Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2364

• Chiemel

1895

• cimbomcu

1568

• Rogier.

1525

Op 29-7-2023 om 13:46 zei Nom de Guerre:

En dat ga je de man verwijten die net een paar maanden in dienst is? Die nog niet eens een volledige transferperiode gedraaid heeft... Wellicht verschillen we dan van mening, maar het klinkt alsof je Mislintat geen eerlijke kans geeft zo.

Wanneer mag ik? :classic_cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom met de laatste van vandaag, hopelijk is @Chiemeleen beetje blij.

Citaat

Ajax werkt aan een verbeterd bod op FC Krasnodar-ster Eduard Spertsyan, zo meldt het Russische Metaratings. Het eerste bod van 8,5 miljoen plus 2 miljoen euro, én tien procent doorverkooppercentage, bleek niet toereikend. Zodoende gaat directeur voetbalzaken Sven Mislintat een nieuwe poging wagen.

Ajax werkt al enige tijd aan de komst van Spertsyan, maar de transfer heeft de nodige voeten in de aarde. Vanuit verschillende hoeken is de club bekritiseerd voor de poging om zaken te doen met een club uit Rusland. De raad van commissarissen, met kopstukken als als Pier Eringa, Jan van Halst en Annette Mosman, staat echter toe dat Ajax de 23-jarige middenvelder probeert aan te trekken.

Spertsyan, geboren in Rusland en international van Armenië, heeft een contract tot medio 2026 bij Krasnodar. Volgens het algoritme van FootballTransfers vertegenwoordigt hij een transferwaarde van 10,6 miljoen euro. Dat is, inclusief de bonussen, nagenoeg gelijk aan het eerste bod van Ajax. De verwachting is dat de Amsterdammers nu met een beter bod zullen komen.

Overigens heeft directeur Mislintat zich tegenover De Telegraaf uitgelaten over de kritiek op de mogelijke transfer. Hij zei dat er veel verschillende zienswijzen zijn en dat het onmogelijk is om een besluit te nemen waar iedereen achter staat. "Naar mijn mening is dat op dit moment een oververhitte discussie. Ik zeg niet dat de discussie onterecht is, maar niemand kan nu precies zeggen of je zaken kunt doen met Krasnodar."

Wat een rijtje ook, Pier Eringa, Jan van Halst en Annette Mosman.. Je zou Blind bijna gaan missen daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steijn heeft als ik het goed heb eerder geroepen dat hij er ook een linker verdediger erbij wilde hebben en later was het twee CV's, een middenvelder en 2e spits. Ook riep hij op 23 juli, dus 9 dagen geleden, dat ze heel dichtbij het aantrekken van een nieuwe speler waren. Vervolgens hebben we in de laatste dagen geruchten over een linker vleugelaanvaller, een keeper en Ziyech en is er nog geen nieuwe speler bij gekomen. Klaag, klaag, nee nog niet blij.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Chiemel:

Steijn heeft als ik het goed heb eerder geroepen dat hij er ook een linker verdediger erbij wilde hebben en later was het twee CV's, een middenvelder en 2e spits. Ook riep hij op 23 juli, dus 9 dagen geleden, dat ze heel dichtbij het aantrekken van een nieuwe speler waren. Vervolgens hebben we in de laatste dagen geruchten over een linker vleugelaanvaller, een keeper en Ziyech en is er nog geen nieuwe speler bij gekomen. Klaag, klaag, nee nog niet blij.

Jij gaat nog een hele zware maand tegemoet. Toch lekkerder als je club al jaren dramatische transferperiodes aan elkaar rijgt. Raak je er aan gewend, beter voor je bloeddruk ;c

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ROEMM:

Vrij veel geld, maar wel homegrown. Kan in de toekomst wat gaan opleveren.

Zin in de drie B's voorin. Bergwijn - Brobbey - Borges.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Thierryvane:

Vrij veel geld, maar wel homegrown. Kan in de toekomst wat gaan opleveren.

Zin in de drie B's voorin. Bergwijn - Brobbey - Borges.

Lijkt alleen wel een soort van Xavi clausule bij te zitten. Benieuwd hoe lang zo’n jongen in Nederland blijft. Als hij een goed seizoen zou draaien dan hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Michaelinho*:

Lijkt alleen wel een soort van Xavi clausule bij te zitten. Benieuwd hoe lang zo’n jongen in Nederland blijft. Als hij een goed seizoen zou draaien dan hè.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Zal eerdaags wel op straat komen te liggen.

Citaat

Toch brengt Ajax wel de markt in kaart. Zo houdt het de verrichtingen van Chelsea-verdediger Ian Maatsen nauwlettend in de gaten. Burnley heeft momenteel de beste papieren voor de verdediger van Jong Oranje, maar Ajax heeft ook bovengemiddelde interesse. Intussen is de Ajax-interesse in Eduard Spertsysan nog niet verdwenen, al wordt dat zoals eerder beschreven een lastige deal. Een Duitse agent heeft een mandaat gekregen om de transfer te laten slagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft even kunnen bezinken, wat een transfer mannen :< Schijnt een top-top-talent te zijn, zoals onze Erik zou zeggen. Zie 2 opties: Bergwijn naar de spits, of deze man naar rechtsbuiten (lijkt me het meest waarschijnlijk ondanks de weinige ervaring op die plek). Maar ‘he is not a player for the bench’. (Edit: lijkt me ook beter dan Neres, die voor hetzelfde bedrag is gehaald)

En dan ook nog die keeper, nog steeds benieuwd of Gorter of Rulli vertrekt. Allermooiste: je hoorde hier geen fuck over van de media, echt héér-lijk. Falentijn Verwijfd in paniek nu. 

8 minuten geleden zei Michaelinho*:

Las iets over 50 miljoen. En ach, lijkt me prima. Vond de Xavi-deal van PSV ook een prima deal; én flink geld verdiend aan een (achteraf) huurspeler, én die man heeft PSV de CL bezorgd. Niet hoe je het met al je spelers graag ziet, maar soms moet je wat om exceptionele talenten te halen.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei putdus:

hij had nog een 1 jarig contract?

Zojuist zei Rogier.:

Heeft even kunnen bezinken, wat een transfer mannen :< Schijnt een top-top-talent te zijn, zoals onze Erik zou zeggen. Zie 2 opties: Bergwijn naar de spits, of deze man naar rechtsbuiten (lijkt me het meest waarschijnlijk ondanks de weinige ervaring op die plek). Maar ‘he is not a player for the bench’. (Edit: lijkt me ook beter dan Neres, die voor hetzelfde bedrag is gehaald)

En dan ook nog die keeper, nog steeds benieuwd of Gorter of Rulli vertrekt. Allermooiste: je hoorde hier geen fuck over van de media, echt héér-lijk. Falentijn Verwijfd in paniek nu. 

Las iets over 50 miljoen. En ach, lijkt me prima. Vond de Xavi-deal van PSV ook een prima deal; én flink geld verdiend aan een (achteraf) huurspeler, én die man heeft PSV de CL bezorgd. Niet hoe je het met al je spelers graag ziet, maar soms moet je wat om exceptionele talenten te halen.

dus je haalt een linksbuiten voor mega veel geld, terwijl je daar al veel linksbuitens heb…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei putdus:

dus je haalt een linksbuiten voor mega veel geld, terwijl je daar al veel linksbuitens heb…

Lijkt me dat hier over nagedacht is, anders doe je dit inderdaad niet. Zou je daar dus niet al te veel zorgen over maken ;) Jeugdvoetbal is nu eenmaal heel anders dan de senioren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Rogier.:

Heeft even kunnen bezinken, wat een transfer mannen  Schijnt een top-top-talent te zijn, zoals onze Erik zou zeggen. Zie 2 opties: Bergwijn naar de spits, of deze man naar rechtsbuiten (lijkt me het meest waarschijnlijk ondanks de weinige ervaring op die plek). Maar ‘he is not a player for the bench’. (Edit: lijkt me ook beter dan Neres, die voor hetzelfde bedrag is gehaald)

Mee eens hoor v.w.b. de doorverkoopclausule. Het was meer dat ik geïnteresseerd ben in de details van de clausule. En of Ajax er wel transparant(er) over gaat zijn.

50 miljoen klinkt sowieso al lekkerder dan 6, is het niet? ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Michaelinho*:

Mee eens hoor v.w.b. de doorverkoopclausule. Het was meer dat ik geïnteresseerd ben in de details van de clausule. En of Ajax er wel transparant(er) over gaat zijn.

50 miljoen klinkt sowieso al lekkerder dan 6, is het niet? ;c

Haha, dat zeker. Als ik Sven zo kan inschatten (o.b.v. alle interviews tot nog toe) zal hij het wel zeggen als er naar gevraagd wordt, en niet zo ontkennend als de mannen van PSV deden. Maar lijkt me niet dat ze het meteen op straat gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites