MisterX Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 Mensen die dit gekeken hebben? Gisteren is seizoen 2 gestart. Dit kan toch echt niet meer? Ik kreeg plaatsvervangende schaamte bij het zien van de aflevering. Zo racistisch / discrimerend. Ik heb nog nooit iemand zo om zien gaan met mensen met een buitenlandse / moslim achtergrond. Echt, die juf Ank en die man die in 'het hoogste orgaan' wil slaan de plank echt volledig mis. De grappen ging vaak al erg ver, maar deze aflevering was ver over de rand van wat tolerant is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 Nope maar kijk sowieso geen Nederlandse series of films. Per ongeluk caged gezien omdat ik niet wist dat het een Nederlandse film was Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 Deze aflevering was imo niet erger dan wat in seizoen 1 al te zien was rond dat geadopteerde kindje. Ik zat ook met plaatsvervangende schaats te kijken, maar dat is wat deze serie doet. Ze pakken ongemak dat iedereen kent, van zichzelf en/of anderen, en vergroten dat (enorm) uit. En je ziet dat het ongemak vanuit verschillende invalshoeken wordt gepakt: de juf die het allemaal goed bedoelt, de vader die het al bedreiging ziet, de directeur die geen conflicten wil. Grootste probleem vond ik dat dit voor Karel nogal out of character was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 februari 2019 Auteur Share Geplaatst 11 februari 2019 Seizoen 1 was herkenbaar, maar ongemakkelijk. Seizoen 2 is alleen ongemakkelijk. Dat is toch wel een belangrijk verschil. Voor mij was deze aflevering totaal niet herkenbaar, ook niet in anderen. Het eerste seizoen had nog iets in zich van een spiegel voorhouden en kijken naar je eigen gedrag erdoor. Dat is voor mij in seizoen 2 volledig weggevallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 Er is nu nog maar een aflevering geweest, dat is weinig om al iets over seizoen 2 te zeggen. Ik vond wel veel herkenbaar. Ben wel met je eens dat dit verder uitvergroot/over the top ging dan vorig seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 Voor het eerst eens gekeken gister, was wel benieuwd. Vond het ook te ver gaan inderdaad. Die grap van Aggggmed was de eerste keer nog wel 'grappig' maar na 3x echt niet meer bijvoorbeeld. De andere grappen met betrekking tot die moslimvader konden ook echt niet. Denk dat je in zo een serie misschien juist wel een standpunt moet maken over dat de religieuze kleding wel geaccepteerd wordt op een school. Verder kan ik me voorstellen dat het sommige mensen wel met de neus op de feiten drukt, aangezien dit soort dingen denk ik in de echte wereld ook gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 Ik vind eerlijk gezegd ook dat dat het standpunt is dat ze maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 3 uur geleden zei MisterX: Seizoen 1 was herkenbaar, maar ongemakkelijk. Seizoen 2 is alleen ongemakkelijk. Dat is toch wel een belangrijk verschil. Voor mij was deze aflevering totaal niet herkenbaar, ook niet in anderen. Het eerste seizoen had nog iets in zich van een spiegel voorhouden en kijken naar je eigen gedrag erdoor. Dat is voor mij in seizoen 2 volledig weggevallen. Ben ik het niet helemaal mee eens. Voorbeeld van VOG voor klassenouders en andere vrijwilligers is natuurlijk in principe heel actueel. Net als dat andere ouders op het schoolplein van een afstand naar die buitenlandse ouders met zoontje staan te kijken. Je kunt roepen dat het niet gebeurt, maar het zijn best wel actuele thema's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 februari 2019 Auteur Share Geplaatst 11 februari 2019 5 uur geleden zei Fabian.: Ben ik het niet helemaal mee eens. Voorbeeld van VOG voor klassenouders en andere vrijwilligers is natuurlijk in principe heel actueel. Net als dat andere ouders op het schoolplein van een afstand naar die buitenlandse ouders met zoontje staan te kijken. Je kunt roepen dat het niet gebeurt, maar het zijn best wel actuele thema's. Tuurlijk zijn dat actuele thema's. Ik noemde daarom ook andere zaken. Over het hoe om te gaan met buitenlanders. Ik ken niemand die zich zo lomp gedraagt tov dat soort mensen. Gelukkig ken ik niemand. En dan op het einde die man die de vader van dat jochie omver beukt. Dat kan toch echt niet meer?! Ken jij iemand die zo omgaat met buitenlanders? Ik gelukkig niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 Het is geen realityserie he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 Een satire of hekeldicht is een kunstvorm waarbij vaak op humoristische wijze maatschappijkritiek wordt gegeven. De kritiek kan geleverd worden via parodie, ironie, sarcasme, pastiche en karikatuur. De doelwitten kunnen personen, politici, tradities, religie, kunstenaars, entertainers, media, normen, waarden, trends zijn. Niet alle satire is uitsluitend humoristisch bedoeld. Sommige satires zijn zo agressief en scherp dat ze vooral willen provoceren of tot actie aanzetten. Een karikatuur is een humoristische voorstelling van een persoon, een situatie of bijvoorbeeld gedrag, waarbij de meest kenmerkende trekken sterk worden overdreven. Ze kunnen zowel ter amusement of ter belediging zijn bedoeld. Karikaturen worden vaak met cartoons geassocieerd, maar komen ook in het poppenspel en het theater en als typetjes voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 11 februari 2019 Auteur Share Geplaatst 11 februari 2019 Wat een redenen worden er verzonnen om racisme en discriminatie goed te praten. Alsof racisme en discriminatie opeens geen probleem meer zijn als het geen realityserie is, of als het een satire is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 11 februari 2019 Share Geplaatst 11 februari 2019 (bewerkt) Tuurlijk is het een probleem, wie zegt dat dat niet zo is? Moet alles wat er op tv komt 'geen probleem' zijn dan? Het is een tv serie, geen propaganda. Er wordt niks goedgepraat. 11 februari 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 12 februari 2019 Share Geplaatst 12 februari 2019 15 uur geleden zei MisterX: Wat een redenen worden er verzonnen om racisme en discriminatie goed te praten. Alsof racisme en discriminatie opeens geen probleem meer zijn als het geen realityserie is, of als het een satire is. Het punt is imo juist dat door het op deze manier uit te vergroten het probleem van racisme en discriminatie onder de aandacht wordt gebracht. Natuurlijk ken je niemand die zich zo lomp gedraagt tegenover die mensen. Maar het zou mij sterk verbazen als jij niemand kent die niet in staat zou zijn om te zeggen dat het natuurlijk ook wel een beetje aan de kleding ligt en dat zoiets niet zou gebeuren als die man jeans zou dragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 12 februari 2019 Share Geplaatst 12 februari 2019 Dit is toch gewoon totaal onschuldige en lompe komedie. Ik vind er nooit zoveel aan, maar kom op zeg, stel je niet zo aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 15 februari 2019 Share Geplaatst 15 februari 2019 Op 11-2-2019 om 18:53 zei MisterX: Wat een redenen worden er verzonnen om racisme en discriminatie goed te praten. Alsof racisme en discriminatie opeens geen probleem meer zijn als het geen realityserie is, of als het een satire is. Het is satire he gast. Dingen juist uitvergroten om ze aan de kaak te stellen. Deze aflevering vond ik ook wat minder dan seizoen 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 16 februari 2019 Share Geplaatst 16 februari 2019 (bewerkt) Op 12-2-2019 om 15:06 zei Zeus: Dit is toch gewoon totaal onschuldige en lompe komedie. Ik vind er nooit zoveel aan, maar kom op zeg, stel je niet zo aan. Wou net zeggen. Ze nemen het allemaal wel erg serieus hier. Gewoon lekker kijken, beetje lachen. En als het een komedie is, kunnen alle grappen wat mij betreft. Als het te ver gaat, zien ze dat wel terug in de kijkcijfers ofzo. 16 februari 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 17 februari 2019 Share Geplaatst 17 februari 2019 Heerlijke humor toch. Verstand op nul en kijken maar. Sinds kort breng ik mijn zoon ook naar school en sommige scènes zijn echt enorm herkenbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 20 februari 2019 Share Geplaatst 20 februari 2019 Op 17-2-2019 om 10:30 zei Geppiej: Heerlijke humor toch. Verstand op nul en kijken maar. Sinds kort breng ik mijn zoon ook naar school en sommige scènes zijn echt enorm herkenbaar. Ja dat hoorde ik van mijn ex ook. Dat maakt het denk ik ook zo leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 20 februari 2019 Share Geplaatst 20 februari 2019 Moet wel zeggen dat ik seizoen 2 voorlopig niet zo sterk vind. Even subtiel als een sloopkogel. Herinner me van seizoen 1 (maar mijn herinneringen kunnen onbetrouwbaar zijn) dat dat toch ook wel anders was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 20 februari 2019 Share Geplaatst 20 februari 2019 Seizoen 1 was ook niet altijd even subtiel volgens mij hoor heb nog niks gezien van 2 dus kan daar verder niks over zeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 20 februari 2019 Share Geplaatst 20 februari 2019 Zeker niet. Maar geregeld ook wel. En dat laatste mis ik nu eigenlijk volledig. Vind het (daardoor?) ook echt een stuk minder grappig. Waar we vorig jaar echt een beetje uitkeken naar de volgende aflevering, hadden we het er nu over of we wel zouden blijven kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 20 februari 2019 Auteur Share Geplaatst 20 februari 2019 2 uur geleden zei Pino: Ja dat hoorde ik van mijn ex ook. Dat maakt het denk ik ook zo leuk. Is je ex nog steeds verstand op nul en kijken maar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 6 maart 2019 Auteur Share Geplaatst 6 maart 2019 Ik vond dat Juf Ank een standbeeld verdiende na de laatste aflevering ... tot de laatste seconde. Je wist eigenlijk al dat er natuurlijk een twist kwam... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 maart 2019 Share Geplaatst 6 maart 2019 De laatste twee afleveringen zijn imo ook weer prima. Leek alsof ze de twee grote thema's (moslims en seksisme) even uit de weg moesten hebben en daarna gewoon weer hun serie konden maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten