Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Music Challenge

chrisje1993

Aanbevolen berichten

drq9pggk561a.jpg

Ten eerste helaas heeft Zeus zich afgemeld. Hierdoor heb ik besloten om tijdelijk zelf ook mee te doen. Dit zodat we 11 deelnemers hebben en dus altijd iedereen aan 10 (alle andere) landen punten kan geven.

Dan over naar de inzendingen van Ronde 1:

Rusland: @Titan

De artiest die Rusland gaat vertegenwoordigen is de uit Hawaï afkomstige Israel "IZ" Kamakawiwo'ole met zijn versie van Somewhere over the Rainbow. Dit is ook het nummer waardoor hij wereldwijde bekendheid kreeg. Binnen zijn landsgrenzen heeft hij in 1997 verschillende prijzen gewonnen waaronder beste mannelijke zanger van het jaar. Gaat hij hier tussen alle andere artiesten ook er met de punten vandoor?

Italië: @Chiemel

Italië stuurt de Zweedse singer-songwriter Lykke Li met een cover naar deze wedstrijd. Het nummer I Follow Rivers was haar doorbraak in 2011. Dit was 3 jaar nadat ze haar eerste album al had uitgebracht. Het nummer Time In A Bottle heeft ze eigen gemaakt van de Amerikaan Jim Croce. 

Galapagos Eilanden: @nasje92

Angelina Jordan moet ervoor zorgen dat deze provincie van Ecuador die nu zelfstandig mee doet niet af gaat. Met haar versie van Bohemian Rapsody neemt ze misschien wel een groot risico. Aangezien snel de vergelijking met Queen gemaakt zou kunnen worden. Of dit goed gaat lopen voor haar is nog maar de vraag.

Verenigde Staten: @Tamara84

De Verenigde Staten stuurt Daniela Andrade af om de eer hoog te houden. Ze heeft een cover van de band Radiohead. In 1992 hadden ze met het nummer Creep hun debuutsingle. In 2012 besluit ze dit nummer te coveren. Gaat haar versie net zo goed in de smaak vallen als het origineel?

Noorwegen: @Satyr

Voor Noorwegen gaat er een Nederlandse Rock-/metalband meedoen. De band heeft ongeveer 2 jaar nadat ze hun debuutalbum uitbrachten wat bandleden moeten vervangen. In deze nieuwe samenstelling besloten ze ook het nummer Smells Like Teen Spirit van Nirvana te gaan coveren. 

Argentinië: @ElPrincipito

Disturbed zal ervoor moeten zorgen dat de 12 punten naar Argentinië gaan. Dit gaan ze proberen met hun versie van het nummer Sound of Silence. Simon & Garfunkel haalde met dit nummer in 1966 plotseling de 1ste plaats in de amerikaanse hitlijsten. Weet Disturbed de hitlijst van de Music Challenge ook de eerste plaats te halen?

Montenegro: @komodo25

Montenegro laat Alix G opdraven. Ze heeft het nummer Dropkick Murphys haar eigen draai weten te geven. Het orgineel is van Rose Tattoo, een Australische rock and roll band. Kan Alix met haar gitaar ervoor zorgen dat ze opvalt binnen het geweld van de Music Challenge?

Schotland: @Kowet

Voor Schotland hebben we de Indierockband Florence and the Machine. Die hier hun cover van het nummer Times Like These laten horen. The Foo Fighters kwamen met dit nummer eind 2009. Inmiddels hebben ze met dit nummer al 55 miljoen vieuws. Kan Florence and the Machine ook succes halen met hun versie?

Noord-Korea: @ivago

Hier was de keus snel gemaakt. Katie Melua moest met haar versie van Crawling Up A Hill naar de Music Challenge toegestuurd worden. Het nummer werd uitgebracht in 1964 door John Mayall & The Bluesbrakers. In 2003 besloot de Georgisch-Britse zangeres Katie Melua haar eigen draai aan dit nummer te geven voor haar debuutalbum.

Oost-Timor: @Badmuts

X Ambassadors worden ook gestuurd. Dit Amerikaans rocktrio zal de kleuren van Oost-Timor moeten verdedigen. Dit gaan ze doen met hun cover van een nummer van Rihanna, American Oxygen. De inspiratie voor dit nummer kwam van het nummer Born in the U.S.A van Bruce Springsteen.

Filipijnen: @chrisje1993

Filipijnen zijn er op het laatste moment nog bijgekomen. Voor hun zal Bad Wolves hun beste beentje voor moeten zetten. Hun hebben het nummer Zombie van The Cranberries gecoverd. De heavy metal band werd in 2017 opgericht. Zombie was in 18 Januari 2018 hun derde singel. Zullen ze hier bij de Music Challenge hoge ogen gooien?

Deadline voor het insturen van de punten:

Zondag: 29-11 12:00 Uur.

Zou je de deadline om een bepaalde reden niet halen laat me dit dan op tijd weten dan kan ik hem iets opschuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu allemaal één keer geluisterd. Maar omdat ik ze blijkbaar allemaal punten moet geven, moet ik er nog ff goed naar kijken. 

Ingestuurd. Kan er eigenlijk allemaal niet zoveel mee. Geen van deze nummers zou ik nog een keer opzoeken :D. Of het nummer is gewoon echt niet leuk of de cover vind ik een matige uitvoering van het origineel. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

0zbq98kzffx.jpg

Alle punten zijn dan eindelijk geteld. En kunnen we naar de uitslag over gaan. Als eerste de punten van de Filipijnen!!!!

MU Music Challenge :: ScoreWIZ

@nasje92 @Chiemel @Titan @Tamara84 @Satyr @ElPrincipito @komodo25 @Kowet @ivago @Badmuts

Ondertussen mogen jullie alvast de inzendingen in een pm sturen voor ronde 2:

Colors Are Delicious

In deze ronde zal in de titel van het lied een kleur moeten staan!!

Voor eventuele nieuwe aanmeldingen dit kan ten alle tijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook magertjes. Maar als je zelf Bad Wolves met Zombie instuurt kan ik mij voorstellen dat Lykke Li je niet echt ligt. 

Heb het idee dat het altijd deelnemers die houdt van een bepaalde type rock redelijk goed vertegenwoordigd zijn, dus ik zie de bui al een beetje hangen. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Chiemel:

Ook magertjes. Maar als je zelf Bad Wolves met Zombie instuurt kan ik mij voorstellen dat Lykke Li je niet echt ligt. 

Heb het idee dat het altijd deelnemers die houdt van een bepaalde type rock redelijk goed vertegenwoordigd zijn, dus ik zie de bui al een beetje hangen. 

Hahaha had ik ook toen ik het deelnemerslijstje even overliep. Maar we hebben elkaar nog hee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites