Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Rode Duivels

Miz

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Kyrill:

Daar is Kevin zelf anders ook niet zo vies van, zelfs bij ploeggenoten...

Herinner me trainings tackle nog op Januzaj bij een WK ofzo?

Hij vond scherp moest zijn op training, op veld had KDB daar gewoon rood voor gekregen...

Daar heeft Kevin letterlijk over gezegd dat hij gewoon te laat komt. En dat het vlak na dit incident uitgepraat was. Die dingen gebeuren, vooral als je heel scherp traint. Dat is ook bijna het enige dat je over Kevin kan aanhalen. In die match tegen Portugal was het gewoon tackelen om te blesseren van Palhinha en daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bogatyr:

Daar heeft Kevin letterlijk over gezegd dat hij gewoon te laat komt. En dat het vlak na dit incident uitgepraat was. Die dingen gebeuren, vooral als je heel scherp traint. Dat is ook bijna het enige dat je over Kevin kan aanhalen. In die match tegen Portugal was het gewoon tackelen om te blesseren van Palhinha en daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Ook bij te laat komen met tackle, zijn er gradaties in de manier waarop je inkwam...

Dit was wel heel wat meer dan scherp trainen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Ook bij te laat komen met tackle, zijn er gradaties in de manier waarop je inkwam...

Dit was wel heel wat meer dan scherp trainen...

Die twee zijn dat al lang vergeten. Werd gewoon breed uitgesmeerd in de media. Zoals altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Bogatyr:

In die match tegen Portugal was het gewoon tackelen om te blesseren van Palhinha en daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

Ogen op de bal, tackle op de bal. Alleen met het linkerbeen neemt hij hem mee. Het is vooral de snelheid die het er erger uit doet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Socrates:

Ogen op de bal, tackle op de bal. Alleen met het linkerbeen neemt hij hem mee. Het is vooral de snelheid die het er erger uit doet zien.

Dan nog rood na een trekfout op Lukaku dan had hij er nog af gemoeten. Net zoals Pepe die op het einde weer dacht dat hij rugby aan het spelen was.

IMG_20220522_220456.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Socrates:

Nou, ik vond die op De Bruyne geen geel. Gewoon een vrije trap want neemt naast bal ook speler mee. Al gaf 'ie daar zelfs gewoon voordeel aan België dacht ik.

En de vraag is ook of Palhinha daar shirtje had getrokken met al geel op zak. 

Truitje trek was voor de fout op De Bruyne en die fout op KDB als je dat niet ziet dat dat daar zeker een kaart is.. wauw. 😂 Maarja zo kan je blijven discussiëren. Ik respecteer je mening ook.

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker als je zonder argumenten komt aanpappen inderdaad!

Zoals ik al zei is het vrij simpel. Ogen op de bal, tackle op de bal, hij raakt 'm ook gewoon. Scheids gaf voordeel België want het spel ging gewoon verder. Je kan fluiten voor een overtreding omdat 'ie hem met links meeneemt in de schaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bogatyr:

Beschamend gewoon. Een perfect voorbeeld van een team dat geen zin had om te spelen. Het is zo vermoeiend om altijd teleurgesteld te worden door dit team. Niet normaal.

En dan moeten ze nog 3 wedstrijden spelen tegen Polen en Wales..duidelijk overbodige wedstrijden na een slopend seizoen voor velen..stuur dan degene die geen zin hebben gewoon op vakantie en geef jongens een kans die zich in de selectie willen knokken..benieuwd of Martinez eens voor een andere formatie gaat kiezen en dringend nood aan snelheid achterin..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we heel veel mensen gewoon gaan moeten thuislaten en wat hongerige mensen moeten laten spelen. Dit is gewoon passé composé, en we hebben het al gezien. En het is niet het eerste wake-up signaal, maar nu wel één met een duidelijk daaraan verbonden resultaat.

Echt nood aan vernieuwing. Laat veel van de overbetaalde gevestigde spelers gewoon maar thuis tot minstens het WK en mogelijk ook met het WK. Ik denk niet dat we met spelers als Hazard veel kunnen doen op een WK. 

We hebben spelers met honger nodig. Grinta, wilskracht, dynamiek.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt tijd dat we eens in een 4-3-3 spelen mocht Martinez Theate & co blijven negeren. Als Martinez dan toch halsstarrig aan z'n oudjes wil vasthouden, moet hij gaan beseffen dat ze in hun huidige rol gewoonweg niet meer meekunnen tegen deftige landen. Vertonghen en Alderweireld zijn te traag om de buitenste posities in een driemansdefensie te bevolken, zeker als je daar Boyata tussen zet die bij de Duivels een consistent abominabel niveau haalt. 

En hier zullen best wel Club Brugge supporters zitten, maar dat Vanaken mag starten katapulteert mij >10 jaar terug in de tijd waar jongens als Vleminckx of Ongunjimi in de selectie raakten en we content zouden zijn met een speler als Vanaken. In de huidige constellatie komt die gewoon schromelijk tekort als we niet tegen kleine landen spelen. Hoe die er gisteren werd afgelopen... Een van de redenen waarom het gisteren niet liep, nul druk vanuit het middenveld samen met een bleke Witsel.

bewerkt door Bingbangboem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bingbangboem:

Het wordt tijd dat we eens in een 4-3-3 spelen mocht Martinez Theate & co blijven negeren. Als Martinez dan toch halsstarrig aan z'n oudjes wil vasthouden, moet hij gaan beseffen dat ze in hun huidige rol gewoonweg niet meer meekunnen tegen deftige landen. Vertonghen en Alderweireld zijn te traag om de buitenste posities in een driemansdefensie te bevolken, zeker als je daar Boyata tussen zet die bij de Duivels een consistent abominabel niveau haalt. 

En hier zullen best wel Club Brugge supporters zitten, maar dat Vanaken mag starten katapulteert mij >10 jaar terug in de tijd waar jongens als Vleminckx of Ongunjimi in de selectie raakten en we content zouden zijn met een speler als Vanaken. In de huidige constellatie komt die gewoon schromelijk tekort als we niet tegen kleine landen spelen. Hoe die er gisteren werd afgelopen... Een van de redenen waarom het gisteren niet liep, nul druk vanuit het middenveld samen met een bleke Witsel.

Gaan die problemen in een 4-mans verdediging niet alleen maar groter zijn?  Verder volledig eens trouwens. Dat Meunier blijft spelen is voor mij trouwens ook onbegrijpelijk. Daar zijn ook genoeg betere alternatieven voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei FlyD:

Gaan die problemen in een 4-mans verdediging niet alleen maar groter zijn?  Verder volledig eens trouwens. Dat Meunier blijft spelen is voor mij trouwens ook onbegrijpelijk. Daar zijn ook genoeg betere alternatieven voor.

Rol van een centrale verdediger is imo onvergelijkbaar in een vier- dan wel driemansdefensie. Met drie is veel meer snelheid nodig om gaten te kunnen dichten, terwijl bij een klassieke centrale verdediging Toby en Jan meer op hun positiespel kunnen teren. Idealiter eindigt volgens mij ongeacht de formatie 1 van de 2 op de bank voor Denayer of Theate, maar dat gaat nooit gebeuren onder Martinez.

Dat hij Meunier wedstrijdritme geeft, kan ik ergens nog begrijpen. Maar dan niet in combinatie met jongens in hetzelfde sukkelstraatje als Hazard, Lukaku, Witsel, Toby (5 weken vakantie al),... Trop is teveel.

Weet wel niet meteen wie op rechtsback zou moeten spelen in een 4-3-3, Castagne is links nodig. Foket? :D

bewerkt door Bingbangboem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bingbangboem:

Rol van een centrale verdediger is imo onvergelijkbaar in een vier- dan wel driemansdefensie. Met drie is veel meer snelheid nodig om gaten te kunnen dichten, terwijl bij een klassieke centrale verdediging Toby en Jan meer op hun positiespel kunnen teren. Idealiter eindigt volgens mij ongeacht de formatie 1 van de 2 op de bank voor Denayer of Theate, maar dat gaat nooit gebeuren onder Martinez.

Dat hij Meunier wedstrijdritme geeft, kan ik ergens nog begrijpen. Maar dan niet in combinatie met jongens in hetzelfde sukkelstraatje als Hazard, Lukaku, Witsel, Toby (5 weken vakantie al),... Trop is teveel.

Weet wel niet meteen wie op rechtsback zou moeten spelen in een 4-3-3, Castagne is links nodig. Foket?

Die rol is inderdaad niet te vergelijken. Maar in een driemansdefensie zie je juist dat er meer rugdekking gegeven kan worden waardoor snelheid minder belangrijk wordt. En zoals je aangeeft wordt de backpositie ook weer een probleem bij een viermansdefensie. Ik zou denk ik kiezen voor Alderweireld - Denayer - Theate. Heel veel voetbal zit daar niet in, maar dat moet dan maar van het middenveld komen.

Meunier zou bij mij niet meer in de selectie zitten denk ik. Met Castagne, T. Hazard, Saelemakers, Trossard, Carrasco (en Foket, maar die zou ik ook niet meepakken) al genoeg spelers die op de flanken kunnen spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las deze voormiddag dat Martinez (vermoedelijk) achterin weer zal starten met Vertonghen - Boyata - Alderweireld   :t:

Probeer toch eens wat nieuw man! We spelen ook al 10 jaar op dezelfde manier... 

Ik had het al eerder gezegd: na het EK was het tijd voor een nieuwe bondscoach. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites