Elsjorro1990 Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 12 uur geleden zei Michaelinho*: Dat viel mij ook weer op ja. Ik weet dat er veel zijn die in hem een toekomstige spits van wereldklasse zien. Maar als ik dit dan zie dan heb ik daar toch wel grote vraagtekens bij. Het blijft bij hem toch allemaal wat traag/sloom ogen. En een pure killer voor de goal is het ook (nog steeds) niet. Verder eens met je analyse. Maar na de 1e ketser van Rulli flikkerde het wel redelijk in elkaar. Je moet je met de huidige ploeg vooral zorgen maken als je een blessure of 3-4 hebt. Mwoah, wereldklasse is misschien overdreven, maar hij heeft wel veel wat je graag in een spits ziet: hoge startsnelheid, zeer sterke fysiek en ik vind hem juist best snel. Echt een heerlijke spits om diep te steken, staat constant scherp. Het probleem zit hem natuurlijk wel in de afwerking en de aanvoer. Hij heeft niet een Sneijder achter hem die hem 3/4 keer per wedstrijd wegsteekt. En hij moet gewoon wat rustiger voor die goal worden. Maar dat zijn er wel meer, die 1 op 1 van conceicao was ook tyfus slecht. Maar dit wordt zo een heel lang seizoen. Het blok branco-tahirovic is 1 van de weinige dingen aan dit elftal die mij kan bekoren. Voor de rest is het uien. Wijndal ook weer om te janken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 (bewerkt) 10 uur geleden zei Chiemel: Dit is wellicht de belangrijkste transferzomer van dit decennium. Behalve als ze het oke vinden om even een stapje terug te doen. Dit is niet per se Mislintat, maar het hele trage Ajax beleid van laatste jaar. Ik heb niet het idee dat ze voor deze zomer het beste plan hadden klaarliggen. Door simpelweg te wachten tot je spelers verkoopt en vervolgens niet met de volledige overtuiging nieuwe spelers te halen (anders waren ze er al wel). Daar heeft Mislintat wel de grootste rol in, ondanks dat hij verder wel oke overkomt in de media. Het aantrekken van een nieuwe trainer verliep nou ook niet bepaald soepeltjes. Het is ook niet echt een rol (TD) waarbij je kan veroorloven om er even in te groeien. Als dat een belemmering is, hadden ze toch voor een andere TD moeten gaan. Dat langer wachten een bewuste keuze is kan een foute keuze zijn. Enige voordeel die je nu hebt is dat we geen CL wordt gespeeld en de urgentie er minder is. Nu gaan er alweer geruchten dat die transfer van die Kroaat onzeker is. Maar misschien moet je ook niet vergeten dat vorig jaar vrijwel iedereen stond te springen om naar Ajax te komen en dat dit deze zomer compleet anders is. Op basis van vorig seizoen is er weinig om positief over te zijn. Bestuurlijke onrust, een minder goed maar vooral ongebalanceerd elftal, een ‘onbekende’ trainer en geen CL-voetbal. Die hele combi zorgt er volgens mij voor dat een groot aantal trainers en spelers op dit moment Ajax niet als nummer 1 keuze hebben. Misschien als een tweede of derde keus richting het einde van augustus, maar de kans is best groot dat ze nog even afwachten. 30 juli 2023 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 Tja. Gorter dan naar Sparta? Rulli alsnog terug naar Spanje? Zeg het maar... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 (bewerkt) Poh, is Olij zo goed? Verrassend in ieder geval wel. Denk dat Rulli vertrekt eigenlijk. En dan gaan Gorter en Olij de strijd aan vermoed ik zo. Misschien Bartje Vriends eens polsen? Wordt de Cor Potcast ooit nog eens Amsterdams gezind Edit: Als hij echt zo goed is prima deal trouwens. Rulli voor 10 weg, vergelijkbare keeper voor 3 in, geeft weer ruimte op andere posities voor versterkingen. 30 juli 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 Hadden ze voor dit bedrag al 2 maanden eerder moeten halen. Voelt nu wel weer een beetje als paniek zo ineens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 Sambo, Vriends en Lauritsen halen en zouden we een mooi team hebben voor weinig geld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 24 minuten geleden zei Gert: Hadden ze voor dit bedrag al 2 maanden eerder moeten halen. Voelt nu wel weer een beetje als paniek zo ineens. Ben ik het niet mee eens. Kan zijn dat er wat veranderd is in de situatie met Rulli. Kan ook zijn dat ze Gorter toch nog willen verhuren, na de constatering dat Rulli toch eerste keeper wordt. Je kan geen 4e keeper van dat niveau halen als je Rulli, Gorter en Pasveer onder contract hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 Olij zou komen als 2de keeper, Gorter vertrekt op huurbasis. Vind het maar raar, als je zegt dat je zoveel vertrouwen in Gorter hebt haal je Olij toch niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 Denk dat Gorter een iets wat grote bek heeft en ook minuten moet maken als keeper bij een Eredivisieclub. Misschien dat Ajax Branderhorst kan halen als tweede keeper, die is nu weer erg ongelukkig bij Utrecht en vast voor een drol op te halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 16 minuten geleden zei cimbomcu: Olij zou komen als 2de keeper, Gorter vertrekt op huurbasis. Vind het maar raar, als je zegt dat je zoveel vertrouwen in Gorter hebt haal je Olij toch niet? Ik geloof de timing vooral niet. Komt van de Telegraaf af. Gisteren 3 blunders Rulli, vandaag interesse in een keeper. Typisch Mike. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 30 minuten geleden zei Dansmeister: Ik geloof de timing vooral niet. Komt van de Telegraaf af. Gisteren 3 blunders Rulli, vandaag interesse in een keeper. Typisch Mike. Olij zit bij SEG (dank aan een oplettende Jorik). Zit Daley Blind ook bij. Die kon de Telegraaf ook altijd makkelijk vinden. AD meldt het inmiddels ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1145012/geen-toekomst-meer-voor-dest-bij-bar-a-club-overweegt-contractontbinding.html Dest al eens gevraagd wat hij wil? Als hij wil, lijkt me dit een ideale kans. Kan net zoals Rensch ook wel op links spelen als het moet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 Zou vooral niet snappen waarom Olij in deze fase van z’n carrière tweede viool wil spelen en af en toe een bekerpotje opdraven. Daar vind ik hem dan echt te goed voor. Die moet lekker de stap maken naar een club hogerop waar hij wel de (onbetwiste) eerste keus is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 (bewerkt) 1 uur geleden zei Chiemel: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1145012/geen-toekomst-meer-voor-dest-bij-bar-a-club-overweegt-contractontbinding.html Dest al eens gevraagd wat hij wil? Als hij wil, lijkt me dit een ideale kans. Kan net zoals Rensch ook wel op links spelen als het moet. Gelijk doen, gratis en nog maar 22. Beter dan wat je hebt al is het nog geen wereldtop maar daar moet Ajax ook zeker nog niet naar kijken. Weet alleen niet of hij bereid is om veel in te leveren, zal ook zomaar in de middenmoot van de Bundesliga/La Liga aan de slag kunnen en dan verdien je denk ik al meer. Op het moment van typen: Citaat De kans lijkt aanzienlijk dat Jorge Sánchez komend seizoen niet meer voor Ajax speelt. De Telegraaf meldt dat de Mexicaan is de belangstelling staat van Botafogo. De Braziliaanse club is voorlopig niet in staat om de vraagprijs van vier miljoen euro op tafel te leggen, waardoor het de rechtsback wil huren met optie tot koop. 30 juli 2023 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 Spertsyan weer met een assist, weer een miljoentje extra dus. Wel goed om te zien dat Bassey daadwerkelijk op de bank zit bij Fulham, gun hem al het beste maar wie heeft hem ooit gescout? Ook wel vreemd dat het geld van Antony en Martinez gewoon helemaal op lijkt, wie doet de financiën daar? Ocampos was voor 5 miljoen gehuurd toch en Conceicao was daarvoor al gekocht voor een minimaal bedrag. Ook wel jaloers op Feyenoord daarin, tweede spits gaat weg (vorig seizoen gratis overgekomen) en gelijk staat daar een vervanger voor klaar. Hier zoeken we al maanden naar een tweede spits Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renato Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 45 minuten geleden zei La Pulga: Spertsyan weer met een assist, weer een miljoentje extra dus. Wel goed om te zien dat Bassey daadwerkelijk op de bank zit bij Fulham, gun hem al het beste maar wie heeft hem ooit gescout? Ook wel vreemd dat het geld van Antony en Martinez gewoon helemaal op lijkt, wie doet de financiën daar? Ocampos was voor 5 miljoen gehuurd toch en Conceicao was daarvoor al gekocht voor een minimaal bedrag. Ook wel jaloers op Feyenoord daarin, tweede spits gaat weg (vorig seizoen gratis overgekomen) en gelijk staat daar een vervanger voor klaar. Hier zoeken we al maanden naar een tweede spits Volgens mij ging een aanzienlijk deel van de transfersom van Antony niet naar Ajax, maar naar oude club(/zaakwaarnemer)? Als je verder nog flinke salarissen en premies uitkeert, dan kan het zijn dat de transferinkomsten dat deels afdekken. Dat zou het kunnen verklaren, ken de financiën van Ajax daarvoor niet goed genoeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 (bewerkt) 23 minuten geleden zei Renato: Volgens mij ging een aanzienlijk deel van de transfersom van Antony niet naar Ajax, maar naar oude club(/zaakwaarnemer)? Als je verder nog flinke salarissen en premies uitkeert, dan kan het zijn dat de transferinkomsten dat deels afdekken. Dat zou het kunnen verklaren, ken de financiën van Ajax daarvoor niet goed genoeg. Kan me niet voorstellen dat er meer dan 50% van de transfer van Antony is weggegaan aan andere partijen, anders zijn ze wel echt genaaid. Als dat het mislopen van de CL moet goedmaken, ben ik benieuwd wat er met de bedragen van Martinez, Timber, Haller en Gravenberch is gebeurd. Vorig seizoen is er 100 miljoen "winst" gemaakt op transfers en ook de salariskosten van Blind en Tadic zijn weg. In het seizoen 2020 was dit ook vergelijkbaar en is er bij Ajax nooit meer uitgegeven dan dat er binnen is gekomen sinds die periode. Als het vergelijkt, is er meer dan 200 miljoen aan winst binnengekomen de afgelopen 4 jaar. Kan me echt niet voorstellen dat je dat nu moet gaan bezuinigen vanwege het mislopen van de Champions League. Tuurlijk gaat er nog wat tekengeld en procenten naar zakenwaarnemers vanaf maar kan me echt niet voorstellen dat er zoveel bezuinigd moet worden. Er is deze zomer nog maar één transfer gedaan en dat is die van Tahirovic geweest. Citaat Ajax heeft niet alleen Nick Olij op het oog als mogelijke back-up voor Géronimo Rulli. Volgens het Algemeen Dagblad hebben de Amsterdammers ook een lijntje uitgegooid bij doelman Diant Ramaj van Eintracht Frankfurt. Of Ajax zelfs voor allebei zou willen gaan is niet bekend. Voor beide doelmannen is inmiddels het eerste contact gelegd. Olij werkte eerder al samen met trainer Maurice Steijn bij Sparta, maar dat betekent niet direct dat hij de voorkeur krijgt. Voor de 21-jarige Ramaj is er tot nu toe alleen aanvraag gedaan, dus is het wachten op de reactie van Eintracht Frankfurt. De Amsterdammers willen deze zomer zeker nog een doelman halen, die de concurrentie aan kan gaan met de huidige nummer één Rulli. Gorter zou daardoor op huurbasis weg mogen. De 21-jarige Ramaj speelt sinds 2021 voor Eintracht Frankfurt. De voormalig Duits jeugdinternational speelt tweede viool achter de eerste doelman Kevin Trapp. In totaal kwam hij in twee Bundesliga-wedstrijden in actie tijdens zijn periode bij Frankfurt. Ramaj heeft nog een contract tot de zomer van 2027. Of het gaat om een huurtransfer of een definitieve deal is niet bekend. Eerder wist De Telegraaf al te melden dat Ajax contact had gelegd met Sparta voor Olij. De Nederlandse doelman valt voor drie miljoen euro op te pikken uit Rotterdam. Olij staat nog tot 2026 onder contract op Het Kasteel. Ondertussen blijkbaar wel serieus bezig met een opvolger van Gorter. 30 juli 2023 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 26 minuten geleden zei La Pulga: maar kan me echt niet voorstellen dat er zoveel bezuinigd moet worden. Ik kan me dit dus eigenlijk wel voorstellen. De salarislast onder Overmars en Van der Sar was zó hoog geworden dat er zelfs met CL-voetbal spelers verkocht moesten worden. Stiekem is er de afgelopen jaren wel ook voor echt heel veel geld ingekocht (ik noem even een Brobbey). En bij Antony zat er bijvoorbeeld al zeker een doorverkooppercentage van 20% bij. Het is echt puinruimen wat ze nu aan het doen zijn. Ik ben heel benieuwd wat Overmars had gedaan als hij er nog zat. Overigens snap ik niet dat er geen CV gehuurd wordt. Makkelijke optie voor versterking, kost wel iets van geld, maar dat scheelt toch weer een hoge post en mate van onzekerheid (bij een transfersom dient dat bedrag wel waargemaakt te worden). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 10 minuten geleden zei Rogier.: Ik kan me dit dus eigenlijk wel voorstellen. De salarislast onder Overmars en Van der Sar was zó hoog geworden dat er zelfs met CL-voetbal spelers verkocht moesten worden. Stiekem is er de afgelopen jaren wel ook voor echt heel veel geld ingekocht (ik noem even een Brobbey). En bij Antony zat er bijvoorbeeld al zeker een doorverkooppercentage van 20% bij. Het is echt puinruimen wat ze nu aan het doen zijn. Ik ben heel benieuwd wat Overmars had gedaan als hij er nog zat. Overigens snap ik niet dat er geen CV gehuurd wordt. Makkelijke optie voor versterking, kost wel iets van geld, maar dat scheelt toch weer een hoge post en mate van onzekerheid (bij een transfersom dient dat bedrag wel waargemaakt te worden). Alleen zijn die grootverdieners nu ook wel ondertussen weg toch? Lijkt me alleen dat Bergwijn, Alvarez, Brobbey, Kudus en Klaassen goed verdienen. Misschien dat Wijndal en Rulli daar nog bij zitten, maar die verdiende niet meer dan een Blind en Tadic. Ik hoop eigenlijk wel dat Alvarez, Klaassen en Kudus snel vertrekken zodat je snel wat spelers kan aantrekken want dit is een voorbereiding geweest van niks en moeten ze in oktober nog op elkaar inspelen. Voor de eerste competitiewedstrijd hoort je selectie gewoon klaar te staan en ook op elkaar ingespeeld, volgens mij is Ajax echt de enige club in het linker rijtje van Nederland waar dit nog niet het geval is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 (bewerkt) 42 minuten geleden zei La Pulga: Alleen zijn die grootverdieners nu ook wel ondertussen weg toch? Lijkt me alleen dat Bergwijn, Alvarez, Brobbey, Kudus en Klaassen goed verdienen. Misschien dat Wijndal en Rulli daar nog bij zitten, maar die verdiende niet meer dan een Blind en Tadic. Klopt, denk dat er daarom deze week wel een en ander duidelijk wordt. Is bijvoorbeeld wel jammer dat een Sutalo nog met CL-wedstrijden meespeelt bij Zagreb, want dat ze die willen halen staat wel vast. Edit: Kudus verdient overigens nog schandalig weinig doordat hij zijn contract niet verlengd (heeft). Wijndal zit daar vet boven. 42 minuten geleden zei La Pulga: volgens mij is Ajax echt de enige club in het linker rijtje van Nederland waar dit nog niet het geval is. PSV? Maar eens hoor, heel erg balen natuurlijk. Gewoon jammer dat je afhankelijk bent van de grote clubs met geld als het om Alvarez en Kudus gaat, en die blijven voorlopig nog behoorlijk op de bank zitten (zie West Ham). Begrijp me daarin zeker niet verkeerd. Vind de hele situatie ook niet best. En denk dat Mislintat en Steijn daar ook zo over denken. Als Alvarez gewoon verkocht was, had je in een hele andere situatie gezeten dan nu. Achteraf (maar dat is een kont in zijn koe kijken) had je daar gewoon een paar miljoen minder moeten pakken. Maar het komt vast goed, het is nog juli.. 30 juli 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 Nog even 2 quotes die de situatie goed beschrijven: Citaat Even een paar cijfers: 1. Als Ajax geen CL speelt, scheelt dat 40/50 miljoen aan inkomsten.Met C.l zijn de inkomsten minus de uitgaven ongeveer 0. Zonder C.L. dus - 40/50 miljoen 2. Ajax schrijft zijn transfer aankopen af over de jaren dat het contract loopt. Dat betekent komend jaar , een afschrijving van 60 miljoen euro.. Wil Ajax geen verlies lijden op de transfers, dan moet Ajax dit jaar voor 60 miljoen euro netto aan spelers verkopen 3. Zou Ajax deze zomer niets doen dan is het verlies voor het jaar 2023/24 begroot op 110 miljoen. Op een begroting van pak weg 200 miljoen. Daarmee lijkt Ajax op van Moof. Wel trendy, niet levensvatbaar 4 bij de transferinkomsten moet je rekening houden met bruto en netto opbrengst. Van de ontvangen bedragen gaat rond de 10 % af aan makelaars kosten. Dan gaat er ook nog af solidariteitsbijdragen en soms (zoals bij Antony) geld naar andere aandeelhouders, vorige club 5. Vorig jaar was de netto opbrengst transfers 115 miljoen , plus Gravenberg. Aan aankopen was Ajax 119 miljoen kwijt. Amper winst op transfers vorig jaar. 6 Dat de uitgaven zo hoog zijn, ligt grotendeels aan de belachelijk hoge salarissen. Elders heb ik daar een overzicht van gegeven. Dat is bij Overmars al begonnen. Hoe de ceo financiën ooit akkoord is gegaan met een salaris van Brobbey van 3 miljoen is mij nog steeds een raadsel. 7 Diverse mensen wijzen op het eigen vermogen. Het eigen vermogen van Ajax bestaat vooral uit de waarde van de spelers. Dat kan je vrij maken voor aankopen, maar dan moet je wel een speler verkopen. Volgens mij hebben ze 40/50 miljoen in kas.in obligaties. Ajax heeft aandelen Arena en of de toekomst van Ajax is, weet ik niet. 8 Bij het vermogen is opgenomen de bedrag van ongeveer 20 miljoen voor de transfers Promes, Neres en Traore. Daar is geen voorziening voor getroffen. Volgens mij kunnen ze naar dat geldfluiten. De situatie is dus zeer zorgelijk. Doet Ajax niets, dan hebben ze komend jaar een verlies van 90/100 miljoen, het jaar daarna wellicht wat minder, maar toch zal het een flink verlies zijn.. Ze moeten bezuinigen. Dat gebeurt ook. De post salarissen is afgelopen maanden met , ik schat 20/25 miljoen verminderd. We hebben de opbrengst van Timmer (netto 35 milj.) , maar Bassey levert netto weinig op. We hebben zo,"n vijf miljoen ontvangen aan solidariteits bijdragen en de transfer van Lang. Hopelijk gaat Schuurs voor 40 miljoen weg. Dat levert Ajax 5 miljoen op. Citaat De afschrijvingen op immateriële vaste activa zijn blijkbaar ongeveer 60 miljoen. Dit zijn de jaarlijkse afschrijvingen op bijvoorbeeld contracten. Stel ik koop een speler voor 20 miljoen op een contract van 4 jaar en ik schijf af tot nul, dan schrijf ik elk jaar 5 jaar af op de waarde van deze activa. Tot je de speler verkoopt, drukt deze afschrijving op de begroting. Blijkbaar is deze totale last nu 60 miljoen per jaar. Daarnaast scheelt het mislopen van CL in ieder geval 40 miljoen. Daar is je 100 miljoen uit je begroting die je dus met andere inkomsten moet compenseren om het gat in de begroting te dichten. Omdat te compenseren kijk je naar het verhogen van de inkomsten (transfers) en het verlagen van de exploitatiekosten (bij voorbeeld salarissen en bonussen). Begrotingstekorten kunnen tijdelijk worden gecompenseerd uit het eigen vermogen van de club (ongeveer 275 miljoen) maar als je een begrotingstekort hebt van 100 miljoen, ben je daar ook zo doorheen en zit je dus in de gevarenzone. Dus ondanks dat de club gezond is, doet de Financiële Directeur het enige juiste op dit moment. Misschien lastig te begrijpen of accepteren voor de fans, maar wel de realiteit. Het structureel vergoten van de inkomsten (elk jaar CL, meer inkomsten uit TV rechten en partnerships), het maximaliseren van incidentele inkomsten (uitgaande transfers, bij voorkeur van zelf-opgeleide spelers) samen met het verantwoordelijk managen van uitgaven (transfers, salarissen en andere kosten) is de enige weg naar een gezonde club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 juli 2023 Share Geplaatst 30 juli 2023 1 uur geleden zei Rogier.: Klopt, denk dat er daarom deze week wel een en ander duidelijk wordt. Is bijvoorbeeld wel jammer dat een Sutalo nog met CL-wedstrijden meespeelt bij Zagreb, want dat ze die willen halen staat wel vast. Edit: Kudus verdient overigens nog schandalig weinig doordat hij zijn contract niet verlengd (heeft). Wijndal zit daar vet boven. PSV? Maar eens hoor, heel erg balen natuurlijk. Gewoon jammer dat je afhankelijk bent van de grote clubs met geld als het om Alvarez en Kudus gaat, en die blijven voorlopig nog behoorlijk op de bank zitten (zie West Ham). Begrijp me daarin zeker niet verkeerd. Vind de hele situatie ook niet best. En denk dat Mislintat en Steijn daar ook zo over denken. Als Alvarez gewoon verkocht was, had je in een hele andere situatie gezeten dan nu. Achteraf (maar dat is een kont in zijn koe kijken) had je daar gewoon een paar miljoen minder moeten pakken. Maar het komt vast goed, het is nog juli.. Ja het is inderdaad te hopen dat Sutalo snel wordt gepresenteerd, zolang Napoli niet mee gaat doen met bieden heb ik er wel vertrouwen in. Leuk om dit te zeggen over een speler, die je daadwerkelijk nog nooit heb zien spelen. Verder wil ik wel echt nog een spits er bij, desnoods iemand die over de 30 jaar oud is. Brobbey kan gewoon niet je enige spits zijn, waar in het verleden Huntelaar dat prima kon zijn. Van Brobbey verwacht ik gewoon geen 20+ doelpunten en dat is voor een Ajax spits te matig. Toch heeft PSV het ook al veel beter voor elkaar dan Ajax, misschien is het achterin wat vergelijkbaar maar met Lang en Pepi gaan ze er echt wel op vooruit. Het bestuur is ook niets te verwijten, maar het is wel echt heel kut hoe zo'n seizoen als vorig jaar dit allemaal nog meer heeft opgefokt. Ik ben ook blij dat zij wat verstandelijker zijn dan ik, want ik had allang al wat gekke Brazilianen gehaald en gehoopt op het beste Dat stukje wat je na je dubbelpost (oei) hebt gezet lees ik morgen wel, ben bijna niet meer nuchter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 juli 2023 Share Geplaatst 31 juli 2023 8 uur geleden zei Rogier.: Nog even 2 quotes die de situatie goed beschrijven: Nu ben ik wel benieuwd wat het langetermijnplan is en of ze voor bv komend seizoen het zo begroten dat er wel CL wordt gespeeld of dat ze daar niet vanuitgaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 31 juli 2023 Share Geplaatst 31 juli 2023 #transferjosti Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 31 juli 2023 Share Geplaatst 31 juli 2023 43 minuten geleden zei Chiemel: Nu ben ik wel benieuwd wat het langetermijnplan is en of ze voor bv komend seizoen het zo begroten dat er wel CL wordt gespeeld of dat ze daar niet vanuitgaan. Eens, vraag ik me ook af. Lijkt me dat ze CL wel begroten gegeven dat ook nog de nummer 3 voorronde CL krijgt, en het toch een beetje aan- of afhaken is. Maar zou zomaar kunnen dat ze CL begroten op de oude inkomsten om toch een beetje een safe margin te hebben. Feyenoord lijkt bijvoorbeeld overduidelijk te begroten op de nieuwe CL-inkomsten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten