Chiemel Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Ben in ieder geval begonnen meer talent binnen te halen. Nu zijn die op het moment van kopen nog geen toegevoegde waarde voor de andere clubs. Zit nu in de winterstop en hoop deze een klein beetje kunnen groeien en dat ik ze dan weer weg doe in de zomer. Is wel een redelijke topper waar nummer 4 uit de competitie steeds interesse in toont, maar hij haakt zelf steeds af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli (bewerkt) Aanhouder wint. Na 10 pogingen eindelijk gelukt de volgende speler te stallen bij andere club via ruildeal. Het kan dus wel.. CA van 142 en PA van 183. Wat wel jammer is, is dat dit na de registratie voor Europees voetbal was. In Slovenie ligt die deadline halverwege februari. 17 juli bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaansetukker Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli Bij mij lijkt dit nu ook te werken @Thomassje123 Als er teams helemaal geen jeugdspelers op de lijst hebben staan gewoon overal interesse in tonen en scouts er voor 1 maand op afsturen, dan komen ze na een maand alsnog op de lijst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 17 juli Share Geplaatst 17 juli 8 uur geleden zei spaansetukker: Bij mij lijkt dit nu ook te werken @Thomassje123 Als er teams helemaal geen jeugdspelers op de lijst hebben staan gewoon overal interesse in tonen en scouts er voor 1 maand op afsturen, dan komen ze na een maand alsnog op de lijst. Die van mij zijn daar te druk voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Club: Bravo (Slovenie) Seizoen: 2047/48 Bravo - Winst CL: +36.00 Maribor - KO1 EL: + 7:00 | 1 verkocht, 1 huur Olimpija - 8e finales EL: +8:00 | - Mura - 8e finales ConF: +8.50 | 2 verhuurd Domzale - Voorronde ConF: +2.50 | 2 verhuurd Aangezien transfers misschien nu het belangrijkste zijn, dat er ook maar meteen bij gezet. Speler die ik verkocht heb aan Maribor mag komend seizoen voor het eerste Europees spelen, daar zit nu wel een aardig team. Aangezien Maribor Conference League gaat spelen, kunnen ze daar voor ons komend seizoen wel goed scoren. Verder weer dezelfde 5 clubs in Europa, dat is ook wel een pluspuntje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Ik overweeg ook nog een building a nation save, maar wat zijn nu echte aanraders? Het liefst niet te veel regels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli 48 minuten geleden zei Oerlie: Ik overweeg ook nog een building a nation save, maar wat zijn nu echte aanraders? Het liefst niet te veel regels. Zou inderdaad van tevoren uitzoeken waar minder regels zijn. Daar zijn wel algemene websites over (loan rules, transfer rules, squad restrictions) die makkelijk te googlen zijn. Ik zou dan vooral naar loan rules kijken. Verder is de vraag wat je wil? Zo snel mogelijk afronden? Liechtenstein lijkt (zie berichten oa neva) snel te kunnen en anders wat grotere landen uit de subtop Zelf zou ik juist altijd voor een land gaan die uniek is en niet al meerdere keren is gekozen. Dan zou je het topic even moeten doorscrollen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaansetukker Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli 1 uur geleden zei Oerlie: Ik overweeg ook nog een building a nation save, maar wat zijn nu echte aanraders? Het liefst niet te veel regels. Misschien Hongarije,Roemenie, Gibraltar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Roemenië heeft wel iets lastigere regels zo uit m'n hoofd (minimaal zoveel jeugdspelers opstellen per wedstrijd). Hongarije maximaal 5 non-EU spelers (valt dus wel mee) maar bijvoorbeeld Rusland, Turkije en alle Afrikaanse landen tellen niet als non-EU. Ierland daarentegen heeft geen restricties, een klein land en nog niet eerder gekozen voor deze challenge. Wellicht een mooie uitdaging al zal dat met zulke kleine clubs ook wel een eeuwigheid duren 😅 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Thanks heren, ik laat het nog ff bezinken, daar ik pas maandag weer in de gelegenheid ben om te spelen. Ga inderdaad sowieso een ploeg pakken die nog niet eerder gekozen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Hier op dit moment een nette 9e plek. Dit zal de aankomende tijd wel onze positie zijn, totdat we zelf wat verder gaan komen in de CL. Tot nu toe gaat het vaak mis net 1/2 rondes na de groepsfase. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaansetukker Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli Nu 5e met Ierland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 19 juli Share Geplaatst 19 juli 2 uur geleden zei Oerlie: Thanks heren, ik laat het nog ff bezinken, daar ik pas maandag weer in de gelegenheid ben om te spelen. Ga inderdaad sowieso een ploeg pakken die nog niet eerder gekozen is. Polen of Hongarije zal mijn aanrader zijn Of Nederland als je hoger wilt beginnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 20 juli Share Geplaatst 20 juli HJK - Juni 2039 Na een klein lustrum consolideren hebben we als land de weg omhoog weten in te zetten door een aantal aardige jaren op rij. We zijn niet langer de enige club die na de groepsfase nog actief is in Europa en dat tikt vooralsnog lekker aan. Zojuist zijn we Nederland gepasseerd; Portugal is de volgende die eraan moet geloven. Hopelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 juli Share Geplaatst 20 juli 12 minuten geleden zei Titan: HJK - Juni 2039 Na een klein lustrum consolideren hebben we als land de weg omhoog weten in te zetten door een aantal aardige jaren op rij. We zijn niet langer de enige club die na de groepsfase nog actief is in Europa en dat tikt vooralsnog lekker aan. Zojuist zijn we Nederland gepasseerd; Portugal is de volgende die eraan moet geloven. Hopelijk. Dit is wel knap, ook snel? Wel benieuwd wat je anders doet, ik kom maar niet bij die top 7. Een score van 19.800 is oa bijzonder hoog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 20 juli Share Geplaatst 20 juli 7 minuten geleden zei Chiemel: Dit is wel knap, ook snel? Wel benieuwd wat je anders doet, ik kom maar niet bij die top 7. Een score van 19.800 is oa bijzonder hoog. Mijn B-team, dat sinds een jaar of 6 eindelijk tot de derde divisie is toegelaten nadat ze waarschijnlijk random zijn gepromoveerd, speelt die hele divisie aan gort. Daar stal ik heel veel jonge talenten uit alle hoeken van de wereld. Spelers aanbieden die ik totaal niet. Wat gebeurt er: clubs uit de hoogste divisie willen graag zo'n talentvolle jongen huren en voegen regelmatig een verplichte of optionele vergoeding toen na de uitleenbeurt. Maakt mij niet uit wat het aanbod is; zo lang het een Finse club is, aanvaard ik het. Op die manier hoop ik de competitie op een meer natuurlijke en duurzame manier te versterken, wat ondertussen lijkt aan te slaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 20 juli Share Geplaatst 20 juli (bewerkt) Hier staan we wellicht voor een rampseizoen. De grote clubs zoals Plzen en Slavia Praag grepen naast Europees voetbal. Ploegen als FC Vitkovice spelen nu Europees maar zijn gewoon niet sterk genoeg. Twee clubs zijn dan weer niet in de groepsfase van de Conference League geraakt. Alle hoop ligt nu in onze handen en die van Sparta Praag, maar die club doet het ontzettend slecht momenteel. Mijn goeie talenten huren ze hier niet in Tsjechië. Wat ik ook maar tracht te doen. Nu probeer ik waardeloze spelers van de 'grote' clubs voor 10 miljoen op te kopen. Hopelijk doen ze wat met het geld. Er is natuurlijk nog altijd één optie. Als mijn stadion er staat ontslag nemen en aan de slag gaan bij een andere Tsjechische club. 20 juli bewerkt door Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 juli Share Geplaatst 20 juli Dat ontslag nemen en bij andere club aan de slag is voor mij ook nog een optie. Weet niet of dit 'mag' in deze challenge / hoeveel plezier ik daaraan ga beleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 20 juli Share Geplaatst 20 juli 5 minuten geleden zei Chiemel: Dat ontslag nemen en bij andere club aan de slag is voor mij ook nog een optie. Weet niet of dit 'mag' in deze challenge / hoeveel plezier ik daaraan ga beleven. Daar twijfel ik ook aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 20 juli Share Geplaatst 20 juli Vergelijken bij de andere clubs: 2096 vs 2101 San Giovanni San Giovanni was in 2096 al sterk. In de breedte zijn ze niet sterker geworden maar bij de beste spelers wel ietsje. Niet super veel maar ze hebben wel wat progressie gemaakt. Graag zou ik nog wel willen zien dat ze in de breedte nog wat meer spelers hebben, als er een aantal geblesseerd raken heeft San Giovanni een probleem Murata Datzelfde kan helaas niet gezegd worden van Murata, Murata heeft behoorlijk wat ingeleverd. In de laatste 3 seizoenen hebben ze ook 2 keer geen Europees gespeeld en dat doet toch wel een beetje pijn. Gelukkig is het verval niet al te groot, het is nog te overzien. Murata moet nog wel wat stappen maken Pennarossa Dan gaan we naar de club die met afstand de meeste progressie heeft gemaakt sinds 2096. Pennarossa heeft in de loop van de tijd veel spelers van mij gehuurd en vervolgens overgenomen, daarnaast heb ik ze via spelersruilen ook een aantal spelers gratis gegeven. Veel van deze spelers hebben zich fantastisch ontwikkeld en ook in de breedte heeft Pennarossa wat te kiezen. Pennarossa is nu de tweede club van San Marino. 2 seizoenen achter elkaar heeft Pennarossa de groepsfase van de Champions League overleefd. Ze hebben ook nog eens een jong team dus er zit zelfs nog een klein beetje rek in. Ik verwacht heel veel van Pennarossa de komende jaren Tre Fiori Tre Fiori was ook goed op weg en ze hebben zich wel iets verbeterd. Helaas zijn ze nog niet daar waar ik wil dat ze zijn maar in de breedte heeft Tre Fiori iets meer te kiezen. Ze hebben echter wel jonge spelers die zich nog kunnen ontwikkelen. Maar er moeten door Tre Fiori nog wel wat stappen gezet worden Virtus Datzelfde geldt ook voor Virtus. Ze hebben wel wat ingeleverd door de verkoop van Demeure, deze kon ik helaas niet tegenhouden, hij koos liever voor Barcelona dan voor ons. In de breedte heeft Virtus wel iets meer te kiezen en dat is wel prettig. Maar de potentie is wel een beetje op, Virtus moet nog wat stappen zetten. De komende seizoenen moet ik er voor zorgen dat ze wat spelers van ons kunnen huren Reputaties De reputaties gaan wel oké. Ze moeten nog wel wat beter presteren Europees om mee te kunnen doen met de Europese top. Pennarossa en in lichtere mate San Giovanni zijn daar al. De komende seizoenen zie ik Tre Fiori, Murata en Virtus ook graag aanhaken. Vooral Virtus heeft een keer een goed Europees seizoen nodig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 20 juli Share Geplaatst 20 juli 3 uur geleden zei Chiemel: Dat ontslag nemen en bij andere club aan de slag is voor mij ook nog een optie. Weet niet of dit 'mag' in deze challenge / hoeveel plezier ik daaraan ga beleven. 3 uur geleden zei Lensherr: Daar twijfel ik ook aan. Als het aan mij ligt mag dit gewoon 2e vraag is wel of je dit wilt, de AI gaat doorgaans heel slecht om met teams die je achter laat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 21 juli Share Geplaatst 21 juli Meer talenten gekocht en na heel veel pogingen gekukt om meer te verhuren en te verkopen. Maar nu weet ik ook weer waarom ik dat op een lager pitje had gezet, het kost ook veel meer tijd. Maar hierdoor lopen de talenten die achterblijven ook een beetje doelloos rond bij de club. Maar ik ontkom er niet aan denk ik. Hopelijk levert het komend seizoen meteen wat op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 21 juli Share Geplaatst 21 juli Not gonna lie Ik begin een beetje klaar te raken met mijn save. Wat mij het meeste dwars zit is dat andere clubs gewoon GEEN transfers doen, echt sommige transferperiodes helemaal niks. Plus die play-offs aan het eind zijn gewoon klote. De nummers 6, 7 en 9 gaan Europa in terwijl de nummers 2 en 5 er naast grijpen Deze 2 clubs bijvoorbeeld gaan niet Europa in, hoewel het bij Tre Fiori wel terecht is maar de nummer 2 dat niet Europa in gaat is echt waanzin Het leuke is er wel een beetje van af om eerlijk te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 21 juli Share Geplaatst 21 juli En ontslag nemen en bij een andere club aan de slag gaan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 21 juli Share Geplaatst 21 juli 3 minuten geleden zei neva: En ontslag nemen en bij een andere club aan de slag gaan? Misschien als side game tegen het einde van de FM 24 cyclus Liever niet, zal niet hetzelfde voelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten