Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[IDS] FM24 Pride of the North

Djurovski

Aanbevolen berichten

OaeUrlm.jpg

Het zijn barre tijden in het hoge noorden. Gedegradeerd naar het tweede niveau. Dan moeten we toch al vele jaren terug in het verleden toen de club daar speelde. Namelijk naar het seizoen 1997/1998 toen de club voor het laatst afdaalde naar het tweede niveau. Enkele jaren daarvoor werd de club nog 3e in het seizoen 1990/91. Nadat de club twee seizoenen later weer promoveerde stond de ploeg onderaan toen Ron Jans de leiding overnam. Daarna kwam er een zeer goede periode. Zeker nadat de club afscheid nam van het beruchte Oosterpark en zijn intrek nam in het nieuwe stadion De Euroborg. De ploeg wist zich meestal te kwalificeren voor de play offs voor Europees voetbal en mooie wedstrijden tegen Partizan Belgrado en Fiorentina waren het gevolg. Er werd zelfs gedacht aan een 3e ring op het stadion en de aanval op de top 3 kon niet uitblijven. Helaas bleef Ron Jans 1 seizoen te lang en daarna werd het eigenlijk steeds minder. Onder Pieter Huistra liep het totaal niet uiteindelijk ondanks een zeer sterke start met een mooie 3e plek in de winterstop. Helaas werd de ploeg leeggekocht in de winter en daarna was het geen schim meer. . De kroonprins van het trainersgilde werd aangesteld. Robert Maaskant. Hoewel het qua resultaten nog niet eens zo slecht was was het betonvoetbal niet het gene wat de fans konden waarderen. Erwin van der Looi was de volgende trainer. Een goede start werd teniet gedaan door een mindere fase. Het einde was zeer sterk en de ploeg wist zich via de play off te plaatsen voor Europees voetbal. Het seizoen erop werd een succes want de club wist voor het eerst de KNVB beker te winnen. Dit succes verbloemde wel een beetje de problemen want het spel werd jaar in jaar uit steeds minder des Gronings. Van de Looi gaf aan te stoppen en Ernest Faber werd de nieuwe trainer. Een succes werd het niet. Hierna nam Danny Buijs het over. Het spel werd er niet beter op. En intern waren er aardig wat problemen. Nadat Buijs weg was nam Frank Wormuth het over. Die al snel Opa werd genoemd in de spelersgroep. Niet echt een ideale situatie. De club ontsloeg hem al snel en nadat diverse kandidaten nee hadden gezegd mocht assistent Dennis van Ree het seizoen afmaken wat uiteindelijk degradatie betekende. 

Lang leek Dick Lukkien de nieuwe trainer te worden. Assistent trainer van de FCG in de jaren 2011 - 2016 en daarna coach van FC Emmen. Weet hoe het is om te promoveren en te degraderen. Maar ineens was daar het nieuws dat Berry Doldersum ontslag had genomen bij KAS Eupen. Doldersum geboren in Drenthe en supporter van de trots van het noorden. Wist bij Borussia Neunkirchen geweldige successen te boeken door de ploeg vanuit de krochten van het Duitse voetbal op te laten bloeien tot een topclub in Duitsland en zelfs Europa. Na deze successen nam hij het stokje over bij KAS Eupen. Een anonieme grijze muis in het Belgische voetbal. Onder leiding van Doldersum wist Eupen een topclub in België te worden  helaas bleef Europees succes uit. De leiding van Groningen wist dan ook niet hoe snel ze Doldersum een contract moesten voorleggen. Die ik dan ook snel wist te ondertekenen. Samen naar de grote markt. Deze slogan werd al diverse malen genoemd maar nu is het echt tijd dat we samen naar de grote markt gaan. Hoe we dat gaan doen?

GTPV

Groningen Thuis Pressie Voetbal. Tijd om de club weer tot leven te wekken en dat de Borg weer een echte groene hel gaat worden

@Marius Thnx

@MNie Thnx and thnx voor de banner

@De Raam thnx

@chrisje1993 thnx

@Kyrill Thnx al zit je in de MU cel

@delichris Thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

xDiFTI5.jpg

ZFvP2cr.png

W8tQIeJ.png

rkewc0c.png

Ben begonnen met de optie van de echte datums van transfers. Was al aan het schelden waarom de aanwinst van Manchester United niet bij de selectie zat. Het betekend dus ook dat op het eind van de transferperiode er nog aardig wat spelers vertrekken. Het eerste wat ik altijd doe is vanaf de U19 de selecties bekijken om te kijken of ik daar spelers zie waar toekomst in zitten of die eventueel al een stapje hoger kunnen ( Na B of zelfs 1e of eventueel verhuur ) Rauw talent zit er wel maar het loopt niet over. Zeker omdat er wel de eis is om spelers te ontwikkelen via de jeugdopleiding. Verder moeten wij in de top 3 gaan eindigen. Qua tactiek zullen we zo gaan spelen

hMSuhG0.png

Een tweak betreft mijn tactiek die ik met Neunkirchen en Eupen heb gebruikt. De nummer 10 is vervangen voor een defensieve middenvelder. Hoe is dit zo gekomen? Luister dan komende woensdag naar de Podcast van MU! Mocht dit niet werken is dit de reserve tactiek

OLmGN3P.png

Er zouden dus nog een aantal spelers vertrekken neem deze al mee in deze update ipv van het per maand te behandelen. Kijk alleen niet raar op dat je later nog namen leest die dus weg zijn gegaan.

yjce2Bc.png

Kalley , Suslov , Krüger en Oratmangoen had ik dus geen zeggenschap over. Muller en Mariani heb ik weten te verpatsen door de nieuwe optie die je nu hebt qua verkopen. Beide spelers zouden nooit goed genoeg worden voor ons 1e. Een speler die dat wel had kunnen zijn is Jorg Schreuders. Talentvolle speler en dat wist AZ ook. Daarna hadden wij ook wel wat geld nodig zodat ik kan schuiven met het loonbudget. Gezien er best wel spelers nog laat vertrokken heb ik toch wat spelers gehaald aangezien de kern anders wel erg krap werd.

QojfFOw.png

Ook hier staan namen bij die al rond waren voor ik het overnam. Eerst dan de spelers die ik zelf naar deze mooie club heb gehaald. Te beginnen met Ricardo Kishna. Een risico geval want heeft nog al wat last van blessures gehad. Voetballen kan hij zeker wel dus mits fit is het echt wel een aanwinst. Zeker omdat we op de linkerflank wel wat kwaliteit konden gebruiken. Achterin kwamen er twee spelers bij. De eerste speelde jaren terug al eens op huurbasis in het hoge noorden. Kwam toen over van Chelsea op huurbasis. Echt succesvol is Todd Kane nooit geworden. Ricardo van Rhijn was mijn eerste keus maar die koos voor NEC hierdoor kwamen we dus bij Kane terecht als extra optie als rechtsback.  Voor centraal achterin / linksback hebben wij Joost van Aken weten te halen. Een gevoelige transfer aangezien hij vooral voor die club uit dat dorp hier wat verderop heeft gespeeld. Maar goed verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. Gewoon een prima speler en dan maakt het mij niet uit waar die heeft gespeeld. De volgende transfer is dan wel een verrassende. Voorin hebben we natuurlijk van Veen maar daarna ja wat komt dan daarna? Postema , Lien ? niet echt spelers waar ik warm van wordt. Een speler die in Rotterdam furore maakte was transfervrij. Feyenoord wachtte een seizoen te lang met verkopen en daarna viel zijn carrière vooral tegen. Toch kan Nicolai Jorgensen voor ons nog zeker van waarde zijn. Op de laatste dag weten wij nog een nieuwe keeper te halen. Voor mij geen onbekende naam want Lennart Moser had zijn contract laten ontbinden bij KAS Eupen. En met Verrips en Jurjus hebben wij nou ook niet de beste doelmannen  van het land onder contract. Kristian Stromland Lien werd voor 350k overgenomen van Mjordalen wat uitkomt op het tweede niveau in Noorwegen. Zelf had ik hem niet gehaald maar wie weet kan hij nog verrassen. Leandro Bacuna kwam transfervrij en ben zeer blij dat hij nu bij ons speelt. Voor 700 K werd een talentvolle speler van Manchester United overgenomen. Zat in de voorbereiding al een paar keer bij de selectie. In FM denk ik niet er een manager van United hem er bij zou halen. Had er eerlijk gezegd meer van verwacht maar het rauwe talent zit er wel. Dus wie weet hoe hij zich ontwikkeld. Hebben het natuurlijk over Noam Emeran. Hoe ziet de selectie er in september dan uit en hoe zullen we vermoedelijk dan gaan spelen ( Spoiler Alert )

UeUFeOD.png

In het doel loopt het dus niet over van het talent. Moser heeft nog wat groei en zal dus 1e doelman worden ( anders had ik hem ook niet gehaald natuurlijk ) Jurjus zou dus de reserve keeper worden en Verrips die gehuurd is zal na dit seizoen normaal gesproken terug gaan naar Sittard. 

BdS5EZj.png

In principe had ik met van Gelderen maar 1 echte rechtsback van een beetje niveau in de selectie. Beukers kan nog wel groeien maar komt voorlopig echt te kort. Met de nieuwe rol die als rechtsback gebruikt kan worden kan ook Balker dit prima invullen. Hoewel ik die normaal meer als centrale verdediger zie. Hierdoor besloot ik dus Kane als extra back te halen. 

hFvGSI8.png

Centraal had ik dan Balker , Rente en Blokzijl. Met van Aken erbij kan ik dus wat meer rouleren. Zeker omdat van Gelderen ook centraal kan spelen. En met programma's waar we op vrijdag en maandag avond spelen is dat geen overbodige luxe. 

mdvWHXk.png

Als linksback gaat het wisselen worden tussen Peersman en Määtä. In geval van nood zou van Aken en zelfs Beukers ook nog als linksback kunnen spelen. Ideale achterhoede ,Balker , Blokzijl , Rente , Määtä

2xicdeq.png

Als spelmaker voor de verdediging zal het vooral Duarte worden die als verdedigende middenvelder mag gaan spelen. Schreuders zou hier prima kunnen spelen en zich ontwikkelen maar die is naar AZ. Blokzijl kan ook prima als VMC spelen overigens. We kunnen dus wel wat switchen indien nodig. 

rte57KJ.png

Centraal zal het vooral Hove en Bacuna worden indien iedereen fit. Valente is wel een speler die aan de poort aan het rammelen is voor de positie van Mezzala. Voordeel is dat zowel Hove als Valente ook prima als carrilero kunnen spelen. Ook hier en dat samen met de VMC positie kunnen we goed rouleren zonder echt zwakker te worden. 

6ftF8r5.png

De positie waar ik nog gekeken heb om versterking te halen was de AMR positie. Irandust is meer een 10 maar daar speel ik niet meer mee. Suslov vertrok en Emeran is een ruwe diamant. Helaas was er geen speler die mij kon overtuigen of die bereid was te komen. Zullen het dus vooral moeten doen met Irandust en Emeran. Met van Kaam is er nog wel een speler die zich hopelijk kan ontwikkelen tot een prima speler. Van Bergen is talentvol maar voor nu nog niet goed genoeg

I81etUD.png

Op de linkerflank zou Kishna normaal gesproken eerste keus zijn zolang hij fit blijft. Abraham is een goede backup. Emeran en Jorgensen kunnen er ook nog spelen en zelfs Määtä indien nodig. 

FpqGeRX.png

Van Veen is gehaald als grote man maar kan hij het ook laten zien? Postema lijkt mij niet goed genoeg vandaar dat ik Jorgensen heb gehaald. Maar wie weet kan er nog een andere speler verrassen? Dan de voorbereiding. Let op hier was het team dus niet zo compleet als wat hierboven staat en heb ik spelers die nog zouden vertrekken geen tot weinig minuten gegeven. 

RY9MbzA.png

Op zich was ik niet ontevreden. Volendam pakten wij een gelijkspel terwijl we beter waren. Legia is echt geen kleine club. Tegen Mechelen krijgen we een best pak slaag. Die deed wel ff pijn. Uit bij Levante deden we het prima. Tegen twee kleinere Duitse clubs wisten we te winnen maar was het spel niet echt groots. Benieuwd hoe we gaan starten in de KKD.

@MNie Ik hoop dat ik er weer een mooie club van kan maken. Ga iig mijn uiterste best doen

@delichris Thnx en je kunt er gewoon prima 1 maken he. Komen wel vaker novelles van dezelfde club langs. En eens dat we in de eredivisie thuis horen. Hoewel het in het echt nog niet opschiet pff.

@19CH98 Zal verder in verhaal nog wel vaker terug gaan naar het verleden. Weet nog niet precies hoe maar gaat zeker nog wel komen. Hopelijk kan ik ze terug brengen idd en eindelijk die top 3 eens aanvallen

@Marius Thnx. Dat is zeker de bedoeling dat we weer de weg omhoog weten te pakken

@chrisje1993  @Tim Windt @keano77 thnx

@De Raam @Tim'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel de resultaten in de voorbereiding vaak niets zeggen zijn ze zeker niet slecht. Daarnaast lijkt het er ook op dat je een mooie selectie hebt. Daarnaast ben ik heel benieuwd naar Daniël Beukers aangezien hij een van de spelers is die ik voor mijn eigen novelle extra in de gaten "moet" houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IJSPD5o.jpg

Na de voorbereiding was het dan tijd voor het echte werk. De eerste wedstrijd van het seizoen was een thuiswedstrijd tegen Jong Ajax. Ja het kan verkeren zo speel je nog Europees tegen Fiorentina en Partizan en zo mag je spelen tegen Jong Ajax...

Jong Ajax speelt sinds 2013 in de KKD en wist in 2018 zelfs kampioen te worden. Als 1e jong ploeg ooit. Dit seizoen wordt er niet heel veel verwacht van Jong Ajax. Ook mede doordat de regels steeds veranderen betreft de jong ploegen. De ploeg speelt zijn wedstrijden meestal op sportpark de Toekomst waar 2250 mensen de wedstrijden kunnen aanschouwen.

In een bijna volle Borg werd er afgetrapt. En waren 90 minuten lang de betere van Amsterdam maar echt vlekkeloos liep het nog niet. Na bijna een uur spelen kwamen wij dan verdiend op 1-0. Kishna nam de hoekschop en Duarte kopte binnen. Lang konden wij niet genieten van de voorsprong want Banel kopte zes minuten later ook raak vanuit een hoekschop. Er moest wat gebeuren en dus besloot ik toch Suslov te laten invallen. Want voetballen kan dit lastige mannetje wel. Er kwam meer dreiging in ons spel en in de 86e minuut namen wij dan ook weer de leiding. Een voorzet van Bacuna werd nog weg gewerkt maar Peersman pikte de bal op en schoot verwoestend raak. Diep in de blessuretijd werd Kishna nog onderuit gehaald in de 16 meter. Suslov ging achter de bal staan en was ijskoud. 

Gv5G6NP.png

Vervolgens mochten wij afreizen naar Utrecht voor de wedstrijd tegen Jong Utrecht. Jong Utrecht speelt sinds 2016/2017 in de KKD en bivakkeert steevast op de onderste posities behalve in het seizoen 2020/21 toen hun 12e werden. De supporters hadden een verplichte buscombi naar sportcomplex Zoudenbalch waar 1000 mensen naar binnen kunnen. Behalve het jong team spelen ook de Utrecht vrouwen hier hun wedstrijden. En worden er op het complex ook de wedstrijden gespeeld van de amateur verenigingen Domstad Majella , VV Odin en VV Sterrenwijk. Echter spelen deze clubs op eigen gescheiden velden. 

We hadden het zeker in het begin moeilijk tegen de beloften van de domstad. En keken na 11 minuten ook tegen een achterstand aan. Edhart was onze verdediging te slim af en wist te scoren. Zes minuten later komen wij langszij. Irandust legt de bal voor. Van Veen lijkt te scoren maar blijkbaar was de bal nog tegen Veenbrink aangekomen. Heb de herhaling een aantal keer terug gekeken maar kon het niet zien. Maar goed we staan op 1-1 en van Veen heeft nog niet gescoord officieel. 1-1 met rust dus besluit ik Suslov maar weer binnen de lijnen brengen. En binnen de minuut na de aftrap had hij hem er al weer inleggen. Valente stuurde hem diep en met een mooie kapactie kreeg Suslov de ruimte om uit te halen. In de 54e minuut wordt de heer Suslov onderuit gehaald in de 16 en gaat zelf achter de bal staan. En wederom is hij koel en doeltreffend. Van 1-1 naar 1-3 in negen minuten voetbal. Niet gek lang daarna delen wij Utrecht de mokerslag toe door Kishna die goed binnenschiet op aangeven van Hove. 

g7gTGT1.png

Ujewjft.png

Vervolgens de eerste echte test tegen Willem II. Willem II opgericht in 1896 speelt hun wedstrijden sinds 1995 in het Koning Willem II stadion waar ruim 14000 supporters in kunnen. In de begin jaren 80 was de club bijna failliet verklaard. Midden jaren 80 wordt Piet de Visser aangesteld als trainer en bloeit de club langzaam weer op. Zeker in de eerste jaren van de jaren 90 en dat heeft ook te maken dat spelers van Gobbel , Overmars en Stam doorbreken. De club was weer financieel gezond en was 1 van de eerste clubs met een nieuw stadion. In 1997 werd Co Adriaanse de nieuwe trainer. Het seizoen begon matig maar met een sterkte sprint werd de 5e plaats gehaald en mocht de club voor het eerst in 35 jaar weer eens Europees spelen. Het jaar erop begon het weer niet geweldig en na de uitschakeling in Europa werd de stijgende lijn ingezet. Na de winterstop werd de ploeg zelfs onoverwinnelijk en werd 1 wedstrijd voor het einde de 2e plek achter kampioen Feyenoord veilig gesteld. Champions League voetbal in Tilburg dus. Dat werd echter geen succes net als het hele seizoen waar Willem II maar 9e werd. Co Adriaanse nam zelfs voor het einde van het seizoen ontslag.

De jaren erna was het kwakkelen. In de zomer van 2004 werd Maaskant trainer. Het enigste hoogtepunt in al die jaren werd door hem bereikt. De finale van de beker. Die met 4-0 werd verloren van PSV maar wel voor Europees voetbal zorgde, In 2010 was het ook weer financieel een drama maar werd een faillissement afgewend . En aan het einde van dat seizoen volgde ook degradatie naar het tweede niveau. Waarna de club een beetje op en neer ging. Promotie , degradatie en weer promotie. Waarna ze ineens 9e werden in de eredivisie. Om vervolgens weer 5 seizoenen in de marge te spelen. In het seizoen 2019/2020 stond de ploeg na 26 wedstrijden op de 5e plaats en doordat de competitie toen werd stop gezet door het Corona virus was dat ook de hoogste klassering sinds 1999. En mocht de ploeg het jaar erna weer eens Europees voetbal spelen. Hierna werd de ploeg 14 en 17e en dus degradatie. Vorig seizoen werden ze 4e in de KKD en mogen ze zich dit jaar dus weer opmaken voor een extra jaar op het 2e niveau.

Wij kijken al snel tegen een 0-1 achterstand aan door Verreth die van een meter of 30 uithaald. In de 11e minuut komen wij langszij wanneer Määtä de bal hard voor geeft en Heerkens de bal niet goed weg weet te werken waardoor de bal in zijn eigen doel beland. Een gelukje dus. Na een kwartier spelen maakt Blokzijl hands en gaat de bal op de stip. Meerveld zet de Tilburgers weer op voorsprong. In de rust is het dan weer de gebruikelijke wissel Suslov erin voor Irandust en de onzichtbare van Veen gaat eruit voor Jorgensen.  Vier minuten na de thee krijgen wij een hoekshop. Kishna neemt deze en Balker kopt hard raak. Wederom weten wij dit niet lang vol te houden want Heerkens maakt zijn fout goed in de 55e  minuut door een afgeslagen bal het doel in te rossen. Wij geven niet op en blijven het proberen. In de 68e minuut wordt Kishna gevloerd in de 16 en gaat de bal nu voor ons op de stip. Suslov weet daar wel raad mee. En zes minuten later komen wij zelfs voor het eerst deze wedstrijd op voorsprong. Kishna legt de bal voor en Jorgensen kopt raak. Eindelijk een spits die wel scoort. En ook nog eens de winnende.

N8ybZKQ.png

PrzMyjw.png

fTvO6qS.png

Na drie wedstrijden zijn wij nog de enigste ploeg zonder puntverlies. We worden gevolgd door onze Friese buren. En twee Limburgse ploegen. Emmen , MVV en de Graafschap hebben een slechte start. 

@MNie Thnx. De selectie is zeker prima voor dit niveau. De start is iig beter dan die in het echt

@19CH98 Beukers zal normaal gesproken gezien niet veel spelen omdat hij nog te kort komt. Maar goed je weet nooit hoe een seizoen verloopt natuurlijk.

@Rykjvk1 Bedankt voor de complimenten

@Tim' Normaal gesproken zou je zeggen van wel maar goed er spelen nog meer sterke ploegen op dit niveau. Telstar bijvoorbeeld om er maar 1 te noemen:classic_happy: Van Veen krijgt zeker het vertrouwen maar dan mag ie wel eens gaan presteren!

@chrisje1993 Ben tevreden met de selectie en promotie is zeker het doel

@Marius Dat was het zeker. 

@delichris Ik ben zeker tevreden over de nieuwe jongens

@keano77 thnx

@Tim Windt @De Raam

Link naar opmerking
Deel via andere websites