Thierryvane Geplaatst Maandag at 12:00 Share Geplaatst Maandag at 12:00 18 minuten geleden zei Arezo: Denk je dat Taylor Ajax kampioen gaat maken? Bepalend gaat zijn in de CL? Basispeler NL elftal wordt? Is dat relevant? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst Maandag at 12:09 Share Geplaatst Maandag at 12:09 7 minuten geleden zei Thierryvane: Is dat relevant? Nou ik probeer even in perspectief te plaatsen wat je van Nekketh vindt. Want tussen niveau Twente en bepalend zijn voor Ajax zit nou ook niet al te veel speelruimte in mijn ogen. Twente is de 4e/5e club van Nederland en Ajax op dit moment 2/3e. Snap je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst Maandag at 12:19 Share Geplaatst Maandag at 12:19 Maar niveau Twente en niveau Ajax is toch hetzelfde? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst Maandag at 13:34 Share Geplaatst Maandag at 13:34 1 uur geleden zei Keeza: Maar niveau Twente en niveau Ajax is toch hetzelfde? Ik heb je serieuze opmerkingen gemist hier. Fijn dat je terug bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boppah Geplaatst Maandag at 13:38 Share Geplaatst Maandag at 13:38 22 uur geleden zei Thierryvane: Taylor niveau Twente, ja? Ik zou het lekker bij RKC houden maat. Een speler die leuk meespeelt maar nooit het team beter zal maken. Begin van het seizoen toen het nog niet draaide was hij 1 van de zwakste spelers bij dit Ajax. Als je wilt groeien zal je door moeten selecteren. 21 uur geleden zei Thierryvane: Is dat relevant? Ja, dat is toch waar Ajax hoort te staan? Vergeleken worden met Twente is met de mogelijkheden van Ajax te min. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst Maandag at 13:54 Share Geplaatst Maandag at 13:54 14 minuten geleden zei Boppah: Een speler die leuk meespeelt maar nooit het team beter zal maken. Begin van het seizoen toen het nog niet draaide was hij 1 van de zwakste spelers bij dit Ajax. Als je wilt groeien zal je door moeten selecteren. Je bedoeld in de competitie aan het begin van het seizoen? Want je zit nu maar wat te lullen natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst Maandag at 15:09 Share Geplaatst Maandag at 15:09 Ik heb helemaal niets met de persoon Kenneth Taylor, maar om hem af te doen als niveautje Twente vind ik echt veel te kort door de bocht. Als je dit voorafgaand aan het seizoen zei of tijdens de eerste paar wedstrijden a la maar Taylor heeft zich echt ontwikkeld gedurende dit seizoen en is gewoon een zeer gewaardeerde kracht geworden op het middenveld van Ajax. Ik denk dat Taylor ook nog voldoende potentie heeft om uit te groeien tot een bepalende middenvelder in de Eredivisie. Teveel popijopi gedrag hier door niet Ajacieden die meegaan op de Nekketh Taylor trein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst Maandag at 15:41 Share Geplaatst Maandag at 15:41 Ik deel @ReneLeBlanc zijn mening in het Ajax topic. Dan denk ik dus dat hij sarcastisch is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst Maandag at 15:44 Share Geplaatst Maandag at 15:44 3 minuten geleden zei timpy00: Ik deel @ReneLeBlanc zijn mening in het Ajax topic. Dan denk ik dus dat hij sarcastisch is. Geef je een keer een normaal antwoord is het nog niet goed. @Thierryvane sta voor mij in maat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boppah Geplaatst Maandag at 15:54 Share Geplaatst Maandag at 15:54 1 uur geleden zei timpy00: Je bedoeld in de competitie aan het begin van het seizoen? Want je zit nu maar wat te lullen natuurlijk. Begin van het seizoen lag hij flink onder vuur, de laatste maanden gaat het wat beter. Wat ik wil zeggen is dat je met spelers als Taylor nooit terug gaat komen op het niveau waar Ajax thuishoort. Daar heb je spelers nodig die de kwaliteiten hebben om een team sterker te maken. Als jij het wel ziet zitten in hem prima, maar hij komt meer over als een 2e Donny v.d Beek, leuke (mooiweer)voetballer die zo snel het minder gaat mee gaat in de malaise. Niveau Twente is trouwens heel behoorlijk momenteel. Het enige verschil met Ajax is dat bij Ajax de lat hoger (zou moeten) ligt en de druk groter is. Ik denk dat een Sem Steijn voor Ajax een enorme aanwinst zou zijn, ze missen daar wel een doelgerichte 10 met rendement, zeker omdat Brobbey als aanspeelpunt vrij aardig is, maar qua rendement voor de goal magertjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst Maandag at 15:56 Share Geplaatst Maandag at 15:56 (bewerkt) 2 minuten geleden zei Boppah: Begin van het seizoen lag hij flink onder vuur, de laatste maanden gaat het wat beter. Wat ik wil zeggen is dat je met spelers als Taylor nooit terug gaat komen op het niveau waar Ajax thuishoort. Daar heb je spelers nodig die de kwaliteiten hebben om een team sterker te maken. Als jij het wel ziet zitten in hem prima, maar hij komt meer over als een 2e Donny v.d Beek, leuke (mooiweer)voetballer die zo snel het minder gaat mee gaat in de malaise. Niveau Twente is trouwens heel behoorlijk momenteel. Het enige verschil met Ajax is dat bij Ajax de lat hoger (zou moeten) ligt en de druk groter is. Ik denk dat een Sem Steijn voor Ajax een enorme aanwinst zou zijn, ze missen daar wel een doelgerichte 10 met rendement, zeker omdat Brobbey als aanspeelpunt vrij aardig is, maar qua rendement voor de goal magertjes. Sem Steijn. In alles het type voetballer wat je nu zonder enig argument probeert toe te schrijven tot Taylor. Wellicht beter als je alleen maar naar doelpunten kijkt ofzo om niet meer over inhoudelijke spelers te discussiëren. Edit: Ohja begin van de competitie lag hij niet onder vuur want toen kwam hij als invaller omdat hij gespaard werd oor Europese kwalificatie. Maar goed punt verder. Maandag at 15:57 bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boppah Geplaatst Maandag at 16:26 Share Geplaatst Maandag at 16:26 (bewerkt) 31 minuten geleden zei timpy00: Sem Steijn. In alles het type voetballer wat je nu zonder enig argument probeert toe te schrijven tot Taylor. Wellicht beter als je alleen maar naar doelpunten kijkt ofzo om niet meer over inhoudelijke spelers te discussiëren. Edit: Ohja begin van de competitie lag hij niet onder vuur want toen kwam hij als invaller omdat hij gespaard werd oor Europese kwalificatie. Maar goed punt verder. Hij lag zeker onder vuur op verschillende Ajax platforms, zijn prestaties waren niet best, vorig seizoen nog slechter zelfs. Kan goed dat hij ook werd gespaard, maakt hem niet opeens een dragende speler met exceptionele kwaliteiten ten opzichte van het team. De wedstrijd dat ik hem het meeste heb kunnen volgen (tegen RKC) zag ik vooral een speler vaak verkeerde keuzes maakt en niet het spelinzicht heeft wat een Fitz-Jim wel lijkt te hebben. Ook in Europa vond ik hem vaak 1 van de mindere, zeker tegen wat sterkere tegenstanders. Je ziet het verschil wel tussen iemand die tot een zeker niveau kan meevoetballen of iemand die echt de kwaliteiten heeft om het team naar een hoger niveau te tillen. Taylor (maar ook eerder Klaassen en V.d Beek) tegenover Frenkie de Jong, Henderson en Blind zeg maar. De 1e 3 zijn nuttige spelers die tot een aardig niveau goed meevoetballen, de andere 3 zijn spelers die het spel van je ploeg naar een hoger niveau kunnen tillen. Ajax heeft veel van de 1e groep en te weinig van de 2e groep momenteel. En daarom zei ik, investeer in jongens die, die potentie wel hebben in plaats van in spelers die bij een goed Ajax selectievulling zijn. Want Ajax heeft vast nog wat parels in de jeugd rondlopen. PSV is zo slim geweest om onder Bosz wel die doorselectie te maken en spelers met een bepaald profiel te halen (Schouten). Door een Schouten gaat een Veerman (die ik dan in het rijtje met Taylor zou scharen) ook beter voetballen. Maar goed de jaren Mislintat gaan nog wel even nadreunen in Amsterdam. Ik vergelijk de spelers niet, maar de clubs ter verduidelijking. Je doet Steijn tekort, zeer efficiënt en het is natuurlijk altijd afwachten of iemand een stap omhoog succesvol kan maken. Ik denk ook niet dat hij meteen een bepalende speler zal zijn hoor. Maar het lijkt mij wel een jongen die een stap omhoog kan maken en heel complementair aan Brobbey zou kunnen zijn. Het kwam er misschien wat rot uit, maar ik denk dat Taylor een speler is van het niveau waar Ajax niet naar zou moeten streven. Hooguit voor de breedte in de selectie. Ajax zit in een gigantische dip en om daar uit te komen zal het hoger moeten mikken en terug naar de basis waar ze goed in zijn: exceptioneel talent de kans geven en vormen. Maandag at 16:30 bewerkt door Boppah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst Maandag at 16:45 Share Geplaatst Maandag at 16:45 Haha lees ik hier nou dat Taylor niveautje Twente is om vervolgens te moeten lezen dat Sem Steijn een absolute aanwinst is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst Maandag at 18:06 Share Geplaatst Maandag at 18:06 1 uur geleden zei Boppah: Hij lag zeker onder vuur op verschillende Ajax platforms, zijn prestaties waren niet best, vorig seizoen nog slechter zelfs. Kan goed dat hij ook werd gespaard, maakt hem niet opeens een dragende speler met exceptionele kwaliteiten ten opzichte van het team. De wedstrijd dat ik hem het meeste heb kunnen volgen (tegen RKC) zag ik vooral een speler vaak verkeerde keuzes maakt en niet het spelinzicht heeft wat een Fitz-Jim wel lijkt te hebben. Ook in Europa vond ik hem vaak 1 van de mindere, zeker tegen wat sterkere tegenstanders. Je ziet het verschil wel tussen iemand die tot een zeker niveau kan meevoetballen of iemand die echt de kwaliteiten heeft om het team naar een hoger niveau te tillen. Taylor (maar ook eerder Klaassen en V.d Beek) tegenover Frenkie de Jong, Henderson en Blind zeg maar. De 1e 3 zijn nuttige spelers die tot een aardig niveau goed meevoetballen, de andere 3 zijn spelers die het spel van je ploeg naar een hoger niveau kunnen tillen. Ajax heeft veel van de 1e groep en te weinig van de 2e groep momenteel. En daarom zei ik, investeer in jongens die, die potentie wel hebben in plaats van in spelers die bij een goed Ajax selectievulling zijn. Want Ajax heeft vast nog wat parels in de jeugd rondlopen. PSV is zo slim geweest om onder Bosz wel die doorselectie te maken en spelers met een bepaald profiel te halen (Schouten). Door een Schouten gaat een Veerman (die ik dan in het rijtje met Taylor zou scharen) ook beter voetballen. Maar goed de jaren Mislintat gaan nog wel even nadreunen in Amsterdam. Ik vergelijk de spelers niet, maar de clubs ter verduidelijking. Je doet Steijn tekort, zeer efficiënt en het is natuurlijk altijd afwachten of iemand een stap omhoog succesvol kan maken. Ik denk ook niet dat hij meteen een bepalende speler zal zijn hoor. Maar het lijkt mij wel een jongen die een stap omhoog kan maken en heel complementair aan Brobbey zou kunnen zijn. Het kwam er misschien wat rot uit, maar ik denk dat Taylor een speler is van het niveau waar Ajax niet naar zou moeten streven. Hooguit voor de breedte in de selectie. Ajax zit in een gigantische dip en om daar uit te komen zal het hoger moeten mikken en terug naar de basis waar ze goed in zijn: exceptioneel talent de kans geven en vormen. Kijk jij ooit voetbal? Je hebt het over complementair zijn aan Brobbey en je serveert Taylor af. Bijzonder. Waarom denk je dat Fitz-Jim meer potentie heeft dan Taylor, zeker gezien ze bijna dezelfde leeftijd hebben. Fitz-Jim het opvallend goed doet maar er in de fysieke strijd gewoon nooit is. Daarbij rendement nog veel te laag is bij hem, speelt hem al zijn hele leven parten. Je wilt er vorig seizoen bijhalen om Taylor te bashen maar vergeet dat Fitz-Jim toen wisselspelers van Excelsior en daarna van het slechtste Ajax van deze eeuw. Daarna kom je met Steijn, die wordt bij Twente gewisseld of in een andere rol gezet op het moment dat ze echt onder druk komen omdat hij voetballend niet goed genoeg is. Steijn is exact een speler als Klaassen en mindere mate vd Beek. Die weer een stukje beter is voetballend gezien. Dan is je volgende argument dat je op online media kritiek las. Kun je nou ook met argumenten komen? Taylor is een van de weinige spelers die echt heel veel speelt dit seizoen en daar een goed niveau in haalt. Ook aanvallend meer aanwezig is. En laten we dan niet inhoudelijk de vergelijking tussen Steijn en Taylor gaan maken want dat gaat Steijn op vrijwel alle vlakken afleggen natuurlijk. Enige waar je gelijk in hebt is dat ze beide niet de Europese top gaan halen. Maar dat geld helaas voor vrijwel iedereen in deze Ajax selectie. (En die van Twente). Overigens zijn Veerman en Taylor ook weer twee totaal verschillende spelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boppah Geplaatst Maandag at 19:20 Share Geplaatst Maandag at 19:20 56 minuten geleden zei timpy00: Kijk jij ooit voetbal? Je hebt het over complementair zijn aan Brobbey en je serveert Taylor af. Bijzonder. Waarom denk je dat Fitz-Jim meer potentie heeft dan Taylor, zeker gezien ze bijna dezelfde leeftijd hebben. Fitz-Jim het opvallend goed doet maar er in de fysieke strijd gewoon nooit is. Daarbij rendement nog veel te laag is bij hem, speelt hem al zijn hele leven parten. Je wilt er vorig seizoen bijhalen om Taylor te bashen maar vergeet dat Fitz-Jim toen wisselspelers van Excelsior en daarna van het slechtste Ajax van deze eeuw. Daarna kom je met Steijn, die wordt bij Twente gewisseld of in een andere rol gezet op het moment dat ze echt onder druk komen omdat hij voetballend niet goed genoeg is. Steijn is exact een speler als Klaassen en mindere mate vd Beek. Die weer een stukje beter is voetballend gezien. Dan is je volgende argument dat je op online media kritiek las. Kun je nou ook met argumenten komen? Taylor is een van de weinige spelers die echt heel veel speelt dit seizoen en daar een goed niveau in haalt. Ook aanvallend meer aanwezig is. En laten we dan niet inhoudelijk de vergelijking tussen Steijn en Taylor gaan maken want dat gaat Steijn op vrijwel alle vlakken afleggen natuurlijk. Enige waar je gelijk in hebt is dat ze beide niet de Europese top gaan halen. Maar dat geld helaas voor vrijwel iedereen in deze Ajax selectie. (En die van Twente). Overigens zijn Veerman en Taylor ook weer twee totaal verschillende spelers. Het is jammer dat je de discussie dood wilt slaan met loze termen als bashen. Ja ik kijk voetbal, jij niet? Taylor is niet complementair aan Brobbey, in de verste verte niet dan nog eerder Klaassen. (dat laten de cijfers ook zien). Het gaat niet om leeftijd, hier zit het stuk wat je niet lijkt te begrijpen. Reijnders is een speler die pas laat is doorgebroken en momenteel 1 van de beste middenvelders van dit land. Toen hij bij RKC speelde zag je al dat die jongen een bepaalde aanleg heeft, een gogme, gevoel, hoe je het wilt noemen. Bij RKC is hij verder niet opgevallen omdat hij fysiek nog niet zo ver was, spelers ontwikkelen zich op verschillende tempo's. Kijk de beste speler van Nederland; Virgil van Dijk ook een laatbloeier. Fitz-Jim heeft dat ook in zich, Taylor mist dat, als Ajax weer minder gaat zie je hem ook weer minder gaan. Dat Fitz-Jim nog veel stappen heeft te maken klopt, of zijn gebrekkige fysiek hem daar in gaat verhinderen zou goed kunnen. Dat die jongen bij Excelsior niet uit de verf kwam klopt ook, hij is daar te veel een voetballer voor, dat probleem had Reijnders bij RKC ook. Die jongen draaide open en niemand bij RKC zag die ruimtes die hij wel zag. Dan krijgt zo'n jongen het moeilijk, zeker in vechtvoetbal tegen degradatie. Steijn is een jongen waar nog wel wat rek in zit en slimmer is in positionering dan Klaassen en v.d Beek. De cijfers van Steijn zijn stukken beter, dus waar legt hij het dan in af? Taylor 4 assists en 2 goals, Steijn 4 assists en 11 goals. Brobbey is voor de goal erg matig, maar legt de ballen wel goed terug waarna er weinig mee gebeurd. Een 10 die de ballen maakt kan voor dit Ajax een groot verschil maken. Maar goed defensief is er ook nog het een en ander te verbeteren en dat zal een hogere prioriteit hebben. Waar het om gaat is dat Veerman en Taylor jongens zijn die in een goed draaiend team leuk mee kunnen voetballen. Maar het zijn geen dragende spelers, geen jongens die het team beter maken. Schouten en Henderson zijn dat wel bijvoorbeeld. Mijn stelling in het begin was (zonder al die zijwegen) dat Ajax beter kan investeren in spelers die dat hogere niveau in zich hebben, gooi die jongens maar voor de leeuwen in plaats van je breedstaren op kortetermijn succesjes met spelers met een lager potentieel. Veerman is een ook een jongen die een goed draaiend team echt wel leuk kan voetballen op een aardig niveau. Maar als het team niet draait is hij 1 van de eerste die verzuipt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst Maandag at 20:57 Share Geplaatst Maandag at 20:57 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst Maandag at 21:11 Share Geplaatst Maandag at 21:11 https://youtube.com/shorts/jGC6RV9AEns?si=LWXdfOWmrNgp3uTz Nieuwe linksbuiten hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst Maandag at 21:19 Share Geplaatst Maandag at 21:19 7 minuten geleden zei La Pulga: https://youtube.com/shorts/jGC6RV9AEns?si=LWXdfOWmrNgp3uTz Nieuwe linksbuiten hoor Voor een halfjaar dan, want daarna is ie transfervrij. Verlengen kan, maar dan wel voor een jaarsalaris richting een miljoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst Maandag at 22:57 Share Geplaatst Maandag at 22:57 Manssverk weer terug van blessure. Hoe is het met Avila trouwens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst Dinsdag at 07:20 Share Geplaatst Dinsdag at 07:20 8 uur geleden zei Chiemel: Manssverk weer terug van blessure. Hoe is het met Avila trouwens? Na de winterstop sluit hij weer aan zeggen ze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst Dinsdag at 20:26 Share Geplaatst Dinsdag at 20:26 Als je met Weghorst speelt, en daar achter Klaassen mag je als objectief Ajax of voetbalsupporter geen goed voetbal verwachten. Tel daarbij Branco en geen diepgang op de flanken erbij op en je hebt je antwoord. Dat neem ik dan Farioli wel kwalijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 uur geleden Share Geplaatst 14 uur geleden Citaat Farioli: "Henderson, Godts & Rensch are okay. They will be part of the game tomorrow." Scheelt een hele hoop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten