Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Thierryvane:

Ga aankomende woensdag t/m zondag 4 augustus op vakantie dus helaas. Wel gewoon laptopje mee. ;)

Er staat niets boven een lekkere vakantie en daar dan naar je favoriete clubje kijken :D Veel plezier! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Eerste helft tegen Olympiakos was erg goed. Het lijkt op wat Brighton doet. De tegenstander enorm naar je toe lokken, dan tot op je eigen 16 er onder door voetballen en dan met direct voetbal de buitenspelers zoeken.  Ook Henderson deed het geweldig als spelmaker voor de verdediging. 

Tweede helft zag je een heel fel Olympiakos, die 1 op 1 gingen spelen en Ajax dus ook fouten ging maken vanwege het te veel en te mooi voetballend willen oplossen.  Toen had je geluk dat Olympiakos niet scoorde.

Donderdag zal het zijn:

Pasveer, Rensch, Sutalo, Janse, Hato, Hendo, Fitz Jim, Taylor, Forbs, Banel, Akpom

Pasveer: kiest denk ik voor de coaching en de rust van Pasveer, die ook het goed deed en voetballend uitblonk

Janse: Kaplan is net pas terug en die is ook veel meer een mandekker. Sluit niet uit dat Janse basis gaat worden

Hendo: Altijd blijven houden, wat een speler is dit eigenlijk

Fitz-Jim/Taylor: Berghuis niet helemaal fit. Uiteindelijk zal of Fitz of Taylor banken

Forbs/Banel: Farioli wil dit soort buitenspelers, eindelijk iemand die het snapt.  Banel zal eruit gaan als Traore er is, net als Bergwijn en Forbs als die eerste niet vertrekt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei cimbomcu:

Eerste helft tegen Olympiakos was erg goed. Het lijkt op wat Brighton doet. De tegenstander enorm naar je toe lokken, dan tot op je eigen 16 er onder door voetballen en dan met direct voetbal de buitenspelers zoeken.  Ook Henderson deed het geweldig als spelmaker voor de verdediging. 

Tweede helft zag je een heel fel Olympiakos, die 1 op 1 gingen spelen en Ajax dus ook fouten ging maken vanwege het te veel en te mooi voetballend willen oplossen.  Toen had je geluk dat Olympiakos niet scoorde.

Donderdag zal het zijn:

Pasveer, Rensch, Sutalo, Janse, Hato, Hendo, Fitz Jim, Taylor, Forbs, Banel, Akpom

Pasveer: kiest denk ik voor de coaching en de rust van Pasveer, die ook het goed deed en voetballend uitblonk

Janse: Kaplan is net pas terug en die is ook veel meer een mandekker. Sluit niet uit dat Janse basis gaat worden

Fitz-Jim/Taylor: Berghuis niet helemaal fit. Uiteindelijk zal of Fitz of Taylor banken

Forbs/Banel: Farioli wil dit soort buitenspelers, eindelijk iemand die het snapt.  Banel zal eruit gaan als Traore er is, net als Bergwijn en Forbs als die eerste niet vertrekt. 

Kaplan heeft deze voorbereiding meer minuten gemaakt dan Sutalo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei cimbomcu:

Donderdag zal het zijn:

Puur op basis van de namen word ik hier niet echt blij van, maar heb de voorbereiding dan ook weinig meegekregen. Gaan sowieso een goaltje tegenkrijgen omdat Rensch staat te slapen en Pasveer te traag is om daarop te reageren :D Wanneer verwachten we Ramaj weer terug? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spelen donderdag met prime Pasveer op doel hoor. Over Rensch heb je vast gelijk. Alleen is dat balverlies dan een stuk hoger op het veld en minder kwetsbaar (hoop ik).

Echt enorm veel zin om donderdag die pot te kijken. Deze positieve nieuwsgierigheid naar hoe de jongens het ervan afbrengen is wel weer een lekker gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei cimbomcu:

Donderdag zal het zijn:

Ik denk dat je minimaal 4 namen verkeerd hebt staan.

Banel is ook niet heel serieus van je bedoeld hoop ik. 

Kan me letterlijk geen een goede actie in de voorbereiding herinneren. Vooral ruzie met de bal. Maar kan me de afgelopen seizoenen weinig goede momenten van hem heugen. Kan niet eens stempel drukken bij Jong.

Zit er echt bij op dit moment bij gebrek aan buitenspelers op dit moment in de selectie, wanneer Bergwijn en Traore er bij zijn hoop/verwacht ik weinig van Banel meer te zien in 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens zag je tegen Olympiakos de tweede helft dat zij wat betere spelers inbrachten daarmee Ajax makkelijker vast konden zetten en dat dat een goede vervolgstap is voor de ontwikkeling die het spel nog moet maken om er dan onderuit te voetballen en tot kansen te komen.

Dan zie je ook meteen dat van de voorste 5 die er op dat moment waren een aantal nog wel een stap moet gaan zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei cimbomcu:

Donderdag zal het zijn:

Echt? Ik vond het juist helemaal niet zo goed. Ajax speelde vaak onnodig lang en al helemaal niet zuiver. Er zaten echt wel goede momenten bij, begrijp mij niet verkeerd. Maar al met al was het de minste match van de voorbereiding. En de tweede helft heb je weinig in te brengen met een vermoeid Ajax tegen inderdaad meer basisspelers van Olympiakos, maar geef je relatief weinig weg. Veel schoten van buiten de 16. De beste kans was in de tweede minuut, waar het misging tussen Sutalo en Janse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Dansmeister:

Echt? Ik vond het juist helemaal niet zo goed. Ajax speelde vaak onnodig lang en al helemaal niet zuiver. Er zaten echt wel goede momenten bij, begrijp mij niet verkeerd. Maar al met al was het de minste match van de voorbereiding. En de tweede helft heb je weinig in te brengen met een vermoeid Ajax tegen inderdaad meer basisspelers van Olympiakos, maar geef je relatief weinig weg. Veel schoten van buiten de 16. De beste kans was in de tweede minuut, waar het misging tussen Sutalo en Janse.

Kan me hier wel in vinden.

Eerste helft wel redelijk goed vond ik aan de bal in eerste deel van je opbouw. Maar dat hebben we in alle wedstrijden wel gezien denk ik.

Vooral in het laatste deel van het veld moeten stappen gezet worden. Maar de kans is groot dat de beoogde basis verhoede er nu nog niemand van was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Ajax is geïnteresseerd in de diensten van Jayden Meghoma. De pas achttienjarige vleugelverdediger speelde al vier officiële wedstrijden voor het eerste elftal van Southampton, maar volgens Sky Sports is een vertrek niet ondenkbaar. Er liggen meerdere clubs op de loer.

Ajax kan rekenen op concurrentie van Anderlecht, FC Basel en Red Bull Salzburg. Al deze clubs zouden de situatie van Meghoma in de gaten houden. De pas achttienjarige linkspoot verruilde Tottenham Hotspur twee jaar geleden voor Southampton. In Zuid-Engeland maakte de tiener al viermaal zijn opwachting in het eerste elftal. Zijn overige wedstrijden speelt Meghoma in het beloftenelftal van Southampton.

Écht grote kansen bij het eerste elftal van Southampton lijken tot op heden gering. Daarbij komt dat Meghoma nog maar één seizoen vastligt bij de club. De Engels jeugdinternational zou vanaf januari een voorcontract kunnen tekenen bij een buitenlandse club. In dat geval ontvangt Southampton door de leeftijd van de verdediger enkel een kleine compensatie. Club en speler zullen dus snel moeten gaan beslissen over hun toekomst. 

Meghoma kan zowel als linksback als centraal in de verdediging uit de voeten. Dat Ajax op zoek is naar een extra optie op de linkerflank is een publiek geheim.

Citaat

Ajax zou één van de clubs zijn die in de race is voor Sebastian Nanasi van Malmö FF. Dat meldt de Spaanse krant SPORT. De 22-jarige Nanasi werd eind juni nog gelinkt aan PSV.

De Amsterdammers zouden concurrentie krijgen van Sevilla, Bayer Leverkusen en Werder Bremen als het gaat om Nanasi. PSV wordt door de Spaanse krant niet genoemd als mogelijke nieuwe club van de Zweed. Leverkusen en Ajax worden op dit moment zelfs genoemd als de clubs die de leiding pakken in de race om Nanasi. De buitenspeler zou rond de zeven tot acht miljoen euro moeten kosten.

Citaat

Josip Sutalo heeft over belangstelling niet te klagen. Veel clubs zijn voor hem in de markt en inmiddels kan de Ajax-verdediger met Bologna nóg een interessante gegadigde aan de wachtrij toevoegen.

La Gazzetta dello Sport pakt uit met het nieuws dat Sutalo op het lijstje staat bij Bologna, dat komend seizoen - na een indrukwekkend Serie A-jaar - debuteert in de Champions League. De Kroaat (24) koos een jaar geleden voor Ajax, maar maakte een belabberde indruk en lijkt alweer te mogen vertrekken.

Bologna is nu een van zijn potentiële bestemmingen, net als Fiorentina en Leverkusen. Eerder werden ook Brighton & Hove Albion, Wolverhampton Wanderers en West Ham United met hem in verband gebracht. Bologna is op zoek naar een opvolger van Riccardo Calafiori, die op weg is naar Arsenal. Volgens de roze sportkrant worden het 'complexe onderhandelingen' rond Sutalo, maar 'kan het een succes worden'. De vraagprijs van Ajax zou tussen de vijftien en twintig miljoen liggen.

Bologna heeft wel meer ijzers in het vuur. Daniele Rugani, ook begeerd door Ajax, staat op de nominatie om over te komen van Juventus, terwijl de komst van Mats Hummels nog altijd in de lucht hangt. Ook de Duitse verdediger kon naar verluidt naar 

Citaat

Atalanta komt in zoektocht naar vleugelverdediger uit bij Ajacied

Atalanta Bergamo is volgens TuttuAtalanta geïnteresseerd in de diensten van Ajacied Borna Sosa. De Kroatische vleugelverdediger kan Amsterdam na één jaar alweer gaan verlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rugnummertijd!

Citaat

Voorlopige rugnummers Ajax seizoen 2024/2025
1. Gerónimo Rulli
2. Devyne Rensch
3. Anton Gaaei
4. Jorrel Hato
5. Owen Wijndal
6. Jordan Henderson
7. Steven Bergwijn
8. Kenneth Taylor
9. Brian Brobbey
10. Chuba Akpom
11. Carlos Forbs
12. Jay Gorter
13. Ahmetcan Kaplan
15. Youri Baas
16. Sivert Mannsverk
18. Jakov Medic
19. Julian Rijkhoff
20. Bertrand Traoré
21. Branco van den Boomen
22. Remko Pasveer
23. Steven Berghuis
24. Silvano Vos
25. Borna Sosa
27. Amourricho
28. Kian Fitz-Jim
29. Christian Rasmussen
30. Gaston Avila
31. Jorthy Mokio
33. Benjamin Tahirovic
35. Naci Ünüvar
36. Dies Janse
37. Josip Sutalo
38. Kristian Hlynsson
39. Mika Godts
40. Diant Ramaj
41. Julian Brandes
42. Nick Verschuren 
43. Olivier Aertssen
44. Aaron Bouwman
45. Precious Ugwu
46. Lucas Jetten
47. Gerald Alders
48. Diyae Jermoumi
49. Jaydon Banel
51. Charlie Setford
52. Paul Reverson
53. Rico Speksnijder
55. Rida Chahid
56. David Kalokoh
57. Yoram Boerhout
58. Nassef Chourak
59. Don-Angelo Konadu
61. Kayden Wolff
62. Skye Vink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei timpy00:

Ik denk dat je minimaal 4 namen verkeerd hebt staan.

Banel is ook niet heel serieus van je bedoeld hoop ik. 

Kan me letterlijk geen een goede actie in de voorbereiding herinneren. Vooral ruzie met de bal. Maar kan me de afgelopen seizoenen weinig goede momenten van hem heugen. Kan niet eens stempel drukken bij Jong.

Zit er echt bij op dit moment bij gebrek aan buitenspelers op dit moment in de selectie, wanneer Bergwijn en Traore er bij zijn hoop/verwacht ik weinig van Banel meer te zien in 1.

Ik zeg niet dat ik Banel wil he?

Wie gaat volgens jou op rechtsbuiten spelen dan? Geen Traore en geen Berghuis op rechts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik zeg niet dat ik Banel wil he?

Wie gaat volgens jou op rechtsbuiten spelen dan? Geen Traore en geen Berghuis op rechts.

Zal wel Godts met Forbs worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei timpy00:

Zal wel Godts met Forbs worden. 

Kan ook, hoewel volgens mij Banel veel meer heeft gespeeld en ook bij de "basis" ploeg. Farioli vond ik dan ook opvallend positief over Banel, dus ik verwacht hen wel in de basis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Kan ook, hoewel volgens mij Banel veel meer heeft gespeeld en ook bij de "basis" ploeg. Farioli vond ik dan ook opvallend positief over Banel, dus ik verwacht hen wel in de basis.

Hij is tot nu toe positief over iedereen. Ook over Rijkhoff die is derde spits, en is totaal nirt het type wat hij wilt. Buiten dat hij ook nog wel wat stappen moet maken.

Wat zijn de opstellingen van de basisploeg dan? Want hij heeft vrij veel gerouleerd. Hij heeft ook gezegd dat meerdere spelers die donderdag speelden ij de basis gaan spelen.

Volgens jou beredenering zou het logisch zijn dat Medic start bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei timpy00:

Hij is tot nu toe positief over iedereen. Ook over Rijkhoff die is derde spits, en is totaal nirt het type wat hij wilt. Buiten dat hij ook nog wel wat stappen moet maken.

Wat zijn de opstellingen van de basisploeg dan? Want hij heeft vrij veel gerouleerd. Hij heeft ook gezegd dat meerdere spelers die donderdag speelden ij de basis gaan spelen.

Volgens jou beredenering zou het logisch zijn dat Medic start bijvoorbeeld.

Tuurlijk niet. 

Medic speelde omdat Sutalo er niet was. Banel en Godts waren er allebei sinds minuut 1.

Waar is Farioli vol lof over Godts dan als hij over iedereen vol lof zou zijn?

Het lijkt mij duidelijk dat de wedstrijd tegen Al Wasl met o.a. Bouman, Rijkhof, Vd Boomen, Baas, Gaaei, Sosa onze b ploeg was, en dus ook Godts.

En dat een dag later tegen een serieuzere tegenstander, met Hendo, Sutalo, Rensch, Akpom en Taylor en dus ook Banel onze A ploeg was.

Maar we zullen het donderdag zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei cimbomcu:

Tuurlijk niet. 

Medic speelde omdat Sutalo er niet was. Banel en Godts waren er allebei sinds minuut 1.

Waar is Farioli vol lof over Godts dan als hij over iedereen vol lof zou zijn?

Het lijkt mij duidelijk dat de wedstrijd tegen Al Wasl met o.a. Bouman, Rijkhof, Vd Boomen, Baas, Gaaei, Sosa onze b ploeg was, en dus ook Godts.

En dat een dag later tegen een serieuzere tegenstander, met Hendo, Sutalo, Rensch, Akpom en Taylor en dus ook Banel onze A ploeg was.

Maar we zullen het donderdag zien.

Hij heeft gezegd dat meerdere spelers van donderdag tegen Al Wasl gaan spelen tegen Vojvodina.

Je kunt ook zien dat Banel speelt omdat Bergwijn en Traore er niet waren.

Hoop voor nu op:

Ramaj

Rensch, Sutalo, Kaplan, Hato

Henderson

Berghuis, Taylor

Godts, Akpom, Forbs

En dan hopelijk zsm de voorhoede vervangen. Voor Bergwijn, Brobbey, Traore

Mocht Henderson vertrekken graag een nieuwe 6.

En heel heel heel graag een nieuwe rechtsback. Het is dat Gaeei niet niveau heeft en zeker niet in de speelstijl past. Maar zie tegenwoordig nog liever hem dan Rensch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei timpy00:

Hij heeft gezegd dat meerdere spelers van donderdag tegen Al Wasl gaan spelen tegen Vojvodina.

Je kunt ook zien dat Banel speelt omdat Bergwijn en Traore er niet waren.

Hoop voor nu op:

Ramaj

Rensch, Sutalo, Kaplan, Hato

Henderson

Berghuis, Taylor

Godts, Akpom, Forbs

En dan hopelijk zsm de voorhoede vervangen. Voor Bergwijn, Brobbey, Traore

Mocht Henderson vertrekken graag een nieuwe 6.

En heel heel heel graag een nieuwe rechtsback. Het is dat Gaeei niet niveau heeft en zeker niet in de speelstijl past. Maar zie tegenwoordig nog liever hem dan Rensch.

Juist.

Die zijn er donderdag ook niet.

Voor de grap een weddenschap is altijd leuk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites