neva Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Hier geen gekkigheid tijdens de SC. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Hier hem maar even uitgezet toen ik er achter kwam dat iedereen op wets reed en wij op de inters Jammer dat deze game niet op twee schermen tegelijk te spelen zijn. Linkerscherm dan alle statistieken en rechterscherm dan de race zelf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RivaldoSCF Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 11 uur geleden zei Michaelinho*: Ook al een safety car gehad ja. En ook al een virtual. Haha lekker man! Ofja niet, maar goed je was er dichtbij! Hier net de race op Imola verreden. Goh wat lekker zeg. Hele weekend te maken met regenval. Daardoor haalde Daniel al vrij makkelijk Q3. Waar hij vervolgens redelijk kansloos 10e werd. Voor het eerst deze game met het finetunen van de set-up bezig geweest, om zo de set-up confidence ook hoger te krijgen. Ging best goed, 80% bij Ricciardo en 87% bij Norris. In de race begonnen we vervolgens droog. Maar wist dat er regen zou komen dus de rode softs helemaal naar de getver gereden (attack mode). Bij de 1e druppels meteen naar de wets gegaan, een ronde eerder dan de rest. Je raadt het al, dat leverde nogal wat plekken winst op. Goed gegokt! 17 rondes voor het einde werd het droog, vervolgens gewacht tot de statistiek nog 1.00mm aangaf qua natheid op de baan. En toen naar de softs gegaan. Norris had nog een fris setje, Daniel alleen een gebruikt setje. Daniel reed na z'n pitstop 3e, maar moest Bottas helaas laten gaan. Norris hield een hele trein achter zich, maar kon Leclerc uiteindelijk niet achter zich houden. Heerlijk weekend zeg op Imola Nette prestatie hoor toch leuk wat er kan gebeuren met de regen, heb jij al wat onderdelen van de auto verbeterd met McLaren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 16 minuten geleden zei La Pulga: Hier hem maar even uitgezet toen ik er achter kwam dat iedereen op wets reed en wij op de inters Jammer dat deze game niet op twee schermen tegelijk te spelen zijn. Linkerscherm dan alle statistieken en rechterscherm dan de race zelf. Heb je de game op PS5 Khab? Dan log ik gewoon eens in op je game om te zien hoe het speelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 1 minuut geleden zei Dansmeister: Heb je de game op PS5 Khab? Dan log ik gewoon eens in op je game om te zien hoe het speelt. Nee heb em wel op Steam, kan je ook gewoon op uiteraard. Zolang je maar niet mijn Steam Deck annuleer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 (bewerkt) 1 uur geleden zei RivaldoSCF: Nette prestatie hoor toch leuk wat er kan gebeuren met de regen, heb jij al wat onderdelen van de auto verbeterd met McLaren? Heb een nieuwe front wing en nieuw chassis. En op dit moment zijn de underfloor en rear wing bezig. EDIT; Nog een tip voor de development van de auto. Wees niet te zuinig met die computer, windtunnel en ATR uren. Als je ziet dat de volgende ATR periode maar 30 dagen weg is en je developments meer dan dat aantal dagen duren, kan je beter al die uren er meteen in stoppen. Anders ‘gooi je ze weg’. Zo heb ik nu alle uren verdeeld over de underfloor en de rear wing. Die developments zijn nog bezig. En inmiddels is de nieuwe ATR periode ingegaan en dus kunnen we straks gewoon weer verder developen. Enige wat nog ff zoeken is in hoeverre rushed en emergency qua snelheid echt slim zijn. Doe nu alles nog op normal en dus het traagst ontwikkelen. 29 augustus 2022 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RivaldoSCF Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 1 uur geleden zei Michaelinho*: Heb een nieuwe front wing en nieuw chassis. En op dit moment zijn de underfloor en rear wing bezig. EDIT; Nog een tip voor de development van de auto. Wees niet te zuinig met die computer, windtunnel en ATR uren. Als je ziet dat de volgende ATR periode maar 30 dagen weg is en je developments meer dan dat aantal dagen duren, kan je beter al die uren er meteen in stoppen. Anders ‘gooi je ze weg’. Zo heb ik nu alle uren verdeeld over de underfloor en de rear wing. Die developments zijn nog bezig. En inmiddels is de nieuwe ATR periode ingegaan en dus kunnen we straks gewoon weer verder developen. Enige wat nog ff zoeken is in hoeverre rushed en emergency qua snelheid echt slim zijn. Doe nu alles nog op normal en dus het traagst ontwikkelen. Dit heb ik ook gemerkt inderdaad want was in de 1e atr periode wat voorzichtig met de aantal uren die je krijgt en had er meer dan genoeg over. Wat ook een goed idee is als je wat budget over hebt om het research gedeelte van je faciliteiten te upgraden, zodat je meer onderdelen tegelijk kan ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 Bij Mediamarkt overigens afgeprijsd naar 40 euro’s voor de PlayStation Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 47 minuten geleden zei La Pulga: Bij Mediamarkt overigens afgeprijsd naar 40 euro’s voor de PlayStation Heb ik net pokemon gekocht… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 5 minuten geleden zei Dansmeister: Heb ik net pokemon gekocht… Daar ben je ook een manager dus dat maakt geen verschil. wanneer gaan we beginnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 35 minuten geleden zei La Pulga: Daar ben je ook een manager dus dat maakt geen verschil. wanneer gaan we beginnen? 16 oktober hoorde ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 augustus 2022 Share Geplaatst 29 augustus 2022 12 minuten geleden zei Dansmeister: 16 oktober hoorde ik. EZ, wees voorbereid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RivaldoSCF Geplaatst 31 augustus 2022 Share Geplaatst 31 augustus 2022 Zojuist een prima raceweekend gehad op Silverstone mede door hevige regen in het meerendeel van de race. Toch wel mooi om te zien dat we flink wat punten kunnen sprokkelen met Mclaren. Begin toch wel wat twijfel te krijgen om Ricciardo te verlengen omdat hij het voorlopig naar behoren doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 31 augustus 2022 Share Geplaatst 31 augustus 2022 Net mijn eerste punten behaald, ook op Silverstone. P14 gestart met Vettel. Regen in het vooruitzicht. Vanaf ronde 30/32 ongeveer. Begon als enigste team op de zachte band. Deze helemaal kapot gereden richting P9. VSC, ook weer als enigste team beide auto’s naar binnen geroepen. Mediums eronder want schijnbaar geldt gewoon de twee verschillende compound regel als er regen in het vooruitzicht is. Mediums ook weer op standje raggen. Toen kwamen langzaam de andere binnen voor hun verplichte tweede compound. Vettel kwam topeens op p4 te rijden. Pourchaire op p8. Beide konden die positie niet vasthouden. Zodra het begon te druppelen Inters eronder. Vettel uiteindelijk p8. Die heeft de laatste ronden Hamilton van zich af weten te houden. Pourchaire p16 tussen beide McLarens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 1 september 2022 Share Geplaatst 1 september 2022 Poh, best resultaat joh, in Emilia-Romagna. Sowieso elke race tot nu toe wel wat puntjes gesprokkeld, meestal rond P9, P10. En eigenlijk was dit m'n slechtste kwalificatie ooit, want ik had hiervoor telkens Q3 gehaald met Gasly, maar nu ff niet joh Misschien mede daarom wel gekozen voor een eigen strategie, waarbij we kneiterlang op de harde band zouden rijden en dan hopen op een late (V)SC situatie. Nou, die kwam er hoor. Na een ronde of 45 (we zouden op 49 en 51 naar binnen gaan voor softs) kwam er een SC-situatie. Gelijk beide mannen naar binnen, naar mediums (durfde softs net niet aan) en dan maar vol pushen. Gasly kwam zo op P4 terecht, in het spoor van Hamilton met nog een ronde of zes tegaan en ik had podium binnen handbereik... Pierre heb ik eerst vier rondes alles laten opladen en sparen, dat ging goed, want hij bleef in het spoor van Hamilton. Daarna de laatste twee rondes vol gepusht. Echter nam Pierre iets teveel risico bij zijn inhaalactie, blokkeerden zijn wielen en kwam hij even in het gras terecht, zonde! Maar alsnog erg blij met P4. Daarachter reed Yuki een fijne race, werd helaas nog wel ingehaald door een ontketende Sainz (die net als Perez pas ná de SC stopte), maar hij wist de Mexicaanse RB-rijder wel zeer knap nog voor te blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 1 september 2022 Share Geplaatst 1 september 2022 @neva Lekker man! Moet genieten zijn zo’n race Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 1 september 2022 Share Geplaatst 1 september 2022 Ik kan deze game blijkbaar ook op de Steam Deck spelen lekker man, vanuit bed gewoon Ferrari besturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 1 september 2022 Share Geplaatst 1 september 2022 Ik denk dat ik nog even wacht met deze aanschaffen tot ik Madden 23 stuk gespeeld heb en ook simpelweg meer tijd om mij eens echt te verdiepen in een nieuwe game. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 2 september 2022 Share Geplaatst 2 september 2022 Net weer ouderwets moeten knokken op Spanje voor een puntje, maar het is weer gelukt door op het juiste moment de batterijen te gebruiken en zo heb ik elke race minimaal 1 punt gehaald tot nu toe. Straks Monaco, die ga ik nog wat meer micro-managen, gezien de geringe mogelijkheden om in te halen. Heb wel het idee dat ik al iets achterloop met de doorontwikkelingen van de auto's van dit huidige jaar, want heb nu ook al 2x op rij Q3 niet gehaald, wat de eerste races wel telkens lukte. Ook in de race merk ik dat ik af en toe wat power mis en de grote concurrent voor P5 bij de constructeurs, Alfa Romeo, is mij nu weer even voorbij. Die Bottas is echt OP. Hopelijk gaat ie snel met pensioen. Zelf voor volgend jaar de eerste knoop al doorgehakt en in ieder geval het aflopende contract van Pierre Gasly verlengd met drie seizoenen. Wat ik met Tsunoda wil weet ik nog niet, er zijn geen jongens die interesse hebben die momenteel beter zijn dan Yuki, al zijn er wel enkele talenten best interessant. Over Gasly kan ik kort zijn, dit is gewoon een topper voor AlphaTauri en ik kan niemand halen die beter is, dus hij blijft gelukkig zitten. Daarnaast ben ik erg veel bezig met de setups van de auto in de trainingen. Ik merkte dat de eerste sessies, welke ik simuleerde, het vertrouwen in de setup niet boven de 50% kwam. Zelf ben ik flink aan het tweaken, de mannen maken veel rondjes en uiteindelijk weet ik meestal toch met een setup van 85-90 procent de derde vrije training af te sluiten. Leuk spelletje Is er al iemand bij seizoen 2 toevallig? Merk overigens wel dat het aantal uitvallers en incidenten vrij laag is. Twee keer SC en twee keer VSC, maar verder nooit meer dan 3 uitvallers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 3 september 2022 Share Geplaatst 3 september 2022 (bewerkt) Potverdorie wat een lekker resultaat in Monaco. Ik moet zeggen, dit was m'n langste race tot nu toe, want deze heeft héél veel aandacht gekregen, maar het was het waard. Tijdens de trainingen ging het al lekker, met een snelle tijd in m'n kwalificatierun die ik een sessie eerder deed dan de rest, schreef ik zelfs VT2 op m'n naam. Niet dat je daar wat aan hebt, maar ik zat er echt lekker bij met Gasly. En hoe hè, gewoon een set-up vertrouwen van 95 procent, daar waar Yuki op 84 bleef steken. Met een prima gevoel de kwalificatie in dus, zonder upgrades verder aan m'n auto, die hoop ik over een paar races wel te hebben. Maar goed, prima gevoel dus en niet onterecht, want we kwalificeerden met Gasly als 8e. Helaas Tsunoda op P14, maar dat vind ik minder boeiend. Daarom ook de race volop focus op Pierre. Begonnen op de medium, want ik ging er vanuit dat iedereen voor me op softs zou starten en op Bottas (P6) na, deed iedereen dat. Dus ik heb wat lopen sparen en chillen in de slipstream van Bottas, alles zat weer lekker hutjemutje op elkaar en het was een ware optocht. Eerst Lewis naar binnen vanaf z'n softs, die kwam ergens achter ons terecht. En toen naderde ons pit-window en ik wist dat Bottas ook zou gaan, zijn banden waren zelfs ietsjes verder heen dan die van ons, want wij hadden natuurlijk best wel lopen sparen omdat inhalen gewoon niet te doen is. Nou, helemaal mooi, even vól gas gegeven op het moment dat Bottas naar binnen ging en twee rondjes daarna kwam ik binnen met Gasly. En potverdorie, ik kom die pits uit en ben hem echt nét voor hè. Wat een kicken gevoel gaf dat. Vervolgens was het eerst een gaatje slaan in de eerste fase van de stint en daarna consolideren. Dan zie je Bottas terugkomen, 8 tienden, 7 tienden, 4 tienden. Maar ja, passeren gaat niet hè! Nou ja, niet makkelijk. Hij deed wel pogingen, maar met de volle batterij en de iets betere bandjes kon ik dat makkelijk pareren. Uiteindelijk nam Gasly nog wat afstand door zes rondes voor het einde z'n batterij eventjes te gebruiken, wat en passant ook nog de snelste raceronde opleverde. 9 punten in de pocket en ikke grote blij Overigens ook pas de eerste zege voor Max, want de zes voorgaande races waren Ferrari-prooi. Door dit resultaat sta ik weer 5e bij de constructeurs, met 2 punten voorsprong op Alfa Romeo en 8 puntjes achterstand op Alpine. 3 september 2022 bewerkt door neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 3 september 2022 Share Geplaatst 3 september 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 3 september 2022 Share Geplaatst 3 september 2022 Nou, dan Azerbeidzjan. Een race die eindelijk eens bol stond van incidenten, met 1 safetycar en 2 VSC's. En dat begon al in VT2, toen onze Yuki z'n auto in de muur zette. Prima, kan gebeuren. Rijdt die klootviool in VT3 in dezelfde bocht z'n hele wagen aan gort... Net een nieuwe versnellingsbak ingezet, die ook gelijk flink kaduuk is, dus dat wordt later in het seizoen nog wel een probleem. Het bleek de opmaat voor een raceweekend vol incidenten, want beide Redbulls maakten meerdere fouten, Max raakte zelfs de muur nog. Sainz reed een kloterace en Leclerc reed onbedreigd aan kop toen hij rechtdoor schoot en vol in de muur terecht kwam, einde race. En die Pierre, wat een coureur. Op een gegeven moment kwamen Sainz, Perez en Verstappen achter hem aan, met de Mercedessen op 1 en 2 en Alonso op 3. Op het juiste moment Alonso weten te passeren en die bleek een perfecte buffer voor de mannen achter hem. En zo is het eerste podium binnen! En weer die snelste ronde... Gelijk besloten dat ik géén toekomst meer zie in Yuki en dat hij na dit seizoen vervangen zal worden, alleen is de vraag nog door wie.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 september 2022 Share Geplaatst 3 september 2022 Heerlijke verhalen @neva! Wat ik me afvraag: hoe lang doe je nou over zo'n raceweekend en zo'n race in het bijzonder? Is dat 1 op 1 qua rondjes en simulatiesnelheid ook gelijk aan een race op tv? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 3 september 2022 Share Geplaatst 3 september 2022 11 minuten geleden zei Grote Ree: Heerlijke verhalen @neva! Wat ik me afvraag: hoe lang doe je nou over zo'n raceweekend en zo'n race in het bijzonder? Is dat 1 op 1 qua rondjes en simulatiesnelheid ook gelijk aan een race op tv? Thanks Ree! Klopt, de snelheid is 1 op 1, maar te versnellen tot x16. Je hebt de realistische 3D beelden op x1 en x2, ga je sneller krijg je een plattegrond met waar de rijders zich bevinden. Daarnaast zijn alle losse sessies direct te simuleren, dan laat je het over aan de staf en krijg je gelijk de uitslag, dit duurt slechts luttele seconden. Zelf heb ik nu de setups e.d. redelijk onder de knie, dus ik doe ongeveer een uur tot vijf kwartier over een raceweekend. Ligt er ook net aan hoeveel aandacht je race nodig heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 3 september 2022 Share Geplaatst 3 september 2022 @neva Lekker bezig man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten