Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Music Challenge

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Op 11-8-2021 om 21:38 zei MetalMichael:

Mag ik inmiddels al zeggen dat ik niet zoveel punten verwacht? 

Mag ik inmiddels zeggen ik uiteindelijk toch iig klein beetje gelijk had, en je verwachtingen overtroffen worden? ;c:classic_ninja:

Thnx voor 5 punten @Satyr

Oo0s haha sorry @Kowet thnx maat

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GViPEhc.jpg

Punten - Luxemburg

Vandaag mag Luxemburg dan wel de punten gaan verdelen. Het land van Bolderbast heeft gekozen voor The Prodigy met Firestarter.

Opvallend genoeg is de inspiratie voor dit nummer gekomen van Foo Fighters en dan specifiek het nummer 'Weenie Beenie'. Alhoewel de tekst van Firestarter niet bijzonder lang is, worden de credits voor de lyrics toegeschreven aan acht verschillende schrijvers. Een daarvan is uiteraard frontman Keith Flint, die voorafgaand aan dit nummer nooit zingend op een Prodigy-single heeft gestaan. Het nummer was dan eigenlijk ook instrumentaal bedoeld, en Keith Flint verraste enigszins door aan te geven dat hij er wel vocals bij vond passen. Niet geheel toevallig is 'Flint' in het Engels eveneens een vuursteen, en in deze track eigent Flint ook enkele eigenschappen hiervan toe. Het ging hierbij vooral om zijn vurige verschijning/persoonlijkheid, met name bij optredens van The Prodigy. In een interview licht Flint verder toe: "I remember Liam on the phone to Richard Russell. He said, 'Do you think these words describe Keith: Twisted? Self Inflicted? Yes, very much so.' The lyrics were about being onstage: this is what I am. Some of it is a bit deeper than it seems."

"I'm the trouble starter, punkin' instigator

I'm the fear addicted, a danger illustrated

I'm a firestarter, twisted firestarter"

Rest in peace...

Punten: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/457907/9/9/jlzty5zwi0

@Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim'

bewerkt door Keko
Oef, flinke grammaticale fout...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GViPEhc.jpg

Punten - Noord-Korea

Dat Noord-Korea niet met de gebruikelijke mainstream meuk aankomt, weten we inmiddels wel van @ivago, maar ditmaal maakt hij het wel erg bont. Ten eerste is het niet om aan te horen, maar dat is slechts mijn visie erop (kan gebeuren). Maar daarnaast is er bijzonder weinig te vinden over de betekenis van het nummer 'A lot of Wind' van The Fall. Zelfs op Songmeanings zijn er geen enthousiastelingen te vinden die hier hun interpretatie delen met de wereld.

Dan komt het maar op mij aan om me te verdiepen in de songteksten. Een korte blik zegt mij dat het iets te maken heeft met hoeveel bullshit er op televisie te zien is. That's as far as I will go. Ivago, vul het gerust aan!

I turn the tragic lantern on
It's a program 'Good Morning'
It's a lot of wind
They talk a lot about wind

Punten: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/457907/10/10/fmogm1nmjk

@Satyr@hjs@komodo25@Kowet@MetalMichael@Bolderbast@Titan@nasje92@chrisje1993@Kyrill@ivago@Fabian.@Tim'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de song valt idd niet veel meer te zeggen. The Fall heeft maar eventjes 40 jaar bestaan, werd opgericht eind jaren 70 en opgedoekt met de dood van frontzanger Mark E. Smith. Ze worden gezien als grondleggers van de postpunk-beweging.

De band kende een onnoemelijk aantal wissels van bandleden. Dit was vooral te wijten aan frontzanger Smith, die naast alcoholist en drugsverslaafde ook een echte klootzak moet geweest zijn. Hij gooide bandleden eruit om de meest belachelijke redenen, zoals bvb omdat er ene te veel slaatjes at. Vele groepsleden stapten ook zelf na een tijd op.

Weg sfeer!

En ik heb mezelf lekker laatste gekatapulteerd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GViPEhc.jpg

Punten - Rusland

We gaan verder vandaag met Rusland, waar Titan ditmaal voor een Nederlandstalig nummer heeft gekozen.

"Als het vuur gedoofd is" is het eerste nummer van het debuutalbum van Acda en De Munnik. Het is het eerste nummer van het duo waarin het personage Herman wordt bezongen en de lyrics spreken vrij duidelijk voor zich. Een man die eigenlijk het hele huisje boompje beestje voor elkaar heeft, maar toch wringt er iets. Hij ziet het leven niet meer zitten en is tot de conclusie gekomen dat hij vrijwel alles wat hij ooit had willen doen in zijn leven nooit heeft gedaan en het er nu te laat voor is. Hij heeft nu een huis, kind, vrouw en baan en zou hierdoor zijn dromen nooit meer na kunnen gaan.

Er wordt gesuggereerd dat Herman aan het eind van het lied zelfmoord heeft gepleegd, aangezien hij strak gekleed ligt in een kist van gevoerd vurenhout. In een later nummer van Acda en De Munnik, "Het regent zonnestralen" van het album Naar Huis, blijkt dat dit niet Herman was, maar een man die zijn auto heeft gekocht en een paar dagen later bij een auto-ongeluk om het leven was gekomen. Zelf nooit op de hoogte geweest van de verbinding tussen deze nummers, vond het erg tof.

"Als het vuur gedoofd is
Dan komen de wolven
"

Punten: https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/457907/11/11/kynmmxnzdk

bewerkt door Keko
Link naar opmerking
Deel via andere websites