Rogier. Geplaatst 3 november 2020 Share Geplaatst 3 november 2020 Lastige keuze, maar nummer 37 gaat uiteindelijk voor team @ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 november 2020 Share Geplaatst 3 november 2020 Even rustig doen nu @ivago, mijn overige drie artiesten moeten ook nog onderdak vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 3 november 2020 Share Geplaatst 3 november 2020 Ja het gaat hard inderdaad, ik maak me daar ook een beetje zorgen over nu ik er pas 1 heb gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 #42 mag naar Bas! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 Team ivago loopt idd al goed vol, met nog maximaal 5 plaatsen. Maar Team ivago zou Team ivago niet zijn als die niet voor het maximale gaat, dus vooralsnog maak ik me geen zorgen. Auditie 46 Met nauwelijks muzikale begeleiding komt hier de mooie zangstem van de dame in kwestie overtuigend naar voor. De naaktheid van het nummer doet het wat naar saaiheid neigen, de klankkleur en helderheid van de vocals beletten echter dat het zover komt. Bij momenten hoor ik Elena Tonra (van de band Daughter) doorschemeren, en laat dat één van mijn favoriete zangeressen zijn. Mijn team mag dan al vol lopen, dit pareltje kan en mag niet over het hoofd gezien worden. Gedraaid Auditie 47 Ook deze dame doet mij twijfelen, ze heeft echter pech dat het vooral het genre van de song erg in mijn straatje past. Haar vocale inbreng is vrij standaard en onderscheidt zich te weinig van andere zangstemmen in dit genre. Mocht dit een vroegere auditie geweest zijn had ik wellicht gemakkelijker gedraaid. Deze auditie wordt helaas het (eerste) slachtoffer van een vollopend team. Niet gedraaid Auditie 48 Het wordt me niet gemakkelijk gemaakt om audities te laten gaan want ook door deze zang word ik meteen bevangen. Meer nog dan bij auditie 46 want deze song is veel meer beklijvend en drijft me mee naar mooiere oorden. Bij de zangstem zie ik feetjes en elfjes ronddwarrelen in het donkere bos dat door de instrumentale teneur wordt opgeroepen. En dat noopt mij opnieuw om hiervoor te draaien, en ervan te gaan balen als ik deze misloop. Ik loop dan wel kans naast andere sterke audities te grijpen, maar dit is de creme de la creme voor een Team ivago. Gedraaid Auditie 49 En dan ben ik al bijna opgelucht een auditie te horen waar ik niks mee heb. In dit geval vind ik het niet weerzinwekkend, maar het laat me eenvoudigweg steenkoud. Op de één of andere manier geloof ik dat deze wel eens in team @bas2204 zou kunnen terecht komen. Zeker niet in het mijne Niet gedraaid Auditie 50 Ik hoor opnieuw een aangename zangstem, een dame die weet waar ze mee bezig is. De song zelf is een eerder geijkte popsong met hier en daar wat eigenzinnige trekjes. Het is me allemaal net niet origineel noch gewaagd genoeg. Eentje om mee te pikken op de radio maar zich verder te weinig weet te onderscheiden. Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 Auditie 46 Wauw! Wat een prachtige stem heeft deze dame. Heel fragiel en kwetsbaar en ik bespeur af en toe een 'snik' aan het eind van een zin. Hopelijk is deze niet aangezet, maar natuurlijk. Ik heb wel het vermoeden dat dit laatste het geval is. En dan die kraakheldere kopstem, die zetten mijn haren rechtovereind en dat is in dit geval heel positief. De laatste halve minuut had voor mij niet gehoeven, maar al met al een hele overtuigende auditie. Gedraaid Auditie 47 Wederom een dame in een meer uptempo nummer. Ook hier weer een spatzuivere stem, maar hier was ik wat dynamiek. Het blijkt allemaal redelijk bij dezelfde toonsoort en af en toe schroeft ze haar volume wat op, maar ik hoor geen kopstem of juist een lagere noot. Ik bespeur ook geen ad-libs en ondanks het zuivere optreden is dit niet voldoende op me op die knop te laten rammen. Niet gedraaid Auditie 48 Dame 3 die wil laten horen wat ze kan. Ze begint in het laag, ietwat mysterieus en ik moet bekennen dat me dit wat meer naar het puntje van de stoel doet bewegen. De spanning wordt aardig opgebouwd, het is wachten op die uithaal... zo ontzettend jammer dat die uitblijft. Anders had ik zeker gedraaid en nu bleef hij bij een twijfel. En dat is in deze fase van de competitie niet voldoende. Niet gedraaid Auditie 49 Een heel kort nummer, dus minder tijd om me te overtuigen. Op het eerste oor (snap je 'm) klinkt dit als een band die in een garage wat aan het jammen is en dat hoeft natuurlijk helemaal geen negatief iets te zijn. Toch komt het op de een of andere manier niet bij elkaar tot een geheel en kan ik dat beeld van die band in de garage maar niet loslaten. Ik zie en hoor er niets meer in dan dat. Niet gedraaid Auditie 50 Ja hoor! Deze dame ken ik! Geweldige stem en zo hoort een auditie ook te zijn. Laat zien horen wat je in je mars hebt! Mooie dynamiek en opbouw in dit nummer. Ik hoor uithalen, kopstemmen, het hele ratteplan en ik vind het geweldig. Fingers Crossed dat deze artiest zich aan team Nasje mag voegen. Gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 Toch even aan de inzenders laten weten dat ik erg te spreken ben over het globale niveau van jullie deelnemers. Het zal er hier en daar wel mee te maken hebben dat jullie rekening hebben gehouden met de muzikale voorkeuren van de coaches, maar het heeft een reden dat ik nu al in de keuzeproblemen lijk te gaan komen. Nice work, gentlemen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 1 minuut geleden zei ivago: Toch even aan de inzenders laten weten dat ik erg te spreken ben over het globale niveau van jullie deelnemers. Het zal er hier en daar wel mee te maken hebben dat jullie rekening hebben gehouden met de muzikale voorkeuren van de coaches, maar het heeft een reden dat ik nu al in de keuzeproblemen lijk te gaan komen. Nice work, gentlemen! Helemaal mee eens. Ondanks dat Ivago en ik het doorgaans niet met elkaar eens zijn, qua smaak en voorkeuren in elk geval, zit er veel kwaliteit tussen wat me al vaak heeft doen twijfelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 @nasje92 ik vond bij aud.46 die laatste halve minuut net hét kippenvel-moment Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 @ivago We zijn het zowaar eens over auditie 46, 47 & 49 haha! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 Zojuist zei ivago: @nasje92 ik vond bij aud.46 die laatste halve minuut net hét kippenvel-moment Oh hahah, te vroeg gepiekt met mijn vorige opmerking dus:p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 1 minuut geleden zei nasje92: Oh hahah, te vroeg gepiekt met mijn vorige opmerking dus:p Nah, we zijn het er beiden over eens dat dit een prachtstem is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 Trouwens, even reagerend op de algemene commentaren van mijn collega's hierboven: ook ik ben tot op heden aangenaam verrast door het niveau van de deelnemers. Ik heb (op een of twee keer na misschien) nog niet de neiging gevoeld bepaalde audities niet af te luisteren Auditie 46 Mooie stem heeft deze dame, dat moet ik nageven. Mooi zuiver hoog, maar ik wordt een beetje zenuwachtig en afgeleid van de harde wisselingen die ze tijdens het nummer maakt tussen de verschillende registers van haar stem. Ik zie mijn beide medecoaches draaien en ik denk dat deze auditie in een van die teams beter op haar plaats zal zijn. Niet gedraaid Auditie 47 Op zich een leuk nummer als geheel en de zang is zuiver en past er zo in. Het zou ook zomaar een nog niet al te oude zangeres kunnen zijn als ik het zo hoor. Maar net als mijn medecoaches heb ik wel twijfel of zij uniek genoeg is om zich straks staande te houden. De twijfel nekt deze inzending, maar de zangeres mag wel met opgeheven hoofd het strijdtoneel verlaten. Niet gedraaid Auditie 48 We beginnen wat lager deze keer en dat vind ik eigenlijk wel prettig. De zangeres klinkt ook in het laag mooi met het nodige hees. Dan lijkt het op te bouwen, in ieder geval in de instrumentatie, maar de zang verandert nauwelijks. Ik ben dan ook verbaasd als daarna weer terug wordt gegrepen op de toon van de start, hoe leuk die ook klinkt. Ik weet nu eigenlijk nog niet precies wat deze zangeres kan. Niet gedraaid Auditie 49 Mijn collega @ivago schreef deze auditie al bijna mijn team in en hij heeft absoluut gelijk dat dit in mijn straatje past. Sterker nog, de zanger doet mij enorm sterk denk aan de zanger die ik zelf in een van de vorige edities deel liet nemen: Shawn James. Wel heb ik het idee dat de uithalen van deze zanger het niet halen bij die van Shawn James, maar dat kan ook aan de relatief slechte geluidskwaliteit van deze opname liggen. Ik ga hier denk ik de gok mee nemen. Wel hoop ik dat er ook opnames van iets betere kwaliteit te vinden zijn van deze band. Gedraaid Auditie 50 Bij de start denk ik nog aan een compleet liefelijke popsong. Dat blijkt in het refrein te verdwijnen en plaats te maken voor iets meer dreiging. Dat is absoluut een positief punt, maar toch weet het mij niet te grijpen. Ik ga @nasje92 dan ook heel blij maken en deze artieste aan hem doen toekomen. Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 4 november 2020 Auteur Share Geplaatst 4 november 2020 Auditie 46 van @Keko mag gaan kiezen tussen @nasje92 en @ivago. Auditie 47 is het als enige niet gelukt een coach te overtuigen. Snail Mail zullen we dus niet meer terug horen. Hierdoor heeft @The Saint een artiest minder nog in de race. Auditie 48 van @The Saint daarentegen gaat naar @ivago. Auditie 49 van @komodo25 krijgt de kans van @bas2204 om meer van zich te laten horen. Auditie 50 van @Fabian. gaat nog @nasje92 versterken. Auditie 51: Auditie 52: Auditie 53: Auditie 54: Auditie 55: @nasje92 @bas2204 @ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 Ik heb het Ivago nog niet vergeven dat hij Joanna Newsom "niet authentiek" noemde, dus nasje krijgt met zijn enthousiasme mijn inzending. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 5 november 2020 Share Geplaatst 5 november 2020 Auditie 51 Interessante intro, die meteen mijn aandacht weet te trekken. Deze dame heeft ook absoluut een zuivere stem en laat horen dat ze aardig wat in haar mars heeft. Helaas wordt er naar mijn smaak te veel met effectjes en autotune gespeeld, waardoor de geloofwaardigheid als sneeuw voor ze zon verdwijnt. Niet gedraaid Auditie 52 BAM! Ondanks dat er nog maar 4 plekjes beschikbaar zijn, kan ik deze niet aan me voorbij laten gaan. Dit nummer staat al jaren in mijn spotify-lijst en ik ben groot van deze artiest! Bedankt voor het inzenden en hopelijk welkom bij team Nasje. Gedraaid Auditie 53 Unieke stem, hier hebben we nog niet heel veel van gehoord. Ik heb zomaar het idee dat Ivago dit wel kan waarderen. Mij doet het helaas niets, ondanks dat deze zangeres echt wel kan zingen! Niet gedraaid Auditie 54 Starten met je kopstem, dat getuigt van lef. Gaat het mis ben je klaar. Maar in dit geval voor mij echt wel van toegevoegde waarde. Ik had verwacht dat dit bij een vrij rustig acoustisch nummer blijft. Maar niets is minder waar. Een mooie ruige, diepe stem, die dus ook aardig de hoogte in kan. Voor mij een verfrissend optreden in een genre waar ik geen fan van ben, maar op de een of andere manier blijft het steken. Ik twijfel ontzettend. Met het hoop dat auditie 52 zich ook voegt aan mijn team zou ik nog 3 plekjes vrij hebben. En nog bijna 20 audities te gaan. Met pijn in mijn hart, kies ik er voor om niet te draaien Auditie 55 Na bij de vorige auditie ontzettend getwijfeld te hebben, voel ik dat hier wat minder. Het klinkt allemaal niet verkeerd, maar ik voel hier niets bij. Helaas. Niet gedraaid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 5 november 2020 Share Geplaatst 5 november 2020 Auditie 51 Ook voor mij een intrigerende intro, maar de gewekte interesse verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer blijkt dat dit enkel een overgeproducet popliedje is dat probeert te overtuigen door random wat Raj en andere Oosterse samples te draaien doorheen een saai, kaal arrangement. De vocals spelen hier perfect op in, ze zijn al even karakterloos en flets. Niet gedraaid Auditie 52 Daar gaan we weer, het zoveelste sentimentele pianodeuntje met bijbehorende kleverige pathetiek. Dit is al zovele ontelbare keren gedaan, steeds volgens datzelfde formuletje en met op mij steeds hetzelfde effect: een intens, uiterst onaangenaam gewoel in de spijsverteringsorganen. Wanneer de gitaar de smartlapperij nog wat benadrukt ga ik helemaal over de nek. Niet gedraaid Auditie 53 Ik moet @nasje92 maar vooral de deelnemer en haar inzender teleurstellen. Ik vind het stemgeluid zeker aangenaam, maar niet uniek. Dit is een doorsnee RnB-timbre in een doorsnee RnB-nummer. MIsschien heb ik gewoon een slechte dag, maar ook als is het het minste kwaad van deze eerste drie audities, het raakt mijn kouwe kleren niet. Niet gedraaid Auditie 54 Net als bij auditie 51 laat het begin van de song mijn oren spitsen, maar wanneer deze verzandt in een typische pop-rocknummer met alle elementen aanwezig om het als een groot cliché te laten klinken mag ook deze de revue passeren. Niet gedraaid Auditie 55 Dan is de hoop helemaal gevestigd op de laatste van deze reeks, een hoop die van erg korte duur is. Dit was de auditieronde van het cliché, en ook deze draak van een popsong draagt daar een massieve steen aan bij. Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 5 november 2020 Share Geplaatst 5 november 2020 (bewerkt) 16 uur geleden zei Keko: Ik heb het Ivago nog niet vergeven dat hij Joanna Newsom "niet authentiek" noemde, dus nasje krijgt met zijn enthousiasme mijn inzending. Alle begrip, maar ook teleurstelling en daar aan gekoppeld een vraag die opborrelt voor onze sympathieke spelleider @chrisje1993 : zijn er in de volgende ronde(s) mogelijkheden tot een STEAL ? 5 november 2020 bewerkt door ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 5 november 2020 Auteur Share Geplaatst 5 november 2020 45 minuten geleden zei ivago: Alle begrip, maar ook teleurstelling en daar aan gekoppeld een vraag die opborrelt voor onze sympathieke spelleider @chrisje1993 : zijn er in de volgende ronde(s) mogelijkheden tot een STEAL ? Tijdens de volgende ronde the battles is er een optie tot steal. Maar dat zal nog in de uitleg van de volgende ronde erbij staan hoe of wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 5 november 2020 Share Geplaatst 5 november 2020 6 uur geleden zei chrisje1993: Tijdens de volgende ronde the battles is er een optie tot steal. Maar dat zal nog in de uitleg van de volgende ronde erbij staan hoe of wat. Mooi mooi let maar op dan @nasje92 en @bas2204 want ik lig al op de loer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 5 november 2020 Share Geplaatst 5 november 2020 2 minuten geleden zei ivago: Mooi mooi let maar op dan @nasje92 en @bas2204 want ik lig al op de loer Hier de bivakmuts ook al uit de kast gehaald. Of is het een mondkapje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 5 november 2020 Share Geplaatst 5 november 2020 14 minuten geleden zei nasje92: Hier de bivakmuts ook al uit de kast gehaald. Of is het een mondkapje Ook the voice houden we corona proof Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 6 november 2020 Share Geplaatst 6 november 2020 Kijk maar uit, ik zal jullie wel vertellen wie je moet stealen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 6 november 2020 Share Geplaatst 6 november 2020 Auditie 51 Ik had mij voorgenomen mijn persoonlijke smaak voor muziek voor deze competitie niet te veel invloed uit te laten oefenen, maar deze auditie maakt mij dat wel heel lastig. Dit is het type muziek waar ik namelijk rillingen van over mijn rug krijg. Als er dan ook nog een op zich zuivere maar verder niet heel speciale zangeres onder wordt gezet, dan is het voor mij duidelijk. Niet gedraaid Auditie 52 Een piano-popliedje zoals zo velen inderdaad er zijn. De zanger heeft wel een wat onderscheidender dan wat we al eerder ook hebben gehoord. Dan komt de gitaar er ook nog in en zijn voor mijn gevoel de instrumenten wat hard ingemixt ten opzichte van de zang, wat het niet aangenamer maakt. Ik laat deze lopen voor mijn collega @nasje92, want ik ben ervan overtuigd dat ik al minimaal een andere artiest in mijn team heb zitten die in dezelfde categorie acteert maar beter is. Niet gedraaid Auditie 53 Ik ga mee met @ivago dat dit niet de meest originele stem is binnen het genre. Toch zat ik geïnteresseerd te luisteren naar deze auditie. Ik heb zelfs nog even boven de knop gehangen om misschien toch te drukken. Maar voordat ik kon beslissen en voordat het nummer voor mijn gevoel echt los kon komen, was het al afgelopen. Niet gedraaid Auditie 54 Hier had wel even een waarschuwingsbordje bij kunnen worden geplaatst. Want de stem in de intro wijkt zo ver af van wat de zangerdirect daarna laat horen, dat ik gewoon begin te twijfelen of niet iemand anders de intro in heeft gezongen. Als ik later in het nummer echter weer hoor dat de zanger weer de hoogte in gaat, zal het toch wel een en dezelfde persoon zijn geweest. Op die basis ga ik deze auditie toch het voordeel van de twijfel geven: het nummer is verre van origineel maar de zanger heeft wel potentieel. Ik hoop dat er nog wat originelers te ontdekken is bij deze band. Gedraaid Auditie 55 Ik heb hier hetzelfde gevoel als mijn collega's: dit nummer klinkt leuk op de radio, maar ben ik ook weer vergeten op het moment dat het is afgelopen. Niet gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 6 november 2020 Auteur Share Geplaatst 6 november 2020 We merken dat de teams langzaam vol beginnen te raken en de coaches worden wat strenger. Er waren maar twee artiesten die een coach hebben kunnen overtuigen. Auditie 52 van @ElPrincipito gaat naar @nasje92 en Auditie 54 van @Keko gaat naar @bas2204. Auditie 51 was Tsar B van @Zeus. Auditie 53 was Joya Mooi van @chrisje1993. Auditie 55 was nog Cemetary Sun van @Keko. Auditie 56: Auditie 57: Auditie 58: Auditie 59: Auditie 60: @bas2204 @nasje92@ivago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten