Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Even wat Sudamericaans nieuws';

In Chili zijn er nog 7 wedstrijden te gaan in de Clausura. U de Chile heeft uit gewonnen van nummer 4 San Marcos de Arica en is geklommen naar plek 11, met maar 5p verschil voor plaatsing voor de Copa Sudamericana.

[spoiler=Tussenstand Tsjilie]jl0w9u.png

In Argentinië is de Torneo Transición 4 wedstrijden van start. Tussenstand is als volgt;

[spoiler=Argilandse Competizioni]a2xkid.png

Over drie maanden gaat de Copa America in Chili van start en vaak in de aanloop naar toernooien, komt de nadruk op blessures te liggen. In die context is de eerste speler wellicht al uitgeschakeld en dat is Martin Caceres. Hij heeft een blessure opgelopen aan zijn linker enkel en lijkt de Copa te moeten missen. Een groot gemis voor Urugay, die met zijn beperkte selectie en als titelverdediger een flinke knauw te verduren krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de Liga in Argentinië is een beetje een zootje geworden. Zijn 10 ploegen van de Segunda bij de Primera gekomen. Lees op internet ook teveel tegenstrijdige verhalen over de toekomst van deze competitie. De ene zegt dat het zo zal blijven, de ander zegt dat het de Transición (transitie/overgang) is, maar die naam heeft het ook niet meer. [MENTION=1513]niels1992[/MENTION]; weet jij dat? Zo goed volg ik de Argentijnse competitie ook niet.

Aan het eind van het jaar ga ik weer naar Zuid-Amerika. Dit keer waarschijnlijk met een maat van me.. en met een beetje mazzel gaan we een wedstrijd in Colombia kijken. Liga Postobón. Volgens mij dikke chaos bij een goal. Als we uberhaupt levend het stadion binnen komen :-D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben afgelopen zomer (nederlandse winter) naar 4 wedstrijden in Chili geweest en in geen enkele kwamen die taferelen voor. Mag jij je maat eens vragen welke wedstrijd het was. Kan mij wel een paar wedstrijden voorstellen;

Cobreloa - Cobresal

Universidad de Chile - Universidad Catolica

Universidad de Chile - Colo Colo

Indien het niet een van deze drie wedstrijden is, ben ik ZEER benieuwd :-D. Er wordt wel extreem veel gevloekt hoor. En ook lang. Hele zinnen bijna :r. Concha de tu madre inutíl culiado weon hoor je vaak genoeg. Ik heb vaak genoeg gewoon gelachen om wat er gebeurde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongensjongensjongens wat zijn die keepers in de Argentijnse competitie van een bedroevend niveau....dit en afgelopen weekend denk ik wel 8 keepers die volledig de mist in gingen bij de gekste ballen. Je zou bijna aan matchfixing gaan denken, maar ik vrees dat dat gewoon het niveau is :/

Over die competitie indeling, als het goed is is dit tijdelijk. 30 teams lijkt veel, maar ze hebben hier die vage, in in mijn ogen. oneerlijke regel dat alle teams 1x tegen elkaar spelen, behalve tegen de rivaal ofzo. Over een paar weken is het derby weekend en dan speelt iedereen tegen de rivaal. Opzich leuk, maar volgens mij is dit in een dronke bui op papier gezet

The 2015 season will be played with 30 teams. Each team will play all other teams once and one additional round against their local derby rival, completing a total of 30 rounds. At the end of the season, the team in first place is first division champion. At the end of the season in December 2015, two teams will be relegated to the Primera B Nacional.[1]

From February to December 2015, the league will be contested between thirty teams. Two teams will be relegated to and two teams will be promoted from Primera B Nacional.

In the first half of 2016, the league will be contested between thirty teams. Three teams will be relegated to and one team will be promoted from Primera B Nacional.

From August 2016 to June 2017, the league will be contested between twenty-eight teams. Four teams will be relegated to and two teams will be promoted from Primera B Nacional.

From August 2017 to June 2018, the league will be contested between twenty-six teams. Four teams will be relegated to and two teams will be promoted from Primera B Nacional.

From August 2018 to June 2019, the league will be contested between twenty-four teams. Four teams will be relegated to and two teams will be promoted from Primera B Nacional.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Barovero en die keeper van Boca waren toch wel gewoon goed? Of is dat ook middelmaat? Kan mij nog herinneren dat dankzij Barovero River de Sudamericana had gewonnen. Overigens wel een rare competitie opzet ja, vond het plan al zo vaag. Het is dus ook echt te hopen dat het tijdelijk is, want lees wel eens iets anders en dan krijg ik het idee dat niemand het precies weet hoe het zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barovero En Orion zijn prima keepers, maar daanonder valt het tegen. Die vervanger van Barovero liet zondag gewoon een stuiterbal vrijetrap van 30 meter er in gaan...Lijkt me niet dat een van die keepers echt in de belangstelling van Real staan. Barovero zou wel een goede 2e/3e keeper zijn vanwege zijn leeftijd, maar Real heeft ook die Navas nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de Liga in Argentinië is een beetje een zootje geworden. Zijn 10 ploegen van de Segunda bij de Primera gekomen. Lees op internet ook teveel tegenstrijdige verhalen over de toekomst van deze competitie. De ene zegt dat het zo zal blijven, de ander zegt dat het de Transición (transitie/overgang) is, maar die naam heeft het ook niet meer. [MENTION=1513]niels1992[/MENTION]; weet jij dat? Zo goed volg ik de Argentijnse competitie ook niet.

Aan het eind van het jaar ga ik weer naar Zuid-Amerika. Dit keer waarschijnlijk met een maat van me.. en met een beetje mazzel gaan we een wedstrijd in Colombia kijken. Liga Postobón. Volgens mij dikke chaos bij een goal. Als we uberhaupt levend het stadion binnen komen :-D.

Spelen die gasten ook 58 potten per jaar? :D O lees t al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. Is Augusto Batalla waar het om gaat. Weet zelf niet zo goed of hij echt zo geweldig goed is. Lijkt mij dat je dan eerder Batalla de kans geeft, dan je tweede keeper die zo'n prutser is. Maar goed, makkelijker gezegd misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk stukje leesvoer, Moneyball van het voetbal:

Het Deense FC Midtjylland is misschien wel de interessantste voetbalclub van dit moment. Alle beslissingen worden er genomen op basis van statistische analyses, emotie speelt geen rol. En wat blijkt? Het werkt.

https://decorrespondent.nl/2566/Voor-de-scouts-van-deze-club-is-het-kijken-van-wedstrijden-verboden/195431969128-7e2f5997

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk stukje leesvoer, Moneyball van het voetbal:

Het Deense FC Midtjylland is misschien wel de interessantste voetbalclub van dit moment. Alle beslissingen worden er genomen op basis van statistische analyses, emotie speelt geen rol. En wat blijkt? Het werkt.

https://decorrespondent.nl/2566/Voor-de-scouts-van-deze-club-is-het-kijken-van-wedstrijden-verboden/195431969128-7e2f5997

Wilde hem ook net posten! Interssant stukje leesvoer idd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemachtig, ik wist het! Ik heb al zo vaak geroepen dat je beter een 'lucky' speler kunt halen dan alleen een goede speler. Iemand die altijd een klutsbal voor de voeten krijgt, of die altijd 50/50 duels wint. Dat is geen toeval. En daar scout niemand op. Ja, niemand die er toe doet, zeg maar. Brentford is inderdaad een miniclubje, maar die zijn in twee jaar tijd van L1 middenmoot naar PL contender gegaan. Nu weet ik waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad een zeer interessant artikel. Die voorzitter was toch ook degene die de hoofdgast was bij dat grote KNVB-symposium van een half jaar geleden? Dat symposium waar bijna geen een grote voetballer heen wilde omdat een voor hen onbekende Deen de hoofdgast was (Van Marwijk, Cruijff, etc.). Het principe is zeker interessant en zoals je met Brentford en Midtjyland kan zien, werpt het zijn vruchten wel degelijk af. Echter, ik denk dat zoiets in Nederland voorlopig helaas nog ondenkbaar is, gezien onze koppigheid en het feit dat dus nauwelijks aandacht van grote figuren aan deze mensen werd besteed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites