Titan Geplaatst 31 januari 2022 Share Geplaatst 31 januari 2022 Radiohead - Lotus Flower - 0 punten Childish Gambino - This Is America - 19 punten +5 The Shins - Australia - 9 punten Peter Gabriel - Sledgehammer - 19 punten +3 Foo Fighters - The Pretender - 7 punt Beastie Boys - Sabotage - 11 punten +1 OK Go - Needing/Getting - 21 punten Coldplay - The Scientist - 3 punten Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues - 1 punten TOOL - Stinkifst - 22 punten +2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 31 januari 2022 Share Geplaatst 31 januari 2022 Radiohead - Lotus Flower - 1 punten +1 Childish Gambino - This Is America - 21 punten +2 The Shins - Australia - 12 punten +3 Peter Gabriel - Sledgehammer - 19 punten Foo Fighters - The Pretender - 7 punt Beastie Boys - Sabotage - 11 punten OK Go - Needing/Getting - 26 punten +5 Coldplay - The Scientist - 3 punten Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues - 1 punten TOOL - Stinkfist - 22 punten Ik vond het lastig om er een 5 punten te geven dit keer. Voor mij niet echt 1 die er dik bovenuit springt. Stinkfist clip vond ik interessant maar ik snapte hem niet echt denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 31 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 31 januari 2022 Uitslag Poule C Als organisator moet je vooral niet multitasken als je anderen corrigeert. Dat is het leereffect dat ik uit deze stemronde meeneem. Aron24 gaf onbedoeld meer acts wél dan geen punten maar ondergetekende maakte het nog een stuk bonter door het merendeel klakkeloos over te nemen. Blijkbaar kan mijn brein het niet aan om met FM bezig te zijn, een gesprek te voeren op Discord én de stand correct te maken. Inmiddels heb ik de nodige reparatiewerkzaamheden uitgevoerd en is dít de eindstand in Poule C: Spoiler Radiohead - Lotus Flower - 1 punten Childish Gambino - This Is America - 20 punten The Shins - Australia - 9 punten Peter Gabriel - Sledgehammer - 19 punten Foo Fighters - The Pretender - 5 punt Beastie Boys - Sabotage - 10 punten OK Go - Needing/Getting - 26 punten Coldplay - The Scientist - 3 punten Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues - 1 punten TOOL - Stinkfist - 16 punten Gelukkig voor mij heeft mijn geknoei weinig impact gehad op de uitslagen in deze poule. OK Go heeft zijn naam eer aan gedaan door als een malle punten binnen te harken en daarmee overtuigend naar de volgende ronde te gaan, als groepswinnaar welteverstaan. Op plek 2, 3 en 4 vinden wij respectievelijk Childish Gambino, Peter Gabriel en de mystieke clip van TOOL. Vier verschillende acts van ook vier verschillende inzenders. Voor Richarð. zijn de druiven desalniettemin wel heel zuur. Hij ziet met Bob Dylan, Radiohead en The Shins liefst drie van zijn vier protegés vroegtijdig stranden. De andere afvallers zijn Foo Fighters van Grote Ree, Beastie Boys van hjs en Coldplay van Tim'. Poule D Na drie weken clips bekijken en beoordelen zitten we inmiddels al op de helft van de gehele groepsfase. Snel door naar de tweede helft, waarbij in Poule D liefst zeven verschillende forumleden hun trots mogen tonen. Richarð., Tim', FMNOOB, komodo25 en Grote Ree zien we elk één keer terugkomen, terwijl aron24 en hjs twee keer mogen opdraven in deze poule. Wie weet deze battle royale naar zich toe te trekken en wie moet met de staart tussen de benen aftaaien? OK GO - Here It Goes Again (Richarð.) Nine Inch Nails - Closer (hjs) Michael Jackson - Thriller (aron24) A-ha - Take On Me (Tim') Korn - Freak On A Leash (FMNOOB) Rammstein - Ausländer (komodo25) George Michael & Mary J. Blige - As (Grote Ree) Beyoncé - Formation (aron24) Metallica - One (hjs) Noot: de oplettende kijker heeft ongetwijfeld al gezien dat er in deze poule niet tien maar negen clips worden getoond. De clip Smack My Bitch Up van The Prodigy (ingezonden door Satyr) is namelijk uit de competitie gehaald. Dit vanwege het feit dat er in de clip expliciete, ongecensureerde seksuele handelingen en beelden worden getoond. Het hier vertonen of doorlinken naar deze clip is in strijd met het MU huisreglement. Stemlijst OK Go - Here It Goes Again - 3 punten +3 Nince Inch Nails - Closer - 0 punten Michael Jackson - Thriller - 0 punten a-ha - Take On Me - 2 punten +2 Korn - Freak On A Leash - 0 punten Rammstein - Ausländer - 5 punten +5 George Michael & Mary J. Blige - As - 1 punt +1 Beyoncé - Formation - 0 punten Metallica - One - 0 punten Spoiler @FMNOOB@Richarð.@Tim'@aron24@Erwin.@Kowet@Platina32@komodo25@Satyr@Titan@hjs@ivago@Kyrill Deadline: maandag 7 februari, 17:00 uur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 31 januari 2022 Share Geplaatst 31 januari 2022 Wat een poule joh... Dat wordt een nachtje slapen over de punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 februari 2022 Share Geplaatst 1 februari 2022 Stemlijst OK Go - Here It Goes Again - 3 punten Nince Inch Nails - Closer - 0 punten Michael Jackson - Thriller - 5 punten +5 a-ha - Take On Me - 4 punten +2 Korn - Freak On A Leash - 1 punt +1 Rammstein - Ausländer - 5 punten George Michael & Mary J. Blige - As - 1 punt Beyoncé - Formation - 0 punten Metallica - One - 3 punten +3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 2 februari 2022 Share Geplaatst 2 februari 2022 Lees nu pas dat The Prodigy uitgesloten is. Jammer ,is iconische clip,maar als die hiertussen zat was het moeilijk knopen doorhakken. Er bestaat volgens mij toch gecensureerde versie. Pussy van Rammstein zat er toch ook in . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 3 februari 2022 Auteur Share Geplaatst 3 februari 2022 8 uur geleden zei hjs: Lees nu pas dat The Prodigy uitgesloten is. Jammer ,is iconische clip,maar als die hiertussen zat was het moeilijk knopen doorhakken. Er bestaat volgens mij toch gecensureerde versie. Pussy van Rammstein zat er toch ook in . De gecensureerde versie van deze heb ik in ieder geval niet kunnen vinden. Er zijn wel allemaal suffe remakes op YT te vinden maar die doen geen recht aan de inzending. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 3 februari 2022 Share Geplaatst 3 februari 2022 OK Go - Here It Goes Again - 5 punten +2 Nince Inch Nails - Closer - 0 punten Michael Jackson - Thriller - 5 punten a-ha - Take On Me - 9 punten +5 Korn - Freak On A Leash - 2 punten +1 Rammstein - Ausländer - 5 punten George Michael & Mary J. Blige - As - 4 punt +3 Beyoncé - Formation - 0 punten Metallica - One - 3 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 3 februari 2022 Share Geplaatst 3 februari 2022 OK Go - Here It Goes Again - 5 punten Nince Inch Nails - Closer - 0 punten Michael Jackson - Thriller - 6 punten +1 a-ha - Take On Me - 11 punten +2 Korn - Freak On A Leash - 5 punten +3 Rammstein - Ausländer - 10 punten +5 George Michael & Mary J. Blige - As - 4 punten Beyoncé - Formation - 0 punten Metallica - One - 3 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 februari 2022 Share Geplaatst 3 februari 2022 18 uur geleden zei hjs: Lees nu pas dat The Prodigy uitgesloten is. Jammer ,is iconische clip,maar als die hiertussen zat was het moeilijk knopen doorhakken. Er bestaat volgens mij toch gecensureerde versie. Pussy van Rammstein zat er toch ook in . En dat was nog de versie die niet eens op tv mocht Of de spelleider heeft mij misleid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 februari 2022 Share Geplaatst 3 februari 2022 OK Go - Here It Goes Again - 5 punten Nince Inch Nails - Closer - 5 punten +5 Michael Jackson - Thriller - 6 punten a-ha - Take On Me - 11 punten Korn - Freak On A Leash - 6 punten +1 Rammstein - Ausländer - 13 punten +3 George Michael & Mary J. Blige - As - 4 punten Beyoncé - Formation - 0 punten Metallica - One - 5 punten +2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 6 februari 2022 Share Geplaatst 6 februari 2022 OK Go - Here It Goes Again - 5 punten Nince Inch Nails - Closer - 5 punten Michael Jackson - Thriller - 6 punten a-ha - Take On Me - 14 punten +3 Korn - Freak On A Leash - 8 punten +2 Rammstein - Ausländer - 18 punten +5 George Michael & Mary J. Blige - As - 5 punten +1 Beyoncé - Formation - 0 punten Metallica - One - 5 punten Lastige ronde met allemaal clips die prima zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 6 februari 2022 Auteur Share Geplaatst 6 februari 2022 @Richarð.@aron24@Erwin.@Platina32@Kowet@hjs@ivago@Kyrill Nog een kleine dag om te stemmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 februari 2022 Share Geplaatst 6 februari 2022 @hjs @Grote Reemoet mijn leeftijd verifiëren op YouTube met creditcard of ID kaart om Nine Inch Nails clip van hjs te bekijken. Ga ik dus echt niet doen.... Ik ga andere clips wel kijken... Ik ga proberen clip van nails te downloaden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 7 februari 2022 Share Geplaatst 7 februari 2022 OK Go - Here It Goes Again - 5 punten Nince Inch Nails - Closer - 7 punten +2 Michael Jackson - Thriller - 6 punten a-ha - Take On Me - 14 punten Korn - Freak On A Leash - 8 punten Rammstein - Ausländer - 21 punten +3 George Michael & Mary J. Blige - As - 6 punten +1 Beyoncé - Formation - 0 punten Metallica - One - 10 punten+5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 februari 2022 Share Geplaatst 7 februari 2022 OK Go - Here It Goes Again - 5 punten Nince Inch Nails - Closer - 7 punten Michael Jackson - Thriller - 11 punten +5 a-ha - Take On Me - 15 punten +1 Korn - Freak On A Leash - 11 punten +3 Rammstein - Ausländer - 23 punten +2 George Michael & Mary J. Blige - As - 6 punten Beyoncé - Formation - 0 punten Metallica - One - 10 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 7 februari 2022 Share Geplaatst 7 februari 2022 OK Go - Here It Goes Again - 5 punten Nince Inch Nails - Closer - 7 punten Michael Jackson - Thriller - 16 punten +5 a-ha - Take On Me - 17 punten +2 Korn - Freak On A Leash - 11 punten Rammstein - Ausländer - 24 punten +1 George Michael & Mary J. Blige - As - 6 punten Beyoncé - Formation - 3 punten + 3 Metallica - One - 10 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 7 februari 2022 Share Geplaatst 7 februari 2022 OK Go - Here It Goes Again - 5 punten Nince Inch Nails - Closer - 7 punten Michael Jackson - Thriller - 18 punten +2 a-ha - Take On Me - 18 punten +1 Korn - Freak On A Leash - 14 punten + 3 Rammstein - Ausländer - 24 punten George Michael & Mary J. Blige - As - 6 punten Beyoncé - Formation - 3 punten Metallica - One - 15 punten +5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 februari 2022 Auteur Share Geplaatst 7 februari 2022 Uitslag Poule D Je hebt beslissende stemmen en je hebt beslissende stemmen. Die van hjs waren, bedoeld of onbedoeld, zeer tactisch geplaatst. Ik zou bijna zeggen dat het een wolvenstem is, maar dat terzijde. Dat zou overigens best een leuk format voor een nieuw tv-programma op SBS kunnen zijn: BN'ers in wolvenpakken die muziekvideo's raten en elkaar daarbij saboteren. Maar goed, we dwalen af. Met de last-minute vijfpunter die One ten deel viel, wist hjs zijn eigen hachje te redden. Metallica zal hem wel dankbaar zijn, want zij wippen hierdoor nog net de top 4 binnen en weten zich dus te plaatsen voor de volgende ronde. De andere drie overlevenden in deze poule des doods (ja, dat is een woordgrap; ik vond hem wel toepasselijk na mijn WvW-uitstapje) zijn Michael Jackson, a-ha en Rammstein. De climax in deze poule was er dus één als ware het een plot uit een Thriller. Minder goed nieuws is er onder andere voor de Freak On A Leash en ook de Formation die Beyoncé gebruikte viel niet echt in de smaak. Ook zat er ook wel iets meer ruimte dan Nine Inch tussen de volgende ronde en dus had het best Closer gekund. Voor OK GO liep deze ronde ook bepaald niet op rolletjes. Eén van de favorieten van uw organisator ging face first op zijn muil en mag dus een walk of shame doen. Tot slot was MU blijkbaar ook al snel uitgekeken op de talloze clones van George Michael en Mary J. Blige. Zo veranderde CTRL + C voor hen in CTRL + ALT + DELETE. Poule E Snel door naar alweer de voorlaatste poule. In deze ronde mag hjs weer tactisch gaan stemmen, maar dit keer heeft hij de nobele taak om niet één maar drie acts naar de volgende ronde te loodsen. Ook Titan, Tim' en Grote Ree mogen serieus aan de bak met ieder twee videoclips. De poule wordt gecompleteerd door Erwin., die één inzending heeft. Tot slot nog de vermelding dat de act Fatboy Slim fors vertegenwoordigd is deze poule met liefst twee clips. Marble Sounds - Leave A Light On (Grote Ree) Coldplay - Up&Up (Tim') Outkast - Ms. Jackson (Grote Ree) Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice (Titan) Fatboy Slim - Ya Mama (hjs) Gorillaz - Feel Good Inc. (Titan) The Temper Trap - Love Lost (Erwin.) Johnny Cash - Hurt (Tim') Blur - Song 2 (hjs) Marilyn Manson - The Beautiful People (hjs) Stemlijst Marble Sounds - Leave A Light On - 2 punten +2 Coldplay - Up&Up - 3 punten +3 Outkast - Ms. Jakckson - 5 punten +5 Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 0 punten Fatboy Slim - Ya Mama - 1 punt +1 Gorillaz - Feel Good Inc. - 0 punten Temper Trap - Love Lost - 0 punten Johnny Cash - Hurt - 0 punten Blur - Song 2 - 0 punten Marilyn Manson - The Beautiful People - 0 punten Spoiler @FMNOOB@Richarð.@Tim'@aron24@Erwin.@Kowet@Platina32@komodo25@Satyr@Titan@hjs@ivago@Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 8 februari 2022 Share Geplaatst 8 februari 2022 Vond vorige ronde ook wel heel sterk bezet en dan nog een clip weggevallen die volgens mij ook nog goed had kunnen scoren.(The Prodigy) Die van Beyoncé vond ik veruit de minste. Vond die clip van George Michael en Mary J. Blige ook wel leuk hoor,net als die van OK GO,maar de ronde was te sterk bezet. Take on me en Thriller zijn ook te iconisch om te negeren. Closer had ik ook graag punten willen geven hoor Dat brengt mij eigenlijk bij de vraag waarom je geen 4 punten mag geven? Speciale reden voor? One had sowieso mijn 5 punten gekregen en Korn kan ik als liefhebber van het zwaardere gitaarwerk ook niet links laten liggen. De clip van het vervolg "Falling away from me" mag er ook zijn. Vond het vooral spijtig in vorige ronde dat Sabotage eruit ligt,toch ook wel legendarisch statuut. Hoop wel dat volgende editie honderd clips bevat of zo. Keuze genoeg . Ga wel lijstje moeten maken,om ze tegen dan niet te vergeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 8 februari 2022 Auteur Share Geplaatst 8 februari 2022 @hjs eigenlijk was de keuze een hele gemakzuchtige: ik heb het format van timpy bij de missverkiezing gevolgd om verwarring te voorkomen en omdat mensen daar al aan gewend waren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 9 februari 2022 Share Geplaatst 9 februari 2022 Marble Sounds - Leave A Light On - 2 punten Coldplay - Up&Up - 8 punten +5 Outkast - Ms. Jakckson - 5 punten Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 3 punten +3 Fatboy Slim - Ya Mama - 1 punt Gorillaz - Feel Good Inc. - 0 punten Temper Trap - Love Lost - 1 punt +1 Johnny Cash - Hurt - 2 punten +2 Blur - Song 2 - 0 punten Marilyn Manson - The Beautiful People - 0 punten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 9 februari 2022 Share Geplaatst 9 februari 2022 Marble Sounds - Leave A Light On - 2 punten Coldplay - Up&Up - 8 punten Outkast - Ms. Jakckson - 7 punten +2 Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 8 punten +5 Fatboy Slim - Ya Mama - 1 punt Gorillaz - Feel Good Inc. - 3 punten +3 Temper Trap - Love Lost - 1 punt Johnny Cash - Hurt - 2 punten Blur - Song 2 - 0 punten Marilyn Manson - The Beautiful People - 1 punten +1 Spoiler Marble Sounds - Leave A Light On De clip weerspiegelt goed het rustige karakter van het nummer. De regen die doorsijpelt tot uiteindelijk neerstort op de piano is een geinig extra'tje. Verder is de clip niet heel interessant Coldplay - Up&Up Coldplay heeft altijd wel vrij expressionele clips, hier spelen ze op een leuke manier met de werkelijkheid door mensen/dingen groter of kleiner dan ze zijn weer te geven. Buiten deze 'gimmick' is het een wirwar van willekeurige dingen, wat dat betreft komt het overeen met de tekst maar een goede clip maakt het dat voor mij niet. Outkast - Ms. Jakckson Qua sfeer past het precies in een hoop hiphop clips van de jaren 90, begin 00's. De connectie met het nummer zie ik niet direct Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice Clip doet me een beetje denken aan die van Pendulum - Slam. Ze zullen ongetwijfeld inspiratie uit deze clip gehaald hebben. Het benaderd perfecte synchronisatie tussen nummer en clip. Alleen het einde met het vliegen is een beetje raar imo. Fatboy Slim - Ya Mama Het is natuurlijk makkelijk om te gaan vergelijken met de vorige, dus dat doe ik dan ook. Ook hier past de clip goed samen met het nummer, maar desondanks vind ik deze minder geslaagd. Kan ook dat dat komt door de slechte kwaliteit van deze video. Gorillaz - Feel Good Inc. Gorillaz als virtuele band hoort natuurlijk thuis in een contest als deze. Of ik dit hun beste clip vind? Ik denk het niet. Wel vind ik dat er een goede mix is gemaakt van de virtuele band en de gastrappers die irl in de clip voorkomen. Temper Trap - Love Lost Leuk, maar zeker niet uitzonderlijk. Voor de voetballers onder ons is een boze trainer die je rondjes laat rennen en altijd wel 1 teamgenoot zonder conditie die niet kan volgens mogelijk nog herkenbaar Johnny Cash - Hurt Tja dat je zo kort op hem zit met zijn gitaar vind ik vrij sterk dat versterkt zijn boodschap. De afwisseling met oude beelden van Cash en ook van oude films(?) vind ik niks. Blur - Song 2 Lekker nummer hoor, maar de clip vind ik niet zo bijzonder Marilyn Manson - The Beautiful People Ik vind dat hij zijn weirdness hier op een best artistieke manier naar voren brengt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 februari 2022 Share Geplaatst 9 februari 2022 @hjs ik kijk vooral naar hoe mooi ik de clip vind, zo stem ik hier. Dus wat je zegt over gitaren snap ik wel maar ik zal zelf zeggen hier nvt van toepassing is. Zo heb ik hier ook Korn +5 gegeven vanwege die geweldige clip met die kogel en onlangs Tool ook +3 maar als ik puur zou kijken of ik de muziek goed vindt of niet, zou ik heel anders hier stemmen dan ik tot nu toe doe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 9 februari 2022 Share Geplaatst 9 februari 2022 Marble Sounds - Leave A Light On - 2 punten Coldplay - Up&Up - 8 punten Outkast - Ms. Jakckson - 10 punten +3 Fatboy Slim ft. Bootsy Collins - Weapon of Choice - 13 punten +5 Fatboy Slim - Ya Mama - 1 punt Gorillaz - Feel Good Inc. - 4 punten +1 Temper Trap - Love Lost - 1 punt Johnny Cash - Hurt - 2 punten Blur - Song 2 - 0 punten Marilyn Manson - The Beautiful People - 3 punten +2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten