keano77 Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Allereerst even de credits voor @Bogatyr voor de prachtige banner, bedankt daarvoor! Nadat ik het spelplezier begon kwijt te raken in mijn vorige novelle (met Floriana en Malta) ben ik gaan nadenken wat voor nieuwe novelle/uitdaging ik aan wil gaan binnen FM 24. Mede geïnspireerd door de huidige novelle van de maand van ( @Djordison) heb ik besloten om de Youth Challenge aan te gaan. Zoals hij wordt beschreven heb ik eerst een volledig seizoen gesimuleerd en ben toen gaan solliciteren bij de gepromoveerde teams met voornamelijk "grijze" spelers. Deze sollicitaties hebben mij uiteindelijk de baan opgeleverd bij Carshalton Athletic FC. Deze ploeg is gepromoveerd naar de National League South (Engeland). In de spoiler een paar screens van hoe ik de club aantrof toen ik in dienst kwam. Spoiler Ik was dus het enige staflid wat in dienst was en de selectie was maar magertjes bezet. De "grijze" spelers heb ik allemaal een contract gegeven om zo toch een respectabel aantal spelers in dienst te hebben (wat gezien het aantal wedstrijden in de competitie en diverse bekertoernooien ook wel nodig is). Om deze novelle voor mezelf leuk en behapbaar te houden zal ik de updates redelijk groot maken om zo niet te vaak het idee te hebben dat ik een update moet plaatsen. Het plan is om er 3 per seizoen te doen, namelijk voor het begin van de competitie, rond de winterstop en dan aan het einde van het seizoen. Een paar "beperkingen" die ik mezelf nog wil opleggen zijn onderstaande: * ik neem alleen staf aan door vacatures te plaatsen * Ik ben zelf verantwoordelijk voor de standaardsituaties en tactiek (dus geen kant en klare tactiek inladen) * Niet actief maar op de achtergrond ga ik ook de pokeplayer-challenge bij houden De tactiek waarmee ik het seizoen aanvang: Spoiler Ik heb de tags/volgers even uit mijn vorige novelle gepakt, stel je wilt eruit of juist bij laat het dan vooral weten: Spoiler @Djurovski @MNie @19CH98 @chrisje1993 @Marius @Tim Windt @Brattbakk @MisterX @Mordurette @De Raam @KayDeManaager @Kyrill @Bogatyr @Titan @Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 januari Share Geplaatst 4 januari Succes! Zelf heb ik nog nooit gehoord van deze club eerlijk gezegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 4 januari Auteur Share Geplaatst 4 januari 3 minuten geleden zei Marius: Succes! Zelf heb ik nog nooit gehoord van deze club eerlijk gezegd. Herkenbaar, had ik ook dus had ze even opgezocht op Wikipedia. En binnen FM onderstaand overzichtje gevonden dus best logisch dat je de club nog niet echt kende qua geschiedenis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Succes met deze uitdaging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 5 januari Auteur Share Geplaatst 5 januari Inmiddels zijn we begin januari aangekomen in het eerste seizoen en het valt me voorlopig nog niet tegen hoe het loopt. Zeker gezien het aantal wedstrijden en de "breedte" van mijn selectie. Ik hoop vooral dat we dit de tweede seizoenshelft vol weten te houden en dat we ons weten te handhaven. De selectie en hun nationaliteiten (zitten wel een paar mooie landen tussen die ik voor de Pokeplayer challenge kan afvinken). De oplettende kijker ziet dat er een extra keeper bijzit in vergelijking met het begin van het seizoen, dit kwam doordat Hartley (de nummer 1 keeper) er een aantal maandjes uit heeft gelegen en dit een extra "grijze" speler opleverde. Spoiler Resultaten: Spoiler De huidige tussenstand: Spoiler Wat de kern voor deze challenge gaat zijn is natuurlijk de jaarlijkse jeugdintake. In december/januari krijg je altijd een eerste preview. De eerste jaren ben ik van plan om hoe dan ook iedereen een contract aan te bieden om zo breedte in de ploeg te krijgen, en ook via deze weg mijn b-team en O18 selectie vullen. Spoiler Bedankt voor de likes/reacties: Spoiler @Djurovski @MNie @19CH98 @chrisje1993 @Marius @Tim Windt @Brattbakk @MisterX @Mordurette @De Raam @KayDeManaager @Kyrill @Bogatyr @Titan @Thomassje123 @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Stabiel seizoen tot nu toe. Wie weet wat zit er nog in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Keurig in de middenmoot. In de problemen zal je zeker niet meer komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 januari Share Geplaatst 5 januari Heel veel succes. Prima start ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 6 januari Share Geplaatst 6 januari Begin van deze challenge is altijd lastig maar je bent al aardig op weg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 8 januari Auteur Share Geplaatst 8 januari Inmiddels zijn we op het einde van het eerste jaar uitgekomen. En (wat niet vanzelfsprekend is) ben ik blij om het eerste jaar schadevrij door te komen en uiteindelijk "gewoon" veilig in de middenmoot te eindigen. De resultaten en eindstand van het eerste jaar: Spoiler Het "hoogtepunt" van deze uitdaging en belangrijkste ijkpunt is natuurlijk de jaarlijkse jeugdinstroom. Hieronder heb ik een screen van de huidige selectie van mijn onder 18 team. De komende voorbereiding zullen diverse jeugdtalenten een kans krijgen om zich in de basis te spelen. Een "uitzonderlijk" talent had ik meteen overgezet naar de A selectie en die heeft in de laatste wedstrijden zijn debuut al mogen maken. Selectie onder 18 en het talent Edwards Spoiler Bedankt voor de likes en reacties weer mannen! Tags: Spoiler @Djurovski @MNie @19CH98 @chrisje1993 @Marius @Tim Windt @Brattbakk @MisterX @Mordurette @De Raam @KayDeManaager @Kyrill @Bogatyr @Titan @Thomassje123 @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 januari Share Geplaatst 8 januari Keurig in de middenmoot, in de lijn van het seizoen. Mooi ook om al meteen een talent te kunnen rekruteren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari Prima eerste seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 januari Share Geplaatst 9 januari Een keurig 1e seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 10 januari Auteur Share Geplaatst 10 januari Zoals aangekondigd bij het begin van deze discussie/challenge, zou ik drie updates per seizoen plaatsen. Deze update is de start van seizoen 2 en daar heb ik de voorbereiding en de eerste maand van de competitie mee genomen. Normaal gesproken zouden deze maanden ook bol staan van transfergeweld maar daar is bij deze challenge geen sprake van (en uitgaand is nog weinig beweging). De voorbereiding ging lekker wisselend en de eerste maand van de competitie en veelbelovend. Resultaten en tussenstand: Spoiler En de selectie waar ik de eerste maanden van het seizoen ga aanvangen. Mogelijk dat er nog talenten overgeheveld gaan worden vanuit de onder 18 of onder 21 selectie of vice versa. Spoiler Bedankt voor de reacties en likes mannen! Spoiler @Djurovski @MNie @19CH98 @chrisje1993 @Marius @Tim Windt @Brattbakk @MisterX @Mordurette @De Raam @KayDeManaager @Kyrill @Bogatyr @Titan @Thomassje123 @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Ik denk dat je tevreden kunt zijn met hoe je seizoen gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Je lijkt een stapje vooruit te hebben gezet ten opzichte van vorige seizoen als je naar deze start kijkt, maar het is natuurlijk nog vroeg om uitspraken te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 10 januari Share Geplaatst 10 januari Gaat lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Prima start en een verbetering ten opzichte van vorig seizoen, benieuwd hoe je het seizoen gaat afsluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Gaat absoluut niet verkeerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 14 januari Auteur Share Geplaatst 14 januari We zitten inmiddels halverwege seizoen 2 en ook in deze update zullen we de betere berichten afwisselen met de wat minder goede berichten. Waar de eerste wedstrijden namelijk reden tot voorzichtig optimisme waren kunnen we wel spreken dat we naar alle waarschijnlijkheid weer een "tussenjaar" gaan krijgen door in de grijze middenmoot te eindigen. Het positieve nieuws is dat mijn contract met twee jaar verlengd is en het bestuur dus blij is met het werk dat ik aflever. Contract vernieuwing: Spoiler Resultaten en tussenstand: Spoiler Tevens is er in december altijd een preview op de jeugdindstroom van het komende seizoen en dat geeft (in hoeverre je hier iets uit kan concluderen) ook geen reden tot vreugde. Vooruitblik op de komende jeugdinstroom: Spoiler Bedankt weer voor de likes/reacties! Spoiler @Djurovski @MNie @19CH98 @chrisje1993 @Marius @Tim Windt @Brattbakk @MisterX @Mordurette @De Raam @KayDeManaager @Kyrill @Bogatyr @Titan @Thomassje123 @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari De resultaten lijken in de lijn te liggen van de tussenstand. Als middenmotor kom je te kort om bovenin mee te doen, maar je hoeft je ook geen zorgen te maken om de plekken onderin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 15 januari Share Geplaatst 15 januari Een tussenjaar zoals jezelf aangeeft, hopelijk is er niks waar van je jeugd preview. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 januari Share Geplaatst 15 januari Een redelijk jaar zo te zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 16 januari Auteur Share Geplaatst 16 januari Inmiddels hebben we seizoen 2 afgerond. En ik heb mezelf nog best weten te verrassen. Uiteindelijk is het heel zuur hoe het afloopt maar dat geeft genoeg vertrouwen voor komend seizoen om dan serieus mee te doen om de plekken qua play-offs en misschien wel promotie. De vooruitblik op de jeugdinstroom was een stuk negatiever dan de beoordeling nu. Resultaten en eindstand: Spoiler En de getekende spelers vanuit de jeugdinstroom: Spoiler Bedankt voor de likes en reacties weer! Spoiler @Djurovski @MNie @19CH98 @chrisje1993 @Marius @Tim Windt @Brattbakk @MisterX @Mordurette @De Raam @KayDeManaager @Kyrill @Bogatyr @Titan @Thomassje123 @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 16 januari Share Geplaatst 16 januari Zonde dat je net buiten de play-offs beland, de jeugdinstroom lijkt redelijk te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten