Mordurette Geplaatst 14 mei Share Geplaatst 14 mei 2 uur geleden zei Oerlie: Op zoek naar een save die redelijk rap gaat, bij voorkeur een van de europese topcompetities met een ploeg met potentie. Liefst wel op het hoogste niveau. Southampton, Boavista, Stuttgart, Lyon, Lazio, Fiorentina. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 14 mei Share Geplaatst 14 mei Thanks heren, het is Bologna geworden. Sluit mooi aan met dat ik in Augustus zelf naar Bologna vertrek haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 14 mei Share Geplaatst 14 mei 11 minuten geleden zei Oerlie: Thanks heren, het is Bologna geworden. Sluit mooi aan met dat ik in Augustus zelf naar Bologna vertrek haha Nice, houd ons op de hoogte! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 16 mei Share Geplaatst 16 mei Naar aanleiding van de podcast met het narratief heb ik wel even zin om een nieuwe save op te pakken. Het hoeft van mij geen hele lange save te worden, maar heb even zin om weer wat op te bouwen ipv op spatiebalk te rammen in Noord-Macedonie. Ik merkte dat vooral de uitdagingen met kampioenschappen mij wel enthousiast maakte om een nieuwe save te starten. Ik kwam zelf op de volgende ideeen. Ten in a row Met een club dat niet Celtic of Rangers is ervoor zorgen dat ik de eerste ploeg ben die het wel voor elkaar krijgt om 10x achter elkaar kampioen te worden in Schotland. Zo uit mijn hoofd weet ik dat beide ploegen 1x op de rand van een ten in a row gestaan hebben maar dat Rangers het niet lukte omdat ene Wim Jansen na 9x Rangers het kampioenschap pakte met Celtic. Celtic heeft met het faillisement van Rangers ook een reeks van 9 landskampioenschappen gehad, maar Gerrard pakte de titel met Rangers om dit te voorkomen. Celtic heeft hem nu 2x op rij gepakt dus hier zou ik op bijna elk niveau kunnen beginnen, maar de uitdaging is dus wel om binnen 8 seizoenen kampioen te worden als Rangers niet eerder kampioen wordt. Dan zit er minder haast bij. Een club uit Edinburgh, Aberdeen, , Kilmarnock of Motherwell gaat het dan worden zodat ik het combineren met een Big Brother challenge. Dundee heeft ook 1 titel maar met een stadion van 11.775 is dat doel denk ik wel vrij makkelijk te halen. De rest heeft een stadion van 15.000 of meer. Quebrando o tradicional top 3 Dan door naar Portugal. Hier zijn er slechts twee teams die naast Benfica, Porto en Sporting de titel hebben gepakt. Boavista en Belenenses. Het idee hier is om de titel in dit land te gaan pakken met zoveel mogelijk verschillende teams of met zoveel mogelijk ploegen uit een andere stad dan Porto of Lissabon. Dat is namelijk nog nooit voorgekomen. Om er een einddoel aan te koppelen wil ik proberen dat elke club op het hoogste niveau ooit een titel heeft gepakt. Misschien ga ik hier nog een extra challenge aan koppelen om het het sprookje helemaal af te maken. Ik ga proberen dat minstens een van de drie traditionele top 3 teams degradeert. Reprendre la couronne AS Saint-Etienne was van 1981 tot en met 2022 als enige de recordkampioen in Frankrijk. Toen werd PSG kampioen en kwam het gelijk met Saint Etienne. Het idee is hier om het record weer in handen te krijgen met Saint-Etienne. Daarnaast wil ik dan het record van 7 landstitels op rij van Lyon verbreken. De grote rivaal van AS Saint-Etienne. Saint-Etienne moet weer gekroond worden tot de grootste club van Frankrijk. Het idee hier is om dat wel te doen met een extra uitdaging door alleen Fransen of alleen de eigen jeugd te gebruiken. Oostenrijk De competitie die wordt gedomineerd door een Red Bull club. Dat kan natuurlijk niet. Vooral niet aangezien er ook een club in de piramide actief is die werd overgenomen door Red Bull en daardoor eigenlijk stopte met bestaan. Gelukkig hadden een paar supporters andere ideeen en richtten in 2005 SV Austria Salzburg op. Dezelfde naam als hoe Red Bull Salzburg voorheen heette. Inmiddels actief in de Erste Liga sinds 2011 op een uitstapje in het seizoen 2015/2016 na. Doel hier wordt om kampioen te worden en te laten zien dat SV Austria Salzburg er nog steeds is. Misschien dat ik deze challenge dan hierna wil gaan uitbouwen door in elke land waar een Red Bull club actief is kampioen te worden met de ploeg die overgenomen is door Red Bull. Ik weet niet zeker of er in elk land nog zo'n ploeg is, maar in Duitsland is dit in ieder geval mogelijk. Ik weet zelf nog niet helemaal wat ik ga doen, maar ik ben ook wel benieuwd of jullie ideeen hebben over meer van dit soort uitdagingen en misschien start ik daar dan wel mee. Zo niet dan hoop ik dat dit een beetje inspiratie is voor anderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 16 mei Share Geplaatst 16 mei Welkom op het prachtige eiland Kreta, waar de zon altijd schijnt en de zee azuurblauw is. Dit is niet zomaar een plek; dit is de thuisbasis van OFI Kreta, de voetbalclub met een onafhankelijk karakter die wacht op jouw leiderschap om de Griekse voetbalwereld op z’n kop te zetten. Je hebt Athene en Saloniki. Grote namen, prestigieuze clubs. Maar waar is de spanning als je de weg van de minste weerstand kiest? Hier op Kreta hebben we een uitdaging voor je die even groot is als het eiland zelf. OFI Kreta heeft nog nooit een landstitel gewonnen en het is tijd om geschiedenis te schrijven. Dit is jouw kans om de gevestigde orde te verstoren en een nieuwe kampioen te kronen. Onder leiding van de legendarische Nederlander Gène Gerards, die maar liefst vijftien jaar aan het roer stond, heeft OFI Kreta zijn sporen verdiend. Gerards, de langstzittende manager in de geschiedenis van het Griekse voetbal, zette de standaard voor toewijding en succes. Durf jij deze erfenis te evenaren of zelfs te overtreffen? Stap in de schoenen van de manager van OFI Kreta en breng het eiland naar de top. De club heeft een trouwe schare fans die dromen van glorie, en jij kunt de held zijn die hun dromen waarmaakt. Ontwikkel lokale talenten, voer slimme transfers uit en bouw een team dat de concurrentie uit de grote steden doet verbleken. Met OFI Kreta krijg je niet alleen de kans om een club te leiden, maar ook om deel te worden van een gemeenschap die leeft voor voetbal. Laat je strategieën en tactieken los op de Griekse Super League en leid deze underdog naar het sportieve succes waar ze zo naar hunkeren. Voel je de roep van Kreta? Zet dan je game aan, kies OFI Kreta en begin aan het avontuur van je leven. Het eiland wacht op zijn nieuwe held. Ben jij die mythische held? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 16 mei Share Geplaatst 16 mei 1 uur geleden zei Nom de Guerre: Welkom op het prachtige eiland Kreta, waar de zon altijd schijnt en de zee azuurblauw is. Dit is niet zomaar een plek; dit is de thuisbasis van OFI Kreta, de voetbalclub met een onafhankelijk karakter die wacht op jouw leiderschap om de Griekse voetbalwereld op z’n kop te zetten. Je hebt Athene en Saloniki. Grote namen, prestigieuze clubs. Maar waar is de spanning als je de weg van de minste weerstand kiest? Hier op Kreta hebben we een uitdaging voor je die even groot is als het eiland zelf. OFI Kreta heeft nog nooit een landstitel gewonnen en het is tijd om geschiedenis te schrijven. Dit is jouw kans om de gevestigde orde te verstoren en een nieuwe kampioen te kronen. Onder leiding van de legendarische Nederlander Gène Gerards, die maar liefst vijftien jaar aan het roer stond, heeft OFI Kreta zijn sporen verdiend. Gerards, de langstzittende manager in de geschiedenis van het Griekse voetbal, zette de standaard voor toewijding en succes. Durf jij deze erfenis te evenaren of zelfs te overtreffen? Stap in de schoenen van de manager van OFI Kreta en breng het eiland naar de top. De club heeft een trouwe schare fans die dromen van glorie, en jij kunt de held zijn die hun dromen waarmaakt. Ontwikkel lokale talenten, voer slimme transfers uit en bouw een team dat de concurrentie uit de grote steden doet verbleken. Met OFI Kreta krijg je niet alleen de kans om een club te leiden, maar ook om deel te worden van een gemeenschap die leeft voor voetbal. Laat je strategieën en tactieken los op de Griekse Super League en leid deze underdog naar het sportieve succes waar ze zo naar hunkeren. Voel je de roep van Kreta? Zet dan je game aan, kies OFI Kreta en begin aan het avontuur van je leven. Het eiland wacht op zijn nieuwe held. Ben jij die mythische held? Je weet het aardig te verkopen chef. Toch neigt dit wel weer iets te veel naar hetzelfde als ik al in Noord-Macedonie aan het doen ben. Alleen dan zou ik overnieuw beginnen. Dat heb ik ook een beetje met mijn eigen ideeen in Schotland en Frankrijk. Wel bedankt voor de suggestie! Ben wel fan geworden van het idee om in Portugal de hele boel over hoop te gooien. Beetje clubhoppen wat ik eigenlijk nooit doe en als einddoel proberen de top 3 te laten degraderen. Bij de ene ploeg weg gaan na een kampioenschap en daarna eens een tijdje wat langer blijven. Ook kan ik dan de save weer makkelijk op zij leggen wanneer ik switch van club. Dus dat gaat hem worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 16 mei Share Geplaatst 16 mei 4 Capital challenge In de meeste voetballanden wordt voetbal gedomineerd door clubs uit de hoofdstad van dat land. Maar in 4 landen is dit anders. 1. In Schotland was de laatste kampioen uit Edinburgh uit 1960 (Hearts) 2. In Duitsland was de laatste Berlijnse kampioen in 1969 (Vörwarts Berlin) 3. In Turkije won de laatste keer een ploeg uit Ankara in 1949 (Ankaragüzü) 4. In Wales won er nog nooit een ploeg uit Cardiff de titel Je doel: Wordt kampioen met een ploeg uit alle 4 de hoofdsteden. Of je kiest er eentje en varieert juist Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 17 mei Share Geplaatst 17 mei 17 uur geleden zei bas huijsmans: proberen de top 3 te laten degraderen Hier vooral benieuwd naar, hoe gaat de aanpak zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 17 mei Share Geplaatst 17 mei Ik wil in de Engelse Championship starten maar zit (uiteraard) te twijfelen tussen volgende clubs: Leeds Utd Southampton Middlesbrough Sunderland Blackburn Rovers Sheffield Wednesday Birmingham Iemand ervaring met één van bovenstaande clubs? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 17 mei Share Geplaatst 17 mei 22 minuten geleden zei De Raam: Hier vooral benieuwd naar, hoe gaat de aanpak zijn? Het plan dat ik in eerste instantie had is een beetje veranderd omdat ik zonder diploma's en zonder club begonnen ben nu, maar het blijft nog wel een beetje hetzelfde. In eerste instantie wou ik met een ploeg starten die al actief was op het hoogste niveau en die als 4e ploeg als topploeg tussen de top 4 nestelen. Bij voorkeur als dé topploeg van Portugal, zodat zij ervoor kunnen zorgen dat er altijd een team buiten de CL valt en hun reputatie en financiën dus een klap krijgt. Dit gedeelte is nu dus een beetje weg gevallen omdat ik laag begin. Nu ga ik dit doen door een kleine club op te bouwen of om stappen te zetten en dus bij een club terecht te komen die al op het hoogste niveau actief is. De eerste manier is er eentje van de langere adem, omdat het gewoon even duurt voordat je een fundering hebt staan. Bij de tweede is die fundering er al meer bij sommige clubs zoals een Braga of Vitoria. Nu ik dit zo uit type is het misschien juist handig om Europees niet te snel succes te boeken zodat Portugal niet al te hoog komt te staan op de coëfficientenranglijst en ze het dus met 2 of 3 CL tickets moeten doen. Als er dan een vierde topclub is gecreëerd dan wil ik gewoon switchen naar een nieuwe ploeg om kampioen te worden. Hoe en wat dit precies gaat, weet ik nog niet omdat ik het spelplezier in de save wel voorop wil houden. Misschien bouw ik nog een topclub, misschien bouw ik de reputatie niet veel verder dan een subtopclub. Waar het dan een beetje op wachten wordt is dat een van de 3 topclubs een beetje gaat af zakken en wordt dat mijn eerste target om eruit te werken. Wie weet keer ik een keer terug naar een club waar ik al geweest ben om dan de spelers van het eerste target op te kopen en spelers te verhuren aan clubs er om heen om ze echt tegen te zitten. Misschien is het ook nodig om die club weer iets naar voren te helpen. Echt een idee hoe ik dit wil gaan doen heb ik nog niet echt. Denk dat het een kwestie van timing is om te profiteren van het afzakken van een van de 3 topploegen. Denk dat het vooral belangrijk is om 1 of 2 topploegen extra te creëren zodat de top 3 geen foutjes kan maken en enkele slechte seizoenen gaat krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 17 mei Share Geplaatst 17 mei Zojuist zei Steels: Ik wil in de Engelse Championship starten maar zit (uiteraard) te twijfelen tussen volgende clubs: Leeds Utd Southampton Middlesbrough Sunderland Blackburn Rovers Sheffield Wednesday Birmingham Iemand ervaring met één van bovenstaande clubs? Blackburn Blackburn heeft wel struggles qua financiën denk ik omdat hun eigenaren niet heel gul zijn. Maar daar tegenover staat wel dat ze Sammie Szmodics hebben. Topscorer van de Championship vanaf nummer 10 in een team dat 19e is geëindigd.. Ze hebben een goede opleiding (Adam Wharton heeft bijv. in de winter een flinke transfer gemaakt naar Crystal Palace en draait daar direct heerlijk mee). Daarnaast zijn zij 1 van de 2 Premier League kampioenen die niet uit de top 6 komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vlietje Geplaatst 20 mei Share Geplaatst 20 mei Ik ben aant twijfelen met welke club te starten in de League One. Twijfel tussen Blackpool, Oxford, Reading, Peterborough, Wigan, Barnsley en Bristol Rovers. Met wie zouden jullie gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 20 mei Share Geplaatst 20 mei 10 minuten geleden zei vlietje: Ik ben aant twijfelen met welke club te starten in de League One. Twijfel tussen Blackpool, Oxford, Reading, Peterborough, Wigan, Barnsley en Bristol Rovers. Met wie zouden jullie gaan Wigan. Terugbrengen naar de Premier League, club gezond maken en vervolgens proberen op te bouwen richting stabiel Europees voetbal en dan eventueel de titel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 21 mei Share Geplaatst 21 mei 7 uur geleden zei vlietje: Ik ben aant twijfelen met welke club te starten in de League One. Twijfel tussen Blackpool, Oxford, Reading, Peterborough, Wigan, Barnsley en Bristol Rovers. Met wie zouden jullie gaan Reading. Zelfde reden als hierboven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vlietje Geplaatst 21 mei Share Geplaatst 21 mei 17 uur geleden zei Michaelinho*: Wigan. Terugbrengen naar de Premier League, club gezond maken en vervolgens proberen op te bouwen richting stabiel Europees voetbal en dan eventueel de titel. 10 uur geleden zei Steels: Reading. Zelfde reden als hierboven Bedankt voor jullie reacties. Is uiteindelijk Charlton Athletic geworden. Grootste club van Londen worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genkie_06 Geplaatst 21 mei Share Geplaatst 21 mei Ik ben op zoek naar wat afleiding in nieuwe save, mss beetje FM dip te pakken momenteel. Ben meer op zoek naar een club met potentieel of gevallen topclub of nieuwe rising star en dat meer in een kleiner voetballand zoals Slovakije, Bulgarije, Kroatië. Heb het gevoel dat ik altijd meer richting een groter land trek, dus wil wel eens iets nieuws proberen... Iemand een gouden tip? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 21 mei Share Geplaatst 21 mei (bewerkt) 2 uur geleden zei Genkie_06: Ik ben op zoek naar wat afleiding in nieuwe save, mss beetje FM dip te pakken momenteel. Ben meer op zoek naar een club met potentieel of gevallen topclub of nieuwe rising star en dat meer in een kleiner voetballand zoals Slovakije, Bulgarije, Kroatië. Heb het gevoel dat ik altijd meer richting een groter land trek, dus wil wel eens iets nieuws proberen... Iemand een gouden tip? Grasshopper in Oostenrijk Zwitserland. Vervallen topclub in eigen land. Als je wil bouwen aan een club die uit nood op eigen jeugd is aangewezen is Zilina ook een gave ploeg. In Kroatië heb je met Lokomotiva een leuk team waarbij je Dinamo van de troon kan stoten als kleine zusterploeg. 21 mei bewerkt door Mordurette Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 21 mei Share Geplaatst 21 mei 53 minuten geleden zei Mordurette: Grasshopper in Oostenrijk. Vervallen topclub in eigen land. Als je wil bouwen aan een club die uit nood op eigen jeugd is aangewezen is Zilina ook een gave ploeg. In Kroatië heb je met Lokomotiva een leuk team waarbij je Dinamo van de troon kan stoten als kleine zusterploeg. Grasshopper in Zwitserland . @Genkie_06 Je kan ook kijken naar Wisla Krakow. Gedegradeerd naar het 2e niveau in Polen 2 (?) jaar geleden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 21 mei Share Geplaatst 21 mei 1 uur geleden zei Michaelinho*: Grasshopper in Zwitserland . @Genkie_06 Je kan ook kijken naar Wisla Krakow. Gedegradeerd naar het 2e niveau in Polen 2 (?) jaar geleden. Jezus, wat slecht van me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martijn1705 Geplaatst 24 mei Share Geplaatst 24 mei Afgelopen week weer een reis door het Verenigd Koninkrijk mogen maken. Wedstrijden gezien van Hearts en Hibernian (handig als je in Edinburgh bent en ze spelen beide thuis). Rondleiding gehad bij Manchester United. Daarna nog Arsenal oud en nieuw bezocht. Ook het boek FC Londen is uit, dus dat geeft ook voeding voor inspiratie van een game. Maar natuurlijk start je niet op het hoogste tenzij je een grote carrière hebt gehad. In Edinburgh heb je naast de twee eerder genoemde clubs ook Edinburgh FC en The Spartans. Torquay of Bath zijn de clubs waar ik nu mee wil beginnen. Enerzijds omdat ik daar geweest, anderzijds laag niveau. Mochten ze ooit weer promoveren dan is Dulwich Hamlet ook een optie. (Kende de club via een novelle hier en het wordt ook in het boek vernoemd dus daar ook even langs geweest). Waar ik zeker een carrière mee ga starten op de lange termijn is met de Spor. Ik kijk graag naar de slimste mens in België, de compilatiefilmpjes en een van de juryleden Rik Verheije heeft samen met een vriend Sam Kerckhofs een voetbalclub gekocht. Net zoals Wrexham bijvoorbeeld. Ik heb dat een beetje gevolgd. Ze waren bezig met de play-off in België, deze is na 1 wedstrijd gespeeld te hebben stil gelegd. Deze keer niet omdat er bekertjes op het veld waren gegooid, maar omdat de licentie van onder andere KV Oostende was ingetrokken. Hierdoor promoveerde de Spor (Sporting Hasselt), samen met Jong Cercle Brugge, Lyra-Lierse en Middelbeke naar de eerste Nationale en wordt de eindronde niet uitgespeeld. Dit wordt een save als de promoties verwerkt zijn in MU-update of in FM 25. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Comandante Geplaatst 2 juni Share Geplaatst 2 juni Zware fm dip gehad.. heel zwaar. Nu begint het weer beetje te kriebelen om de game weer aan te slingeren. Nu zat ik te denken.. tottenham. iemand ervaring met tottenham? Aanrader om mee te beginnen? Of toch een andere team? Let me know! Alvast bedankt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 2 juni Share Geplaatst 2 juni @Willem heeft meerdere keren een leuke Spurs game gehad. Check deze novelle van het jaar nominatie uit FM23: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 2 juni Share Geplaatst 2 juni 58 minuten geleden zei Comandante: Zware fm dip gehad.. heel zwaar. Nu begint het weer beetje te kriebelen om de game weer aan te slingeren. Nu zat ik te denken.. tottenham. iemand ervaring met tottenham? Aanrader om mee te beginnen? Of toch een andere team? Let me know! Alvast bedankt. Geweldige ploeg natuurlijk, zal ook @Willem beamen. In Engeland heb je genoeg concurrentie en toch is het goed te doen om een sterke ploeg te bouwen en (eindelijk) prijzen te winnen met the Spurs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Comandante Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni 9 uur geleden zei neva: @Willem heeft meerdere keren een leuke Spurs game gehad. Check deze novelle van het jaar nominatie uit FM23: Ik ga hem is checken! Bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Comandante Geplaatst 3 juni Share Geplaatst 3 juni 8 uur geleden zei MNie: Geweldige ploeg natuurlijk, zal ook @Willem beamen. In Engeland heb je genoeg concurrentie en toch is het goed te doen om een sterke ploeg te bouwen en (eindelijk) prijzen te winnen met the Spurs Paar fm's geleden leuke game had met de spurs tijden met Assou-Ekotto, modric ect. Denk dat het toch wel spurs word, alleen ken ik de spelers nu wat minder dan vroeger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten