Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

De beste tip is te doen wat je zelf het leukste vindt. Een novelle maak je in de eerste plek omdat je het zelf een leuke manier vindt om een game met andere te delen en op die manier je volgers deel te maken van jouw verhaal. Doe dus vooral wat je zelf het leukste vindt en waar jij plezier uit haal. Doe zeker niet iets waarvan je denkt: "Ik doe dit geforceerd en vind er niets meer aan."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei keano77:

Even een klein vraagje om het jaar mee af te sluiten / goed voornemen voor komend jaar. Mijn Novelle met Floriana en Malta heb ik nog steeds maar merk dat dat redelijk "spatiebalk rammen" is momenteel. En ik zit nu in dubio wat te doen want haal er nu maar weinig plezier uit. Een "challenge" toevoegen of een nieuwe novelle starten en vanaf dan mezelf houden aan deze challenge. Daarnaast wil ik de manier van updaten/interactie met de mensen graag levendig houden maar heb geen idee hoe. 

Alvast bedankt voor de tips/feedback!

Spelplezier is cruciaal. Als dat er niet meer is zal uiteindelijk ook de motivatie afnemen om een novelle bij te houden vrees. Het lijkt me dus vooral belangrijk om ervoor te zorgen dat je het spelplezier kan behouden of terug kan vinden indien het verdwijnt. En die keuze is iets die je alleen zelf kan maken zoals MisterX ook al aangeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei keano77:

Even een klein vraagje om het jaar mee af te sluiten / goed voornemen voor komend jaar. Mijn Novelle met Floriana en Malta heb ik nog steeds maar merk dat dat redelijk "spatiebalk rammen" is momenteel. En ik zit nu in dubio wat te doen want haal er nu maar weinig plezier uit. Een "challenge" toevoegen of een nieuwe novelle starten en vanaf dan mezelf houden aan deze challenge. Daarnaast wil ik de manier van updaten/interactie met de mensen graag levendig houden maar heb geen idee hoe. 

Alvast bedankt voor de tips/feedback!

Ik kan hieruit niet helemaal opmaken of je het bijhouden van de Novelle bedoeld of je savegame? Bij zo'n building a nation challenge heb je gewoon periodes waarin weinig gebeurt en je inderdaad aan het spatiebalk rammen bent. Ben je het plezier in de game kwijt of haal je geen plezier uit het maken van updates? 

Interactie is sowieso laag in deze maanden (feestdagen) en dergelijke. Je ziet in alle topics dat er wat minder gereageerd wordt. Zal in de komende weken wel weer wat aanzwengelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraag om feedback; zijn de updates die ik maak voor mijn novelle te lang en te intensief om te lezen?

12 minuten geleden zei Marius:

Ik heb even de tijd genomen om me door je laatste lijvige updates te worstelen.

Ik merk dat op mijn laatste posts steeds minder gereageerd wordt. En ja, ik snap dat de tijd van het jaar meespeelt. Ik hoor graag of mijn updates teveel moeite kosten want dan ga ik kijken wat ik daaraan kan verbeteren.

Alvast bedankt voor de feedback!

Fijne jaarwisseling allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei De Raam:

Even een vraag om feedback; zijn de updates die ik maak voor mijn novelle te lang en te intensief om te lezen?

Ik merk dat op mijn laatste posts steeds minder gereageerd wordt. En ja, ik snap dat de tijd van het jaar meespeelt. Ik hoor graag of mijn updates teveel moeite kosten want dan ga ik kijken wat ik daaraan kan verbeteren.

Persoonlijk denk ik van wel. Ik heb ze zelfs gewoon geparkeerd omdat het niet een soort update waren die ik in 2 à 3 minuten kan lezen én inhoudelijk zinvol kan reageren. Ik denk dat je er ook gewoon rekening mee houden dat volgers van de Novellebundel meerdere verhalen volgen maar ook soms niet de tijd hebben om alle updates grondig door te nemen, en dan loop je een risico dat er minder gereageerd wordt wanneer je een zeer lange update post.

Maar zoals je zelf aangeeft heeft het zeker ook te maken met de tijd van het jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Marius zegt sluit ik me wel redelijk aan. Maar wat er al vaker gezegd is: je doet het uiteindelijk voor jezelf. Denk je dat je het langer volhoudt door deze manier van updaten blijf dan vooral dit doen. Denk zelf vooral dat jouw manier ervoor zorgt dat jouw novelle uniek is. Als ik tijd heb dan lees ik ze en anders parkeer ik ze, maar ik lees ze altijd omdat het gewoon net wat anders is dan wat iedereen doet en de diepgang op de zaken me juist meer interesseren dan de novelle van iemand die alleen de uitslagen post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties en eerlijkheid, heren!

Ergens wist ik natuurlijk dat zo'n novelle niet voor iedereen zou zijn dus dit lag enigszins in de lijn der verwachting. De laatste reactie van @Marius zette mij echter aan het denken. Het moet namelijk niet zo zijn dat lezers zich door mijn updates moeten 'worstelen'. Dat sommige updates geparkeerd worden om later te lezen vind ik totaal geen probleem. Misschien een verkeerde woordkeus geweest dan?

Verder maak ik de novelle ook absoluut voor mezelf @bas huijsmans maar een lading reacties werkt toch ook wel motiverend :) Ik wilde mezelf dit jaar bewijzen dat ik een diepgaande novelle draaiende kan houden en dat zal ik ook blijven doen, mijn mening daarover is niet veranderd.

Nadeel is dus wel, en dat wordt door verschillende mensen aangekaart bij de IDS verkiezing, dat er minder updates zullen zijn dan bij anderen. Juist doordat ik diep op de materie inga en dat kost gewoon meer tijd.

Het zou ook een optie kunnen zijn om toch ook regelmatiger updates met uitslagen te posten en dat afwisselen met de posts die ik nu plaats, om de lezers, zeg maar, 'warm' te houden. Maar dat zou anderszijds ook de glans van de meer diepgaande posts kunnen halen. Hoe staan julie daar tegenover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet eens met @Marius  ik vind @De Raamzijn posts wel lang, totaal niet iets om "doorheen" te worstelen, verre van zelfs. En ja novelle doe je voor jezelf, maar niet alleen natuurlijk, anders zou dit hele board er niet zijn. Er zijn gewoon heel veel novelle, ik kan het al heellang niet meer alles bijhouden, bijlezen, reageren en liken, maar er is gewoon heel veel keuze hier. Sommige teksten zijn langer dan andere, betekent niet meteen slechter of beter hoeft te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei De Raam:

Het zou ook een optie kunnen zijn om toch ook regelmatiger updates met uitslagen te posten en dat afwisselen met de posts die ik nu plaats, om de lezers, zeg maar, 'warm' te houden. Maar dat zou anderszijds ook de glans van de meer diepgaande posts kunnen halen. Hoe staan julie daar tegenover?

Denk dat je met zoiets meer volgers gaat krijgen. Maar daarom ook niet perse reacties. Sommige mensen (waarbij ik mezelf reken) vinden het gewoon makkelijker om te liken, vooral als je op telefoon leest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allen, op de eerste plaats de beste wensen. Sommige hebben wellicht ook al gemerkt dat ik niet echt meer reageer op de verschillende novelles. Dat heeft alles te maken met het feit dat ik nu een kleine vier dagen in de Verenigde Staten ben. Ik ben er nog tot en met 26 januari. Dan volg ik jullie weer met liefde. Ondertussen staat mijn internet grotendeels uit en doe ik wat inspiratie op voor een eigen novelle. 

voor de liefhebbers onderstaand de link met de Polarsteps die mijn vrouw en ik bijhouden. ook een soort novelle, toch? 

https://www.polarsteps.com/GabyZwaan/9839354-u-s-a-trip?s=15E39EC9-38E3-4005-82A0-4501D605E8A3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ElMarcos:

Allen, op de eerste plaats de beste wensen. Sommige hebben wellicht ook al gemerkt dat ik niet echt meer reageer op de verschillende novelles. Dat heeft alles te maken met het feit dat ik nu een kleine vier dagen in de Verenigde Staten ben. Ik ben er nog tot en met 26 januari. Dan volg ik jullie weer met liefde. Ondertussen staat mijn internet grotendeels uit en doe ik wat inspiratie op voor een eigen novelle. 

voor de liefhebbers onderstaand de link met de Polarsteps die mijn vrouw en ik bijhouden. ook een soort novelle, toch? 

https://www.polarsteps.com/GabyZwaan/9839354-u-s-a-trip?s=15E39EC9-38E3-4005-82A0-4501D605E8A3

Oeh heel nice. Zat er vorig jaar en ben ook in Las Vegas (zelfde hotel) en Los Angeles geweest. Onze reis begon alleen in San Francisco en hebben we daar enkele nationale parken gedaan en eindigden wij eigenlijk in Las Vegas --> San Diego --> LA. Vond zelf het vuurwerk spektakel in Las Vegas best wel tegenvallen. Hoe vond jij het?

Wij waren zelf niet heel erg lang in Los Angeles en pakten daar een NBA wedstrijd mee (Dikke aanrader). Vond Venice wel een leuke wijk om doorheen te lopen etc. S Avonds sowieso naar het observartory gaan voor een uitzicht over de stad. Vond zelf Beverly Hills en de Hollywood Walk of Fame niet heel bijzonder, maar hier hebben wij niet echt een tour ofzo gedaan dus dat kan het wel mooier maken

Heel veel plezier in ieder geval man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei ElMarcos:

Lekker man, geniet ervan en veel plezier in de US of A!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-12-2023 om 12:55 zei De Raam:

Ik vind het zeer interessante materie, maar ook enigszins een ver van je bed show. Denk dat weinig managers de ontwikkeling zo intensief gaan bijhouden. Schrijf vooral waar jij je prettig bij voelt, maar zou graag ook wat conclusies/tips beschrijven en/of aanbevelingen die iedereen op korte termijn zou kunnen toepassen in zijn game. Maar de lengte maakt mij niet uit, als het maar leerzaam en toepasbaar is @De Raam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Glenn08 Ik zat er serieus over te denken om mijn Wisla Krakow save om te zetten in een novelle maar dan wordt ie niet zoals die van afgelopen jaren maar meer een soort dump van updates wanneer ik er tijd voor heb/zin in heb. Weet alleen niet of mensen daarop zitten te wachten en of ik het zelf op die manier goed kan volhouden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-1-2024 om 10:00 zei bas huijsmans:

Wij waren zelf niet heel erg lang in Los Angeles en pakten daar een NBA wedstrijd mee (Dikke aanrader). Vond Venice wel een leuke wijk om doorheen te lopen etc. S Avonds sowieso naar het observartory gaan voor een uitzicht over de stad. Vond zelf Beverly Hills en de Hollywood Walk of Fame niet heel bijzonder, maar hier hebben wij niet echt een tour ofzo gedaan dus dat kan het wel mooier maken

Wij gaan morgen naar de NFL en de Griffith observatory staat ook zeker op de planning. Venice slaan we deze keer over. Vijf jaar geleden wel geweest. 

het vuurwerk in Vegas was leuk en echt wel gaaf om een keer mee te maken. Maar als ik heel eerlijk ben had ik zelf ook net iets meer verwacht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-1-2024 om 18:10 zei ElMarcos:

Wij gaan morgen naar de NFL en de Griffith observatory staat ook zeker op de planning. Venice slaan we deze keer over. Vijf jaar geleden wel geweest. 

het vuurwerk in Vegas was leuk en echt wel gaaf om een keer mee te maken. Maar als ik heel eerlijk ben had ik zelf ook net iets meer verwacht. 

Griffith Observatory vond ik echt mooi s avonds. Hopen op een beetje helder weer. Ah ja een keertje in Venice is denk ik wel voldoende. Wellicht in de zomer dat het anders is. Haha dan staan we daar hetzelfde in ja. Leuk om een keer mee te maken maar ook niet meer dan dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-1-2024 om 19:49 zei Willem:

@Glenn08 Ik zat er serieus over te denken om mijn Wisla Krakow save om te zetten in een novelle maar dan wordt ie niet zoals die van afgelopen jaren maar meer een soort dump van updates wanneer ik er tijd voor heb/zin in heb. Weet alleen niet of mensen daarop zitten te wachten en of ik het zelf op die manier goed kan volhouden...

Prima, je hoeft niet elk jaar novelle van het jaar te winnen;c:classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites