Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Poképlayerchallenge

19CH98

Aanbevolen berichten

De poképlayerchallenge

Maximum aantal punten: 150

Alle landen: 150

Per tien landen minder: -10 (dus ook bij één land)

By: @Nom de Guerre

Het doel

Love it or hate it, we hebben allemaal op z'n minst wel eens gehoord van Pokémon. De slogan van dat spel is even eenvoudig als iconisch; gotta catch 'em all. Dat leek ons wel een aardige uitdaging om in FM toe te passen. In plaats van je pokédex vol te maken, probeer je nu van alle nationaliteiten in het spel een speler te halen en die ten minste in twintig officiële wedstrijden mee te laten doen.

De regels

• Er is geen tijdslimiet, je mag zoveel seizoenen de tijd nemen als je wil;
  • Dubbele en driedubbele nationaliteiten tellen uiteraard ook dubbel of driedubbel mee;
  • Een speler moet in minstens twintig officiële wedstrijden meedoen, competitie-, beker- of internationale clubduels tellen allemaal;
  • Er is geen minimum aantal minuten dat een speler moet maken, iemand twintig keer vlak voor tijd laten invallen is prima;
  • Houd je voortgang bij in dit topic en eventueel via een scratchmap zoals deze;
  • Indien gevraagd door een moderator, maak je even een screenshot van de geschiedenis van een speler en diens paspoort(en).

De scores

De puntentelling is heel eenvoudig. Lukt het je om elke FM nationaliteit 20 duels te laten spelen dan verdien je 150 punten. Vervolgens verlies je 10 punten voor elke tien nationaliteiten die je mist. Mis je slechts één land dan krijg je dus 140 punten maar mis je er elf dan loopt dat aantal al terug naar 130, etc.. 

Voor de voortgang hebben we een Excel-sheet gecreëerd, hierbij hoef je alleen maar de naam van je speler in te geven en de scores worden automatisch bijgehouden, inclusief de bonuspunten:

Pokeplayerchallenge - ManUtd Edition.xlsx36 kB · 64 downloads

9ymylsnk6ev71.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de grap even gekeken wat er bij mij in de eredivisie rondloopt met 3 nationaliteiten:

Diant Ramaj : Duitsland/Kosovo/Albanië

Ismael Saibari : België/Marokko/Spanje

Ryan Thomas : Nederland/Nieuw-Zeeland/Engeland

Garany Kuol : Australië/Zuid-Sudan/Egypte

Philippe Sandler : Zuid-Afrika/Nederland/VS

Brayann Perura : Frankrijk/Congo/Angola

Elayis Tavsan : Nederland/Turkije/Suriname

Kian Fitz-Jim: Nederland/Suriname/Hong Kong

Richie Omorowa : Zweden/Nigeria/Ivoorkust

Agustin Anello : VS/Italië/Argentinië

Charles Andreas Brym : Canada/Frankrijk/Togo

Loreintz Rosier: Frankrijk/Guadeloupe/Portugal

Jamal Amofa: Ghana/Nederland/Suriname

Simon Falette : Frankrijk/Frans-Guyana/Guyana

Faiz Mattoir : Comoren/Frankrijk/Mayotte

Mathew Ryan : Australië/Engeland/Schotland

Bruno Martens Indi : Nederland/Portugal/Guinee-Bissau

Fodé Fofana  Nederland/Guinee/Rusland

Toni Domgjoni : Kosovo/Zwitserland/Kroatië

Zidane Iqbal : Irak/Pakistan/Engeland

Modibo Sagnan : Burkina-Faso/Mali/Frankrijk

Mohamed Sankoh : Nederland/Engeland/Sierra Leone

Marko Vejinovic : Nederland/Bosnië/Servië  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4ce78d68aae246b99f907ac08056134f.png

Als bedenker van de challenge kan ik dit jaar niet achterwege blijven. Manchester City heeft weer een kleine verbouwing gekregen en deze nationaliteiten mogen aan de bak tegen de kleinere goden. In lastigere wedstrijden mogen o.a. Ederson, Dias, Walker, De Bruyne, Silva en Haaland aan de bak.

Ik hoop deze eerste seizoenshelft 31 nationaliteiten te kunnen afvinken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Mordurette:

Zo'n baan als bondscoach kan ook wel voor leuke landen zorgen (zeker met Frankrijk).

Dat is zeker een aanrader voor deze challenge. Ik mag over een seizoen ook weer wat landen toevoegen door Frankrijk. 

Voor het lastige Zanzibar moeten jullie deze man hebben. Dit scheelt weer seizoenen lang wachten op een regen:

HajiMnoga_Information.thumb.png.a8ebdc08ef3eeae0a70454243891cfc0.png

Edit: In seizoen 2 de volgende landen kunnen afstrepen:

Tsjechië

Slowakije

Turkije

Sierra Leone

Kenia

Zuid-Soedan

Ivoorkust

Libië

Jordanië

Syrië

Hong Kong

Australië

Mexico 

bewerkt door FMNOOB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via Ajax

- Noord-Macedonië

- België/Marokko

- Tanzania/Zanzibar

- Israël

- Centraal Afrika

- Jamaica

- Venezuela/Colombia

Via Frankrijk

- Haïti/Frans Guyana

- Burkina Faso

- Benin

- Kameroen

- Senegal

- Angola/Congo-Kinshaha

- Congo-Brazzaville

- Mauritanië

- Guadeloupe/Guinee

- Mali

Edit: Baskenland nog als bonus

Naamloos.png.05bf78c60a1b1ee24c6b01c389161c18.png

Seizoen 3 is dicht bij een eind. Frankrijk heeft mij echt veel landen in Afrika cadeau gegeven als bondscoach. Eens zien na het WK of er een ander land beschikbaar is met veel nationaliteiten. Het gaat hard op dit moment.

bewerkt door FMNOOB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1 zit erop!

Antigua & Barbuda, Argentinië, Barbados, België, Bermuda, Brazilië, Comoren, Cuba, Curaçao, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Egypte, Engeland, Finland, Gambia, Ghana, Guyana, Hongarije, Ierland, IJsland, India, Ivoorkust, Jamaica, Kosovo, Kroatië, Mauritius, Nederland, Nigeria, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oostenrijk, Portugal, Qatar, Saint Kitts and Nevis, Saoedi-Arabië, Schotland, Spanje, VS, Wales, Zuid-Afrika en Zwitserland zijn afgevinkt.

44 nationaliteiten in het eerste jaar en via het bondscoachschap van Frankrijk ben ik voor 24 andere landen onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaan we...

• Gustavo Dulanto, Peru en Italië
  • Darko Velkovski, Noord-Macedonië
  • Ronan Pluijmen, Thailand en Nederland
  • Ippei Shinozuka, Rusland
  • Powell Obinna Obi, Nigeria en Japan
  • Masilake Phohlongo, Zuid-Afrika
  • Jaami Qureshi, Maleisië, Iraq, Engeland

In de reserves loopt een Duitse Amerikaan rond en allerhande Afrikaans gepeupel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Marvin Peersman België en Ghana en Nicolai Jorgensen Denemarken weer 3 landen weten af te strepen. Kijken of we weer wat pareltjes kunnen halen in de zomer

Heb nu

Thymen Blokzijl Nederland

Isak Määtä Noorwegen/Zweden

Laros Duarte Nederland/Kaapverdië

Leandro Bacuna Nederland/Curacao

Daleho Irandust Iran/Zweden

Ricardo Kishna Nederland/Suriname

Paulos Abraham Zweden/Eritrea

Lennart Moser Duitsland

Luciano Valente Nederland/Italie

Noam Emeram Fransman/Guadeloup/Rwanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-10-2023 om 16:31 zei 19CH98:

De poképlayerchallenge

Maximum aantal punten: 150

Alle landen: 150

Per tien landen minder: -10 (dus ook bij één land)

By: @Nom de Guerre

Het doel

Love it or hate it, we hebben allemaal op z'n minst wel eens gehoord van Pokémon. De slogan van dat spel is even eenvoudig als iconisch; gotta catch 'em all. Dat leek ons wel een aardige uitdaging om in FM toe te passen. In plaats van je pokédex vol te maken, probeer je nu van alle nationaliteiten in het spel een speler te halen en die ten minste in twintig officiële wedstrijden mee te laten doen.

De regels

• Er is geen tijdslimiet, je mag zoveel seizoenen de tijd nemen als je wil;
  • Dubbele en driedubbele nationaliteiten tellen uiteraard ook dubbel of driedubbel mee;
  • Een speler moet in minstens twintig officiële wedstrijden meedoen, competitie-, beker- of internationale clubduels tellen allemaal;
  • Er is geen minimum aantal minuten dat een speler moet maken, iemand twintig keer vlak voor tijd laten invallen is prima;
  • Houd je voortgang bij in dit topic en eventueel via een scratchmap zoals deze;
  • Indien gevraagd door een moderator, maak je even een screenshot van de geschiedenis van een speler en diens paspoort(en).

De scores

De puntentelling is heel eenvoudig. Lukt het je om elke FM nationaliteit 20 duels te laten spelen dan verdien je 150 punten. Vervolgens verlies je 10 punten voor elke tien nationaliteiten die je mist. Mis je slechts één land dan krijg je dus 140 punten maar mis je er elf dan loopt dat aantal al terug naar 130, etc.. 

Voor de voortgang hebben we een Excel-sheet gecreëerd, hierbij hoef je alleen maar de naam van je speler in te geven en de scores worden automatisch bijgehouden, inclusief de bonuspunten:

Pokeplayerchallenge - ManUtd Edition.xlsx36 kB · 64 downloads

9ymylsnk6ev71.png

Moet deze Challenge in 1 loopbaan?
Ik heb namelijk mijn Journeyman lopen, maar begin daarnaast ook met een nieuwe game. Mag je die combineren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Januari 2025

Jamie Cumming Engeland

Justin Che VS , Duits , Kameroen

Denis Huseinbasic Duits , Bosnië

Thomas Suslov Slowakije

Liam Cullen Wales

Claudio Echeverri Argentinïe

Doorgestreept had ik al afgevinkt maar er wel bij gezet mocht iemand die nog nodig hebben. Che voor veel clubs wel een mooie optie om 3 landen ineens af te vinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat nog niet zo hard na drie seizoen, maar ik had ook niet anders verwacht.

1. Nederland - Philip Brittijn

2. Turkije - Basar Önal

3. Kaapverdië - Jeffry Fortes

4. Brazilië - Rio Hillen

5. Canada - Simon Colyn

6. Irak - Blnd Hassan

7. Marokko - Anis Yadir

8. Syrië - Hozan Osman

9. Zuid-Afrika - Tristan van Gilst

Overigens is Hassan een aanrader voor kleine clubs op een lager niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wel interessant om eens bij te gaan houden! Als ik de regels goed interpreteer mogen niet meerdere spelers uit hetzelfde land de 20 wedstrijden aantikken om zo het land af te vinken? Dan gaat mijn aanvaller uit Togo in ieder geval geen minuten meer maken en dien ik mijn Japanner nog een jaar te huren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cervantes:

Dit is wel interessant om eens bij te gaan houden! Als ik de regels goed interpreteer mogen niet meerdere spelers uit hetzelfde land de 20 wedstrijden aantikken om zo het land af te vinken? Dan gaat mijn aanvaller uit Togo in ieder geval geen minuten meer maken en dien ik mijn Japanner nog een jaar te huren.

Uiteraard mogen zij gewoon minuten maken maar om de speler af te vinken moet één speler minimaal 20 wedstrijden spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites