Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM 24] - De Witte Ster - Extra klasse voor de Ekstraklasa

Willem

Aanbevolen berichten

afbeelding-removebg-preview(1).png.33f583792b82fd7f6bd4acb3d352d57c.png

afbeelding.png.6cbd223bf063115486f1518717974b8e.png

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Antoni Kowalski en ik ben de manager van Wisła Kraków. Wisła is van oudsher een van de grootste clubs van het land maar de afgelopen jaren ging het helemaal mis. Waar in 2010/11 nog een titel werd gepakt zakte de club langzaam maar zeker naar de onderste regionen van de Ekstraklasa, het hoogste niveau in Polen. De financieel en sportief geplaagde club werd nog even op de been gehouden door clubicoon en (letterlijk) grote naam Jakub Blaszczykowski maar degradeerde uiteindelijk in het seizoen 2021/22 naar de Fortuna I Liga. Waar iedereen verwachtte dat de club na één seizoen wel weer terug zou keren op het hoogste niveau werden ze teleurstellend 4e.

Onder Kiko Ramírez, de nieuwe directeur voetbalzaken, werd er in de winterstop een blik aan Spanjaarden opengetrokken. Zij moeten in het seizoen 2023/24, samen met de Poolse kern, ervoor zorgen dat Biała Gwiazda, De Witte Ster, weer terug op het hoogste niveau komt. Dit is ook waar ik voor het eerst voorkom in dit verhaal. Tot ieders verbazing, ook die van mij, werd er geen Spanjaard aangesteld om deze klus te klaren maar kreeg ik het vertrouwen. Ik, een manager zonder noemenswaardige ervaring los van de jeugdteams. Een groot afbreukrisico natuurlijk maar ik denk dat de onderstaande resultaten laten zien dat dit de juiste keuze was.

afbeelding.png.024594365dec99949466b54e16017907.png

Ik had van tevoren al het idee dat onze selectie veel beter was dan die van de concurrentie en dat bleek al vrij snel. We kwamen geen enkel moment in de problemen en konden daardoor meteen een nieuwe titel toevoegen aan onze prijzenkast. De Fortuna I Liga ontbrak daar nog in en ik ga er vanuit dat het bij deze ene titel op het tweede niveau van Polen blijft. Onze resultaten in de beker bevestigden mijn gevoel over de kwaliteit van onze selectie. We strandden uiteindelijk in de halve finale tegen Pogoń Szczecin, een subtopper in de Ekstraklasa. Met de huidige selectie, aangevuld met wat leuke transfers, zouden er zeker mogelijkheden moeten liggen.

afbeelding.thumb.png.06c6999bb9fb91b36a19db29ae935cb3.png

Op de transfermarkt hielden we ons in het eerste seizoen vrij rustig. We haalden in de zomer één speler, rechtsback Glody Ngonda. De Congolees international kwam gratis over na een dienstverband bij Riga. In de winterstop haalden we nog twee versterkingen om ervoor te zorgen dat we de titel niet mis zouden lopen. Cebula kwam niet aan spelen toe in de top van de Ekstraklasa en komt bij ons terecht en Kostas Stafylidis is misschien de meest bekende naam, hij zat nog zonder club na jaren in Duitsland en besloot om voor het voetbal te kiezen bij ons. Twee spelers met ervaring en klasse zonder een al te hoog prijskaartje, dat is waar we ons voor nu op moeten richten.

afbeelding.png.941ada15e4fe10f2499f1d756bf96503.png

Uitgaand werd er vooral in de winterstop veel gedaan. Ik vind het hartstikke leuk dat er zoveel Spanjaarden hier rondlopen maar tegelijkertijd zijn het spelers van wie ik niet verwacht dat we er veel aan hebben in de toekomst. Gelukkig was daar Al-Shamal dat besloot om ons van twee spelers te verlossen. Zowel Juncà en Ratón pakten de trein richting Saudi-Arabië. Miki Villar pakte een andere trein, hij ging naar Intercity.

afbeelding.png.dd3d3194215fd82570d990564be8c765.png

afbeelding.png.0e8eafd80187201225fabab2ef666a9e.png

Zo, de eerste update zit erop. Het begon al een beetje te kriebelen om toch een verhaal te beginnen en ik haal veel plezier uit deze game. Omdat ik al best ver ben in de game zal ik de eerste updates snel door de resultaten gaan, een beetje zoals hier door seizoen 1. Hoe ik het daarna ga aanpakken weet ik nog niet, aangezien op een gegeven moment de nationale competitie namelijk geen uitdaging meer zal moeten zijn en we ons vooral op Europa en transfers zullen moeten focussen. Wil je het ondanks al dit voorbehoud toch volgen, laat maar weten dan krijg je een tag bij toekomstige updates :D

bewerkt door Willem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zat ik al op te wachten. @Willem is back met een novelle. @De Raam dat wordt stemmen ronselen voor de IDS hoor nu. Concurrentie is groot, groter, grootst nu.

Voel vooral geen druk hoor nu om met deze novelle te knallen. Ik ben blij er weer een van jou te zien en zal deze met veel belangstelling volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

afbeelding-removebg-preview(1).png.25360a98bd1d4503a792ed5eeab4736d.png

afbeelding.png.1884a1aac0d040ae60f604ce6caf6544.png

Na het ingecalculeerde kampioenschap op het tweede niveau was het tijd om ons weer te laten zien in de Ekstraklasa. Onze activiteit op de transfermarkt was balanceren tussen absolute noodzaak om spelers aan te trekken en de wens om voor kwaliteit boven kwantiteit te gaan. Ook moesten we nog wachten op uitgaande transfers zodat we wat konden spelen met het salarisbudget. Het was namelijk vrij duidelijk dat we voor transfervrije buitenkansjes moesten gaan.

Wat dat betreft ben ik nogmaals dankbaar voor de grote horde aan Spanjaarden die in Kraków rondliepen. Zo leverde Rodado ons liefst 550K op, wat in Poolse złoty zelfs meer dan 2,5 miljoen zou zijn. Heb je niks aan maar het klinkt wel lekker. Ook Szot, Sapala en Baena werden voor leuke bedragen verkocht. Met deze transfers en het laten gaan van nog wat spelers die totaal geen rol bij ons zouden spelen kregen we een budget waar we de markt wel mee op konden.

afbeelding.png.ff019be83051a97c612e906faa72129b.png

De eerste spelers die we mochten verwelkomen zijn twee Poolse spelers. Dźwigała was geen basisspeler op het tweede niveau in Duitsland maar voor ons wel een goede versterking, terwijl Kobylak een goede tweede doelman kon zijn achter onze onbetwiste nummer 1 Biegański. Hierna werd het een duiventil op ons sportpark. McNeill is een jeugdproduct van Manchester United die het leuk deed in de League 1. Met John-Jules haalden we iemand die vorig seizoen nog 2 keer minuten maakte voor Arsenal. Met 2 jeugdinterlands voor Engeland kunnen we dit wel echt een stunt noemen.

Dat geldt al helemaal voor Ben Woodburn, de bekendste naam van allemaal. Ooit toptalent van Liverpool, daarna veelvuldig geblesseerd. Wel gewoon Welsh international en een creatieve aanwinst voor ons. Op de laatste dag van de tranfermarkt haalden we met Van der Kaap nog een degelijke centrale verdediger. Halverwege de eerste seizoenshelft kwam Jagiełło nog over nadat hij een tijdje zonder club zat. We wilden hem al eerder hebben maar pas in oktober was hij wanhopig genoeg om toe te happen. In de winter kwam er met Villa nog een ervaren kracht, terwijl Jones het eerste grote talent was dat in mijn transferfilosofie past. Hij speelde bij Canberra United Academy in Australië.

afbeelding.png.74a02b0456f52a6ca0231f04f7bc222d.png

afbeelding.png.c42cc2028b1c26216d946614e026e1e4.png

Met deze selectie rekende ik op een finish in het linkerrijtje en met een beetje geluk op een positie die recht geeft op Europees voetbal. Tot ieders verbazing werden we meteen met overmacht kampioen. Op McNeill na droegen alle nieuwe spelers hun steentje bij aan het succes. Onze beste speler was echter Kacper Duda. De jonge aanvallende middenvelder wist in 30 wedstrijden 13 keer te scoren en had ook nog eens 9 assists. Biegański deed het ook geweldig, de goalie speelde alles en kwam tot 16 clean sheets.

afbeelding.png.9da225993b1c09b668abbc1d15d93c72.png

Een van de redenen dat we het zo goed deden in de competitie was de werklast van de spelers. Geen Europese verplichtingen, amper internationals én een snelle uitschakeling in de beker. Al in onze eerste ronde ging het na strafschoppen mis tegen Śląsk Wrocław.

afbeelding.png.1b01c769126ca1f7f218a032aadfb9b8.png

Ik heb een duidelijk beeld van wat ik wil op de transfermarkt maar dit beeld moet natuurlijk wel realistisch zijn. We gaan nu nog geen Poolse internationals terug naar Polen halen of het ene na het andere wonderkind uit Brazilië of Argentinië binnenhengelen á la Piet de Visser. Dat is waarom de focus in de eerste jaren vooral ligt op buitenkansjes.

afbeelding.png.501cbe01dabddd1ee80f2078701f5e05.png

En wie buitenkansjes zegt, zegt transfervrije spelers. Met John-Jules, Jagiełło, Villa en Woodburn hebben we hier heel goede zaken gedaan. Talentvolle spelers met ervaring op hoger niveau dan de Ekstraklassa die ook nog eens een waarde vertegenwoordigen. Zij geven ons kwaliteit, wij geven hen een kans om hun carrière weer een boost te geven. Zij zijn de spelers voor de korte termijn, die hopelijk voor een leuke prijs doorverkocht kunnen worden.

afbeelding.png.2cefc7af0f10285d99d500c3ed5515fa.png

Oké zo jong als op deze afbeelding is ook weer niet nodig, maar je snapt wat we bedoelen. Dit moet uiteindelijk de grootste pijler onder ons succes gaan worden. We willen de eerste jaren spelers opleiden voor topcompetities, hierna willen we ze opleiden voor onszelf. Omdat we nu eenmaal kansloos zijn als clubs uit grotere competities mee gaan bieden op spelers moeten we hierin snel, slagvaardig en creatief zijn.

Een goed voorbeeld is Jeremy Jones, een ruwe diamant uit Australië die wij gaan polijsten. Hij krijgt bij ons de kans om door te groeien naar een volgende stap in zijn carrière. Uiteindelijk zal de focus hierbij vooral gaan op Polen, andere Slavische landen en Scandinavië met soms een buitenkansje uit een van de andere continenten. Door te zoeken op jonge internationals of jeugdinternationals hopen we de concurrentie voor te zijn en buitenkansjes op de kop te kunnen tikken.

afbeelding.png.205755a52299561dd8baae283b8e1101.png

Uiteindelijk zijn we een Poolse club met Poolse aanhang en willen we ook een Pools karakter houden. Niet zoals PiS dat hier jarenlang wilde doen, maar door enkele ervaren Poolse klasbakken toe te voegen aan een talentvolle mix van spelers. Jongens die we nu nog noodgedwongen zullen moeten verkopen aan Duitse en Engelse middenmoot moeten over enkele jaren hier het voortouw nemen en ons naar (internationaal) succes leiden.

@De Raam Ik zal er soms eens een wat uitgebreidere reactie ingooien maar dit wordt vooral een vergaarbakje van dingen die ikzelf interessant vind om te delen. Ik kijk met bewondering naar jouw FM-know-how en uitleg :D

@chrisje1993 @delichris @Lensherr @MNie @Djurovski @Fantasy @keano77 Bedankt voor de reacties en de likes, toch weer wat endorfine opgewekt zo!

bewerkt door Willem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee uitstekende seizoenen achter de rug! Dat in combinatie met de filosofie achter het halen van spelers zal ervoor zorgen dat Wisla Kraków de te kloppen ploeg gaat worden in Polen. Heb je toevallig nog een screentje van Jeremy Jones rond dit moment in de game? Ik ben wel benieuwd naar zijn ontwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bannerkrakow.png.11f9fde800b1115d866e57e5bf3e49cd.png

afbeelding.png.810cd9d8242f48cee11141a2002c7126.png

Na het onverwachte kampioenschap op het hoogste niveau mogen we ons al vroeg in het seizoen melden voor Europese duels. De Poolse kampioen stroomt in in de tweede voorronde van de Champions Path. Daarin won Witte Ster van Rode Ster. Hierna mochten we naar het altijd aantrekkelijke Azerbeidzjan waar we verloren van Neftçi Baku. Thuis werd dit echter goedgemaakt waardoor we tot de 'echte' Play Offs kwamen. Hierin was Ludogorets Razgrad de tegenstander en met een 2-0 thuisoverwinning zetten we een geweldige stap naar de groepsfase. Een 1-0 nederlaag in Bulgarije kon hier niets meer aan veranderen. Hallo Champions League, hallo miljoenen!

afbeelding.png.938c3fd1316f966712944c68c89a9ad3.png

afbeelding.png.ddf3046009e942234d5b46efd22382d4.png

Van die miljoenen merkten we nog vrij weinig op de transfermarkt. Sterker nog, we stonden nog steeds in de rode cijfers waardoor we wederom creatief moesten zijn. Een groot voordeel was wel dat we als kampioen weer wat aantrekkelijker zijn geworden voor transfervrije spelers én dat onze eigen spelers gewild zijn. Ben Woodburn had een clausule van €875K in zijn contract die werd gelicht, Van der Kaap leverde €725K op en de echte klapper maakten we met Biegański, die liefst €4,3M opleverde met zijn transfer naar Napoli. Voor het eerst hadden we dus écht wat te besteden deze transferzomer.

In de zomer gaven we nog niet zoveel van dit geld uit en gingen we weer vooral voor buitenkansjes en transfervrije spelers. Šehović werd onze nieuwe linksback, Hadergjonaj de nieuwe rechterverdediger en met Bucha kochten we voor een bescheiden bedrag een goede Tsjechische middenvelder. Cobbaut kwam over om voor een basisplaats te strijden en met Wahlstedt vonden we een gelijkwaardige opvolger voor Biegański voor slechts een fractie van de prijs.

Przemysław Wiśniewski is een Poolse verdediger die zich meteen kan opmaken voor een basisplaats terwijl we Szymon Czyż haalden voor de breedte. Cătălin Cîrjan is misschien wel onze mooiste verovering van deze transferperiode, de aanvallende middenvelder zat zonder contract na zijn avontuur bij Arsenal en mag nu bij ons weer echt minuten maken. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Mika Biereth, die ook een verleden heeft bij The Gunners. Hij maakte vorig jaar op huurbasis 11 goals in de Championship.

afbeelding.png.ea5096b9156d4e27edd5d03552c04b86.png

afbeelding.png.d0b7af085765743d29460c574f98d0c3.png

We begonnen het seizoen met winst in de Superpuchar Polski, oftewel de nationale supercup. In een wedstrijd waarin spelers die stage lopen gewoon opgesteld mochten worden scoorde stagiaire Lauritsen dan ook gewoon. In de eigen competitie verwachtte ik eigenlijk meteen weer een kampioenschap. Onze selectie is namelijk een stuk beter geworden dan vorig seizoen. Dit voorgevoel bleek juist want we waren heer en meester. Een voorsprong van liefst 19 punten op een ontzettend zwak Legia Warzawa zorgde voor de tweede titel op rij.

afbeelding.png.094fa7126f7723196bc4389d08755152.png

Nadat we vorig seizoen al meteen werden uitgeschakeld in de eerste ronde van de beker moest daar dit jaar revanche op komen. Die kwam er uiteindelijk ook, maar niet voordat we een krankzinnige derby tegen Cracovia speelden. Of ja derby, in Polen noemen ze het De Heilige Oorlog. We dachten in blessuretijd te winnen maar daar werd een stokje voor gestoken. Uiteindelijk wisten we in de verlenging wel toe te slaan. De overige tegenstanders werden in de pan gehakt en uiteindelijk werd de finale wél in blessuretijd gewonnen. Tegen Lech Poznan was het jeugdproduct Chelmecki die in de 95e minuut de winnende scoorde.

afbeelding.png.c50e3de78d0aa923f6889ef8deac5bc1.png

afbeelding.png.cda23f739c3b2a6f97ddb11fabb16a2d.png

Het plaatsen voor de Champions League is financieel en sportief natuurlijk geweldig maar ik wist ook dat we er totaal nog niet klaar voor waren. De selectie begint zich pas net een beetje richting dit niveau te vormen en dat bleek ook wel. De uitwedstrijd tegen Dinamo Zagreb had eigenlijk onze grote kans op een overwinning moeten zijn maar onze selectie moest op dat moment nog aan elkaar wennen. Een punt tegen Galatasaray was hierna mooi meegenomen en de 0-0 tegen FC Barcelona was onze grote stunt. Uiteindelijk een vrij kansloze bedoeling met als enige pluspunt dat we nergens écht hard eraf zijn gegaan.

afbeelding.png.39a08dd54f3136bd720226587eb76e87.png

afbeelding.png.6972f1df78c9245ce685ef46adbb44b4.png

Elke competitie heeft zijn eigen regels en de Ekstraklasa is daar geen uitzondering op. Een van de regels die de opvallende lezer misschien wel heeft gezien is dat de winterse transferperiode in Polen open is van 1 februari tot en met 28 (of 29) februari. Een maand later dus dan die in vrijwel alle grote competities. Dit zie je ook in de onderstaande wintertransfers van seizoen 2025/26. Een andere regel verklaart de inkomende transfer van Szymon Łyczko.

De jonge Poolse rechtsbuiten komt over om aan ons quotum van 3000 speelminuten aan Poolse spelers van onder de 22 te voldoen. Als we niet aan deze regel voldoen moeten we een boete betalen. Nu is die boete niet per se hoog als je eenmaal de Champions League bereikt maar ik wil dit quotum wel elk jaar halen omdat ik de gedachte erachter mooi vind. Maximaal 3 spelers in de opstelling tellen mee, wat dus betekent dat je per wedstrijd maximaal 270 minuten kan aftikken. Hierdoor moet je minimaal 12 wedstrijden jonge Poolse spelers opstellen. Als je er maar 1 hebt betekent dit dat deze 34 wedstrijden lang opgesteld moet worden en maar 60 minuten mag missen. Een leuke regel!

afbeelding.png.29fbc6cb868b183e68599a04f63c5ee2.png

Bij onze andere transfers zie je dat onze filosofie naar voren komt. Oliveira is een uitstekende rechtsback en een groot talent. Hij wilde nog niet direct een contract bij ons tekenen maar wel verhuurd worden. Een kwaliteitsinjectie zodat we ons op de transfermarkt kunnen richten op een goede langetermijnoplossing. Mateusz Łęgowski wordt gehuurd met een optie tot koop en is een heel interessante Poolse centrale middenvelder. Met Rastko Milanović halen we een toptalent binnen van een kleine club uit Servië en Jota was een buitenkans voor ons. Hij vertrok in 2023 nog voor 29 miljoen richting Saudi-Arabië, nu komt hij gratis onze kant op.

@Djurovski Ze maakten het me goed lastig in de beker maar voor de rest maken ze me niet heel bang. De supporters dan weer wel maar dat is een ander verhaal.

@Marius Het tempo zit er vooral lekker in omdat ik al verder in de game ben en tijd heb dit weekend haha :D

@Cervantes De screentjes zitten in de spoiler hieronder. Had toevallig nog een save van toen hij 18 was. De 2e screen heeft wel iets van een spoiler maar laat wel zijn vooruitgang zien.

@Glenn08 Toch overstag gegaan...

@delichris Bij mij is het toch niet geworden wat ik ervan gehoopt had. Ook omdat er veel andere spitsen (zoals John-Jules en Biereth) beschikbaar waren.

@chrisje1993 @delichris @Lensherr @MNie @Djurovski @Fantasy @keano77 @De Raam @Cervantes @Glenn08

Spoiler

afbeelding.thumb.png.49ef0afd820eb0b76bbae13be55f5b47.png

afbeelding.thumb.png.e8c2aed6a51dd59a54fd78dd42f722dd.png

bewerkt door Willem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kwalificatie voor de CL was anders wel top, al was het parcours er naartoe misschien ook niet heel moeilijk. Verder verschijnen er ook al wat bekendere namen de revue. Die Jota heb ik volgens mij ook bij Adana lopen gehad, ga je veel plezier aan beleven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bannerkrakow.png.9ea310d48c1052eb3b7fed79d6c9905d.png

afbeelding.png.cc8d40e01f95a71cefd580813f64459c.png

En we vliegen door de dagen en het voelt goed, goed. Nu sommige mensen ineens Hoe van Miss Montreal en Nielson in het hoofd hebben gaan we alweer naar seizoen 4. Weer een seizoen waarin we grote stappen vooruit zetten en die stappen uiten zich vooral in Europa en op de transfermarkt. We zoomen eerst in op de transfermarkt omdat deze transfers steeds meer richting ons ideaalbeeld gaan. We kunnen talenten kopen bij wie we een paar jaar geleden nog kansloos waren geweest. Dit geeft ons meer kwaliteit en meer waarde op het veld.

Wat meteen opvalt is de hoeveelheid transfers. We houden flink huis en kopen in de zomer een compleet elftal. Nikša Delibašić is voor onze begrippen een absolute topaanwinst. Hij wordt omschreven als de nieuwe Vlahovic en mag ons van doelpunten voorzien. Met Paulo Santos halen we een onbekende Portugese jeugdinternational binnen voor een kleine prijs. Hij mag groeien in de schaduw. Voor Puchacz leggen we dan wel weer een flink bedrag neer. De linksback is international van Polen en komt over van een concurrent dus win-win. Łęgowski werd in de vorige update al genoemd, we konden hem uiteindelijk voor wat minder dan de clausule in zijn huurcontract kopen.

Het gebrek aan diepte in de verdedigende linie werd vooral aangepakt met transfervrije spelers. Ortega was jarenlang een vaste kracht in de Mexicaanse hoogste divisie en komt nu naar ons, Ferguson is een fijne back-up voor meerdere posities achterin en de Nederlander Hoever wordt onze nieuwe eerste keuze op rechtsback. Op deadlineday haalden we nog een vierde gratis speler, Bobek wordt tweede keeper bij ons achter de Zweed Wahlstedt.

Kajetan Szmyt is een Poolse jongen gehaald voor de breedte. Hij zal aan genoeg wedstrijden komen tegen de mindere goden zodat onze basisspelers kunnen rusten. Met Ndlovu halen we een groot talent uit Zuid-Afrika, hij is al international en krijgt bij ons de kans om vanaf de bank minuten te maken. Hij heeft echter een probleem door de komst van Gorzawski. Deze jonge Pool kwam door in de jeugd van Brann en speelde daar al 44 keer waarin hij 17 keer scoorde. Op zijn 18e keert hij terug naar Polen en ik ben blij dat hij dat bij ons doet want hij kan met ons doorgroeien naar het volgende niveau.

afbeelding.png.dbb3fb4263fbc8761973b4ea303f4574.png

Als er zoveel spelers komen zullen er ook altijd spelers vertrekken, zo ook bij ons. John-Jules zet zijn carrière voort in Polen maar vertrekt naar Szczecin. Raków Częstochowa shopt ook bij ons en haalt Hadergjonaj en Cobbaut op terwijl Šehović naar Engeland vertrekt. Ook Cebula en Biereth mochten vertrekken en leverden een mooi bedrag op. De enige speler van wie ik een beetje spijt heb is Chelmecki, een jongen uit eigen jeugd. Zijn kwaliteiten pasten echter niet bij het bedrag dat hij oplevert en hij wilde zelf graag ergens anders aan de bak komen.

afbeelding.png.abd8cfb09d71dfbfd3c44082f6cfe65b.png

afbeelding.png.cd448fbc0728c14c459814ea3f2e1c29.png

De voorrondes van de Champions League werden dit seizoen uitgespeeld alsof het oefenwedstrijden waren. Alleen uit bij Qarabag pakten we niet de winst maar dat was ook niet nodig na een 6-1 thuisoverwinning. Met 25 goals en 6 tegen bleek maar weer eens dat ons niveau hoger en hoger ligt. Delibašić was de grote man met 8 goals. De grote vraag was nu of we in de groepsfase meer teweeg konden brengen dan vorig seizoen, aangezien de tegenstanders in de voorrondes dit jaar toch een niveautje minder waren dan die van vorig seizoen.

afbeelding.png.d909d0b883687e7a3b5a292d06036c61.png

Het antwoord was ja. Sterker nog, we wisten de helft van de wedstrijden te winnen en plaatsten ons 'gewoon' voor de play-offs. Na verliespartijen tegen Gladbach en Red Bull Salzburg wisten we thuis te stunten door met 2-0 te winnen van Inter. Hierna werd er gelijkgespeeld tegen Sporting CP,  en pakten we nog drie punten tegen Maccabi Haifa, Olympique Marseille en Villarreal. De verliespartij tegen Liverpool maakte wat dat betreft niet veel meer uit. In de tussenronde stuiten we op Galatasaray, dat onder ons eindigde en dus een haalbare kaart lijkt.

afbeelding.png.536e0476db1f50bef8b5c6947147386b.png

Dat voorgevoel bleek te kloppen. We verloren uit door twee late tegentreffers maar thuis wisten we dat om te buigen. Na wederom een 4-2 wisten we in verlengingen toe te slaan en door te dringen tot de achtste finales. In die achtste finales was het Bayern van Kane en Musiala (Duitse moeder met Poolse roots) echter een maatje te groot. In Krakau wonnen ze eenvoudig waarna het duel in München er niet echt meer toe deed. Ten opzichte van vorig seizoen maken we echt een gigantische stap met overwintering en de achtste finales als resultaat.

afbeelding.png.334f7ff450f31860e591208fe841ca37.png

Nationaal begonnen we in mineur met een 3-1 nederlaag in de Supercup tegen Lech Poznan. In de competitie waren we echter van een totaal andere klasse. Slechts 1 nederlaag, meer dan 100 goals en een absoluut puntenrecord lieten zien dat we in korte tijd zijn uitgegroeid tot de absolute topclub van Polen. Achter ons ging Legia Warschau er vandoor met de tweede plek. Zij deden het een stuk beter dan vorig seizoen maar waren nog steeds totaal niet opgewassen tegen onze klasse. Ook de beker was een walk in the park, in de finale versloegen we Chojniczanka Chojnice (dubbele woordwaarde) met liefst 7-1.

afbeelding.png.5658a247778424213955f6ac57fff79f.png

afbeelding.png.36a94e14eabc79966987f784a01d3e61.png

afbeelding.png.caba798c62704d76e16ad0501365f53b.png

We zaten in de winter niet stil. Is ook niet slim in Polen want het kan er verdomd koud worden maar dat terzijde. We moesten een teleurstelling verwerken met de transfer van Jeremy Jones. Ik hoopte dat hij lang bij ons zou blijven maar als de Premier League aanklopt ben je al vrij snel kansloos. Met een mooi doorverkooppercentage erbij mocht hij voor een zacht bedrag richting West Ham. Czyz mocht op huurbasis weg, hij is niet meer nodig.

afbeelding.png.2ea4bd6e01c3d74f7dbcf9c27a8e5f32.png

Op 1 februari mochten we vier nieuwe spelers verwelkomen. Lederman is een goede Poolse speler die op meerdere posities op het middenveld uit de voeten kan. Hij dient vooral als back-up voor de verdedigende middenvelder. Met Boulay halen we een groot talent van de befaamde Clairefontaine opleiding en met zowel Sliwinski halen we een talentvolle Pool voor de linksbuiten- én spitspositie. Pavol Seman is de naam waar ik het meest blij mee ben, deze 18-jarige Slowaaks international heeft alles in zich om een absolute topper te worden. Lars Lukas Mai wordt gehuurd van Dortmund met een optie tot koop, hij is een topverdediger voor onze competitie.

afbeelding.png.b1ec4d1ffd142f7f085899c3cd96c5c9.png

Bedankt weer allemaal voor de reacties en likes! Ik ga er snel doorheen, net als dat Wisla dat deed in de competitie. Ik loop nu nog maar een half seizoen achter dus dan kan ik ook met screens gaan werken. Op de transfermarkt wordt het interessanter en interessanter dus daar zal de focus ook wat meer naartoe gaan vermoed ik.

@chrisje1993 @delichris @Lensherr @MNie @Djurovski @Fantasy @keano77 @De Raam @Cervantes @Glenn08

Link naar opmerking
Deel via andere websites