Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Pro Cycling Manager

chrisje1993

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Satyr:

Ik heb de savegame van het spel hierboven verkloot, door de editor te laden tijdens het auto simmen.

Dit is van een andere savegame, het maandbedrag is dus wel gelukt, maar ik zie daar niks van terug op 1 augustus

Naamloos.png.10a24d477da9e67a753f074a643d550a.png

2.thumb.png.dc132732a0172610ff30b68d87ec7bcc.png

Ik heb werkelijk geen idee wat hier misgaat. Het enige wat ze nog zeiden in de WorldDB discord is dat je savegame te groot was om nog te editten in deze editor ofzo. Dan kan hij hem niet meer (goed) opslaan. 

Maar dat lijkt me in deze nieuwe save nog bijna onmogelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*sorry voor de dubbelpost* 

Pro Cycling Manager 2023 | Astana Qazaqstan | Seizoen 1 [NOR]

De Giro d'Italia zit er inmiddels op. We moesten minimaal 1 etappe proberen te winnen, maar zonder echte topper in de ploeg en een game waarbij je eigenlijk zelden in een kopgroep kan winnen (als je er zelf in zit), werd dit een vrij moeilijk verhaal. Dat klopte ook wel, want we wisten uiteindelijk geen rit te winnen. Wel bijna overigens, maar dat is niet helemaal ;c

Verder met Pronskiy en Velasco best een aardig klassement neergezet. Zeker als je bedenkt dat Pronskiy niet kan tijdrijden en Velasco een matige klimmer is. 

0nKXN8d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei rich ruzzian:

Al aankopen op het oog? @Michaelinho*dossier tijd is immers aangebroken

Zeker. Top prio’s zijn Daniel Martinez, Matteo Jorgenson, Marc Soler, Luca Mozzato en Quin Simmons. Wil er een beetje een Kazachs, Italiaans, Spaans, Amerikaans team van maken. 

Kijk daarnaast naar Andrew August, Ide Schelling, Fortunato, Aleotti, Ponomar, Pietro, Neilands en Meintjes. Maar niet al deze namen zullen komen hoor. Heb ook nog de broertjes Vinokurov op het oog voor de Kazachse balans.

En moet een hoop contracten verlengen van renners. Er zijn maar 6 renners met een contract voor volgend jaar. Waaronder Lutsenko en Battistella. Dus De La Cruz, Romo, Velasco, Scaroni, Moscon en Pronskiy staan o.a. ook de lijst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tour de France - Etappe 1

De doelstelling voor de Tour de France is het winnen van minimaal 1 etappe. Met Bol, Cavendish, Luis Leon Sanchez en Lutsenko aan de start zou dat 'makkelijker' moeten zijn dan in de Giro. Door zelf wat werk te leven om de kopgroep op tijd terug te halen konden we zelf als eerste beginnen aan de Cote de Pike. Met een +4 dagvorm zat Lutsenko er lekker in en trokken we een gaatje van 25-30 seconden. Daarna in de afdaling lekker door gestampt en zo de overwinning, gele trui en groene trui in de wacht gesleept :D. Tour de France is al geslaagd. 

tg2sZI6.png

gq70vdZ.png

Overigens ook nog een leuk Kazachs kampioenschap gereden ;c. Bij de start met 7 van de 8 renners gedemarreerd. De 8e zat klem in het pelotonnetje en kwam dus niet lekker weg. Daarna met 7 man in een 'rustig' tempo 25 minuten weggereden. Daarna in een treintje de finish over met Lutsenko op kop. Vervolgens met de 8e man ook nog de 8e plek in de wacht weten te slepen in het laatste 'sprintje' op de laatste heuvel voor de finish. 

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tour de France (Doelstelling - Etappezege(s))

Na de prachtige 1e etappe wisten we het geel t/m de 5e etappe vast te houden. Daar verloren we teveel tijd op een ontketende Pello Bilbao. Maar vier dagen geel is voor de ploeg natuurlijk prachtige reclame, evenals voor Kazachstan. De Tour was voor ons al geslaagd en al het andere was bonus. De 10e plek in het eindklassement voor Lutsenko is dan ook een mooie kers op de taart. 

2awumht.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na de Tour de France zat ons seizoen er qua doelstelling wel behoorlijk op. Omdat de focus toch vooral ging op het samenstellen van de ploeg voor 2024 heb ik het laatste deel van het seizoen behoorlijk veel gesimuleerd. Wel nog twee leuke resultaten gereden in Polen Spanje :D

Tour de Pologne

6VhM4aZ.png

La Vuelta

aPipUWW.png

Transfers

Vertrokken renners

Basso L.

Boaro M.

Brussenskiy G.

Cavendish M. (gestopt)

Felline F.

Gidich Y.

Gruzdev D.

Laas M.

Martinelli D.

Nurlykhassym N.

Sánchez L.L. (gestopt)

Zeits A. (gestopt)

Renners met een doorlopend contract

Battistella S.

Chzhan I.

Fedorov Y.

Garofoli G.

Lutsenko A.

Syritsa G.

Renners met een nieuw contract

de la Cruz D.

Tejada H.

Romo J.

Bol C.

Pronskiy V.

Velasco S.

Scaroni C.

Moscon G.

Natarov Y.

Aangetrokken renners

Martínez D.

Jorgenson M.

Soler M.

Vinokurov A. (Astana DT)

Vinokurov N. (Astana DT)

August A. (Scouting)

Simmons Q.

Aleotti G.

Christen J.

Pietro M.

Ponomar A.

Hopkins M. (Scouting)

Pronskiy D. (Astana DT)

Fiorin M. (Scouting)

Isakov N. (Scouting)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2023 | Astana Qazaqstan | Seizoen 2 [NOR]

We zijn alweer lekker op weg in seizoen 2, dus hierbij weer even een update. Qua doelstelling is het allemaal net een tikkie moeilijker dan vorig jaar en dat is terug te zien in de uitslagen tot nu toe. 

Astana Qazaqstan 2024

IY7OBfU.png

Sponsor - Doelstellingen

dYd3RYe.png

Tour Down Under

XxE5ER3.png

Omloop het Nieuwsblad

i1Ygohw.png

UAE TOUR

yAyjcIq.png

Strade Bianchi

IRwHJYS.png

Tirreno - Adriatico

cX5Z6cg.jpg

*Toch leuk om Pogacar te zien juichen terwijl hij nog voorbij gestoken werd door Lutsenko :D

A0QbggN.png

Parijs - Nice

UDbvV9B.png

Milano - Torino

x8KtsAn.png

Milaan - Sanremo

WxN3STe.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het verleden had ik vaak moeite met het 'fris' houden van mijn klassementsrenner in een bergetappe. Hoe doen jullie dit? Als de concurrentie aanvalt zit mijn renner al 'piepedood' (ondanks bescherming van goede klimmers)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Elano:

In het verleden had ik vaak moeite met het 'fris' houden van mijn klassementsrenner in een bergetappe. Hoe doen jullie dit? Als de concurrentie aanvalt zit mijn renner al 'piepedood' (ondanks bescherming van goede klimmers)

bolletje 65-75 doe ik meestal. Gewoon eigen tempo rijden met bolletje, zeker op de lange klimmen. Niet reageren op de AI. Die rijdt zich toch vaak hartstikke dood. 

En zo lang mogelijk proberen op positie behouden te blijven rijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kelvin Des te frustrerender wanneer het ergens in de maanden na de tour voorkomt, dan kan je alles van het begin af aan beginnen herslepen voor die renner.. 

Effe een kort vraagje, worden er op dit forum ook novelles geschreven over Pro Cycling Manager of enkel FM? Is er hier maw genoeg interesse voor het lezen van PCM novelles?

bewerkt door Gnolfdolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites