Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Aanbevolen berichten

Zin in volgend seizoen, outsiders voor de titel :<

Ik hoop dat er eindelijk weer es een team staat waar ik me mee kan identificeren, met meer dan 2 Nederlanders in de basis bijvoorbeeld. Waar zijn de Barry van Galens, de Michael Buskermolens? Co Adriaanse is vrij voor volgend seizoen...

/nostalgie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat er eindelijk weer es een team staat waar ik me mee kan identificeren, met meer dan 2 Nederlanders in de basis bijvoorbeeld. Waar zijn de Barry van Galens, de Michael Buskermolens? Co Adriaanse is vrij voor volgend seizoen...

/nostalgie

Vind het wel meevallen. Schaars, Marcellis, Viergever, Falkenburg aangevuld met 'halve' Nederlanders als Holman, Martens en Moisander. Oke, ze zijn niet te vergelijken met van Galen, Buskermolen, Opdam etc., maar het kan een stuk erger in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het wel meevallen. Schaars, Marcellis, Viergever, Falkenburg aangevuld met 'halve' Nederlanders als Holman, Martens en Moisander. Oke, ze zijn niet te vergelijken met van Galen, Buskermolen, Opdam etc., maar het kan een stuk erger in Nederland.

Hmja, je hebt wel een beetje gelijk, dit seizoen is het sowieso al beter dan vorig jaar bijvoorbeeld. Je hebt met Sigthorsson en Gudmundsson ook 2 spelers die al een jaar of wat in de jeugd hebben gevoetbald, en AZ gaat vanwege geldgebrek weer des AZ's in de Jupiler League scouten, maar toch. Ik wil ook de Hout terug. En de gulden. En €1 voor een liter benzine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmja, je hebt wel een beetje gelijk, dit seizoen is het sowieso al beter dan vorig jaar bijvoorbeeld. Je hebt met Sigthorsson en Gudmundsson ook 2 spelers die al een jaar of wat in de jeugd hebben gevoetbald, en AZ gaat vanwege geldgebrek weer des AZ's in de Jupiler League scouten, maar toch. Ik wil ook de Hout terug. En de gulden. En €1 voor een liter benzine.

:mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:mrgy:

:whistle:

EDIT: Ik weet al wat ik mis bij dit AZ! Persoonlijkheid. Er is maar één speler die wat gif brengt, en dat is Wernbloom, voor de rest zijn het allemaal een beetje kleurloze poessies. Schaars zou aanvoerder moeten zijn, maar die zet ook de boel niet echt op scherp. Als je na de zoveelste ongeïnspireerde schaakpartij met droge ogen beweert dat het positiespel goed was, tja. Ik krijg ook nooit de indruk dat 't hem ook maar iets interesseert, of ze nou winnen of verliezen, elke keer datzelfde plichtmatige riedeltje voor de camera. Waar is de beleving, de passie? En als ik dan naar ADO kijk, daar kan ik echt van genieten. Interactie tussen spelers en supporters, iedereen viert feest, daar straalt de betrokkenheid vanaf. De spelers zijn ook supporters, zegmaar.

Maarja, het moderne voetbal hè... Het zijn (bijna) allemaal broodvoetballers, en dat merk je. Helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

+ Dat ik Wernbloom uitermate ongeschikt vind voor de nummer '10' positie. Hij moet het van zijn kracht en doorzettingsvermogen hebben. Ik zou hem liever als verdedigende middenvelder zien en Schaars/Elm als centraal, Elm/Falkenburg als aanvallende middenvelder.

Maar Verbeek heeft de selectie wel erg fit gemaakt en laat o.a Klavan een stuk beter spelen dan dat ze voorheen deden.

EDIT:

Volgens het Peruviaanse Libero zijn AZ en FC Twente geinteresseerd in André Carrillo. De talentvolle spits zou rond de 740.000 euro moeten kosten. Beide clubs zouden akkoord zijn met de vraagprijs en het lijkt er dus op dat Carrillo een keuze kan maken. Eerder werd ook FC Groningen aan de speler van Allianza Lima gelinkt, maar deze optie lijkt van de baan

Hier ook nog een filmpje:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer interesse in AZ spelers. Dit keer allebei uit Engeland.

Newcastle United wil zich volgens The Daily Mirror deze zomer versterken met Kolbeinn Sigthorsson. The Magpies zagen topscorer Andy Carrol deze winter naar Liverpool gaan en hopen met de AZ-spits een volwaardig vervanger binnen te halen.

Aan de verkoop van Carrol hield de club van trainer Alan Pardew ruim dertig miljoen euro over. Naar verluidt zal een deel van dit geld worden gebruikt om de IJslands international naar het St. James' Park te halen. De goede prestaties van Sigthorsson zijn ook in Engeland niet onopgemerkt gebleven. Tot dusver speelde hij dit seizoen 32 wedstrijden waarin hij veertien maal doel trof.

Vooralsnog heeft Newcastle goede ervaringen met aankopen uit de Eredivisie. Afgelopen zomer vertrok Cheick Tioté naar de havenstad. De oud-speler van FC Twente werd direct een gewaardeerde kracht binnen de ploeg.

++++++++++++++++++++++++

Rasmus Elm heeft zich in de kijker gespeeld dit seizoen. De Zweedse middenvelder van AZ wordt gevolgd vanuit Engeland en Duitsland.

West Ham United zou volgens Talksport belangstelling hebben voor Elm, die sinds 2009 voor AZ uitkomt. The Hammers zijn in de Premier League druk bezig om zichzelf veilig te spelen. Nummer zeventien West Ham zou daarom wachten met een bod op Elm totdat lijfsbehoud zeker is.

Naast de Engelse club zouden ook Lazio Roma en Werder Bremen interesse hebben getoond voor Elm. Beide clubs hebben al geregeld scouts op pad gestuurd om de Zweed te bekijken. De middenvelder is door de enorme interesse mogelijk aan zijn laatste seizoen bezig bij AZ.

De 23-jarige Elm is bezig aan zijn tweede seizoen bij de landskampioen van 2009. Tot dusver kwam hij tot 45 competitieduels, waarin hij zeven doelpunten maakte. AZ nam de broer van sc Heerenveen-speler Viktor Elm over van Kalmar FF en troefde daarmee onder meer Everton af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, van Sigthorsson kan ik het me nog voorstellen, maar dat Elm met zijn fletse spel de scouts heeft overtuigd lijkt me toch niet. Neemt niet weg dat ik hoop dat ze beide blijven, als je uit dit team in opbouw weer de helft gaat verkopen wordt het nooit wat natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja man! ;e 020-uit voor de beker niet gezien zeker? Als Schaars er niet bij is blijft er van het positiespel en de opbouw zo goed als niks over. Hij is toch wel superbelangrijk, al was het maar vanwege het coachende element in zijn spel. En Wernbloom, tja. Ik hou van dat type spelers, de tegenstander lopen zieken, gele kaarten aannaaien en voorop gaan in de strijd. Dat ie dan af en toe een stomme gele kaart pakt, soit.

Maar ik ben ervan overtuigd dat AZ een vertrek van Schaars véél moeilijker op kan vangen dan als Elm weggaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja man! ;e 020-uit voor de beker niet gezien zeker? Als Schaars er niet bij is blijft er van het positiespel en de opbouw zo goed als niks over. Hij is toch wel superbelangrijk, al was het maar vanwege het coachende element in zijn spel. En Wernbloom, tja. Ik hou van dat type spelers, de tegenstander lopen zieken, gele kaarten aannaaien en voorop gaan in de strijd. Dat ie dan af en toe een stomme gele kaart pakt, soit.

Maar ik ben ervan overtuigd dat AZ een vertrek van Schaars véél moeilijker op kan vangen dan als Elm weggaat.

:LO: Naamsverbastering, edit je post aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat kan je vinden maar Schaars gaat (waarschijnlijk) eind van seizoen weg en ik weet zeker dat je met Moreno of Wernbloom ook goede leiders hebt maar zonder Elm heb je toch bijna niks meer aan vrije trappen.

En die corners van Schaars, die zijn pas goed! ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat kan je vinden maar Schaars gaat (waarschijnlijk) eind van seizoen weg en ik weet zeker dat je met Moreno of Wernbloom ook goede leiders hebt maar zonder Elm heb je toch bijna niks meer aan vrije trappen.

En die corners van Schaars, die zijn pas goed! ;e

Hoeveel is er gescoord uit vrije trappen dit jaar? Ik kan me er sowieso niet één herinneren, maar dat kan aan mij liggen. Volgens mij onderschat je (de invloed van) Schaars, hij is toch wel de man op het middenveld die de lijnen uitzet, coacht, stuurt en waar andere spelers naar opkijken. Vergis je niet, in dit AZ is hij dé routinier met internationale ervaring. Maar zoals ik eerder al aangaf, clubliefde bestaat niet meer, dus is hij eind van het seizoen sowieso weg (ik ga er vanuit dat AZ nog wat transfergeld aan 'm over wil houden)

:LO: Naamsverbastering, edit je post aub.

Lol, nee.

020 gaat gewoon te ver, nee ik sta achter Pino in deze.

naughtymemesmanykidssuf.jpg

Als ik nou nog een ziekte voor jullie geuzennaam had geplakt, dán had je misschien recht van spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites