Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei timpy00:

Dat moet ik dan geheel gemist hebben. Maar goed denk dat de voorsprong wel terecht is en dat voornamelijk Feyenoord dramatisch teleurstelt.

Ik kan zo gauw geen beelden vinden maar ik vond het vrij duidelijk. 

Verder is Utrecht natuurlijk inderdaad beter, maar goed, dat hoort ook wel een beetje bij het proces. We moeten nu niet direct in paniek raken omdat er uit een penalty en 2 dode spelmomenten gescoord wordt. Het is natuurlijk zeer slordig en de minste pot tot nu toe, maar voetballend vind ik het nog altijd fijner om naar te kijken en is er meer een plan dan afgelopen seizoen. 

Hoewel dat laatste een beetje moeilijk serieus te nemen is als je het laatste kwartier ziet;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei 007mark:

Neus even op de feiten gedrukt. Zo goed zijn we dus helemaal niet. Tweede helft op een kans van Linssen na, ook weinig gecreeerd. 

Of we afgelopen donderdag nou wel of niet gespeeld hebben, dit is echt ondermaats.

En als donderdag de reden is krijg je het dus nog minimaal 6 keer lastig. Weet alleen niet de wedstrijden van feyenoord na de Europese duels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei timpy00:

En als donderdag de reden is krijg je het dus nog minimaal 6 keer lastig. Weet alleen niet de wedstrijden van feyenoord na de Europese duels.

In ieder geval 5 keer uit, dus dat worden inderdaad 5 verliespotten waarschijnlijk ;c

Maar goed, ik vind het te makkelijk om nu direct te roepen "zie je, ze kunnen er niks van!!!". Met 102 punten kampioen worden kan natuurlijk sowieso niet en hoe je het wendt of keert, we zitten gewoon in een ontwikkeling met een smalle selectie waar af en toe een kutwedstrijd bij hoort. En daarbij Utrecht-uit kan je altijd verliezen, zeker na alles wat er gebeurd is met de bekerfinale en play-offs wat Utrecht ons om een of andere reden kwalijk neemt. Ook als je niet slordig speelt kan je hem dan verliezen. Zolang we gewoon de ontwikkeling doormaken dat we de "kleintjes" gewoon allemaal pakken ipv kantje boord 1-1 thuis tegen Emmen en dat soort grappen vind ik het allemaal prima. Dan gewoon lekker 3e of 4e worden en doorbouwen. Niet in paniek raken na vandaag. 

Ik blijf er zelfs bij dat ik ondanks de slordigheid deze pot fijner vond om naar te kijken dat naar welke willekeurige van afgelopen seizoen dan ook. 

bewerkt door RicoV1989
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei RicoV1989:

In ieder geval 5 keer uit, dus dat worden inderdaad 5 verliespotten waarschijnlijk ;c

PSV-uit

Vitesse-uit

Cambuur-uit

AZ-thuis

FC Twente-uit

FC Groningen-uit

Was ook in de veronderstelling dat KNVB meer rekening ging houden met Europese programma's. Heb alleen al jaren het idee dat bij Feyenoord niet gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MauricioAros:

Je kan hem verliezen, zeker. De manier waarop baart zorgen. Het gaat niet om enkel de tegengoals, het gaat om de totale onmacht. In tegenstelling tot andere jaren heb ik er wel vertrouwen in dat de technische staf dat aanpakt. We liepen jaren te rommelen zonder wetenschap en analyses, daarna hadden we een fossiel die er niks mee wilde doen, nu lijkt alles (10 jaar te laat) op orde te zijn. 

Dat gezegd hebbende: 34 wedstrijden winnen gebeurt nauwelijks en we hoeven niet eens kampioen te worden inderdaad. Blik vooruit, niks aan de hand. 

Het enige wat ik wel echt verontrustend vind is de positie van Toornstra. Waar Jahanbaksh slecht speelde deed Toornstra dat evengoed, en Jahanbaksh heeft dan tenminste nog individuele kwaliteiten om een wedstrijd te beslissen/naar je toe te trekken. Toornstra <-> Aursnes was dan, imo, logischer geweest (ondanks alle goodwill die hardloper Toornstra heeft opgebouwd). Het is zo een non-event, die Toornstra. 

Verder is het heel hard hopen dat Diallo al een handtekening heeft staan anders wordt het nog kiele kiele na deze pot :D  

Ja, hier kan ik me zeker in vinden. Toornstra inderdaad erg matig, wat ik overigens jammer vind want ik vind het een sympathieke vent, het is een echte Feyenoorder en hij heeft het altijd goed gedaan. Maar het beste lijkt er inderdaad vanaf. Die Aursnes deed het sowieso wel goed vandaag vond ik, dus die in de basis voor Toornstra lijkt me geen verkeerde zet. 

Extra centrale verdediger erbij lijkt me trouwens ook geen overbodige luxe, ik vond Hendriks toch onzeker overkomen als ik eerlijk ben. Wat dat betreft vond ik het zeker niet minder billenknijpend om naar te kijken dan Burger zeg maar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei RotterdamZuid:

Want dan levert die minder ballen in? 

Toornstra kan niet meer week in week uit. Prima om erbij te houden verder. 

Dan gaat Til of Kökcu eruit en levert Toornstra dus inderdaad minder ballen in. Want met twee spelers voor je die constant in de dekking lopen wordt 't vrij lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is (/ ik vind hem) ook helemaal niet bijzonder. Gewoon een speler met een aardige pass maar oogkleppen op waardoor het er meestal niet uitkomt. Loopt veel te veel met de bal en vooral veel te weinig zonder bal. Ik begrijp op zich dat hij speelt omdat we hopen dat er een keer een club komt, maar op basis van kwaliteit zou hij er wat mij betreft niet in staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei PJHoutman:

Dan gaat Til of Kökcu eruit en levert Toornstra dus inderdaad minder ballen in. Want met twee spelers voor je die constant in de dekking lopen wordt 't vrij lastig. 

Dat is echt wel heel makkelijk geoordeeld. Als er iemand in de dekking staat haal je de bal eruit en lever je hem niet in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei RotterdamZuid:

Dat is echt wel heel makkelijk geoordeeld. Als er iemand in de dekking staat haal je de bal eruit en lever je hem niet in. 

Als er de hele wedstrijd druk op je gezet wordt moet je in een split second beslissingen maken. En dan raak je de bal dus veel kwijt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het nou heel erg moeilijk om te begrijpen? Ik schrijf het wel even in bulletpoints voor je uit.

1. Toornstra heeft alleen spelers achter zich of voor zich
  2. Twee van de spelers die het dichtst voor hem staan onttrekken zich niet aan de dekking
  3. Utrecht zet hoge druk op de spelers van Feyenoord
  4. Toornstra moet dus of de bal vér naar voren spelen, óf iemand die gedekt staat aanspelen, óf onder druk draaien en terugspelen. 
  5. Dat leidt tot veel risicovolle passes en dus balverlies.
bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei PJHoutman:

Is het nou heel erg moeilijk om te begrijpen? Ik schrijf het wel even in bulletpoints voor je uit.

1. Toornstra heeft alleen spelers achter zich of voor zich
  2. Twee van de spelers die het dichtst voor hem staan onttrekken zich niet aan de dekking
  3. Utrecht zet hoge druk op de spelers van Feyenoord
  4. Toornstra moet dus of de bal vér naar voren spelen, óf iemand die gedekt staat aanspelen, óf onder druk draaien en terugspelen. 
  5. Dat leidt tot veel risicovolle passes en dus balverlies.

Je voorkeur en daardoor niet objectieve blik heeft niks met Toornstra te maken toch? Op dit niveau kan je gewoon spelers in de dekking aanspelen. Allemaal leuk en aardig dat je het op een denigrerende manier probeert duidelijk te maken maar zijn allemaal loze kreten zonder een voorbeeld te tonen.

Cijfers zijn keihard: 26 passes waarvan 14 incorrect. Kan je wel leuk de schuld bij andere leggen, maar daar heb je niks aan. 

En het is precies wat MauricioAros dus net zegt. Exact mijn gedachten. 

4 minuten geleden zei MauricioAros:

En daar heeft alleen Toornstra last van dus? Die vent is al jaren een 8 of een 4. 

bewerkt door RotterdamZuid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MauricioAros:

En daar heeft alleen Toornstra last van dus? Die vent is al jaren een 8 of een 4. 

Aangezien iedereen een lagere passzuiverheid had dan gemiddeld; nee. Ik zeg ook nergens dat Toornstra een goede wedstrijd speelde hè? Ik leg alleen uit wáárom zijn passzuiverheid zo laag zat. Moet hij het beter doen? Vast wel. Maar dat Kökcu en Til weer eens 90 minuten verstoppertje spelen legt de problemen dus veel bij Toornstra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei PJHoutman:

Aangezien iedereen een lagere passzuiverheid had dan gemiddeld; nee. Ik zeg ook nergens dat Toornstra een goede wedstrijd speelde hè? Ik leg alleen uit wáárom zijn passzuiverheid zo laag zat. Moet hij het beter doen? Vast wel. Maar dat Kökcu en Til weer eens 90 minuten verstoppertje spelen legt de problemen dus veel bij Toornstra.

1020920299_Schermafbeelding2021-08-29om16_19_37.png.6b786e0b8c4e1a71b0b16148d0071720.png

Wie bedoel je precies dan? Iedereen? 

Kokcu overigens 61 passes. Impliceert dat die dus vaker de bal heeft gehad dan Toornstra. Doet die dan best goed, als je dan ook nog is verstopt. 

bewerkt door RotterdamZuid
Link naar opmerking
Deel via andere websites