tijdje willen maken en ik heb ook 2 pogingen gedaan die beiden mislukt zijn. Ik ben deze novelles beide te vroeg begonnen. Op het moment dat ik deze update besluit te plaatsen heb ik al 2 pagina's aan updates klaar liggen. Het doel van deze save is miljonair te worden. Hoe bedoel ik dat? In FM krijg je als manager een salaris maar daar kun je in het spel helemaal niks mee. Daar wil ik graag mee spelen. Ik ben benieuwd hoe snel je in het echte leven miljonair zou kunnen worden als je in de voetbalwereld vanaf 0 begint. Het gaat niet alleen om geld verdienen, je moet reizen en je moet ook ergens wonen. Ik wil in deze novelle zo realistisch mogelijk proberen te leven. Hier hoort het reizen bij maar ook de huur die je betaalt en misschien wel andere kosten. Alle bedragen zijn fictief maar bij bijvoorbeeld het huren/kopen van een huis ga ik op het internet op zoek naar echte huizen. Hieronder plaats ik ook meteen de volgende update, zo weten jullie wat de bedoeling is van deze novelle. Tijdens het verhaal zullen we ook tegen de nodige tegenslagen aan lopen en zal er het een en ander gebeuren in mijn leven . Startdatum: Juli 2023 Start bedrag: €1.000 Aan de slag! Nou, aan de bak dan maar. De hele ochtend ben ik bezig om eens te kijken naar clubs zonder manager. In de meeste landen zitten ze natuurlijk niet te wachten op mij. Ik stuur de nodige e-mails maar zonder succes. De clubs zijn dan ook veel te groot waar ik het heb geprobeerd. Ik moet het nog kleiner gaan zoeken. Engeland is een land waar ik wel oren naar heb. Ik ben daar nog nooit geweest maar het staat wel op mijn verlanglijstje. Ook de Engelse kleine clubs willen mij niet. Ik moet het nog kleiner gaan zoeken. Dan kom ik uit op Ierland of Noord-Ierland. Helaas kon ik daar niks vinden. Wales dan? Ja, ik zie 2 clubs die een manager zoeken, ze hebben zelfs een vacature uit staan. Ik ga het proberen. 2 clubs happen toe en willen mij graag spreken. Hiervoor moet ik wel naar Wales. Dat wordt research doen en daadwerkelijk met het vliegtuig naar Wales. Ga ik dit echt doen? Ik heb niks te verliezen, ik doe het gewoon. Ik vertel beide clubs dat ik kom, kan ik ze mooi combineren. Ik heb de keuze uit de volgende clubs: Trefelin BGC uit Port Talbot Llanidloes Town uit Llanidloes Oei, het ligt nog wel behoorlijk ver uit elkaar. Ik kijk even naar de vliegvelden in Wales. Ik besluit naar Cardiff te gaan en vanuit daar ga ik naar de clubs toe. Eens kijken hoeveel de vliegtickets kosten. Oef, we zijn begonnen. Het is wel een retour en dit is echt de goedkoopste die ik kon vinden. Ik neem hem maar, wie niet waagt wie niet wint toch? Ik bestel de tickets, pak mijn spullen alvast in en morgen gaan we naar Wales! Bedrag begin update: €1.000 Bedrag na deze update: €509,70 *Ik heb inmiddels al 17 updates klaar staan en ik ga niet verder in de save voor ik de update gemaakt heb. De voorgaande 2 keren speelde ik en maakte ik de updates achteraf. Daardoor liep ik te ver voor en lukte het niet om de novelle door te zetten. Dit idee bleef echter in mijn hoofd zitten en ik wil hem nu graag een keer doorzetten 22 januari bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlonkie Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari Mooi begin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari Tof concept! Benieuwd op welke club uit Wales je keuze valt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari Ik kan me dit concept nog herinneren. Hopelijk lukt het nu wel om vol te houden. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari Heel mooie concept, succes vooral met volhouden/voltooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Ik vond het al bekend voorkomen. Benieuwd hoe snel je geld gaat verdienen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Leuk concept, succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Mooi concept veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Een novelle op een andere wijze. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 23 januari Auteur Share Geplaatst 23 januari Ik open mijn ogen, een vervelend geluid maakt mij wakker. Oh ja, het is de wekker. 07:00, jeetje wat pokke vroeg. Maar niet voor niets, er staat veel te wachten vandaag. Vliegtickets geboekt en op naar Cardiff later vanmiddag. Eerst nog even een plekje zoeken om te verblijven Future Inn Cardiff hotel Dit wordt hem, niet superduur en volgens mij kun je hier prima zitten voor 2 dagen. Het zal voelen als een soort mini-vakantie maar er staat natuurlijk wel wat op het spel. Ik verblijf hier voor €186, dat kan ik nog net betalen. Hopelijk is het niet voor niets geweest. Ik haal de treinkaartjes alvast voor naar Schiphol €27,40 en dan is het tijd om te gaan! Ondertussen heb ik nog even contact met beide clubs om te laten weten dat ik er daadwerkelijk aan kom. Je kon merken dat ze dat wel konden waarderen, daarnaast wil ik ook echt laten zien dit graag te willen. Het is een hele kleine stap, de clubs zijn niet eens professioneel maar ik kan er wel alvast veel leren. En vele groten beginnen klein toch? De reis verloopt goed. Het scheelt dat het slechts 1 uur en 15 minuten vliegen is en het is ook nog eens rechtstreeks. Geen gedoe met overstappen. Ook heb ik al gezien dat er treinverbindingen zijn in Wales. Dat is ideaal, dan hoef ik ook geen moeite te doen om bijvoorbeeld een auto te huren. Dat kan ook helemaal niet eens want ik heb geen rijbewijs haha. Dat is mooi makkelijk. Het hotel ziet er overigens goed uit, niks te klagen. Ik heb een heerlijk bed en ik ben ook zo vertrokken. Morgen weer de wekker en dan gaan we sollicitatiegesprekken doen, jottem! Dat is al heel lang geleden. Ik ben ook een beetje nerveus maar dat lijkt mij toch normaal? Daarbij, naar Wales gaan om voetbaltrainer te worden, wie doet dat nou? Met de trein naar Port Talbot €18 enkele reis, dat valt mij reuze mee. Ik besluit vanuit Port Talbot direct door te gaan naar Llanidloes. Dat kan maar die reis duurt wel wat langer en ik moet een stuk met de bus. Echter ben ik al lang blij dat ik dan Port Talbot daar naar toe kan. Zo kan ik alles in 1 keer doen en hoef ik niet eerst terug naar Cardiff, dat bespaart mij ook geld. Reis van Port Talbot naar Llanidloes Gesprekken Eerst dus naar Port Talbot de stad waar Trefelin BGC is gevestigd. Bij aankomst krijg ik direct een warm gevoel maar ik heb wel wat moeite om ze te verstaan. Wel is de voorzitter heel vriendelijk en ik krijg een goede vibe van hem. Die taalbarrière, dat wordt misschien nog een dingetje. Ik kan prima Engels maar het accent hier in Wales is toch iets anders. Na een goed gesprek ga ik moet een goed gevoel weer de club uit. Het is geen gemakkelijke klus, we moeten degradatie ontlopen en we staan erg laag bij de bookmakers. Eens kijken hoe het er voor staat bij de andere club Bij Llaindloes eigenlijk hetzelfde verhaal. Ook zij staan erg laag bij de bookmakers en daar is veel werk aan de winkel. Ook bij deze club krijg ik een goed gevoel. Voldaan ga ik terug naar Cardiff. 1 nachtje slapen en dan weer lekker naar huis. Reis van Llanidloes naar Cardiff Ik heb heerlijk geslapen weer en ik ben erg benieuwd naar hun antwoorden. Nu lekker naar huis. Vliegticket was al geboekt, alleen nog even het treinkaartje van Schiphol naar huis Home sweet home! Bedrag start update: €509,70 Uitgaven: €366,80 Bedrag na update: €142,90 @Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @Marius @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo @keano77 @MNie @KayDeManaager Bedankt voor de toffe reacties op dit idee. Ik ga mijn best doen om iets leuks en origineels neer te zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Veel kosten maar erg mooie update. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Nu maar snel een baan vinden anders wordt het een bruggetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Hopelijk wordt je aangenomen anders wordt het toch vakkenvullen bij de Appie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlonkie Geplaatst 23 januari Share Geplaatst 23 januari Engelse accenten zijn over het algemeen niet te verstaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 24 januari Share Geplaatst 24 januari Hopelijk krijg je de baan anders zit je snel zonder geld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Ha, dit is ouderwets zeg! In de CM tijd zagen we vooral dergelijke verhalen hier op het forum, later werd het allemaal vooral grafisch. Lijkt me leuk om dit te volgen dus graag een tag bij je updates. Op naar de miljoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 25 januari Auteur Share Geplaatst 25 januari (bewerkt) Welkom bij Trefelin BGC Deze club is het geworden. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Trefelin was de eerste die een baan aanbood en ik twijfelde niet. Mijn reis als trainer gaat nu beginnen, op naar Wales! Salaris: €625 per maand De baan is binnen maar er is nog wel wat werk aan de winkel. Ik moet weer naar Wales, en daarnaast heb ik een plek nodig om te verblijven. Ik bel naar de voorzitter voor de mogelijkheden. Gelukkig weet hij wat voor mij maar gratis is het niet, dat had ik ook niet anders verwacht. Hij weet een plek waar ik kan zitten, hier moet ik €200 per maand voor dokken. Dat is prima te doen. Met de verzekeringen en boodschappen zal ik onder de streep niet veel over houden maar ik houd in ieder geval iets over. Daarmee kan ik weer vooruit. Als laatste moet ik mijn huidige huur nog opzeggen. De laatste moet ik nog wel betalen, €500 euro, au. In de rest van de week haal ik het huis leeg om het netjes op te leveren. Het scheelt, ik ben een simplistische man die weinig nodig heeft. Gelukkig heb ik niet gek veel spullen. Daarnaast lukt het mij ook om het een en ander te verkopen, dat levert mij toch €210 op. Dat kan ik goed gebruiken, aan de andere kant zal het wel weer meteen op zijn door het reizen. Zo is alles geregeld en gaan we weer op reis naar Wales. De vorige keer beviel mij wel. Ik besluit om weer naar Cardiff te gaan. Gelukkig kan ik bij hetzelfde hotel terecht. Vliegen naar Cardiff Dat valt wel tegen, de vorige keer kon ik makkelijk heen en weer. Ditmaal heb ik echter een reis van bijna 8 uur met heel veel wachttijd. Dat is erg zonde. Ik kon wel een reis in 1x nemen maar dan was ik €330 kwijt. Dat vind ik nogal een verschil dus we doen het er maar mee. Hotel was snel geregeld. 1 nachtje deze keer in plaats van 2. €93 ben ik dan kwijt. Tot zo ver alle onkosten. Ik slaap lekker uit en ik ga naar Port Talbot. Trein naar Talbot €18 euro voor de trein. Met mijn flinke tas kom ik daar aan bij de club. De voorzitter groet mij vriendelijk en ik voel een enorm goede klik met deze man. Daarmee weet ik dat ik een goede keus heb gemaakt. Hij maakt mij wegwijs en brengt mij naar de accommodatie die hij klaargemaakt heeft voor mij. Het is geen luxe maar ik red mij er mee. Een tv, mijn laptop die ik heb meegenomen, daarmee kan ik mij al wel behoorlijk vermaken. De volgende dag is de ontmoeting met de spelers, de voorbereiding start en ik kan niet wachten tot het seizoen begint. Dat is overigens al heel snel, nog maar 2 oefenwedstrijden en dan is het al zo ver. Startbedrag voor deze update: €142,90 Inkomsten: €210 Uitgaven: €811,98 Bedrag na deze update: €-459,98 Dat is een flinke hap geld weg. Tja, het leven is nou eenmaal niet gratis he. Gelukkig zijn wel alle onkosten er uit en ik heb mijn eigen accommodatie tot het einde van het seizoen. Vanaf dit moment is het alleen nog maar voorwaarts. Gelukkig mag ik in het rood staan. Dit mag echter niet te lang duren, binnen 3 maanden moet ik weer uit het rood zijn. Hopelijk kan ik die rode cijfers snel weg krijgen voordat ik geld moet lenen, wat uiteraard ook weer extra geld kost Zo zit de maand juli er op. Alle voorbereidingen zijn gedaan en het seizoen gaat beginnen! Op naar augustus @Kyrill Ja, nu al helemaal. Gelukkig ga ik nu een beetje verdienen @delichris Gelukkig heb ik die op tijd gevonden @Copywriter Ugh, daar heb ik echt geen zin in. Gelukkig hoeft dat niet @Vlonkie Ik ben er nooit geweest maar dat Welsh schijnt wel echt next level te zijn @Tim Windt Gelukkig heb ik deze gekregen @De Raam Dit is iets meer verhaalachtig inderdaad @Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @Marius @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @JoonsterkeBE 25 januari bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Leuke update weer. Ben benieuwd hoe hoog je de kosten voor levensonderhoud in je budget opbrengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Mooie club ook al ken ik het niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Ik geloof niet dat ik al ooit van de club heb gehoord. Succes in ieder geval! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Mooi en goede update. Fijn dat je een club hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vlonkie Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari wederom een prima update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Heel veel succes in Wales. Ook erg leuk dit met inkomen en uitgaven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 26 januari Auteur Share Geplaatst 26 januari Zo, eindelijk gesetteld. Wat een gedoe, helemaal van Nederland naar Wales en wat een kosten zeg! Daar denk je in eerste instantie niet aan maar het is wel de realiteit. Ik sta nu in het rood. Dat mag voor 3 maanden maar ik vrees het ergste, dat wordt denk ik geld lenen en dus nog meer kosten. Heb ik wel de juiste keuze gemaakt? Dat moet nog blijken maar ik kan niet meer terug. Ik verdien wel erg weinig in eerste instantie maar we zijn begonnen. Hopelijk is dit de start van een mooie carriere. Maar first things first, het leven is niet gratis. Ik moet namelijk ook eten en boodschappen doen en ik betaal nog de zorgverzekering in Nederland. Samen goed voor €450 euro. Het scheelt dat ik zo nu en dan op de club kan eten. Daarnaast zal ik wel heel zuinig moeten leven Inkomsten: €625 per maand Uitgaven: €450 per maand Augustus Zo nu de administratie klaar is, is het tijd om te beginnen. Trefelin BGC is de club, je zou het snel vergeten. De voorbereiding is klaar en we staan voor een nieuwe maand. Voorbereiding was niet ideaal en we liggen ook al uit de eerste beker Gelukkig zijn we niet slecht begonnen. De eerste wedstrijd wonnen we al direct met 3-0, dat is een lekkere binnenkomer en een lekker debuut. Cambrian & Clydach is 1 van de mede degradatiekandidaten. De winst is dan erg lekker maar het is wel 1 van de makkelijkere tegenstanders. Zelf zijn wij ook een degradatiekandidaat, we moeten immers degradatie zien te ontlopen. Degraderen = ontslagen worden trouwens. We zijn met 7 punten mooi begonnen. Als we zo doorgaan kunnen we degradatie prima ontlopen. Seizoen is natuurlijk nog wel maar net begonnen Saldo start update: €-458,98 Inkomsten: €625 Uitgaven: €450 Saldo einde update: -€283,98 @Djurovski @Vlonkie @Kyrill Thnx @Marius @delichris Spelen nu in de tweede divisie van Wales. 2 seizoenen geleden gepromoveerd @Copywriter Heb hem nu op €450 staan. 3x per week eten bij de club, water drinken en heel zuinig leven @Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @Marius @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @JoonsterkeBE @De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Toch een degelijke start voor een degradatiekandidaat hoor. Stilletjes aan ook richting positief saldo aan't gaan. Je zult de luxe-etentjes nog wel eventjes aan je neus moeten voorbij laten gaan! Succes verder in Wales Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten