Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Journeyman around the world Centraal Afrikaanse Republiek

Djurovski

Aanbevolen berichten

Een zeer overtuigende titel gepakt, gefeliciteerd! Ik snap je afweging maar voor de challenge is het inderdaad misschien beter direct te vertrekken. Ik ben toch ook wel benieuwd hoe veel landen je uiteindelijk gaat afwerken in deze game.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gtIE8MP.png

Het is een tijd geleden maar heb deze weer eens opgepakt. Focus blijft voorlopig wel op Groningen liggen dus geen idee hoe vaak ik ga updaten in deze de komende tijd. Ook ben ik aardig wat updates kwijt geraakt. Ik zal even beknopt het vervolg geven nadat ik ontslag had genomen in Luxemburg. De volgende bestemming werd....

1GW5oCm.png

De Belmopan Bandits uit Belize. Hierdoor mocht ik voor het eerst Midden Amerika aandoen. Het kleine landje heeft 1050 militairen en dat zijn er toch weer 150 meer dan Luxemburg heeft. En het mooie was ik mag toch Champions League gaan spelen. Namelijk die van de CONCACAF. En deze Champions League is verdeeld in diverse zone's zodat wij niet meteen ploegen uit de US of A of Mexico treffen. Wij zaten in de Midden Amerikaanse zone. Met tegenstanders uit Honduras , El Salvador , Guatemala en Nicaragua. We wisten verrassend de poule te overleven als nummer 2 en kwamen toen in een play off wedstrijd te staan tegen CSD Municipal afkomstig uit Nicaragua. Ondertussen had ik de openingsstage gewonnen in de competitie en mocht ik al weer verder gaan. Maar door een 2-3 overwinning in Nicaragua leek de volgende ronde van de CL dichtbij en zou ik eventueel de closing stage ook wel willen spelen. Echter gingen wij in eigen huis hard onderuit met 0-3 en was het toch al weer tijd om de koffers te pakken

xMX5WJu.png

Kaapverdië was de volgende bestemming. Terug naar Afrika dus hoewel het diverse eilanden zijn voor de kust van Senegal. Kaapverdië of de Kaapverdische eilanden ofwel Cabo Verde hebben weer 150 soldaten meer dan Belize en hebben dus 1200 actieve militairen. Ik werd aangenomen bij Sporting Clube de Praia. Veel ploegen zijn vernoemd naar ploegen uit Europa of Zuid Amerika en dan vooral Brazilië. Helaas heb ik hier voor het eerst te maken gehad met een slechte Database. Ik speelde wel wedstrijden maar het schema en de stand werden niet aangepast. Ik bleef in principe in het oude seizoen zitten. Helaas heb ik niet weten te fixen en dus besloten om maar ontslag te nemen en dit land helaas te verlaten zonder een prijs. Maar goed hierdoor kon ik een lange vlucht maken naar het oosten. En met een klein vliegtuigje wist ik van een grote luchthaven te landen op een kleiner landje. Wat nog niet zo heel erg lang onafhankelijk is ( 22 jaar in het echt ) Kunnen jullie het raden wat de volgende bestemming wordt?

O8pplUj.png

@delichris We pakken deze ook langzaam weer eens op

@ElMarcos Ondertussen zijn we weer wat verder gegaan en pakken we deze langzaam weer op

@Marius Europees voetbal was wel leuk geweest maar een grote prijs pak je niet snel met zo'n club idd. Hexagon challenge is misschien wel leuk om er bij te doen maar dan wel bij betere landen. Zijn hem weer langszaam aan het opstarten 

@19CH98 Dank je wel. Pakken hem weer langzaam op

@Tim' Tijd niet gespeeld maar pakken hem weer op en dan zien we wel hoe ver we komen dit jaar

@Satioz @Vis @MNie @Tim Windt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zuY4688.png

Aangekomen op Dili de stad die zowel commercieel als cultureel gezien wordt als de belangrijkste stad van Oost-Timor. De Democratische republiek Oost Timor of Timor Leste is een land in zuid oost Azië en bestaat uit het oostelijke deel van  het eiland Timor , de eilanden Atauro , Jaco ,en de exclave Oecusse. Officieel is Oost Timor pas een land sinds 2002 en daarvoor was het 24 jaar bezet door Indonesië. In 1975 werd Oost Timor onafhankelijk. Maar direct erna viel Indonesië Oost Timor binnen en bezette het het eiland. En werd het de 27e provincie van Indonesië. Sinds 2002 werd het dan toch echt een eigen land

ugvkhlN.png

Met 50 meer militairen meer dan op de Kaapverdische eilanden is YMCA mijn nieuwe werkgever. 

gdVUxUj.png

yYoJzxx.png

Met een promovendus moet ik dus hopelijk voor succes zorgen

@delichris Ik ook

@Marius Qua leefstijl is dit genieten

@Tim Windt Dat denk ik ook

@Satioz thnx

@ElMarcos @19CH98 @Tim' @Vis @MNie 

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

P4RNywf.png

Behalve coach van YMCA ben ik ook bondscoach van Nigeria. Bij de Bahama's werd het niet wat ik verwacht had maar door mijn fijne trackrecord durfde de Super Eagles het wel met mij aan. Met twee wedstrijden voor de kwalificatie voor de African Cup of Nations op het programma stonden er twee wedstrijden op het programma.

z4yTy9T.png

Als eerste stond er een thuiswedstrijd tegen Niger op het programma. Met de onderstaande 11 beginnen wij aan de wedstrijd

lJGUO2C.png

bbaOrFn.png

Een complete slachting speelde zich af. De uitploeg had echt niets in te brengen. Het werd een walk in the park. Vervolgens speelden wij met dezelfde 11 uit tegen Mali

hFPo0Fp.png

Ook hier wisten wij vrij eenvoudig te winnen. En weten ons dus eenvoudig te kwaliciferen

CL8cPD8.png

@Marius Het is zeker een leuke club naam Hoewel het niets te maken heeft met betreffende nummer wat iedereen doet denken aan deze naam

@delichris Vermoed dat weinig mensen clubs uit Oost Timor kunnen opnoemen

@MNie @Satioz thnx

@Tim Windt @ElMarcos @19CH98  @Tim' @Vis

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

F7xlXxB.png

Met het gepromoveerde YMCA moet ik dus gaan kijken of we succes kunnen gaan boeken op Oost Timor. De ploeg komt ( zoals de meeste ploegen uit dit land ) uit de hoofdstad Dili. En is zowel cultureel als commercieel de belangrijkste stad van de club. De stad die in 1520 werd gesticht door de Portugezen werd al 1596 de hoofdstad ( destijds van Portugees Timor )

YMCA werd in 2006 opgericht en spelen hun wedstrijden in het nationale stadion van Oost Timor. Waar maximaal 5000 mensen naar binnen kunnen

YH7ZLn2.png

Geld is er niets of nauwelijks er was wel een redelijke pot voor de salarissen maar aangezien we hier met amateur contracten werken zegt dat niet veel. Wel kwam er een heel leger van nieuwe spelers naar de club. En nee ik ga jullie lastig vallen met ze allen te voorstellen want het zijn stuk voor stuk newgens en qua niveau niet te moeite waard om te noemen

ue39MEA.png

0DpZ0K5.png

We begonnen met wat oefenwedstrijden aangezien ik januari hier neer streek en de competitie pas in maart ging beginnen. Die voornamelijk door mijn assistent mocht worden afwerkt. Want ik had mijn plekje wel gevonden op Jesus Backside Beach. Tja je  moet ook herstellen van al die lange vluchten en fris aan de competitie te kunnen beginnen toch? De laatste twee wedstrijden nam ik dan wel voor mijn rekening. Hoewel ik niet veel verdien moet je zelfs hier soms toch werken voor je centen. Om vervolgens de eerste helft van de competitie te spelen

21ogi5D.png

w71ABoL.png

swPB5SY.png

En dat ging als promovendus meer dan prima mag ik zeggen. Alleen Aitana wist ons twee punten te ontfrutselen verder wisten wij alles te winnen inclusief een winst potje in de beker. Het ziet er dus goed uit

w5TFUYh.png

De regerend kampioen staat echter nog dicht bij ons en hebben wij nog niet tegen gespeeld. Dat beloofd nog wat voor het tweede deel van de competitie. 

@delichris Er is zeker wel wat mogelijk met Nigeria

@Marius Mogen zeker niet klagen

@ElMarcos @Satioz Thnx

@19CH98  @Tim' @Vis @Tim Windt @MNie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YfqAunj.png

Voordat we aan de twee helft van het seizoen beginnen met YMCA op Oost-Timor stond er op het einde van het seizoen ook een toernooi op het programma met Nigeria. Lekker actueel ook want we hebben het natuurlijk  over de Africa Cup of Nations die momenteel ook bezig is. Echter is deze in FM gewoon in de zomer. Het betekende voor ondergetekende weer lekker veel airmiles want tijdens het toernooi moest ik noodgedwongen op neer vliegen voor de laatste competitiewedstrijden op Oost Timor. Maar goed eerst maar eens de voorbereiding op de Africa Cup

Q4Gg0v6.png

Wij kwamen in een poule met Mali , Mozambique en Burkina Faso. Op papier een haalbare kaart. Zijn er nog verrassingen in de selectie? Jazeker

Ddoywin.png

s2KvhOg.png

Aantal namen weer terug van blessure en er zitten in FM best veel spelers die als tweede nationaliteit Nigeriaan hebben. Echter willen de meeste nog niet switchen wie dat wel deden is Habeeb Omobolaji "Bobby" Adekanye. Het grote talent wat voor veel grote Europese ploegen mocht spelen ( vooral in de jeugd ) en momenteel zowel in het echt als in deze game uitkomt voor GAE. Hij was bereid om gezien zijn leeftijd ( eind jaren 20 in game ) te kiezen als international. Niet de beste speler op welke positie dan ook maar gezien zijn inzetbaarheid op meerdere positie wel een prima speler om er bij te hebben. Een andere speler die ik heb kunnen overtuigen om uit te komen is misschien juist verrassend dat ik hem moest overtuigen want Victor Boniface had aangeven om voor België te willen gaan spelen. In deze save zit hij nog altijd bij Union SG want uitkomt op het tweede niveau in België. Een interland had hij nog niet gespeeld dus wil nu alsnog uitkomen voor zijn geboorte land. Op de voorbereiding van het toernooi spelen wij twee wedstrijden in Zuid Amerika en 1 in Afrika.

XnbmaTn.png

7xUhu2N.png

In Paraquay wisten we relatief makkelijk te winnen. En mochten Boniface als Bobby hun debuut maken als invaller. Vervolgens spelen wij in een andere tactiek tegen Bolivia ( de 4-2-2-2 van Groningen op het einde van het seizoen ) 

FpRjfK8.png

rXgmyN5.png

Het resultaat is zeker niet slecht. Hoewel de ploeg totaal gesloopt was op het einde. Maar goed speelden ook op een behoorlijke hoogte natuurlijk. Bobby maakte zijn eerste treffer voor ons, Tot slot speelden we nog een oefenwedstrijd in Ivoorkust.

Fe12lb0.png

5pwGYZH.png

Bij ons lukte alles bij de tegenstander een stuk minder maar zo naar het toernooi gaan is wel erg lekker natuurlijk en denk dat wij er klaar voor zijn,

@Marius Klopt we spelen maar 14 wedstrijden dus hoop hier in een half jaar klaar te kunnen zijn. 

@delichris We mogen zeker niet klagen

@MNie @Satioz @ElMarcos thnx

@19CH98  @Tim' @Vis @Tim Windt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

y26Ab5x.png

En dan de poulefase van de African Cup of Nations. Waar we mogen beginnen met een wedstrijd tegen Mali. In de kwalificatie hadden we al tegen hun gespeeld en gewonnen maar op een eindtoernooi zijn het toch weer wedstrijden opzich. We speelden een hele sterke wedstrijd en wisten deze mede door onze geweldenaar in de spits ook vrij eenvoudig te winnen

eAjISym.png

BisZ54G.png

Na deze goede start mag de minste van de drie toch geen problemen opleveren zou je zeggen. We spelen met de zelfde jongens als tegen Mali. En als ik zeg dat de kansen 0-37 was en op doel 0-12 en de uitslag maar 0-1 is dan verklaren jullie mij vast voor gek maar het is wel zo. We kregen de bal er maar niet in waar dat normaal gesproken geen probleem is. Het is Boniface die wel weet te scoren en zodoende ons toch drie punten opleverd.

LYaELcc.png

g8SE8yM.png

Never change a winning team zodoende staat er tegen Burkina Faso de zelfde 11 op het veld. Het werd een zeer doelpuntrijke wedstrijd ditmaal. Qua kansen en Xg waren wij heer en meester maar de ploeg uit Burkina Faso heeft niet de minste spelers op het veld staan en wisten zelfs drie maal tegen ons te scoren. De 1e was de 1-0 de 2e de 2-2 en de 3e de 3-3. In de laatste tien minuten weten wij ook nog twee keer te scoren en zodoende met 3-5 te winnen en als 1e in de poule te eindigen

LqHy2C7.png

OOiZRiU.png

BrOSNTc.png

@delichris We zijn iig goed gestart in de poulefase

@Marius Zeker fijn om er bij te hebben maar de concurrentie groot voorin

@MNie we mochten zeker niet klagen

@ElMarcos thnx

@19CH98  @Tim' @Vis @Tim Windt @Satioz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kDa0ggk.png

In de tweede ronde troffen wij Zuid Afrika, De opstelling kunnen jullie inmiddels wel bijna dromen toch? Never change a winning team behalve als het niet anders kan. Na een goede opening was het even schrikken toen we na een half uur 1-2 achter stonden maar wie hebben wij voorin lopen? Juist Osimhen. Dus ook deze wedstrijd werd gewonnen

7Mn99kP.png

QAc7DKl.png

In de volgende ronde dus Marokko. Een tegenstander van formaat in de kwartfinale zou je zeggen. Niets was minder waar , wij waren een stuk beter dan de Leeuwen van de Atlas. Met een 0-3 die hoger had kunnen en moeten uitvallen gaan wij door naar de halve finale waar Kaapverdië de tegenstander is

T9HfOgs.png

Een verrassende tegenstander dus. Kunnen zij het ons dan wel echt lastig maken?

qs1rpkb.png

2j1nUt0.png

Nee we walsen over hun heen en plaatsen ons dus voor de finale. En die spelen we tegen het gast land Ivoorkust. In de voorbereiding wisten we te winnen maar was het qua kansen gelijk op. De media heeft het dus al over een now or never finale dus de spanning zit er al goed op. En een finale werd het...

In de 11e minuut komen wij op voorsprong dankzij Onyedika. We zijn beter maar missen de kansen en op slag van rust is dan daar Konate die de gelijkmaker binnen schiet. Zuur momentje in de kleedkamer dus. Na 73 minuten schiet Guiagon Ivoorkust zelfs op 1-2. Lang kan het gastland er niet van genieten want Osimhen maakt een minuut later al weer gelijk. Verlengingen dus. In de 101e minuut komen wij op 3-2 door Awoniyi. Vlak na de break maakt Kessie er uit een strafschop weer 3-3 van. De wedstrijd gaat dus naar strafschoppen. En dat is altijd een loterij

PTpP2OR.png

OtEiGJc.png

1MYIzrs.png

Maar hij is binnen. We winnen de penalty shootout en pakken daarmee de Afrika Cup of Nations

@delichris En gewoon de winst 

@Marius Tegentreffers of niet de titel is daar

@ElMarcos @Satioz thnx

@MNie @19CH98  @Tim' @Vis @Tim Windt

Link naar opmerking
Deel via andere websites