19CH98 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 De poképlayerchallenge Maximum aantal punten: 150 Alle landen: 150 Per tien landen minder: -10 (dus ook bij één land) By: @Nom de Guerre Het doel Love it or hate it, we hebben allemaal op z'n minst wel eens gehoord van Pokémon. De slogan van dat spel is even eenvoudig als iconisch; gotta catch 'em all. Dat leek ons wel een aardige uitdaging om in FM toe te passen. In plaats van je pokédex vol te maken, probeer je nu van alle nationaliteiten in het spel een speler te halen en die ten minste in twintig officiële wedstrijden mee te laten doen. De regels Er is geen tijdslimiet, je mag zoveel seizoenen de tijd nemen als je wil; Dubbele en driedubbele nationaliteiten tellen uiteraard ook dubbel of driedubbel mee; Een speler moet in minstens twintig officiële wedstrijden meedoen, competitie-, beker- of internationale clubduels tellen allemaal; Er is geen minimum aantal minuten dat een speler moet maken, iemand twintig keer vlak voor tijd laten invallen is prima; Houd je voortgang bij in dit topic en eventueel via een scratchmap zoals deze; Indien gevraagd door een moderator, maak je even een screenshot van de geschiedenis van een speler en diens paspoort(en). De scores De puntentelling is heel eenvoudig. Lukt het je om elke FM nationaliteit 20 duels te laten spelen dan verdien je 150 punten. Vervolgens verlies je 10 punten voor elke tien nationaliteiten die je mist. Mis je slechts één land dan krijg je dus 140 punten maar mis je er elf dan loopt dat aantal al terug naar 130, etc.. Voor de voortgang hebben we een Excel-sheet gecreëerd, hierbij hoef je alleen maar de naam van je speler in te geven en de scores worden automatisch bijgehouden, inclusief de bonuspunten: Pokeplayerchallenge - ManUtd Edition.xlsx36 kB · 64 downloads Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 22 oktober 2023 Share Geplaatst 22 oktober 2023 Voor de grap even gekeken wat er bij mij in de eredivisie rondloopt met 3 nationaliteiten: Diant Ramaj : Duitsland/Kosovo/Albanië Ismael Saibari : België/Marokko/Spanje Ryan Thomas : Nederland/Nieuw-Zeeland/Engeland Garany Kuol : Australië/Zuid-Sudan/Egypte Philippe Sandler : Zuid-Afrika/Nederland/VS Brayann Perura : Frankrijk/Congo/Angola Elayis Tavsan : Nederland/Turkije/Suriname Kian Fitz-Jim: Nederland/Suriname/Hong Kong Richie Omorowa : Zweden/Nigeria/Ivoorkust Agustin Anello : VS/Italië/Argentinië Charles Andreas Brym : Canada/Frankrijk/Togo Loreintz Rosier: Frankrijk/Guadeloupe/Portugal Jamal Amofa: Ghana/Nederland/Suriname Simon Falette : Frankrijk/Frans-Guyana/Guyana Faiz Mattoir : Comoren/Frankrijk/Mayotte Mathew Ryan : Australië/Engeland/Schotland Bruno Martens Indi : Nederland/Portugal/Guinee-Bissau Fodé Fofana Nederland/Guinee/Rusland Toni Domgjoni : Kosovo/Zwitserland/Kroatië Zidane Iqbal : Irak/Pakistan/Engeland Modibo Sagnan : Burkina-Faso/Mali/Frankrijk Mohamed Sankoh : Nederland/Engeland/Sierra Leone Marko Vejinovic : Nederland/Bosnië/Servië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 23 oktober 2023 Share Geplaatst 23 oktober 2023 Als bedenker van de challenge kan ik dit jaar niet achterwege blijven. Manchester City heeft weer een kleine verbouwing gekregen en deze nationaliteiten mogen aan de bak tegen de kleinere goden. In lastigere wedstrijden mogen o.a. Ederson, Dias, Walker, De Bruyne, Silva en Haaland aan de bak. Ik hoop deze eerste seizoenshelft 31 nationaliteiten te kunnen afvinken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 24 oktober 2023 Share Geplaatst 24 oktober 2023 Seizoen 1 zit erop. Bij Ajax zit er ook genoeg . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 oktober 2023 Share Geplaatst 26 oktober 2023 Noam Emeran Frankrijk Guadeloup en Rwanda. Sowieso wel leuk FC Groningen met dubbele paspoorten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Zo'n baan als bondscoach kan ook wel voor leuke landen zorgen (zeker met Frankrijk). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 (bewerkt) 14 uur geleden zei Mordurette: Zo'n baan als bondscoach kan ook wel voor leuke landen zorgen (zeker met Frankrijk). Dat is zeker een aanrader voor deze challenge. Ik mag over een seizoen ook weer wat landen toevoegen door Frankrijk. Voor het lastige Zanzibar moeten jullie deze man hebben. Dit scheelt weer seizoenen lang wachten op een regen: Edit: In seizoen 2 de volgende landen kunnen afstrepen: Tsjechië Slowakije Turkije Sierra Leone Kenia Zuid-Soedan Ivoorkust Libië Jordanië Syrië Hong Kong Australië Mexico 30 oktober 2023 bewerkt door FMNOOB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 31 oktober 2023 Share Geplaatst 31 oktober 2023 In januari 2024 de volgende kunnen afstrepen met FC Groningen Nederland Noorwegen Zweden Kaapverdië Curacao Iran Suriname Eritrea Duitsland Italië Frankrijk Rwanda Guadeloup Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Deze is ook interessant voor de challenge! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 5 november 2023 Share Geplaatst 5 november 2023 (bewerkt) Via Ajax - Noord-Macedonië - België/Marokko - Tanzania/Zanzibar - Israël - Centraal Afrika - Jamaica - Venezuela/Colombia Via Frankrijk - Haïti/Frans Guyana - Burkina Faso - Benin - Kameroen - Senegal - Angola/Congo-Kinshaha - Congo-Brazzaville - Mauritanië - Guadeloupe/Guinee - Mali Edit: Baskenland nog als bonus Seizoen 3 is dicht bij een eind. Frankrijk heeft mij echt veel landen in Afrika cadeau gegeven als bondscoach. Eens zien na het WK of er een ander land beschikbaar is met veel nationaliteiten. Het gaat hard op dit moment. 5 november 2023 bewerkt door FMNOOB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Moet dit in 1 game of mag het ook in meerdere? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Seizoen 1 zit erop! Antigua & Barbuda, Argentinië, Barbados, België, Bermuda, Brazilië, Comoren, Cuba, Curaçao, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Egypte, Engeland, Finland, Gambia, Ghana, Guyana, Hongarije, Ierland, IJsland, India, Ivoorkust, Jamaica, Kosovo, Kroatië, Mauritius, Nederland, Nigeria, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oostenrijk, Portugal, Qatar, Saint Kitts and Nevis, Saoedi-Arabië, Schotland, Spanje, VS, Wales, Zuid-Afrika en Zwitserland zijn afgevinkt. 44 nationaliteiten in het eerste jaar en via het bondscoachschap van Frankrijk ben ik voor 24 andere landen onderweg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 6 november 2023 Auteur Share Geplaatst 6 november 2023 1 uur geleden zei MisterX: Moet dit in 1 game of mag het ook in meerdere? In 1 savegame Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Daar gaan we... Gustavo Dulanto, Peru en Italië Darko Velkovski, Noord-Macedonië Ronan Pluijmen, Thailand en Nederland Ippei Shinozuka, Rusland Powell Obinna Obi, Nigeria en Japan Masilake Phohlongo, Zuid-Afrika Jaami Qureshi, Maleisië, Iraq, Engeland In de reserves loopt een Duitse Amerikaan rond en allerhande Afrikaans gepeupel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Met Marvin Peersman België en Ghana en Nicolai Jorgensen Denemarken weer 3 landen weten af te strepen. Kijken of we weer wat pareltjes kunnen halen in de zomer Heb nu : Thymen Blokzijl Nederland Isak Määtä Noorwegen/Zweden Laros Duarte Nederland/Kaapverdië Leandro Bacuna Nederland/Curacao Daleho Irandust Iran/Zweden Ricardo Kishna Nederland/Suriname Paulos Abraham Zweden/Eritrea Lennart Moser Duitsland Luciano Valente Nederland/Italie Noam Emeram Fransman/Guadeloup/Rwanda Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 11 november 2023 Share Geplaatst 11 november 2023 Op 9-10-2023 om 16:31 zei 19CH98: De poképlayerchallenge Maximum aantal punten: 150 Alle landen: 150 Per tien landen minder: -10 (dus ook bij één land) By: @Nom de Guerre Het doel Love it or hate it, we hebben allemaal op z'n minst wel eens gehoord van Pokémon. De slogan van dat spel is even eenvoudig als iconisch; gotta catch 'em all. Dat leek ons wel een aardige uitdaging om in FM toe te passen. In plaats van je pokédex vol te maken, probeer je nu van alle nationaliteiten in het spel een speler te halen en die ten minste in twintig officiële wedstrijden mee te laten doen. De regels Er is geen tijdslimiet, je mag zoveel seizoenen de tijd nemen als je wil; Dubbele en driedubbele nationaliteiten tellen uiteraard ook dubbel of driedubbel mee; Een speler moet in minstens twintig officiële wedstrijden meedoen, competitie-, beker- of internationale clubduels tellen allemaal; Er is geen minimum aantal minuten dat een speler moet maken, iemand twintig keer vlak voor tijd laten invallen is prima; Houd je voortgang bij in dit topic en eventueel via een scratchmap zoals deze; Indien gevraagd door een moderator, maak je even een screenshot van de geschiedenis van een speler en diens paspoort(en). De scores De puntentelling is heel eenvoudig. Lukt het je om elke FM nationaliteit 20 duels te laten spelen dan verdien je 150 punten. Vervolgens verlies je 10 punten voor elke tien nationaliteiten die je mist. Mis je slechts één land dan krijg je dus 140 punten maar mis je er elf dan loopt dat aantal al terug naar 130, etc.. Voor de voortgang hebben we een Excel-sheet gecreëerd, hierbij hoef je alleen maar de naam van je speler in te geven en de scores worden automatisch bijgehouden, inclusief de bonuspunten: Pokeplayerchallenge - ManUtd Edition.xlsx36 kB · 64 downloads Moet deze Challenge in 1 loopbaan? Ik heb namelijk mijn Journeyman lopen, maar begin daarnaast ook met een nieuwe game. Mag je die combineren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 11 november 2023 Auteur Share Geplaatst 11 november 2023 1 uur geleden zei FCGPeter: Moet deze Challenge in 1 loopbaan? Ik heb namelijk mijn Journeyman lopen, maar begin daarnaast ook met een nieuwe game. Mag je die combineren? In dezelfde savegame Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 12 november 2023 Share Geplaatst 12 november 2023 Mocht je een super grote database gekozen hebben én extra spelers ingeladen hebben van Noord-Amerika... Dan is deze kerel wel een hele leuke voor de challenge. Zijn naam? Kristian Javier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xJordinosaur Geplaatst 14 november 2023 Share Geplaatst 14 november 2023 Halverwege seizoen twee met Bournemouth Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 november 2023 Share Geplaatst 15 november 2023 Januari 2025 Jamie Cumming Engeland Justin Che VS , Duits , Kameroen Denis Huseinbasic Duits , Bosnië Thomas Suslov Slowakije Liam Cullen Wales Claudio Echeverri Argentinïe Doorgestreept had ik al afgevinkt maar er wel bij gezet mocht iemand die nog nodig hebben. Che voor veel clubs wel een mooie optie om 3 landen ineens af te vinken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 16 november 2023 Share Geplaatst 16 november 2023 Gaat nog niet zo hard na drie seizoen, maar ik had ook niet anders verwacht. 1. Nederland - Philip Brittijn 2. Turkije - Basar Önal 3. Kaapverdië - Jeffry Fortes 4. Brazilië - Rio Hillen 5. Canada - Simon Colyn 6. Irak - Blnd Hassan 7. Marokko - Anis Yadir 8. Syrië - Hozan Osman 9. Zuid-Afrika - Tristan van Gilst Overigens is Hassan een aanrader voor kleine clubs op een lager niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 17 november 2023 Share Geplaatst 17 november 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 Dit is wel interessant om eens bij te gaan houden! Als ik de regels goed interpreteer mogen niet meerdere spelers uit hetzelfde land de 20 wedstrijden aantikken om zo het land af te vinken? Dan gaat mijn aanvaller uit Togo in ieder geval geen minuten meer maken en dien ik mijn Japanner nog een jaar te huren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 3 uur geleden zei Cervantes: Dit is wel interessant om eens bij te gaan houden! Als ik de regels goed interpreteer mogen niet meerdere spelers uit hetzelfde land de 20 wedstrijden aantikken om zo het land af te vinken? Dan gaat mijn aanvaller uit Togo in ieder geval geen minuten meer maken en dien ik mijn Japanner nog een jaar te huren. Uiteraard mogen zij gewoon minuten maken maar om de speler af te vinken moet één speler minimaal 20 wedstrijden spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 november 2023 Share Geplaatst 19 november 2023 In maart weer twee spelers erbij Maxim Gullit Nederland , Suriname , Kroatië Jovan Mijatovic Servië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten