Laki Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september (bewerkt) 4 uur geleden zei putdus: niet goed genoeg. Nee Phillips nog niet goed genoeg. Twijfel sterk of die dat wel kan worden. Krijgt van mijn staf maar 2.5 sterren. Guehi moet 60 miljoen kosten. Scalvini is beter en stuk jonger. Maar Guehi is een engelsman. Wordt 1 van deze 2. Bedankt! Sterren maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. En als je echt een verdediger wilt die beter is dan zal je inderdaad moeten geld uitgeven (die 60M aan Guehi als die nog altijd bij Crystal Palace zit, lijkt mij een goede deal). Anders wonderkids zoeken. Wat is er gebeurd met Van der Ven en Romero als ik vragen mag, want Tottenham lijkt mij niet echt daar een probleem te hebben. 20 september bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september Tottenham lekker teampje trouwens in mijn save (vijf sterren wereldreputatie door de CL te winnen in de save), en worden in de verwachtingen ook beter ingeschat dan Chelsea en Man U. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 20 september Auteur Share Geplaatst 20 september 5 uur geleden zei putdus: niet goed genoeg. Nee Phillips nog niet goed genoeg. Twijfel sterk of die dat wel kan worden. Krijgt van mijn staf maar 2.5 sterren. Guehi moet 60 miljoen kosten. Scalvini is beter en stuk jonger. Maar Guehi is een engelsman. Wordt 1 van deze 2. Bedankt! Sebastián Boselli Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september Sorry @Fantasy. Maar wat een schoppers heeft dat Santa Clara zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xanderoo Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september 2 uur geleden zei Thomassje123: Waar is Liverpool? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september Jammer maar helaas. Wel lekkere records zo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september 31 minuten geleden zei xanderoo: Waar is Liverpool? 16e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september 32 minuten geleden zei bas huijsmans: Staat de jeugdintakes bewust niet op je hoofd jeugdopleidingen? Jouw -23 manager doet nu de intakes zo te zien Volgens mij maakt het geen donder uit want het is toch een pure kansspel. Maar toch, viel mij op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september 33 minuten geleden zei Thomassje123: Staat de jeugdintakes bewust niet op je hoofd jeugdopleidingen? Jouw -23 manager doet nu de intakes zo te zien Volgens mij maakt het geen donder uit want het is toch een pure kansspel. Maar toch, viel mij op Hmm goed dat het je opvalt. Is namelijk niet bewust. Eens kijken wat voor lichting mijn onder 23 manager er uit pusht. Bevalt het dan laat het ik het mooi zo staan haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september (bewerkt) 1 uur geleden zei bas huijsmans: Hmm goed dat het je opvalt. Is namelijk niet bewust. Eens kijken wat voor lichting mijn onder 23 manager er uit pusht. Bevalt het dan laat het ik het mooi zo staan haha Volgens mij maakt het ook geen donder uit, het blijft puur kans. Faciliteiten helpen wel maar geven geen garantie voor een goede intake Daarnaast is ook al bewezen dat de hoofd jeugdopleidingen weinig tot geen invloed heeft op de intakes. Youth rating en jeugdscouting zijn de belangrijkste. Reputatie is een tiebreaker EDIT: kleine rectificatie van mijn kant. De persoonlijkheid van de hoofd jeugdopleidingen heeft wel invloed op de persoonlijkheden van je jeugdspelers Goede persoonlijkheden zijn weer erg belangrijk voor een speler om zijn PA te halen Bron: https://youtu.be/8JWo6C0k5_4?si=AdLaLpPA7cDke6pg Deze is ook interessant, er lijkt namelijk een soort draft achter de intakes te zitten https://youtu.be/yRJb2VVKTeM?si=kDNCFA5GIxPbTVgJ De hoofd jeugdopleidingen heeft geen effect op de CA/PA van een jeugdspeler, alleen zijn persoonlijkheid 21 september bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 10 uur geleden zei Laki: Sterren maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. En als je echt een verdediger wilt die beter is dan zal je inderdaad moeten geld uitgeven (die 60M aan Guehi als die nog altijd bij Crystal Palace zit, lijkt mij een goede deal). Anders wonderkids zoeken. Wat is er gebeurd met Van der Ven en Romero als ik vragen mag, want Tottenham lijkt mij niet echt daar een probleem te hebben. Die twee heb ik nog! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 9 uur geleden zei Laki: Tottenham lekker teampje trouwens in mijn save (vijf sterren wereldreputatie door de CL te winnen in de save), en worden in de verwachtingen ook beter ingeschat dan Chelsea en Man U. Goed team zeg. Ben jij dan Tottenham of dat niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 1 uur geleden zei putdus: Goed team zeg. Ben jij dan Tottenham of dat niet? Nee ik ben Nice in die save (journeyman, dus grootste deel v/d save zelfs lagerop). Dit is de AI aan het werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september @Laki @putdus Tottenham heeft een ideaal FM-team eigenlijk. Achterin kan je gewoon minimaal 7 jaar vooruit met Udogie, Van de Ven, Romero en Porro. De rest van de posities is degelijk maar kan je vrij eenvoudig verbeteren. Guler ipv Madisson zoals de AI heeft gedaan, Gyokeres ipv Richarlison, Mikey Moore voor Son en je hebt een wereldteam. Volgende editie wordt het al helemaal smullen met Gray en Bergvall die er nieuw bij zijn en waarschijnlijk een heerlijk PA krijgen. Met de financiële status, het hypermoderne stadion en de inkomsten vanuit tv-rechten is het moeilijker om ze niet uit te laten groeien tot een topclub dan wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september (bewerkt) 35 minuten geleden zei Willem: @Laki @putdus Tottenham heeft een ideaal FM-team eigenlijk. Achterin kan je gewoon minimaal 7 jaar vooruit met Udogie, Van de Ven, Romero en Porro. De rest van de posities is degelijk maar kan je vrij eenvoudig verbeteren. Guler ipv Madisson zoals de AI heeft gedaan, Gyokeres ipv Richarlison, Mikey Moore voor Son en je hebt een wereldteam. Volgende editie wordt het al helemaal smullen met Gray en Bergvall die er nieuw bij zijn en waarschijnlijk een heerlijk PA krijgen. Met de financiële status, het hypermoderne stadion en de inkomsten vanuit tv-rechten is het moeilijker om ze niet uit te laten groeien tot een topclub dan wel. klopt, maar dat maakt ze misschien niet uitdagend genoeg voor mij om er ooit mee te spelen, al is het wel uitdagender dan de andere vijf grotere teams i guess. Hoewel je wel zou kunnen argumenteren dat Chelsea en United misschien een iets moeilijkere start hebben, omdat je daar toch echt meer transfers nog mee moet gaan doen, en het bij Chelsea ook afhangt hoe de volgende FM het potentieel van veel van hun spelers inschat. Brighton ook een ideaal team voor FM. En Aston Villa, West Ham en Newcastle hebben zo het juiste niveau om ook plezante saves te zijn. Ik vind de AI niet agressief genoeg met transfers, eens een speler bij een club van 3.5 sterren reputatie, en zeker 4 sterren reputatie zit en goed genoeg is voor die club om te spelen, dan is de kans 80-90% zeker dat hij daar blijft voor de rest van zijn carrière, tenzij de club geld nodig heeft en Saudi Arabie komt aankloppen voor een speler van 30+. Hato bijvoorbeeld zit nog steeds bij Ajax, Nico Williams zit nog steeds bij Bilbao. Eigenlijk gebeuren er gewoon te weinig toptransfers tussen de grote teams onderling of zelfs van een groot team bij een subtopper. 21 september bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 2 minuten geleden zei Laki: klopt, maar dat maakt ze misschien niet uitdagend genoeg voor mij om er ooit mee te spelen, al is het wel uitdagender dan de andere vijf grotere teams i guess. Hoewel je wel zou kunnen argumenteren dat Chelsea en United misschien een iets moeilijkere start hebben, omdat je daar toch echt meer transfers nog mee moet gaan doen, en het bij Chelsea ook afhangt hoe de volgende FM het potentieel van veel van hun spelers inschat. Brighton ook een ideaal team voor FM. En Aston Villa, West Ham en Newcastle hebben zo het juiste niveau om ook plezante saves te zijn. Ik start normaal gesproken altijd wel 1 save met Tottenham in FM maar dat is er dit jaar ook niet van gekomen. Je kan in heel korte tijd alles winnen en dan is de uitdaging inderdaad redelijk weg. Bij clubs uit kleinere landen (zoals PSV, ander vast team dat ik kies in FM) heb je altijd nog de uitdaging om écht uit te groeien tot Europese top. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 20 uur geleden zei De Raam: Ja, als je de transferwindow uitschakelt, moet je het doen met de selectie die je tot je beschikking hebt. Snap ik, maar qua realisme zou het leuk zijn dat je dan wel transfervrij wat kan, of alvast kan laten meetrainen o.i.d. Maar zal met de coderingen wel lastig te realiseren zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 54 minuten geleden zei Willem: Ik start normaal gesproken altijd wel 1 save met Tottenham in FM maar dat is er dit jaar ook niet van gekomen. Je kan in heel korte tijd alles winnen en dan is de uitdaging inderdaad redelijk weg. Bij clubs uit kleinere landen (zoals PSV, ander vast team dat ik kies in FM) heb je altijd nog de uitdaging om écht uit te groeien tot Europese top. Ook dan zou ik snel het plezier in een save verliezen met een club als PSV. Nationaal ben je nog wel een keer oppermachtig. Internationaal doorgroeien is leuk, maar dat is dan nog 5% van je save, de rest is het voor mijn gevoel dan dom spatie-balk-rammen want in de Eredivisie ben je toch al de beste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 14 uur geleden zei Laki: Sterren maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Hoezo niet? 15 uur geleden zei Laki: Phillips in mijn game ook niet echt denderend. Zit nog steeds bij Tottenham, nu uitgeleend aan Barcelona. Guehi zit bij mij ook bij Tottenham en zeer goed. Daar trouwens een champions league mee gewonnen. Scalvini ook een topverdediger uiteraard. Wereldklasse Colwill nog steeds Chelsea, ook zeer goed. Hincapie nog steeds bij Leverkussen, ook zeer goed Yoro nog steeds bij Little, ook zeer goed Branthwaite ook zeer goed, nog steeds bij Everton Hato ook nog steeds bij Ajax, ook zeer goed. Eigenlijk vind ik dat in FM niet genoeg transfers gebeuren imo van topkwaliteit, veel te veel van die goede spelers blijven gewoon bij hun ploeg. Nico Williams zit ook nog steeds bij Athletic. Als ik verdedigers zoek, zoek ik meestal een linksvoetige en een rechtsvoetige centrale verdediger en dan 1 of 2 backups. Romero wordt ook vaak zeer goed en die zit ook al bij Tottenham. Van de Ven kan ook wel een tijdje mee. Nog enkele andere verdedigers die ik laat vallen: Diomande, Antonio Silva, Inacio, Geertruida, Lukeba, Van Hecke Wellicht onhaalbaar maar Fofana, Gvardiol, Sailba, Cubarsi Van tweede rij: Zabarnyi, Todibo, Botman, Lacroix, Kossonou, Sutalo, Dragusin, Nianzou, Theate, Debast, Riad, Badiashile, Ndicka, Thiaw, Sangante, Doyle, Pirola, Schlotterbeck, Diakité, Robert Renan, Natan, Simakan, Nathan Collins, Mario Gila, Jakub Kiwior, Pacho, Sildillia Belocian, ... Er zijn er zeer veel die goed zijn, echt wereldklasse is zelden. Maar dat zijn zo een beetje degenen die denk ik bij de beste verdedigers in mijn spel zitten. Veel Nederlanders trouwens! Bedankt voor je zeer uitgebreide post. Hier zit zeker wat tussen. saiba van barcelona is haalbaar maar nog erg jong. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 2 uur geleden zei Willem: @Laki @putdus Tottenham heeft een ideaal FM-team eigenlijk. Achterin kan je gewoon minimaal 7 jaar vooruit met Udogie, Van de Ven, Romero en Porro. De rest van de posities is degelijk maar kan je vrij eenvoudig verbeteren. Guler ipv Madisson zoals de AI heeft gedaan, Gyokeres ipv Richarlison, Mikey Moore voor Son en je hebt een wereldteam. Volgende editie wordt het al helemaal smullen met Gray en Bergvall die er nieuw bij zijn en waarschijnlijk een heerlijk PA krijgen. Met de financiële status, het hypermoderne stadion en de inkomsten vanuit tv-rechten is het moeilijker om ze niet uit te laten groeien tot een topclub dan wel. klopt ga bergvall nu ook al kansen geven. Spurs heeft zeker veel mogelijkheden maar dat hebben zoveel clubs in Engeland. Van der ven krijgt maar 2.5 sterren bij mij. @levi ik vind de transfers ook niet goed genoeg in het spel. Precies wat jij zegt, zo n hato blijft gewoon altijd bij ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 1 uur geleden zei Jotew: Ook dan zou ik snel het plezier in een save verliezen met een club als PSV. Nationaal ben je nog wel een keer oppermachtig. Internationaal doorgroeien is leuk, maar dat is dan nog 5% van je save, de rest is het voor mijn gevoel dan dom spatie-balk-rammen want in de Eredivisie ben je toch al de beste. Voor mij is het bouwen van een team het leukste onderdeel van het spel. Bij een PSV zal het minimaal 10 jaar duren voordat je écht objectief een van de beste selecties van de wereld hebt. Bij Tottenham lukt dat binnen 3 jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 1 uur geleden zei putdus: Hoezo niet? Omdat de sterren de mening van jouw assistent/staf zijn ten op zichte van de rest van jouw selectie en wordt ook beïnvloed door de vorm van de speler. Dus jouw assistent kan iemand op dat moment een hele goede speler vinden, maar dat kan komen omdat jouw assistent het misschien niet goed zit of dat de speler in vorm is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september 20 uur geleden zei Stefan: Jongens, belangrijk vraagje. Hebben jullie wat standaard aankopen voor non league clubs, laagste divisie Engeland? Enige naam die voor de geest komt als standaardaankoop op lagere niveaus is Hicham Khaloua, maar dat is gebaseerd op enkele edities geleden. Geen idee hoe goed hij tegenwoordig nog is. Verder scoutte ik op dergelijke niveaus altijd op bepaalde facetten: een spits hoeft bijvoorbeeld geen geweldige afmaker te zijn als hij maar wel heel snel is. Een verdediger hoeft geen geweldig spelinzicht te hebben als hij maar sterk in de lucht is. Dat soort zaken. Je scout dan een beetje in het kader van "In het land der blinden is eenoog koning." Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten