Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Het zal jullie niet verbazen; de bronstijd is weer aangebroken. Voor de derde keer in vier edities mag ik plaatsnemen op het rode pluche. Ik hoop met heel mijn hart dat we deze editie wél gaan afmaken. Ik heb er in ieder geval zin in.
#reerepresent #bronstijd #voeghiereenwillekeurigekreetin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Grote Ree:

Het zal jullie niet verbazen; de bronstijd is weer aangebroken. Voor de derde keer in vier edities mag ik plaatsnemen op het rode pluche. Ik hoop met heel mijn hart dat we deze editie wél gaan afmaken. Ik heb er in ieder geval zin in.
#reerepresent #bronstijd #voeghiereenwillekeurigekreetin

Allerminst een verrassing, maar zeker een verstandige keuze. Zwaar Geschapen Hinde is onbetwistbaar een notoir muziekliefhebber en -kenner. Niet meteen grote fan van mijn songfestivalinzendingen maar met Daughter toch samen een mooi parcours gelopen in de eerste editie van The Voice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allerminst een verrassing, maar zeker een verstandige keuze. Zwaar Geschapen Hinde is onbetwistbaar een notoir muziekliefhebber en -kenner. Niet meteen grote fan van mijn songfestivalinzendingen maar met Daughter toch samen een mooi parcours gelopen in de eerste editie van The Voice
Dank voor de mooie woorden! The Voice is voor mij een van de manieren om toffe nieuwe muziek te ontdekken en onze Belgische muziekliefhebber met een ietwat alternatieve smaak heeft mij toch maar mooi kennis laten maken met deze fenomenale band.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na onze grote dierlijke vriend zal ik me maar openbaren als tweede coach. Na tweemaal als organisatie en eenmaal als coach zal ik ook ditmaal plaatsnemen in de draaiende rode stoelen. Net als vorige keer dat ik als coach deel mocht nemen is mijn voornaamste doel vooral om een divers team samen te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naast mijn welgewaardeerde rendier-collega en daarnaast een gewaardeerd organisator (lang leve de edit) leek het mij als oud-winnaar van de eerste editie ook leuk om weer een poging te doen naar de titel als coach. Daarnaast hoop ik natuurlijk ook net als mijn collega dat we deze editie tot een prachtig einde kunnen brengen.

Waar ben ik naar op zoek als coach? Die speciale act, een beetje out-of-the-box maar toch iets waar de kwaliteit vanaf straalt. En met een licht satirische tint zal ik de acts van commentaar voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei hjs:

Nog niet

Blind Auditions zijn clips waarin er geen beeldmateriaal is te zien van de deelnemers.

bvb:

De video's worden omgezet dus maakt niet uit of het een clip is of niet die ga je toch niet zien. Als je in de liveshows bent dan moet je live optredens hebben.

bewerkt door chrisje1993
Link naar opmerking
Deel via andere websites

04jur275y.png

Ten eerste is er nog 1 coach die bekend gemaakt moet worden. @Zeus Is de laatste coach. Ik denk dat hij geen introductie nodig heeft. Dan heeft iedereen een berichtje ontvangen met wanneer hun artiesten voorbij komen. Als laatste begint dan nu eindelijk de blind auditions.

Auditie 1:

Auditie 2:

Auditie 3:

@Zeus @Grote Ree @Fabian. @Jeroen.

bewerkt door chrisje1993
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Het begint met een ellenlang intro waarna na anderhalve minuut de zanger besluit deel te nemen. Word er verder niet heel enthousiast over dus er zit geen draaiende stoel in van mijn kant.

2. Al een stuk beter en iets waar ik al snel voor om draai. Niet helemaal mijn persoonlijke smaak maar zonder twijfel iets dat ik graag in mijn team zou hebben.

3. Het begin brengt me dicht bij de knop. Daarna slaat de twijfel wat toe maar uiteindelijk vlak voor het einde besloten om toch de knop in te drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Ik heb al een indruk uit welke hoek deze inzending vandaan komt, gezien de enorme parallellen met enkele inzendingen uit Worldvision. Qua stijltje vind ik het wel tof hoor, kan dit soort wereldse muziek zeker waarderen. Leuke versnelling ook richting het einde. Maar goed, ik zit hier voor de zang en niet zozeer voor de muziek. En laat die zang nou net hier een ondergeschikte rol hebben, waardoor ik niet goed kan inschatten wat de vocale capaciteiten zijn van deze meneer. Het blend lekker in met de muziek, maar ik wil toch ook wel enige veelzijdigheid zien later in deze competitie en ben bang dat het hier gaat om een one-trick pony.

Verdict: Niet gedraaid

2. Dit begint best veelbelovend moet ik zeggen. Mooie, slepende zang, gecombineerd met stemmige instrumenten. Vind het couplet een stuk sterker in elkaar zitten dan het refrein; het contrast tussen beiden (mineur-majeur) is wat mij betreft veel te groot. Toch kan ik ook hier niet echt een goed beeld krijgen van de zang. Kan deze dame bijvoorbeeld ook met meer power zingen? Net te veel twijfels voor mij.

3. Lekkere relaxte zomervibes hier hoor. Qua zang klinkt het allemaal net iets té perfect. Ik heb het voorgevoel dat een producer hier wel heel erg zijn best heeft gedaan en dat deze zanger live wel eens enorm kan tegenvallen. Natuurlijk heb je soms zangers wiens stem echt zo kraakhelder is, maar ik acht de kans op de aanwezigheid van autotune hier te groot om mijn pluche in beweging te zetten.

Even wat organisatorische vragen aan @chrisje1993:

1) Hoeveel blind auditions komen er langs in totaal?

2) Hoeveel acts mag iedere coach in zijn team hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Grote Ree:

1. Ik heb al een indruk uit welke hoek deze inzending vandaan komt, gezien de enorme parallellen met enkele inzendingen uit Worldvision. Qua stijltje vind ik het wel tof hoor, kan dit soort wereldse muziek zeker waarderen. Leuke versnelling ook richting het einde. Maar goed, ik zit hier voor de zang en niet zozeer voor de muziek. En laat die zang nou net hier een ondergeschikte rol hebben, waardoor ik niet goed kan inschatten wat de vocale capaciteiten zijn van deze meneer. Het blend lekker in met de muziek, maar ik wil toch ook wel enige veelzijdigheid zien later in deze competitie en ben bang dat het hier gaat om een one-trick pony.

2. Dit begint best veelbelovend moet ik zeggen. Mooie, slepende zang, gecombineerd met stemmige instrumenten. Vind het couplet een stuk sterker in elkaar zitten dan het refrein; het contrast tussen beiden (mineur-majeur) is wat mij betreft veel te groot. Toch kan ik ook hier niet echt een goed beeld krijgen van de zang. Kan deze dame bijvoorbeeld ook met meer power zingen? Net te veel twijfels voor mij.

3. Lekkere relaxte zomervibes hier hoor. Qua zang klinkt het allemaal net iets té perfect. Ik heb het voorgevoel dat een producer hier wel heel erg zijn best heeft gedaan en dat deze zanger live wel eens enorm kan tegenvallen. Natuurlijk heb je soms zangers wiens stem echt zo kraakhelder is, maar ik acht de kans op de aanwezigheid van autotune hier te groot om mijn pluche in beweging te zetten.

Even wat organisatorische vragen aan @chrisje1993:

1) Hoeveel blind auditions komen er langs in totaal?

2) Hoeveel acts mag iedere coach in zijn team hebben?

Kijk dat je rond de 7 battles gevuld krijg. Het meest logische is dan 14 a 15. Heb wel een minimum van 10 dat lijkt me niet zo probleem met 71 audities.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4. Intro bevalt me prima maar daarna schakelt het naar in mijn ogen wat overgeproduceerd nummer waarin twee nummers samen zijn gevoegd. Niet mijn ding en dus een nee van mijn kant.

5. Een volmondige ja van mijn kant. Heerlijke baslijnen en een prima zangeres. 

6. Iets meer twijfel dan bij de vorige auditie maar uiteindelijk besloten om toch om te draaien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4. Dat begin lijkt wel half ingeknipt ofzo. Heel plotseling begin zo. Voor de rest wederom een nummer waarbij de zang een ondergeschikte rol speelt. De vocalen in het couplet kun je nauwelijks zingen noemen en in het refrein sneeuwt de stem van de dame volledig onder. Ik kan hier vrij weinig mee.

5. We blijven in de rock-/metalhoek. Het refrein klapt er goed in met opeens die andere toonsoort. Dan de zang: dat deze dame kan zingen is wel duidelijk. Wat me wel enigszins tegenstaat is dat ze een stem heeft die precies lijkt op vele zangeressen van andere metalbands. Wat dat betreft weinig onderscheidend. Ik denk verder dat deze zangeres misschien wel beter tot haar recht komt als ze een wat meer ingetogen nummer zingt, maar ik betwijfel of deze band zo veelzijdig is. Ik denk dat deze act prima op zijn plek is bij mijn collega-coach. Kudo's overigens voor de gitaarsolo.

6. Ik hoop dat de eenzijdigheid qua genres in deze ronde geen voorbode gaat zijn op de volgende 65 audities. Ik probeer er wel een beetje doorheen te luisteren, maar ik moet toch even benoemen dat de prechorus me behoorlijk op de zenuwen werkt met die geforceerde scream. Voor de rest qua zang niet veel bijzonders: vlakke, makkelijke lijnen en met weinig dynamiek gezongen. Zuiver, dat wel, maar dat mogen we toch op zijn minst ook verwachten hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auditie 1: Muzikaal gezien aardig, een beetje The Black Keys-ish, desalniettemin weinig origineel en uiteindelijk toch vrij repetitief. De stem staat mij niet aan: beetje all over the place en ik mis diepte, gelaagdheid of karakter in de stem. Voor mij is dit aanstootgevend en niet het type muziek waar ik graag naar zou luisteren en een klik mee zou hebben. Niet gedraaid.

Auditie 2: Ik sprak net over diepte, gelaagdheid of karakter in een stem en zeker die eerste twee eigenschappen hoor ik wél enigszins terug in deze auditie. De compositie is verder vrij ééntonig en weinig verrassend, ik hoop dat de zangeres in kwestie ook wat meer dynamische producties heeft uitgebracht. Maar op basis van de stem ben ik toch wel Gedraaid. Ben benieuwd, ik denk dat ik dit wel aardig neer zou kunnen zetten in de nog te komen rondes. 

Auditie 3: Werkelijk waar vreselijk. One Direction goes singer-songwriter. Hier wil ik helemaal niks mee te maken hebben. Nu niet, nóóit niet. Niet gedraaid. Oppervlakkige, kleurloze oorwurm.

Auditie 4: LSD-muziek met een zanger die zijn accent inzet om het zogenaamde alternatieve randje kracht bij te zetten. Zeer monotoon in zang verder en wat mij betreft simpelweg een slecht geproduceerd flutnummer. Niet gedraaid.

Auditie 5: Weinig creatieve elektrorock met een theatraal zingende vrouw. Jeroen is wonder boven wonder zeer enthousiast, dus dan is deze mooi voor hem. Ik vind dit weinig interessant, misschien een jaar of tien geleden wel. Niet gedraaid.

Auditie 6: Wederom een soort elektrorock dat uitblinkt in een chronisch gebrek aan creativiteit. Hier word ik niet warm van en ga ik vooral ook niet meer woorden aan besteden dan nodig is. Niet gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7. Op zich een muziekstijl die ik wel kan waarderen. Deze zanger en dit nummer kunnen dat echter niet. Zal waarschijnlijk live een prima vermakelijk optreden zijn maar zo achter een blinde muur is het voor mij niet goed genoeg om te draaien.

8.  Waar zeven nog wel in mijn straatje past is dit iets waar ik persoonlijk niet heel veel mee heb. Dan moet het wel heel aansprekend zijn om mij te bewegen om te draaien en dat is dit voor mij niet. Niet veel negatiefs te zeggen over de beste man maar het is gewoon niets voor mij.

9. Nog zo een muziekstijl waar ik persoonlijk weinig mee heb en dit is zo dertien in een dozijn in mij oren dat ik ook hiervoor niet om zal draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites